282/12-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"11" липня 2006 р. Справа № 282/12-06
12 год. 30 хв.
Суддя господарського суду Київської області Писана Т.О. при секретарі Шелест В.О. розглянула матеріали
за позовомприватного підприємства „Шок”, м. Біла Церква
до
1) Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Біла Церква2) Білоцерківського відділення державного казначейства України, м. Біла Церква3) Фінансового органу Білоцерківської міської ради, м. Біла Церква
про повернення з бюджету 141400,00грн. надмірно сплаченої суми у 2004р. за торгові патенти на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу.
В судовому засіданні приймали участь
від позивача Пономаренко Г.М. –керівник, довідка з ЄДРПОУ.
від відповідача 1 Новогребельська І.М. довіреність №1413/10 від 19.01.2006р.
від відповідача 2 не з'явився
від відповідача 3 не з'явився
Обставини справи:
До господарського суду Київської області заявлено позов приватним підприємством „Шок” до Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції, Білоцерківського відділення державного казначейства України, Фінансового органу Білоцерківської міської ради про повернення з бюджету 141400,00грн. надмірно сплаченої суми у 2004р. за торгові патенти на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наступні обставини.
Статтею 57 Закону України „Про Державний бюджет України на 2004 рік" №1344 від 27.11.2003 року, який набув чинності з 01.01.2004 року, передбачено, що у 2004 році збільшується у двічі вартість торгового патенту на надання послуг у сфері грального бізнесу. Цією ж статтею передбачено зміни до ст. 5 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності»щодо вартості торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу.
Відповідач висунув вимоги позивачеві додатково сплатити за останній квартал дії патентів 29200,00грн. Позивач сплатив вказану суму 16.12.2003р.
Однак, не зважаючи на сплату позивачем доплати за патент в сумі 29200,00грн., Білоцерківською ОДПІ було надіслано позивачеві першу податкову вимогу №1/905 від 22.12.2004р. на суму 29152,02грн. з нарахуванням пені в сумі 6,72грн. для оплати вартості патентів за перший квартал 2004р.
Відповідачем не виконано вимоги Листа ДПА України від 11.06.2004р. за №10676/724-1117, яким податкові інспекції було зобов'язано відкликати податкові вимоги, які були виставлені на вимогу Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.
Ставки податків, механізмів справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) не можуть встановлюватись або змінюватись іншими Законами України, крім законів про оподаткування. Зміни і доповнення до Законів України про оподаткування стосовно зміни податків, зборів (обов'язкових платежів) вносяться до Законів України про оподаткування не пізніше, ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року і набирають чинності з початку нового бюджетного року (ст.1 Закону України «Про систему оподаткування»). Частиною 2 ст.7 Закону України „Про систему оподаткування” передбачено, що зміна податкових ставок і механізм справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) не можуть запроваджуватися Законом України про державний бюджет України на відповідний рік. Відповідно до пункту 19 статті 14 Закону України „Про систему оподаткування” плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності належить до загальнодержавних податків і зборів.
Відповідач 1 надав до суду заперечення №42790/10 від 11.07.2006р., в якому проти позову заперечував, оскільки вартість торгових патентів на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу за 2004 р. встановлено статтею 57 Закону України „Про державний бюджет України на 2004 рік”, якою внесені зміни до статті 5 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” щодо вартості торгового патенту.
Відповідач 2 та відповідач 3 заперечення проти позовних вимог не надали, в судове засідання, яке відбулось 11.07.2006р. своїх представників не направили, хоча про день, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином ат не повідомили суд про причину неприбуття.
Згідно ч. 2 ст. 128 КАС України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Беручи до уваги, що господарський суд повідомляв відповідачів про розгляд справи належним чином відповідно до п. 3.5.11 Інструкції з діловодства в господарських судах України, затвердженої наказом Вищого господарського суду України від 10.12.2002р. за №75, і це підтверджується журналом вихідної кореспонденції канцелярії господарського суду Київської області та відповідною відміткою на першому примірнику ухвали про порушення провадження у справі, що міститься в матеріалах справи, тому господарський суд розглядає справу за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов до висновку, що позов підлягає задоволенню враховуючи наступне.
Судом встановлено, що на вимогу відповідача 1 позивачем за перший квартал 2004 року було сплачено 87600грн., що підтверджується платіжними дорученнями №189 від 20.11.2003р. на суму 10000,00грн., №192 від 01.12.2003р. на суму 10000,00грн., №200 від 11.12.2003р. на суму 9200,00грн. За перший квартал 2004р. позивачем доплачено відповідно до платіжних доручень №201 від 16.12.2004р. - 29200,00грн., №204 від 24.12.2003р. -10000,00грн., №205 - 9200,00грн., №206 від 26.12.2003р. - 7500,00грн., №208 від 29.12.2003р. –2500,00грн.
За другий квартал 2004 року позивачем на вимогу відповідача було сплачено 58,400грн., що підтверджується платіжними дорученнями №51 від 23.01.2004р. на сум 5000,00грн., №19 від 29.01.2004р. на сум 5000,00грн., №23 від 13.02.2004р. на суму 5000,00грн., №34 від 18.02.2004р. на суму 5000,00грн., №37 від 01.03.2004р. на сум 10000,00грн., №40 від 09.03.2004р. на сум 10000,00грн., №41 від 15.03.2004р. на суму 13000,00грн.
В третьому кварталі 2004 року позивачем на вимогу відповідача було сплачено 536000,00грн., що підтверджується платіжними дорученнями №56 від 09.04.2004р. на суму 10000,00грн., №70 від 26.04.2004р. на сум 10000,00грн., №74 від 07.05.2004р. на суму 10000,00грн., №77 від 17.05.2004р. на суму 5000,00грн., №90 від 09.06.2004р. на суму 5000,00грн., №87 від 03.06.2004р. на суму 8600,00грн., №103 від 25.06.2004р. на суму 3000,00грн., №91 від 14.06.2004р. на суму 5000,00грн.
В четвертому кварталі 2004 року позивачем на вимогу відповідача було сплачено 56000,00грн., що підтверджується платіжними дорученнями №107 від 07.07.2004р. на суму 7000,00грн., №123 28.07.2004р. на сум 5000,00грн., №125 від 09.08.2004р. на суму 5000,00грн., №135 від 21.08.2004р. на суму 5000,00грн., №138 від 01.09.2004р. на суму 10000,00грн., №139 від 06.09.2004р. на суму 10000,00грн., №142 від 14.09.2004р. на суму 11000,00грн.
Всього за чотири квартали позивачем здійснено оплату вартості патентів у сфері грального бізнесу в сумі 255600,00грн.
Згідно із п. 19 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування»плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності належить до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до статті 1 Закону України „Про систему оподаткування” ставки, механізм справляння податків і зборів (обрізкових платежів), за винятком особливих видів мита та збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, і пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім Законів про оподаткування. Зміни і доповнення до цього Закону, інших законів України про оподаткування стосовно надання пільг, зміни податків, зборів (обов'язкових платежів), механізму їх сплати вносяться до цього Закону, інших законів України про оподаткування не пізніше, ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року і набирають чинності з початку нового бюджетного року.
Згідно із ч. 2 статті 7 Закону України „Про систему оподаткування” зміна податкових ставок і механізм справляння податкових зборів (обов'язкових платежів) не можуть запроваджуватися Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік.
У відповідності з пунктом 3 статті 27 Бюджетного кодексу України передбачено, що закони України, які впливають на формування доходної чи видаткової частини бюджетів, повинні бути офіційно оприлюднені до 15 серпня року, що передує плановому. В іншому разі норми відповідних законів, що впливають на формування доходної та/або видаткової частини бюджетів, застосовується не раніше початку бюджетного періоду, наступного за плановим.
Порядок патентування діяльності з надання послуг у сфері грального бізнесу регулюється Законом України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності”
Частиною 3 статті 5 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” в редакції, яка діяла станом на 31.12.2003 року, була встановлена така вартість торгових патентів на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу: для використання грального автомата у сумі 1400 грн. за рік; для використання столів для більярду у сумі 600 грн. за кожний стіл у рік; для використання грального столу з 48000грн. за кожний стіл у рік. Крім того, частина п'ята цієї ж статті названого Закону передбачає, що оплата вартості торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу провадиться щоквартально до 15 числа місяця, що передує звітному кварталу. Під час придбання торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу суб'єкт підприємницької діяльності вносить одноразову плату у розмірі вартості торгового патенту за 3 місяці. На суму, сплачену під час придбання торгового патенту, зменшується розмір плати за торговий патент, яка підлягає внесенню в останній квартал його дії. Суб'єкт підприємницької діяльності може здійснювати попередню оплату вартості торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу за весь термін дії торгового патенту. При цьому суб'єкт підприємницької діяльності звільняється від обов'язків додаткового внесення вартості торгового патенту в разі, якщо прийнятими після цього актами законодавства збільшується його вартість.
Ст. 57 Закону України „Про Державний бюджет України на 2004 рік” від 27.11.2003р.№1344- в порушення викладених вище вимог Закону України „Про систему оподаткування” було встановлено, що у 2004 році збільшується вартість торгового патенту на здійснення у сфері грального бізнесу. Встановлені чистиною третьою статті 5 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” стосовно вартості торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу цифри ”1400”, „64000”, „48000”, „2000”, „600”, „2400” були замінені відповідно цифрами”2800”, „128000”, „96000”, „4000”, „1200”, „4800”.
Отже, згідно із ст. 57 Закону України „Про Державний бюджет України на 2004рік”, вартість торгових патентів на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу була збільшена.
Закон України „Про Державний бюджет України на 2004 рік” прийнято 27.11.2003року (набрав чинності з 01.01.2004 року), тобто, беручи до уваги положення Закону України „Про систему оподаткування” та Бюджетного кодексу України, норми цього Закону про збільшення вартості торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу вдвічі не можуть застосовуватися в 2004 році.
З огляду на приведені вище норми чинного законодавства позивач зобов'язаний був сплачувати торгові патенти на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу в 2004 році виходячи з їх вартості, встановленої ч. З ст. 5 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" за ставками які діяли в 2003 році.
Таким чином, позивач зобов'язаний був сплатити у 2004р. 114400,00грн.
Отже, позивач надмірно сплатив до бюджету плату за торгові патенти на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу за перший, другий, третій, четвертий квартали 2004 року в розмірі 141200,00грн.
Згідно із підпунктом 15.3.1. Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними фондами»заяви на повернення надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) або на їх відшкодування у випадках, передбачених податковими законами, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, наступного за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.
Запитом №5 від 14.03.2005р. позивач вимагав від відповідача 1 повернути йому надмірно сплачену вартість торгових патентів за 2004 рік в сумі 141400,00грн. з місцевого бюджету Білоцерківської міської ради через Білоцерківське відділення Державного казначейства, який залишений відповідачем без задоволення.
У відповідності з ч. 1 ст. 6 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності»кошти, одержані від продажу торгових патентів зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування (місцевих бюджетів) за місцем оплати торгового патенту.
Пунктом 5 ст. 64 Бюджетного кодексу України податки, збори, (обов'язкові платежі) та інші доходи місцевого бюджету зараховуються безпосередньо на рахунок відповідного бюджету, відкритого в територіальному органі Державного казначейства України, і не можуть акумулюватися на рахунках органів стягнення. Податки, збори (обов'язкові платежі) та інші доходи визнаються зарахованими в доход місцевого бюджету з моменту зарахування на рахунок відповідного бюджету, відкритий в територіальному органі Державного казначейства України.
Відповідно до пункту 5 статті 78 Бюджетного кодексу України податки, збори (обов'язкові платежі) та інші доходи місцевого бюджету зараховуються безпосередньо на рахунок відповідного бюджету, відкритий в територіальному органі Державного казначейства України, і не можуть акумулюватися на рахунок органів стягнення. Податки, (обов'язкові платежі) та інші доходи визнаються зарахованими в доход місцевого бюджету з моменту зарахування на рахунок відповідного бюджету, відкритий в територіальному органі Державного казначейства України.
Згідно з пунктом 2 статті 78 Бюджетного кодексу України Державне казначейство України здійснює казначейське обслуговування місцевих бюджетів, веде облік всіх надходжень, що належить місцевим бюджетам, та за поданням органів стягнення, погодженим з відповідними фінансовими органами, здійснює поверхня коштів, що були помилково або надмірно зараховані до бюджету.
Способом захисту права позивача на повернення йому надміру сплаченої плати за торгові патенти на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу у даному випадку згідно із частиною 2 статті 20 ГК України буде відновлення становища шляхом повернення з місцевого бюджету надміру сплаченої плати.
За таких обставин, суд визнав позовні вимоги обґрунтованими та правомірними, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України, або з відповідного місцевого бюджету.
Відповідно до п. 1 ст. 98 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою. Відповідно до п 3. Прикінцевих та перехідних положень КАС України до набрання чинності законом, який регулює порядок сплати і розміри судового збору: судовий збір при зверненні до адміністративного суду сплачується у порядку, встановленому законодавством для державного мита. Розмір судового збору визначається відповідно до підпункту "б" пункту 1 статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито".
Керуючись ст.2, 7, 17, 94, 98, 158, 161, 162, 163 та п.6 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд Київської області, -
постановив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з місцевого бюджету Білоцерківської міської ради через Білоцерківське відділення Державного казначейства (09117, м. Біла Церква, вул. Ярослава Мудрого, 15) на користь приватного підприємства „Шок” (09100, Київська область, м. Біла Церква, вул. Олеся Гончара, 11, код ЄДРПОУ 23244762, р/р 26009310100075 в Східно-Європейському банку, МФО 319014) 141400,00грн. надмірно сплаченої за 2004р. плати за торгові патенти на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу.
3. Стягнути з місцевого бюджету Білоцерківської міської ради на користь приватного підприємства „Шок” (09100, Київська область, м. Біла Церква, вул. Олеся Гончара, 11, код ЄДРПОУ 23244762, р/р 26009310100075 в Східно-Європейському банку, МФО 319014) 1414,00грн. судового збору.
Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України. Дана постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Писана Т.О.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2006 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 42907 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський міжобласний апеляційний господарський суд
Шевченко В.Ю.
Господарське
Господарський суд Київської області
Грєхов А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні