ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 лютого 2015 року № 826/16551/14
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві до Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Кучерявого Р.Л. , Приватного підприємства «Будсистеммонтаж» про скасування державної реєстрації, зобов'язання вчинити дії.
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулась Державна податкова інспекція у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві (далі по тексту також - позивач) з позовом до Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Кучерявого Р.Л. (надалі також - відповідач1), Приватного підприємства «Будсистеммонтаж» (надалі також - відповідач2), в якому просила:
- відновити державну реєстрацію припинення ТОВ «Будсистеммонтаж» (код ЄДРПОУ 36797262) №10741110012048952 від 21.10.2014 року;
- зобов'язати Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відміну державної реєстрації припинення ТОВ «Будсистеммонтаж» (код ЄДРПОУ 36797262) (04107, м. Київ, вул. Багговутівська, буд. 1-А) із одночасним повідомленням Засновників підприємства про внесення до Єдиного державного реєстру відповідного запису;
- зобов'язати Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві відновити державну реєстрацію ТОВ «Будсистеммонтаж» (код ЄДРПОУ 36797262) (04107, м. Київ, вул. Багговутівська, буд. 1-А) шляхом внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про ТОВ «Будсистеммонтаж» (код ЄДРПОУ 36797262) (04107, м. Київ, вул. Багговутівська, буд. 1-А) згідно присвоєного ідентифікаційного коду ЄДРПОУ 36797262.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на наведене та з урахуванням вимог ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, 10.02.2015р. суд дійшов висновку про доцільність розгляду справи у письмовому провадженні на підставі наявних матеріалів справи.
Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що позов задоволенню не підлягає з огляду про наступне.
Матеріалами справи підтверджено, що на обліку в ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві як платник податків перебувало ПП «Будсистеммонтаж» (код ЄДРПОУ 36797262)
Як свідчать фактичні обставини справи, до позивача від Дежавного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району Головного управління юстиції у м. Києві 27.03.2014 року на адресу ДПІ надійшла відомість (форма 105) про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ПП «Будсистеммонтаж» (код ЄДРПОУ 36797262), а саме, зміна місцезнаходження, з адреси: м. Київ, 03061, Солом'янський район, проспект Відрадний, будинок 10 на адресу: м. Київ, 04107, Шевченківський район, вул. Багговутівська, будинок 1 -А .
В подальшому, на адресу позивача 14.04.2014 року надійшла відомість (форма ПО) від Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківського району Головного управління юстиції у м. Києві про внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації, номер запису 10741100011048952 від 10.04.2014, ПІБ реєстратора: Шубіна Т.Я. В зв'язку з чим стан платника було змінено на «З» - прийнято рішення про припинення (розпочато ліквідаційну процедуру).
Як зазначає позивач, ним направлено Державному реєстратору повідомлення ф.№27-ОПП від 13.06.2014р. № 1426582701427 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення ПП «Будсистеммонтаж» (код ЄДРПОУ 36797262).
Державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківського району Головного управління юстиції у м. Києві Кучерявим Р.Т., 22.10.2014р. направлено відомість (форма 111) про державну реєстрацію припинення ПП «Будсистеммонтаж» (код ЄДРПОУ 36797262) в результаті ліквідації, номер запису 10741110012048952 від 21.10.2014р.
Вважаючи дії Державного реєстратора Шевченківського району Головного управління юстиції у м. Києві Кучерявого Р.Т. по внесенню запису за №10741110012048952 від 21.10.2014 року про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про державну реєстрацію припинення ПП «Будсистеммонтаж» (код ЄДРПОУ 36797262) незаконними та дії вчинені не у спосіб що передбачені законодавством, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Вирішуючи спір по суті суд виходив із наступного.
Відповідно до ч. 3. ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України. Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до п/п. 20.1.37. ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання;
Крім того, відповідно до положень п. 67.2. ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (далі по тексту - Закон) відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Статтею 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначено, що дія Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Державний реєстратор під час вчинення відповідних реєстраційних дій керується безпосередньо Конституцією України, Законом про реєстрацію та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Згідно статті 4 Закону, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом про реєстрацію, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр).
Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Частиною 5 ст. 36 Закону встановлено порядок припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, відповідно до якого передбачено порядок проведення процедури ліквідації за принципом мовчазної згоди сторін.
Так, принцип мовчазної згоди сторін передбачає, що після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог юридичній особі в установленому законом порядку органом доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України не надані довідки про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування або рішення про відмову в їх видачі, голова комісії з припинення або уповноважена ним особа не раніше ніж через десять робочих днів з дня закінчення такого строку набуває право на подання державному реєстраторові документів, передбачених частинами першою - третьою статті 36 цього Закону, за винятком зазначених довідок, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди.
Зі змісту ч. 10 ст. 36 Закону слідує, що однією з підстав для залишення державним реєстратором документів, наданих для проведення державної реєстрації припинення в результаті ліквідації, без розгляду встановлено, що реєстратор залишає без розгляду документи, якщо від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, і воно не відкликане.
Матеріалами справи встановлено, що 21.10.2014р ліквідатором ПП «БУДСИСТЕММОНТАЖ» (36797262) було надано комплект документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди, а саме: реєстраційну картку та довідку архівної установи.
Поряд з цим, встановлено, що позивачем було подано повідомлення №1426582701427 від 13.06.2014р. про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення ПП «БУДСИСТЕММОНТАЖ».
Проте, особливу увагу суд звертає на те, що згідно матеріалів реєстраційної справи ПП «БУДСИСТЕММОНТАЖ» (копія якої подана до матеріалів судової справи), до відповідача надійшло від Державної податкової інспекції у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві повідомлення від 24.09.2014р. №1426583564002 про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ПП «БУДСИСТЕММОНТАЖ».
В аспекті викладеного, суд зазначає, що п. 12 ст. 36 Закону визначено, що за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги факт відкликання позивачем заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ПП «БУДСИСТЕММОНТАЖ», з системного аналізу імперативних приписів Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», суд прийшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутності правових підстав для задоволення позову.
Згідно частини 1 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем як суб'єктом владних повноважень доведено правомірність дій у межах спірних правовідносин.
Керуючись статтями 69, 70, 71, 128, 158-163, 167 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2015 |
Оприлюднено | 03.03.2015 |
Номер документу | 42902848 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні