Справа № 158/90/15-ц
Провадження № 2/0158/90/15
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 лютого 2015 року Ківерцівський районний суд Волинської області
в складі: головуючого - судді - Костюкевича О.К.
секретаря - Хмілевської І.О.
за участю представника позивача - Ралець О.В.
прокурора - Костюк І.В.
представників відповідача - Коблюк Н.В., Хитрик Н.В.
представника третьої особи - Левчика І.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Ківерці цивільну справу за позовом прокурора Ківерцівського району в інтересах держави в особі Волинської обласної державної адміністрації до Головного управління Держземагенства у Волинській області, ОСОБА_6, реєстраційної служби Ківерцівського РУЮ Волинської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - відділ Держземагенства у Ківерцівському районі Волинської області, про визнання недійсними та скасування наказів Головного управління Держземагенства у Волинській області, скасування та визнання недійсною державної реєстрації права власності на земельну ділянку, повернення земельної ділянки до земель державної власності, -
в с т а н о в и в :
Прокурор Ківерцівського району Волинської області звернувся в суд з позовом в інтересах держави в особі Волинської обласної державної адміністрації до Головного управління Держземагенства у Волинській області, ОСОБА_6, реєстраційної служби Ківерцівського РУЮ Волинської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - відділ Держземагенства у Ківерцівському районі Волинської області, про визнання недійсними та скасування наказів Головного управління Держземагенства у Волинській області, скасування та визнання недійсною державної реєстрації права власності на земельну ділянку, повернення земельної ділянки до земель державної власності.
Позивач свої вимоги обґрунтовує тим, що наказом Головного управління Держземагенства у Волинській області № ВЛ/0721885800:06:000/00000773 від 25.12.2013 року ОСОБА_6 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за межами населених пунктів Прилуцької сільської ради Ківерцівського району Волинської області орієнтовною площею 0,25 га у власність для ведення особистого селянського господарства та зобов'язано начальника відділу Держземагенства у Ківерцівському районі забезпечити в установленому законодавством порядку розгляд проекту землеустрою на предмет погодження. На підставі вказаного наказу ПП «Владар» на замовлення ОСОБА_6 виготовлено проект землеустрою щодо відведення останній земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,25 га за межами населеного пункту Прилуцької сільської ради Ківерцівського району Волинської області. Зазначений проект землеустрою погоджено висновком начальника відділу Держземагенства у Ківерцівському районі від 05.02.2014 року № 03-4/57, в якому вказано, що земельна ділянка відводиться за рахунок земель запасу, які за цільовим призначенням відносяться до земель сільськогосподарського призначення та відділ Держземагенства у Ківерцівському районі вважає за можливе відвести дану земельну ділянку у власність ОСОБА_6.
Наказом Головного управління Держземагенства у Волинській області № ВЛ/0721885800:06:000/00001178 від 28.02.2014 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_6 для ведення особистого селянського господарства, розташованої за межами населених пунктів Прилуцької сільської ради Ківерцівського району Волинської області та вказану земельну ділянку площею 0,25 га (кадастровий номер 0721885800:06:000:1669) надано відповідачу у власність.
ДП «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» на підставі договору № 1156 від 29.07.2011 року на замовлення управління агропромислового розвитку Ківерцівської РДА розроблено проект землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності за межами населених пунктів Прилуцької сільської ради Ківерцівського району Волинської області, який в подальшому затверджено розпорядженням Волинської обласної державної адміністрації від 28.12.2012 року № 573 «Про затвердження проектів землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності за межами населених пунктів». Вказаним проектом встановлено, що на земельному масиві орієнтовною площею 23 га, з якого громадянам відводились земельні ділянки за рахунок земель запасу Прилуцької сільської ради Ківерцівського району, в тому числі і ОСОБА_6, розміщені чотири земельні ділянки площею 0,25 га кожна, на яких знаходяться артезіанські свердловини. У проекті міститься експлікація земель за проектом розмежування земель державної та комунальної власності за межами Прилуцької сільської ради Ківерцівського району Волинської області, згідно якого вказані вище артезіанські свердловини розташовані на земельних ділянках № 1-225а, 1-245, 1-249, 1-250, площею по 0,25 га кожна, що за категоріями земель відносяться до земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Луцьким міськрайонним виробничим відділом Волинської регіональної філії ДП «Центр ДЗК» розроблено топографо-геодезичний план земельних ділянок, згідно якого встановлено накладення земельної ділянки кадастровий номер 0721885800:06:000:1669, яка на праві власності належить ОСОБА_6, на земельну ділянку державної власності № 1-250, на якій розташована артезіанська свердловина та яка відноситься до земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, тобто земельна ділянка відводилась не за рахунок земель запасу сільськогосподарського призначення.
Тому, оскільки на підставі ст. 122 ЗК України земельними ділянками, які відносяться до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, які розташовані за межами населених пунктів, розпоряджаються виключно обласні державні адміністрації, тому просить накази Головного управління Держземагенства у Волинській області про передачу у власність земельних ділянок вказаного призначення ОСОБА_6, які були прийняті із порушенням чинного законодавства, скасувати. Крім того, слід скасувати реєстрацію права власності на вказану земельну ділянку та зобов'язати відповідача ОСОБА_6 повернути надану їй у власність земельну ділянку у власність держави.
Головним управлінням Держземагенства у Волинській області було подано заперечення на позовну заяву, відповідно до якого просять в задоволенні позову відмовити повністю, оскільки відповідно до змін у законодавстві у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а у державній власності перебувають усі землі, які не відносяться до земель комунальної та приватної власності. Спірна земельна ділянка належала «Луцькому м'ясокомбінату», на якій справді було заплановано розмістити свердловини, проте це так і не було здійснено, відповідно і санітарної зони відведено теж не було, оскільки земельну ділянку було продано, в подальшому будь-яких змін (рекультивації) із вказаною земельною ділянкою здійснено не було, тому вона є земельною ділянкою сільськогосподарського призначення, ріллею.
В судовому засіданні прокурор Костюк І.В. та представник позивача Ралець О.В. позовні вимоги підтримала, просила суд їх задоволити з підстав, наведених у позовній заяві.
Представник відповідача Головного управління Держземагенства у Волинській області Коблюк Н.В. та Хитрик Н.В. в судовому засіданні проти задоволення позову заперечували з підстав, наведених у запереченні на позовну заяву. В судовому засіданні показали, що земельна ділянка, передана у власність ОСОБА_6 належить до земель із цільовим призначенням для сільськогосподарських потреб, що підтверджується технічною документацією від 2012 року, а отже розпорядником даних земель є Головне управління Держземагенства у Волинській області. Оригіналів документів топографо-геодезичних схем, де вказано, що на спірній земельній ділянці наявні артсвердловини немає, оскільки вказані свердловини підлягали ліквідації на підставі відповідного договору купівлі-продажу у зв'язку із ліквідацією підприємства, якому належала вказана земельна ділянка у 2002 році. Тобто повинен був проведений бути демонтаж споруди свердловини, при цьому рекультивації землі не потрібно було проводити. На підставі проведеної інвентаризації було встановлено, що оскільки на місцевості відсутні будь-які будівлі та споруди, в тому числі і свердловини, промислового призначення, тому уся площа земельної ділянки була віднесена до категорії земель сільськогосподарського призначення, що відображено у технічній документації від 2010 та 2012 років.
Представник третьої особи Відділу Держземагенства у Ківерцівському районі Волинської області Левчик І.О. в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, так як спірна земельна ділянка відноситься до земель сільськогосподарського призначення.
Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши представлені письмові докази, суд прийшов до висновку, що позов слід задоволити з наступних підстав.
Судом встановлено, що згідно акту приймання-передачі проектно-кошторисної документації та виконавчої документації на об'єкт незавершеного будівництва «Луцький м'ясокомбінат» від 15.06.2000 року, дирекція Луцького м'ясокомбінату, що будується, в особі Гаврилюка Миколи Миколайовича та генпідрядника - будівельного управління «Помбуд-6» в особі начальника Жежеруна Василя Дмитровича, передали, а орган приватизації - регіональне відділення Фонду державного майна по Волинській області в особі начальника відділу реформування власності та незавершеного будівництва Маслечко Тетяни Богданівни, прийняв ПКД та виконавчу документації на об'єкт незавершеного будівництва «Луцький м'ясокомбінат», в тому числі і водозабірні свердловини для водозабезпечення та паспорти на них.
В подальшому, згідно договору купівлі-продажу №324 від 15.09.2000 року, посвідченого державним нотаріусом Першої Луцької державної нотаріальної контори Горбатюк Т.П., регіональним відділенням Фонду державного майна України по Волинській області, було продано об'єкт незавершеного будівництва «Луцький м'ясокомбінат, що будується» громадянину ОСОБА_11. Розділом 5 вказаного договору купівлі-продажу на покупця покладено обов'язок протягом трьох місяців з дня нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу виготовити проектну документацію на рекультивацію землі, погодити цю документацію із Ківерцівською районною радою та в термін не більше 3 років виконати роботи по рекультивації земельної ділянки, передбачені проектною документацією.
Не виконавши вищевказані умови договору, громадянин ОСОБА_11 продав об'єкт незавершеного будівництва «Луцький м'ясокомбінат», що будується, громадянці ОСОБА_12, що підтверджується договором купівлі-продажу № 4970 від 12.12.2001, посвідченого приватним нотаріусом Луцького міського нотаріального округу Волинської області ОСОБА_13 Пунктом 4.2. розділу 4 вказаного договору передбачено, що питання приватизації (оренди) земельної ділянки вирішується за ініціативою Покупця після підписання договору купівлі-продажу.
Розглянувши клопотання ОСОБА_12 від 14.10.2004 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо передачі земельної ділянки в оренду з правом викупу, розпорядженням Ківерцівської районної державної адміністрації «Про дозвіл на розроблення проекту землеустрою» від 31.12.2004 року №317 останній надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (орієнтовною) площею - 16,12 га в оренду на 50 років з правом викупу під майном незавершеного будівництва «Луцький м'ясокомбінат, що будується» для обслуговування промислових об'єктів в межах Прилуцької сільської ради Ківерцівського району Волинської області. Однак, рішенням Прилуцької сільської ради Ківерцівського району Волинської області від 06.07.2005 року №20/1 «Про розгляд заяви ОСОБА_12.», останній відмовлено в погодженні проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки площею 16,12 га в оренду на 50 років під виробничу базу для обслуговування будівель та споруд об'єкта незавершеного будівництва («Луцький м'ясокомбінат, що будується»), оскільки відсутня містобудівна документація.
В якості доказу відповідачем головним управління Держземагенства у Волинській області надано суду копії технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки території колишнього «Луцького м'ясокомбінату» на території Прилуцької сільської ради за межами населених пунктів, розроблену Ківерцівським районним відділом Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» у 2010 році, як підтвердження того, що земельна ділянка, площею 1,44 га, на якій розташовані артезіанські свердловини «Луцького м'ясокомбінату» відноситься до земель сільськогосподарського призначення та є ріллею.
На вимогу суду відповідачем оригіналу зазначеної технічної документації суду надано не було. В ході судового розгляду судом надіслано запит про витребування зазначеної технічної документації до замовника - Ківерцівської районної державної адміністрації та розробника - ДП «Центр державного земельного кадастру». Згідно наданих відповідей на запити вказана технічна документація у замовника та розробника відсутня.
Згідно п. 1 Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 №513, до розмежування земель державної та комунальної власності формування земельних ділянок із земель запасу, не переданих у власність та користування, визначення їх угідь, а також віднесення таких земельних ділянок до певної категорії може здійснюватися за результатами інвентаризації земель, проведеної за рішенням сільських, селищних, міських рад - у межах населених пунктів, райдержадміністрації - за їх межами.
Пунктом 2 Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 року №513 визначено мету проведення інвентаризації, в ході проведення інвентаризації земель зміна їх цільового призначення не проводиться.
Крім того, ДП "Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" на підставі договору №1156 від 29.07.2011 року на замовлення управління агропромислового розвитку Ківерцівської РДА розроблено проект землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності за межами населених пунктів Прилуцької сільської ради Ківерцівського району Волинської області, який в подальшому затверджено розпорядженням Волинської обласної державної адміністрації від 28.12.2012 №573 «Про затвердження проектів землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності за межами населених пунктів».
Вказаним проектом встановлено, що на земельному масиві орієнтовною площею 23 га, з якого громадянам відводились земельні ділянки за рахунок земель запасу Прилуцької сільської ради, в тому числі і ОСОБА_6, розміщені чотири земельні ділянки площею 0,25 га кожна, на яких знаходяться артезіанські свердловини.
В проекті міститься експлікація земель за проектом розмежування земель державної та комунальної власності за межами Прилуцької сільської ради Ківерцівського району Волинської області, згідно якого вказані вище артезіанські свердловини розташовані на земельних ділянках №1-225а, 1-245, 1-249, 1-250, площею по 0,25 га кожна, що за категорією земель відносяться до земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Вказане також підтверджується експлікацією земель за формами власності та категоріями земель за межами населених пунктів Прилуцької сільської ради Ківерцівського району Волинської області, згідно якої до земель державної власності відноситься 1 га земель категорії промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Цільове призначення вказаних земель, згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженого Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №584 від 23.07.2010 року, - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами (код КВЦПЗ - 11.01).
Також, розміщення вказаних земельних ділянок з артезіанськими свердловинами підтверджується схемою планування території Прилуцької сільської ради Ківерцівського району Волинської області, розробленою ліцензованою організацією ТОВ "Глорі плюс" на замовлення Прилуцької сільської ради Ківерцівського району Волинської області, яка погоджена прилеглими сільськими радами, Ківерцівською та Луцькою міськими радами, Головним управлінням містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Волинської ОДА, начальником відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Ківерцівської РДА, начальником управління земельних ресурсів у Ківерцівському районі і затверджена рішенням сесії Прилуцької сільської ради від 07.07.2011 року №7/3.
З метою встановлення накладки земельних ділянок, переданих у власність громадянам на земельні ділянки, де розташовані артезіанські свердловини, Луцьким міськрайонним виробничим відділом Волинської регіональної філії ДП "Центр ДЗК" розроблено топографо-геодезичний план земельних ділянок, згідно якого встановлено накладення земельної ділянки кадастровий номер 0721885800:06:000:1669, яка на праві приватної належить ОСОБА_6, на земельну ділянку державної власності №1-250, на якій розташована артезіанська свердловина та яка відноситься до земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Тобто, земельна ділянка відводилась не за рахунок земель запасу сільськогосподарського призначення.
Наведене також підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою перевірки Державної інспекції сільського господарства у Волинській області від 29.12.2014 року № 01-12/4725.
Відповідно до оригіналу технічної документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель за межами населених пунктів на території Прилуцької сільської ради Ківерцівського району Волинської області, розробленої у 2012 році Державним підприємством «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» на виконання розпорядження голови Волинської обласної державної адміністрації від 23.05.2011 року №213 «Про ефективне використання сільськогосподарських угідь земель державної власності, не наданих у власність чи користування, земель запасу, резервного фонду та під невитребуваними земельними (паями)» на замовлення головного управління Держкомзему у Волинській області (договір №1494 від 03.09.2012 року).
Згідно робочого інвентаризаційного плану та реєстру земельних ділянок, що використовуються без правовстановлюючих документів, що містяться у вказаній технічній документації, код цільового призначення земельної ділянки «1507», площею 0,25 га, на якій розташована артезіанська свердловина та за рахунок якої відведено у власність земельну ділянку ОСОБА_6 - «11.01» (згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженого Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №584 від 23.07.2010 року, - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами). Зазначену технічну документацію надано із архіву відділу Держземагенства у Ківерцівського району.
Як вбачається із наданої відповідачем Головним управлінням Держземагенства у Волинській області (примірник №3) вказаної технічної документації взятої із архіву - земельну ділянку «1507» розділено на дві: площею 0,0003 га (код цільового призначення 11.01 (води)) та 0,2597 (код цільового призначення 16.00 (рілля)).
В якості свідка в судовому засідання допитано розробника вказаної технічної документації - спеціаліста ДП «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» ОСОБА_14, яка повідомила, що при розробленні технічної документації нею було допущено механічну помилку, яка була виявлена нею вже після початку судового розгляду вказаної цивільної справи, оскільки правильним є розмежування за цільовим призначенням земельної ділянки на «воду» та «ріллю», а тому допущена нею помилка була виправлена нею лише у наявному у неї примірним технічної документації. При розробці документації їй було надано оригінал технічної документації форми 6-З, інформації про переведення земельної ділянки із одного цільового призначення із одного в інше на даний час немає, проте була при розробці технічної документації.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 66 Земельного кодексу України до земель промисловості належать землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під'їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд.
Як вбачається із системного аналізу положень ст. 122 Земельного кодексу України, земельними ділянками промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення державної власності поза межами населених пунктів розпоряджаються обласні державні адміністрації.
Згідно ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають у власність чи користування земельні ділянки виключно сільськогосподарського призначення державної власності.
На підставі статті 20 ЗК України дана земельна ділянка не віднесена відповідно до рішень повноважних органів до категорії земель сільськогосподарського призначення, а рахується тільки як земля запасу, яка може бути будь-якої категорії відповідно до ч.2 статті 19 ЗК України.
Таким чином, оскільки, на час прийняття оспорюваних наказів ГУ Держземагенства у Волинської області відповідно до статті 65 ЗК України дана земельна ділянка визначена землею запасу не наданою у власність або постійне користування за межами населеного пункту (артсвердловина) та відноситься до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, то накази ГУ Держземагенства у Волинській області є незаконними та підлягають скасуванню як такі, що прийняті з порушенням вищевказаних норм діючого земельного законодавства, в тому числі поза межами повноважень Головного управління Держземагенства у Волинській області, наданих ч. 4 ст. 122 ЗК України.
Статтею 393 ЦК України передбачено, що правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується. Власник майна, права якого порушені внаслідок видання правового акта органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, має право вимагати відновлення того становища, яке існувало до видання цього акта.
Відповідно до ч. 1 ст. 21 ЦК України, суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
На підставі наведених вище наказів Головного управління Держземагенства у Волинській області, 25.04.2014 року реєстраційною службою Ківерцівського районного управління юстиції проведено державну реєстрацію права власності на вказану земельну ділянку, на підставі чого відповідачу ОСОБА_6 видано свідоцтво на право власності №20958306 від 25.04.2014.
Згідно п. 6 ч. 1 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.
Оскільки, реєстраційною службою Ківерцівського РУЮ реєстрація права власності ОСОБА_6 на земельну ділянку кадастровий №0721885800:06:000:1669 здійснювалась на підставі наказу ГУ Держземагенства у Волинській області №ВЛ/0721885800:06:000/00001178 від 28.02.2014 року, який є незаконним, тому необхідно скасувати рішення про державну реєстрацію зазначеного права власності.
Відповідно до ст. 26 «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, державним реєстратором до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 158 ЗК України, земельні спори вирішуються судами, органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади з питань земельних ресурсів. Виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей.
Згідно ст. 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути це майно. У зв'язку із зазначеним, внаслідок того, що земельна ділянка ОСОБА_6 відповідачем надана у власність органом державної влади, який не має на це законних повноважень, земельна ділянка підлягає поверненню до державної власності.
Таким чином, підсумовуючи вищевикладене, судом встановлено, що земельні ділянки, які знаходяться під артсверловинами площею 0, 25 га мали цільове призначення земель промисловості з часу будівництва «Луцького м'ясокомбінату» і зміна цільового призначення вказаної земельної ділянки на землі ріллі сільськогосподарського призначення не могло бути проведено шляхом інвентаризації земель (оскільки вказаний порядок визначення цільового призначення землі можливий щодо земель, в яких взагалі відсутнє цільове призначення). Крім цього, технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки території колишнього «Луцького м'ясокомбінату» та території Прилуцької сільської ради Ківерцівського району за межами населених пунктів, на яку посилаються відповідачі та представник третьої особи, в оригіналі суду надано не було, а тому суд приходить до висновку про неправомірну зміну відповідачем цільового призначення земельної ділянки із подальшою передачею її у власність ОСОБА_6.
За таких обставин, суд виходить з того, що оскільки надана у власність відповідачу ОСОБА_6 земельна ділянка площею 0, 25 га не є земельною ділянкою із цільовим призначенням для сільськогосподарських потреб (не є ріллею), а відноситься до земель із цільовим призначенням земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, оскільки на вказаній земельній ділянці знаходиться артсвердловина із відповідною санітарною зоною поблизу неї, зміни цільового призначення не було проведено, а тому надання такої земельної ділянки у власність знаходиться до виключних повноважень обласної державної адміністрації, тому не могла бути передана наказами головного управління Держземагенства у Волинській області, а тому накази Головного управління Держземагенства у Волинській області за № ВЛ/0721885800:06:000/00000773 від 25.12.2013 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» та за № ВЛ/0721885800:00:000/00001178 від 28.02.2014 року «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність», яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_6 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) у власність для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів Прилуцької сільської ради Ківерцівського району, та яким надано у власність ОСОБА_6 вищевказану земельну ділянку площею 0,25 га (кадастровий номер 0721885800:06:000:1669) підлягають до скасування. Відповідно слід зобов'язати реєстрацій службу Ківерцівського районного управління юстиції у Волинській області скасувати рішення індексний номер: 12674817 від 25.04.2014 року про державну реєстрацію права власності ОСОБА_6 на земельну ділянку загальною площею 0,25 га (кадастровий номер 0721885800:06:000:1669) та свідоцтво про право власності на земельну ділянку ОСОБА_6 серії та номер: 20958306, видане 25.04.2014 року, шляхом внесення запису про скасування державної реєстрації права власності на вказану земельну ділянку до Державного реєстру прав на нерухоме майно та зобов'язати ОСОБА_6 повернути до земель державної власності земельну ділянку загальною площею 0,25 га (кадастровий номер 0721885800:06:000:1669)
Керуючись ст.ст. 4, 60, 73, 88, 107, 110, 213, 215, 218 ЦПК України, ст. ст. 66, 122, 158 ЗК України, 21, 393 ЦПК України, суд, -
в и р і ш и в :
Позов задоволити.
Визнати недійсними та скасувати накази Головного управління Держземагенства у Волинській області за № ВЛ/0721885800:06:000/00000773 від 25.12.2013 року «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» та за № ВЛ/0721885800:00:000/00001178 від 28.02.2014 року «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність», яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_6 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) у власність для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів Прилуцької сільської ради Ківерцівського району, та яким надано у власність ОСОБА_6 вищевказану земельну ділянку площею 0,25 га (кадастровий номер 0721885800:06:000:1669).
Зобов'язати реєстрацій службу Ківерцівського районного управління юстиції у Волинській області скасувати рішення індексний номер: 12674817 від 25.04.2014 року про державну реєстрацію права власності ОСОБА_6 на земельну ділянку загальною площею 0,25 га (кадастровий номер 0721885800:06:000:1669_) та свідоцтво про право власності на земельну ділянку ОСОБА_6 серії та номер: 20958306, видане 25.04.2014 року, шляхом внесення запису про скасування державної реєстрації права власності на вказану земельну ділянку до Державного реєстру прав на нерухоме майно.
Зобов'язати ОСОБА_6 повернути до земель державної власності земельну ділянку загальною площею 0,25 га (кадастровий номер 0721885800:06:000:1669).
Стягнути із Головного управління Держземагенства у Волинській області, ОСОБА_6, реєстраційної служби Ківерцівського РУЮ Волинської області в дохід держави судовий збір у розмірі по 243 (двісті сорок три) грн. 60 коп. з кожного.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана через Ківерцівський районний суд до апеляційного суду у Волинській області протягом десяти днів з дня його проголошення, а для осіб які були відсутні під час проголошення рішення, з дня отримання його копії.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя
Ківерцівського районного суду О.К. Костюкевич
Суд | Ківерцівський районний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2015 |
Оприлюднено | 05.03.2015 |
Номер документу | 42909813 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ
Гулько Борис Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні