ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 лютого 2015 року м. Київ К/800/57419/13
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
Головуючої: Гончар Л.Я.,
Суддів: Конюшка К.В.,
Чалого С.Я.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі міста Севастополя на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01 липня 2013 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 23 жовтня 2013 року у справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі міста Севастополя до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців виконавчого комітету Сімферопольської міської ради про спонукання до виконання певних дій,
в с т а н о в и л а:
Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі міста Севастополя звернулось до суду з позовом до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців виконавчого комітету Сімферопольської міської ради про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи (номер запису 18821110003019671 від 26.03.20413) Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №1- ЄДРПОУ 38318381.
Позовні вимоги мотивовано протиправністю реєстрації припинення юридичної особи - припинення юридичної особи Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №1 (ЄДРПОУ 38318381) як такої, що вчинено без дотримання вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", за наявності заборгованості перед органом Пенсійного фонду зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01 липня 2013 року, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 23 жовтня 2013 року, у задоволенні позову відмовлено.
У поданій касаційній скарзі Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі міста Севастополя із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просило скасувати рішення судів попередніх інстанцій та постановити нове, про задоволення позову.
Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги та заперечень на неї, правильність правової оцінки обставин справи та застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 20.11.2012 державним реєстратором повідомлено позивача про ліквідацію Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №1.
27.11.2012 Управлінням Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя Автономної Республіки Крим на адресу державного реєстратора скеровано повідомлення №908 про неможливість проведення позапланової перевірки, у зв'язку з наявністю найманих працівників та подачею звітності за листопад 2012 року.
14.12.2013 головним спеціалістом Управлінням Пенсійного фонду України в Центральному районі м. Сімферополя Автономної Республіки Крим проведено позапланову перевірку виборчої комісії відносно правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України.
За результатами перевірки складено акт від 14.12.2012 №182-ю, згідно з яким виявлено низку порушень, у зв'язку з чим до окружної виборчої комісії застосовано фінансові санкції у розмірі 16 656,21 грн.; загальна сума заборгованості склала 29 327,26 грн.
У зв'язку із зазначеним, 18.01.2013 позивачем на адресу відповідача направлено повідомлення №63 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення зазначеної юридичної особи в результаті її ліквідації.
26.03.2013 державним реєстратором були внесені відомості про припинення державної реєстрації юридичної особи Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 1, що, за посиланням позивача, не відповідає нормам чинного законодавства та є підставою для її скасування
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з позицією якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з дотримання з боку відповідача порядку припинення юридичної особи - Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №1 (ЄДРПОУ 38318381).
Колегія суддів, виходячи з меж касаційного перегляду, встановлених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України, погоджується із вказаними висновками судів попередніх інстанцій, з огляду на наступне.
Відповідно до частини другої статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Згідно з частиною четвертою статті 31 Закону України "Про вибори народних депутатів України" статус окружної виборчої комісії як юридичної особи припиняється в порядку та у строки, визначені статтею 38 цього Закону.
Частинами п'ятою - десятою статті 38 Закону України "Про вибори народних депутатів України" встановлено, що статус окружної виборчої комісії як юридичної особи припиняється шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи.
Не пізніш як через п'ять днів з дня офіційного оприлюднення результатів виборів депутатів голова окружної виборчої комісії, в разі його відсутності - заступник голови, звертається особисто до органу реєстрації із письмовим повідомленням про дату припинення комісії.
На підставі повідомлення, зазначеного в частині шостій цієї статті, у Бюлетені державної реєстрації друкується інформація про дату припинення окружної виборчої комісії, що є підставою для пред'явлення комісії претензій за борговими зобов'язаннями.
Плата за публікацію повідомлення у Бюлетені державної реєстрації про припинення окружної виборчої комісії не сплачується.
Для проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи шляхом ліквідації голова комісії, в разі його відсутності - заступник голови, після закінчення процедури припинення комісії, але не раніше тридцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів виборів, повинен особисто подати державному реєстратору за місцем розташування комісії заповнену реєстраційну картку встановленого зразка, довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, а також акт спільної перевірки фінансово-контролюючими органами. Додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи в результаті її ліквідації не вимагаються. Фінансово-контролюючі органи проводять перевірки, складають відповідні акти не пізніше п'ятнадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів виборів.
Голова окружної виборчої комісії, в разі його відсутності - заступник голови, передає до Центральної виборчої комісії виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з відомостями про проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи.
Судами попередніх інстанцій із посиланням на докази, досліджені під час судового розгляду справи, встановлено, що 26.03.2013 державному реєстратору Виконавчого комітету Сімферопольської міської Ради надано документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 1, а саме:
- реєстраційну картку про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;
- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до Закону підлягають довгостроковому зберіганню;
- акт державної фінансової інспекції в АРК від 28.11.2012р. № 08-21/78.
За вказаних обставин, колегія суддів погоджується із висновками судів попередніх інстанцій щодо правомірності дій відповідача з припинення юридичної особи (номер запису 188211100030119671 від 26.03.2013) Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №1 як таких, що вчинено з дотриманням положень статті 38 Закону України "Про вибори народних депутатів України", які у спірних правовідносинах є спеціальними по відношенню до положень Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Колегія суддів також погоджується із позицією судів щодо необґрунтованості посилання позивача на порушення норм діючого законодавства з мотивів передчасності припинення державної реєстрації юридичної особи, без врахування результатів перевірки виборчої комісії щодо наявності заборгованості, оскільки органом Пенсійного фонду не було вчасно та у строк передбачений Законом України «Про вибори народних депутатів України» проведено перевірку відносно правильності нарахування, обчислення соціального страхування та інших платежів Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 1.
Враховуючи викладене, зважаючи на обставини, встановлені судами попередніх інстанцій на підставі доказів, досліджених під час судового розгляду справи, колегія суддів погоджується із висновками судів попередніх інстанцій щодо відсутності підстав для задоволення позову.
Доводи касаційної скарги висновків судів попередніх інстанцій не спростовують. Правого оцінка встановлених обставин справи судами дана вірно.
Порушень норм матеріального чи процесуального права при ухваленні оскаржуваних судових рішень судами не допущено.
Відповідно до частини третьої статті 220-1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
Керуючись статтями 160, 167, 220, 220-1, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів ,-
У Х В А Л И Л А :
Касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Центральному районі міста Севастополя відхилити, а постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01 липня 2013 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 23 жовтня 2013 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута в порядку ст.ст.235-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2015 |
Оприлюднено | 27.02.2015 |
Номер документу | 42882207 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Гончар Л.Я.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні