Постанова
від 29.01.2015 по справі 810/4908/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 січня 2015 року 810/4908/14

Суддя Київського окружного адміністративного суду Басай О.В.,

при секретарі судового засідання Короташ О.Б.,

за участю:

представника позивача - Жарого О.К.,

відповідача - державного реєстратора Реєстраційної служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції Київської області Хиби А.В.,

представника відповідача - Реєстраційної служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції Київської області - не прибув,

представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів - Томчишина А.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Бориспільської міської ради Київської області до державного реєстратора Реєстраційної служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції Київської області Хиби Анни Володимирівни та Реєстраційної служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції Київської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів - товариство з обмеженою відповідальність "БРСМ-НАФТА", про визнання дій протиправними та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась Бориспільська міська рада Київської області (далі - Міська рада) з позовом до державного реєстратора Реєстраційної служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції Київської області Хиби Анни Володимирівни (далі - Реєстратор) та Реєстраційної служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції Київської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів - товариство з обмеженою відповідальність "БРСМ-НАФТА" (далі - Товариство), в якому просить:

- визнати протиправними дії державного реєстратора Реєстраційної служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції Київської області Хиби Анни Володимирівни щодо проведення державної реєстрації іншого речового права - права оренди земельної ділянки під будівництво комплексу автосервісного обслуговування з АЗС, кадастровий номер 3210500000:07:002:0032 від 07.10.2013;

- визнати протиправними дії державного реєстратора Реєстраційної служби Бориспільського міськрайонного управління юстиції Київської області Хиби Анни Володимирівни щодо внесення записів у частину розділу Державного реєстру про державну реєстрацію іншого речового права - номер запису 2753741;

- скасувати рішення №6479882 від 07.10.2013 щодо проведення державної реєстрації іншого речового права - права оренди земельної ділянки під будівництво комплексу автосервісного обслуговування з АЗС, кадастровий номер 3210500000:07:002:0032;

- скасувати в Державному реєстрі прав власності на нерухоме майно та їх обтяжень частину розділу Державного реєстру про державну реєстрацію іншого речового права - номер запису 2753741.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що між Міською радою та Товариством 30.07.2007 було укладено договір оренди землі для будівництва комплексу автосервісного обслуговування з АЗС строком на 5 років. Згідно рішення Міської ради від 20.08.2013 №3420-41-VI, даний договір поновлено на 1 рік. Звернув увагу на те, що в пункті 3 та 5 даного рішення Міської ради визначено, що у місячний термін з дня прийняття цього рішення Товариству укласти та підписати договір про поновлення договору оренди землі від 30.07.2007, а також те, що у разі не укладення у вказаний строк додаткового договору та його державної реєстрації, то договір оренди землі від 30.07.2007 вважається припиненим і тягне за собою наслідки, передбачені законом.

Вважає, оскільки посвідчений приватним нотаріусом 19.09.2013 додатковий договір до договору оренди землі від 30.07.2007 у Державному реєстрі прав на нерухоме майно та їх обтяжень станом на 20.09.2013 не зареєстрований, тому права користування вказаною земельною ділянкою у Товариства на зазначену ділянку не виникло. У свою чергу, відповідно до пункту 5 рішення Міської ради від 20.08.2013, договір від 30.07.2007 є припиненим, адже, додатковий договір від 19.09.2013, яким би поновлювався договір оренди землі від 30.07.2007, не був вчиненим. Таким чином, станом на 07.10.2013 договору оренди землі від 30.07.2007 не існувало тому, що строк його дії закінчився і не поновлений у порядку встановленому законом.

Водночас, Реєстратором у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень зареєстровано право оренди земельної ділянки під будівництво комплексу автосервісного обслуговування з АЗС. Позивач вважає, що прийняття Реєстратором рішення про проведення реєстрації іншого речового права та внесення записів у цю частину розділу Державного реєстру є протиправним. Під час судового розгляду представник позивача підтримав позовні вимоги і просив суд позов задовольнити.

Відповідачі позову не визнали та заперечили з підстав викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов.

Зокрема, Реєстратор вважає, що 07.10.2013 розглянувши подану заяву та долучені Товариством документи, враховуючи рішення Міської ради від 20.08.2013, цілком законно і правомірно провів державну реєстрацію іншого речового права - права оренди земельної ділянки під будівництво комплексу автосервісного обслуговування з АЗС, кадастровий номер: 3210500000:07:002:0032 від 07.10.2013, та вніс записи у частину розділу Державного реєстру про державну реєстрацію іншого речового права номер 2753741. Також, Реєстратор звернув увагу на те, що у вищезазначеному реєстрі, а саме, в частині розділу інше речове право допущено технічну помилку, зокрема, додатковий договір від 19.09.2014 зазначено, як підстава виникнення іншого речового права, а не договір оренди землі від 30.07.2007. Однак вважає, що наявність у вищезазначеному реєстрі, у розділі - підстави виникнення іншого речового права додаткового договору від 19.09.2013 не дає жодних правових підстав вважати про реєстрацію даного додаткового договору, чи його не реєстрацію, оскільки реєструється право оренди, а не договір оренди. Під час судового розгляду відповідачі просили суд у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів у судовому засіданні проти позову заперечив з підстав викладених в письмовому запереченні на адміністративний позов. Пояснив, що Товариство виконало усі вимоги зазначені у рішенні Міської ради від 20.08.2013, а саме, уклало та посвідчило у нотаріуса необхідний додатковий договір не пропустивши встановлений місячний термін. Також зазначив, що з моменту укладення додаткової угоди у вересні 2013 року пройшов значний час, за який позивач отримував орендну плату за дану земельну ділянку та не заперечував про відсутність реєстрації додаткового договору. Під час судового розгляду заперечив проти позову, просив суд у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.

Із договору оренди землі від 30.07.2007, який зареєстрований приватним нотаріусом в реєстрі за №2357, судом встановлено, що орендодавець (Міська рада) надає, а орендар (Товариство) приймає у строкове платне користування земельну ділянку, яка належить до земель комерційного призначення для будівництва комплексу автосервісного обслуговування з АЗС по вул. Київський шлях, в районі залізничного переїзду у м. Борисполі, Київської області, кадастровий номер земельної ділянки - № 3210500000:07:002:0032 (далі - договір оренди землі). Договір оренди землі укладений на 5 років (том 1, а.с. 142-145).

12.10.2008 між Міською радою та Товариством укладено договір про внесення змін до договору оренди землі, який зареєстрований приватним нотаріусом в реєстрі за №2680, а саме, зміни до пунктів, 3 (нормативна грошова оцінка земельної ділянки), 5 (орендна плата), 6 (розмір орендної плати), 21,1 (обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки), 25 (обов'язки орендаря) (том 1, а.с. 152-153).

Згідно додаткового договору до договору оренди землі, що укладений 19.07.2012 між Міською радою та Товариством, який зареєстрований приватним нотаріусом ОСОБА_4 в реєстрі за №754, дію договору оренди землі продовжено до 01.08.2013 (том 1, а.с. 154-155).

20.08.2013 Міська рада прийняла рішення про поновлення та внесення змін до договору оренди землі від 30.07.2007 №3420-41-VI (далі - рішення №3420-41-VI) (том 1, а.с. 12).

Згідно цього ж рішення, Міська рада розглянувши заяву Товариства вирішила договір оренди землі поновити на 1 рік. Також, внести зміни до договору оренди землі від 30.07.2007, а саме, поштову адресу земельної ділянки у договорі оренди землі читати: вул. Київський Шлях, 2/7 у м. Борисполі.

Відповідно до пункту 3 рішення №3420-41-VI, у місячний термін з дня прийняття цього рішення Товариству укласти та підписати договір про поновлення договору оренди землі від 30.07.2007.

Додатковий договір до договору оренди землі від 30.07.2007 підлягає нотаріальному посвідченню (п.4 рішення №3420-41-VI).

У разі не укладення у вказаний строк додаткового договору та його державної реєстрації, договір оренди землі вважається припиненим і тягне за собою наслідки, передбачені законом (п.5 рішення №3420-41-VI).

19.09.2013 між Міською радою та Товариством укладено додатковий договір до договору оренди землі, який посвідчений приватним нотаріусом ОСОБА_4 та зареєстрований в реєстрі за №951. За умовами даного договору сторони вирішили продовжити дію договору оренди землі на 1 рік (том 1, а.с. 21).

Із листа приватного нотаріуса Бориспільського міського нотаріального округу Київської області ОСОБА_4 від 28.07.2014 №81/01-16/01-14 судом встановлено, що на підставі рішення №3420-41-VI нотаріусом 19.09.2013 було посвідчено додатковий договір до договору оренди землі за реєстровим номером 951 (том 1, а.с. 11). Так, як основний договір оренди землі був зареєстрований в Державному реєстрі речових прав, додатковий договір нотаріусом не реєструвався в Державному реєстрі речових прав, а був переданий Товариству для реєстрації Реєстраційною службою як основного договору так і Додаткового до нього.

Із реєстраційної справи, яка містить відомості про право власності, інші речові права та їх обтяження щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3210500000:07:002:0032, що надана Бориспільською Міжрайонною прокуратурою Київської області на виконання вимог ухвали суду від 11.09.2014, судом встановлено наступне.

07.10.2013 Реєстратором оформлено картку прийому заяви №6481272 (том 1, а.с. 91). Із даної картки випливає, що 04.10.2013 Реєстратор отримав та зареєстрував у базі даних про реєстрацію заяв і запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за реєстраційним номером 3227542 заяву про державну реєстрацію прав їх обтяжень (щодо іншого речового права) разом із доданими документами, а саме: 1) договір оренди від 30.07.2007 реєстраційний номер 2357; 2) договір про внесення змін до договору оренди від 20.10.2008 реєстраційний номер 2680; 3) додатковий договір до договору оренди від 19.07.2012 реєстраційний номер 754; 4) рішення Бориспільської міської ради від 20.08.2013 №3420-41-VІ.

07.10.2013 Реєстратор прийняв рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №6478893 (том 1, а.с. 100). Згідно даного рішення, Реєстратор провів державну реєстрацію права власності за Бориспільською міською радою Київської області на земельну ділянку, що розташована Київська обл., м. Бориспіль, вулиця Київський Шлях, кадастровий номер 3210500000:07:002:0032. На підставі даного рішення відкрито розділ в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №2753066 (том 1, а.с. 22, 134, том 2, а.с. 48-49).

Також, 07.10.2013 Реєстратор прийняв рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №6479882 (том 1, а.с. 139). Згідно даного рішення, Реєстратор провів державну реєстрацію іншого речового права - право оренди земельної ділянки за Товариством, що розташована за адресою Київська обл., м. Бориспіль, вулиця Київський Шлях, будинок 2/7, кадастровий номер 3210500000:07:002:0032. На підставі даного рішення відкрито розділ в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №2753741 (том 1, а.с. 22, 140, том 2, а.с. 48-49).

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом (ч.2 ст.792 Цивільного кодексу України).

Зокрема, відносини, що пов'язані з орендою землі регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про оренду землі", законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі (ч.1 ст.2 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 №161-XIV, (редакція, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) далі - Закон №161-XIV).

Відповідно до частини четвертої статті 124 Земельного кодексу України (далі - ЗК), передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем.

Статтею 13 Закону №161-XIV визначено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно із частиною першою статті 14 Закону №161-XIV, договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально.

Укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону (ч.2 ст.16 Закону №161-XIV).

Положеннями частини восьмої статті 33 Закону №161-XIV встановлено, що додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку.

Судом встановлено, що 20.08.2013 Міською радою було прийнято рішення №3420-41-VI, яким поновлено з Товариством договір оренди землі від 30.07.2007 терміном на 1 рік. Пунктами 3 та 4 рішення Товариство зобов'язано у місячний термін укласти, підписати та нотаріально посвідчити зазначений договір.

19.09.2013 між Міською радою та Товариством був укладений, підписаний та нотаріально посвідчений додатковий договір до договору оренди землі від 30.07.2007, що відповідає вимогам частини другої статті 16 та частини восьмої статті 33 Закону №161-XIV, а також, рішенню Міської ради від 20.08.2013 №3420-41-VI.

Відповідно до частини третьої статті 640 ЦК, договір, що підлягає нотаріальному посвідченню, є укладеним з дня такого посвідчення.

Отже, додатковий договір до договору оренди землі від 30.07.2007 вважається укладеним з 19.09.2013.

Згідно частини п'ятої статті 5 Закону №161-XIV, право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.

Відповідно до статті 125 ЗК, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Таким чином, законом не встановлено строк державної реєстрації права оренди земельної ділянки після укладення договору та його нотаріального посвідчення. А тому, посилання позивача на те, що Товариство зареєструвало право оренди після закінчення місячного терміну з дня прийняття Міською радою рішення від 20.08.2013 №3420-41-VI та що у зв'язку з цим договір оренди землі від 30.07.2007 вважається припиненим не може бути взято судом до уваги.

Крім цього, частиною першою статті 31 Закону №161-XIV визначені підстави припинення договору оренди землі, серед яких відсутня така підстава як несвоєчасне проведення державної реєстрації права оренди.

Відповідно до частини третьої статті 31 Закону №161-XIV, договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом.

Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором (ч.4 ст.31 Закону №161-XIV).

З пояснень представника позивача, представника третьої особи та матеріалів справи судом встановлено, що договір оренди землі від 30.07.2007 та додатковий договір від 19.09.2013 не був розірваний за згодою сторін, а також, не був розірваний за рішенням суду.

Положеннями статті 126 ЗК визначено, що право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Зокрема, Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 №1952-IV (редакція, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна (далі - Закон №1952-IV).

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав (абз.3 ч.1 ст.2 Закону №1952-IV).

Згідно зі статтею 2 Закону №1952-IV, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Положеннями статті 4 Закону №1952-IV визначено права та обтяження, що підлягають державній реєстрації, зокрема, право оренди земельної ділянки.

Частиною другою статті 4 Закону №1952-IV встановлено, що речові права на нерухоме майно, зазначені в пунктах 2 і 3 частини першої цієї статті, є похідними і реєструються після державної реєстрації права власності на таке майно, крім випадків, передбачених статтею 4 1 цього Закону.

Положеннями частини четвертої статті 4 1 Закону №1952-IV встановлено, що при поновленні або внесенні змін до договорів суперфіцію, емфітевзису, сервітуту, оренди земельних ділянок державної чи комунальної власності, право держави чи територіальної громади на які не зареєстровано відповідно до цього Закону, державна реєстрація права власності здійснюється одночасно з державною реєстрацією права користування (сервітут), права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), права забудови земельної ділянки (суперфіцій), права оренди земельної ділянки.

Відповідно до частини п'ятої статті 15 Закону №1952-IV, державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводиться в строк, що не перевищує чотирнадцяти робочих днів (крім випадків, встановлених у частині сьомій цієї статті) з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію та передбачених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до нього, документів, необхідних для її проведення.

Державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених цим Законом (ч.7 ст.16 Закону №1952-IV).

У разі здійснення державної реєстрації речових прав на земельні ділянки, похідних від права власності, за відсутності державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на зазначені земельні ділянки, відповідний орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування зобов'язаний одночасно подати до органу державної реєстрації прав чи державному кадастровому реєстратору відповідну заяву про державну реєстрацію права власності держави чи територіальної громади на зазначені земельні ділянки. Рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) вважається заявою про здійснення державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на зазначену земельну ділянку (абз.7 ч.1 ст.16 Закону №1952-IV).

Статтею 19 Закону №1952-IV визначено підстави для державної реєстрації прав та їх обтяжень, зокрема, державна реєстрація прав проводиться на підставі договорів, укладених у порядку, встановленому законом.

Перелік документів для здійснення державної реєстрації прав визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень (абз.2, ч.2, ст.15 Закону №1952-IV).

Зокрема, згідно пункту 26 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 №703 (редакція, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Порядок №703), для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно та інші документи, визначені цим Порядком.

У пункті 27 Порядку №703 зазначено документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, зокрема, укладений в установленому законом порядку договір, предметом якого є нерухоме майно, права щодо якого підлягають державній реєстрації, або речове право на нерухоме майно, чи його дублікат.

Для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно заявник, крім документів, що зазначені у пункті 27 цього Порядку, подає копії документів, що зазначені в пункті 9 цього Порядку (крім документа, що посвідчує посадову особу органу державної влади або органу місцевого самоврядування) (абз.1 п.28 Порядку №703).

Зокрема, в пункті 9 цього Порядку зазначено, що заявник під час подання заяви про державну реєстрацію пред'являє органові державної реєстрації прав, нотаріусові документ, що посвідчує його особу.

Документом, що посвідчує особу, є паспорт громадянина України, посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє (абз.2 п.9 Порядку №703).

У разі подання заяви уповноваженою особою така особа пред'являє органові державної реєстрації прав, нотаріусові, крім документа, що зазначений в абзаці другому або третьому цього пункту, документ, що підтверджує її повноваження (абз.5 п.9 Порядку №703).

Для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно на підставі договору, відповідно до якого право власності або інше речове право на нерухоме майно набувається у зв'язку з настанням або ненастанням певної події, заявник, крім документів, що зазначені у пунктах 27 - 29 цього Порядку, подає документ, що підтверджує факт настання або ненастання такої події (п.30 Порядку №703).

Для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно, яке перебуває в іпотеці або податковій заставі, заявник, крім документів, що зазначені у пунктах 27 - 30 цього Порядку, подає документ, що підтверджує факт надання згоди іпотекодержателем або органом державної податкової служби на відчуження або інше визначення юридичної долі нерухомого майна, яке перебуває в іпотеці або податковій заставі (п.31 Порядку №703).

Для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на земельну ділянку заявник, крім документів, що зазначені у пунктах 27, 28, 30 і 31 цього Порядку, подає витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (у разі, коли в документах, що зазначені у пункті 27 цього Порядку, відсутні відомості про кадастровий номер земельної ділянки) (п. 33 Порядку №703).

Судом встановлено, що 04.10.2013 представником Товариства Державному реєстратору подав заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, а саме, права оренди земельної ділянки, яка знаходиться за адресою вул. Київський шлях 2/7, кадастровий номер 3210500000:07:002:0032 (том 1, а.с. 101).

Із картки прийому заяви №6481272, яка видана Державним реєстратором представнику Товариства 07.10.2013, випливає, що до заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права) додані наступні документи: 1) договір оренди від 30.07.2007 реєстраційний номер 2357; 2) договір про внесення змін до договору оренди від 20.10.2008 реєстраційний номер 2680; 3) додатковий договір до договору оренди від 19.07.2012 реєстраційний номер 754; 4) рішення Бориспільської міської ради від 20.08.2013 №3420-41-VІ (том 1, а.с. 91).

Також, в матеріалах реєстраційної справи, яка містить відомості про право власності, інші речові права та їх обтяження щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3210500000:07:002:0032, окрім вищезазначених документів наявні: 1) квитанція від 01.10.2013 №N17VA53108 про сплату державного мита; 2) квитанція від 01.10.2013 №N17VA53180 про сплату за витяг з Державного реєстру прав; 3) додатковий договір до договору оренди від 19.09.2013 реєстраційний номер 951; 4) витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 12.09.2013 №НВ-3201323952013; 5) копія паспорта СМ620840, що виданий 31.03.2004; 6) копія дубліката картки фізичної особи-платника податків від 13.05.2004; 7) довіреність від 20.09.2013 №45/4; 8) виписка з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 28.08.2013 №500330; 9) довідка про взяття на облік платника податків від 27.02.2012 №8100; 10) довідка з ЄДРПОУ від 04.01.2013 №715410; 11) копія статуту Товариства (том 1, а.с. 89, 90, 92-93, 94-98, 103-105, 103, 106, 108-109, 110, 111-112, 113-131)

Подання Товариством Реєстратору рішення Міської ради від 20.08.2013 №3420-41-VI вважається заявою про здійснення державної реєстрації права власності територіальної громади на зазначену земельну ділянку, що відповідає положенням абзацу 7 частини першої статті 16 Закону №1952-IV та роз'ясненню Державної реєстраційної служби України від 06.08.2013 №2952/05-15-13 (том 2, а.с. 80-82).

За таких обставин, суд вважає, що Реєстратору був поданий необхідний перелік документів для здійснення державної реєстрації що визначений Законом №1952-IV та Порядком №703.

07.10.2013 Державним реєстратором прийнято рішення про державну реєстрацію права власності за №6478893 на земельну ділянку, що розташована Київська обл., м. Бориспіль, вулиця Київський Шлях, кадастровий номер 3210500000:07:002:0032, за суб'єктом: Бориспільська міська рада Київської області, податковий номер 04054903 (том 1, а.с. 100).

Також, 07.10.2013 Державним реєстратором прийнято рішення про державну реєстрацію права оренди №6479882 (том 1, а.с. 139). Згідно даного рішення, Реєстратор провів державну реєстрацію іншого речового права - право оренди земельної ділянки за Товариством, що розташована за адресою Київська обл., м. Бориспіль, вулиця Київський Шлях, будинок 2/7, кадастровий номер 3210500000:07:002:0032.

Частиною першою статті 20 Закону №1952-IV встановлено, що у Державному реєстрі прав на кожний об'єкт нерухомого майна, право власності на який заявлено вперше, за рішенням державного реєстратора відкривається відповідний розділ та реєстраційна справа.

Записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (ч.1 ст.26 Закону №1952-IV).

Судом встановлено, що на підставі рішення від 07.10.2013 №6478893 Реєстратором відкрито розділ в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно до якого 07.10.2013 внесено номер запису про право власності 2753066 (том 1, а.с. 22, 134, том 2, а.с. 48-49).

Також, судом встановлено, що на підставі рішення від 07.10.2013 №6479882 Реєстратором відкрито розділ в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно до якого 07.10.2013 внесено номер запису про інше речове право 2753741 (том 1, а.с. 22, 140, том 2, а.с. 48-49).

Отже, державна реєстрація права власності проведена одночасно з державною реєстрацією права оренди земельної ділянки, що відповідає вимогам частини четвертої статті 4 1 Закону №1952-IV.

Ураховуючи вищезазначене, суд вважає, що державна реєстрація іншого речового права, а саме, права оренди земельної ділянки, що розташована за адресою Київська обл., м. Бориспіль, вулиця Київський Шлях, будинок 2/7, кадастровий номер 3210500000:07:002:0032, проведена відповідно до приписів Закону №1952-IV та Порядку №703.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Басай О.В.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 02 лютого 2015 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2015
Оприлюднено05.03.2015
Номер документу42907594
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4908/14

Постанова від 29.01.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 22.01.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 16.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 27.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 16.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Постанова від 29.01.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 11.09.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 20.08.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні