Постанова
від 17.02.2015 по справі 754/20952/14-а
ДЕСНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Номер провадження 2-а/754/50/15

Справа №754/20952/14-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.02.2015 року Деснянський районний суд м. Києва в складі:

головуючого - судді - Лісовської О.В.

за участю секретаря - Макас Л.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області, Міського голови м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення міської ради, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідачів про визнання протиправними та скасування рішення міської ради та розпорядження міського голови, мотивуючи свої вимоги тим, що 20.11.2014 року на пленарному засіданні XLII сесії Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області VI скликання було прийнято рішення про звільнення позивача ОСОБА_1 з займаної посади директора Комунального підприємства "Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво" Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області. На підставі вказаного рішення міським головою міста Вишневе Києво-Святошинського району Київської області Діковим І.В. 05.12.2014 року було видано розпорядження про звільнення ОСОБА_1 з посади директора Комунального підприємства. Але позивач вважає вказане Рішення сесії незаконним, так як при його прийнятті був порушений регламент Вишневої міської ради, а також рада вийшла за межі своїх повноважень. Розпорядження міського голови позивач також вважає незаконним, оскільки при його винесенні не було дотримано порядку звільнення його з посади, передбаченого Контрактом та діючим законодавством. На підставі викладеного позивач вимушений звернутися до суду з даним позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області № 1-01/ XLII-76 від 20.11.2014 року "Про звільнення директора Комунального підприємства "Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво" Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області;

- визнати протиправним та скасування Розпорядження міського голови м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області № 3/14-98 від 05.12.2014 року про звільнення ОСОБА_1 з посади директора Комунального підприємства "Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво" Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області.

Ухвалою Деснянського районного суду м. Києва від 17.02.2015 року провадження по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області, Міського голови м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області про визнання протиправними та скасування рішення міської ради та розпорядження міського голови в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування розпорядження міського голови закрито.

В судовому засіданні представник позивача повністю підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача 1 - Вишневої міської ради - у судовому засіданні позовні вимоги не визнала. Пояснила, що рішення сесії та розпорядження міського голови повністю відповідають вимогам діючого законодавства, а тому підстав для їх скасування немає. На підставі викладеного просила у задоволенні позову відмовити.

Відповідач 2 - Вишневий міський голова - у судове засідання не з"явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав суду письмові заперечення, в яких також просив розглядати справу у його відсутність. Суд вважає можливим розглядати справу у відсутності відповідача, за наявних у справі матеріалів.

Вислухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, вивчивши письмові матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Розпорядженням міського голови м. Вишневе Дікова І.В. від 01.10.2013 року № 3/14-89 (а.с.28) ОСОБА_1 був призначений на посаду генерального директора Комунального підприємства "Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво" Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області.

01.10.2013 року між Виконкомом Вишневої міської ради в особі міського голови Дікова І.В., з однієї сторони, та позивачем ОСОБА_1, як генеральним директором Комунального підприємства, з другої сторони, був укладений Контракт, яким були визначені права та обов"язки сторін.

20.11.2014 року на пленарному засіданні XLII сесії Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області VI скликання було прийнято рішення про звільнення ОСОБА_1 з посади директора Комунального підприємства "Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво" (а.с. 72).

05.12.2014 року міським головою м. Вишневе Діковим І.В., на виконання рішення сесії від 20.11.2014 року, видано Розпорядження № 3/14-98 про звільнення ОСОБА_1 з посади директора Комунального підприємства, зобов"язання провести інвентаризацію матеріальних цінностей, документації і установчих документів підприємства та передати їх по акту приймання-передачі в апарат Вишневої міської ради (а.с.11).

Вказане Розпорядження було видано відповідно до ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", на підставі рішення сесії Вишневої міської ради від 20.11.2014 року, відповідно до п. 8 ст. 3 КЗпП України (п. 5.3 Контракту від 01.10.2013 року).

Підставою для видачі Розпорядження стало Рішення сесії від 20.11.2014 року.

Позивач у своїх позовних вимогах просить суд визнати протиправним та скасувати рішення сесії, зважаючи на його незаконність.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов"язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 143 Конституції України визначено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджет відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Статтею 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здійсність територіальної громади - жителів села чи добровільного об"єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад, сіл, селищ, міст.

Стаття 5 Закону встановлює систему місцевого самоврядування, що включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

Статтею 26 Закону передбачено, що до загальної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об"єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об"єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об"єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об"єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Частинами 1, 2 статті 59 вказаного Закону передбачено, що Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, рішення ради приймаються на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Відповідно до ч. 1 ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов"язковими до виконання на відповідній території.

Як вбачається з письмових матеріалів справи, при включенні питання про звільнення позивача ОСОБА_1 з посади директора Комунального підприємства до порядку денного сесії Вишнева міська рада порушила порядок включення додаткових питань до розгляду на сесії, передбачений п. 33.1.3 ст. 33 Глави 7, Главою 9 та п. 56.1.4 ст. 56 Глави 13 Регламенту Вишневої міської ради.

Так, пунктом 33.1.3 статті 33 Глави 7 Регламенту визначено, що рішення про включення додаткових питань до розгляду, якщо вони підготовлені відповідно до вимог цього Регламенту, приймаються більшістю від складу ради.

Вимоги до підготовки питань на розгляд сесії викладені у Главі 9 Регламенту, якою передбачено:

- ст. 35.1 Розгляд питання для прийняття не процедурного рішення на пленарному засіданні ради можливо лише при наявності протоколу засідання постійної комісії, до сфери повноважень якої належать ці питання;

- ст. 35.2 Для прийняття невідкладних рішень на вимогу міського голови за погодженням не менше двох третин зареєстрований на пленарному засіданні депутатів, засідання відповідної комісії з розгляду такого питання може бути проведено під час перерви в пленарному засіданні;

- ст. 36 Вимоги до проекту рішення та інші.

Але дані вимоги діючого законодавства та Регламенту Вишневої міської ради дотримані не були, що підтверджується Протоколом сесії від 20.11.2014 року (а.с. 121-134).

Той факт, що питання про звільнення ОСОБА_1 з посади директора комунального підприємства було додатковим, знайшов своє підтвердження у судовому засіданні.

Як вбачається зі змісту запропонованого порядку денного сесії, що є додатком до Розпорядження від 28.10.2014 року, він не містить питання про звільнення позивача з займаної посади.

Внесення вказаного питання до порядку денного було запропоновано громадянином ОСОБА_3, після голосування воно було включено до порядку денного сесії, що підтверджується протоколом від 20.11.2014 року, але відповідних погоджень на засіданні комісії не проходило.

Крім цього, питання про звільнення ОСОБА_1 з займаної посади не входить до компетенції ради, а тому взагалі е могло бути розглянуто на сесії ради.

Відповідно до п. 10 ч. 4 ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" міський голова призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів.

Статтею 25 Закону передбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Питання, віднесені до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад визначено ст. 26 Закону.

Як вбачається з письмових матеріалів справи, позивач ОСОБА_1 був призначений на посаду директора Комунального підприємства Розпорядженням міського голови від 01.10.2013 року.

Відповідно до Положення про порядок укладання контрактів з керівниками підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади м. Вишневе, затвердженого Рішенням XXXIV сесії VI скликання Вишневої міської ради від 10.12.2013 року, між позивачем ОСОБА_1 та Виконкомом Вишневої міської ради в особі міського голови Дікова І.В. був укладений Контракт з керівником КП від 01.10.2013 року.

Згідно із п. 3.2 Положення у Контракті передбачається, зокрема, строк його дії, умови розірвання контракту.

Відповідно до п. 4.1 та 4.2 Положення Контракт з керівником підприємства, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Вишневе, може бути розірваний на підставах, встановлений законодавством, а також передбачених у контракті. При цьому, у п. 2.12 Контракту визначено, що саме Наймач - Виконком Вишневої міської ради в особі міського голови - має право звільнити керівника в порядку, передбаченому контрактом та діючим законодавством.

З наведеного вбачається, що ані норми Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ані норми інших чинних законодавчих актів, в тому числі нормативно-правових актів Вишневої міської ради, ані Контракт не передбачаються повноваження міських рад вирішувати питання про звільнення з посад керівників підприємств, установ та організацій комунальної власності.

Таким чином, при прийнятті рішення 20.11.2014 року на пленарному засіданні XLII сесії Вишневої міської ради VI скликання про звільнення ОСОБА_1 з посади керівника Комунального підприємства Вишнева міська рада вийшла за межі своїх повноважень, визначених Конституцією України та Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок по доказуванню правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на положення наведеної процесуальної норми, виходячи із суті позовних вимог, під час розгляду даної справи відповідачу належало довести правомірність своїх дій та бездіяльності.

Але відповідачем не було доведено правомірність прийнятого на сесії Рішення, а тому суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення сесії в частині звільнення його з займаної посади є підставними та обґрунтованими, а тому такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст. 10, 11, 17, 71, 105, 158-163, 171-2 Кодексу адміністративного судочинства України, Конституцією України, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області, Міського голови м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення міської ради - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області № 1-01\XLII-76 від 20.11.2014 року "Про звільнення директора Комунального підприємства "Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво" Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Деснянський районний суд м. Києва протягом 10 днів з дня її проголошення.

Головуючий:

СудДеснянський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.02.2015
Оприлюднено04.03.2015
Номер документу42890030
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —754/20952/14-а

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Деснянський районний суд міста Києва

Лісовська О. В.

Ухвала від 17.02.2015

Адміністративне

Деснянський районний суд міста Києва

Лісовська О. В.

Постанова від 17.02.2015

Адміністративне

Деснянський районний суд міста Києва

Лісовська О. В.

Ухвала від 23.12.2014

Адміністративне

Деснянський районний суд міста Києва

Лісовська О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні