Постанова
від 24.02.2015 по справі 826/19069/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

24 лютого 2015 року № 826/19069/14

Окружний адміністративний суд міста Києва в складі головуючого судді Качура І.А., при секретарі Хрімлі К.О., за участю представників сторін:

від позивача: Кулачко Т.М. (дов. від 03.12.2014р. №03/12/14-1)

відповідача1: Петрушевської І.В.

від відповідача2: Кашпура І.М. (дов. від 19.11.2014р. №85/26-58-10-44)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ЕНЕРГЕТИЧНА» до Державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Петрушевської Ірини Валентинівни, Державної податкової інспекції у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 24.02.2015 року в 14 год. 00хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч.2 ст. 167 КАС України.

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ЕНЕРГЕТИЧНА» (далі по тексту також - позивач) з позовом до Державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Петрушевської Ірини Валентинівни (надалі також - відповідач1), Державної податкової інспекції у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві (надалі також - відповідач2), в якому просив:

- визнати протиправними дії державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Петрушевської І.В. по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відносно ТОВ «ПЕРША ЕНЕРГЕТИЧНА» (код за ЄДРПОУ 38639040) запису №10731430010024138 від 21.11.2014 року «Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою» та скасувати цей запис;

- визнати протиправним та скасувати з моменту прийняття рішення ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ПЕРША ЕНЕРГЕТИЧНА» (код за ЄДРОУ 38639040);

- стягнути з Державного бюджету України на користь позивача сплачений ним за подання позову судовий збір у розмірі 73.08 грн. (сімдесят три гривні 08 коп.).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що відповідачем1 безпідставно внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про відсутність позивача за юридичною адресою, а саме: 03680, Солом'янський район, вулиця Солом'янська, будинок 5, офіс 604/03, на підставі якого в подальшому, 25.11.2014р. відповідачем2 протиправно прийнято рішення №39/18 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ПЕРША ЕНЕРГЕТИЧНА».

Відповідач1 проти задоволення позову заперечила з підстав відповідності внесеного нею запису №10731430010024138 від 21.11.2014 року «Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою» приписам абзацу 2 частини 14 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», а відтак у задоволенні позову просила відмовити.

Відповідач2 проти задоволення позову заперечив з підстав правомірності рішення №39/18 від 25.11.2014р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ПЕРША ЕНЕРГЕТИЧНА». У задоволенні позову просив відмовити повністю.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що позов задоволенню підлягає з огляду про наступне.

Як вбачається з письмових заперечень проти позову відповідача2, працівниками ГВПМ ДПІ Солом'янського району ГУ Міндоходів у м. Києві здійснена перевірка місця знаходження ТОВ «Перша Енергетична» у відповідності до юридичної адреси зазначеної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців.

За результатами перевірки відповідачем2 встановлено, що ТОВ «Перша Енергетична» не знаходиться за юридичною адресою, про що ГВПМ ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів складено довідку про встановлення фактичного 4 місцезнаходження (місця проживання) платника податків №2656 від 17.10.2014 року, в якій зазначено, що ТОВ «Перша Енергетична» відсутнє за місцем реєстрації.

На підставі довідки про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків №2656 від 17.10.2014 року Державною податковою інспекцією було винесено «Повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням» від 17.10.2014 року за № 1329 за формою №18-ОПП, якою встановлено: - відсутність юридичної особи за місцезнаходженням; - фактичне місцезнаходження юридичної особи або адреса, за якою здійснюється зв'язок не встановлено, та яке було направлено державному реєстратору.

В подальшому, як зазначає, відповідач1, 17.10.2014р. нею було направлено рекомендованим листом повідомлення про підтвердження реєстраційних відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - ЄДР) шляхом подання Товариством «Перша Енергетична» реєстраційної картки (форма № 6).

Фактичні обставини справи свідчать, що 21.10.2014 року позивачем було подано до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві реєстраційні картки за Формою 6, якими було додатково підтверджено відомості про юридичну особу та її місцезнаходження, про що були внесенні записи №10731060007024138 та №10731060008024138 в ЄДР відповідно.

Проте, відповідач2 зазначає, що оператором поштового зв'язку 20.11.2014р. до відділу повернуто поштове відправлення від 17.10.2014 року без відмітки про їх отримання, що і стало підставою для внесення 21.11.2014р. запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про що внесено до ЄДР відповідний запис.

Надаючи правову оцінку вказаним доводам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Проаналізувавши матеріали адміністративної справи, суд прийшов до висновку про те, що на момент прийняття оскаржуваного рішення у відповідача були відсутні встановлені законодавством підстави для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, а запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ЕНЕРГЕТИЧНА», а відтак позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно з вимогами ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).

Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 17.05.2010 року №336 (далі - Положення).

Згідно з пунктом 1.3 вказаного Положення виконавцем запиту щодо встановлення місцезнаходження платника податків є працівники підрозділів податкової міліції, які здійснюють заходи із встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків.

В пункті 1.4 Положення вказано, що визначення (місця проживання фізичної особи) та (місцезнаходження юридичної особи) вживаються відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15 травня 2003 року №755-IV.

Згідно Положення, після отримання запиту на встановлення місцезнаходження платника податків підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію підрозділом податкової міліції заходів для встановлення місцезнаходження платника податків (пункт 4.1.1 Положення) повинен: - обов'язково здійснити вихід за адресою платника податків і у разі незнаходження за адресою платника податків, якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, необхідно опитати власника такого приміщення (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт) (п. 4.2 Положення); у разі встановлення, що засновники та посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків - передати керівнику органу ДПС службову записку та матеріали (п. 4.2 Положення); - за даними адресного бюро МВС України встановити місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом п.4.3 Положення), за встановленими адресами здійснити виїзди та опитати засновників і керівників платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом - п. 4.5 Положення); - за необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п. 4.4 Положення); - проводяться інші заходи, які не суперечать чинному законодавству, з метою встановлення місцезнаходження платника податків; - кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом - пункти 4.7, 4.8 Положення).

Пунктом 4.12 вказаного Положення встановлено, що запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків вважається виконаним, якщо: місцезнаходження платника податків встановлено, що підтверджено виходом на відповідну адресу та оформлено документально; встановлено, що платник податків зареєстрований на осіб, які не пов'язані з утворенням та господарською діяльності платника податків, та вжито всіх заходів, передбачених п.4.13 розділу IV Положення.

Разом з тим, згідно з пунктом 12.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. №1588 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 р. за № 1562/20300), якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №18-ОПП (додаток 26) для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону. Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №19-ОПП.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15.05.2003 року №755-IV (надалі - Закон № 755).

Відповідно до ст.1 Закону № 755 державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).

Згідно ч. 1 ст.4 Закону № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини 1 статті 17 Закону № 755 відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Згідно з частинами 1 та 5 статті 16 Закону №755 єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. Єдиний державний реєстр створюється і ведеться Спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації, який є його розпорядником та адміністратором.

Частиною 5 ст. 17 Закону № 755 встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.

Відповідно до приписів ст. 18, 19 Закону № 755 відомості про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу вносить до Єдиного державного реєстру державний реєстратор.

Згідно частини 11 ст. 19 Закону № 755 юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

В ході судового розгляду справи, згідно даних з Витягу з ЄДР встановлено, що 17.03.2014 року державним реєстратором Шпак Іриною Іванівною було здійснено реєстраційну дію № 10731060004024138 згідно якої позивачем було підтверджено відомості про юридичну особу, шляхом подачі реєстраційної картки за Формою 6 затвердженої Наказом Міністерства юстиції України №3178/5 від 14.10.2011 р. (надалі - Форма 6).

Поряд з цим, фактичні обставини справи свідчать, що 15.10.2014 року та 21.10.2014 року позивачем було подано до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві реєстраційні картки за Формою 6 якими було додатково підтверджено відомості про юридичну особу та її місцезнаходження, записи №10731060007024138 та №10731060008024138 в ЄДР відповідно.

Частиною 14 ст. 19 Закону № 755 встановлено, що у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Апелювання відповідачів про повернення поштового відправлення від 17.10.2014р. без відмітки про його отримання, як підстави для внесення відповідачем1 запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, судом відхиляються, з огляду про наступне.

Як вбачається з листа Міської службової пошти №680 м. Київ Південного поштамту Київської міської дирекції Українського державного підприємства поштового зв'язку «Укрпошта» від 11.02.2015р. №38-10-С-6, «згідно з перевіреними документи міської служби пошти Київ-680, на вхідну реєстровану пошту, рекомендоване поштове відправлення № 0302000669560 на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ЕНЕРГЕТИЧНА», вул. Солом'янська, 5, оф. 604/03, в період з липня 2014 року по теперішній час до МСП-680 не надходило».

В той час, як подана відповідачем1 копія поштового конверту з відміткою про повернення кореспонденції з підстав «закінчення терміну зберігання» не може прийматись як належний доказ, оскільки з такого документу не вбачається найменування адресату, а відтак ідентифікувати кому саме скеровувався такий конверт не можливо.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку про те, що відповідачем1 не було дотримано порядку внесення змін до відомостей про юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ЕНЕРГЕТИЧНА»,які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Так, судом встановлено, що дії Державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Петрушевської Ірини Валентинівни, стосовно внесення запису до ЄДР щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ЕНЕРГЕТИЧНА», - є протиправними, що в свою чергу призвело до винесення Державною податковою інспекцію у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві неправомірного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, а відтак такі рішення підлягають скасуванню.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

При цьому суд бере до уваги положення ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якими в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачами як суб'єктами владних повноважень не доведено правомірність оспорюваних дій та рішень.

Враховуючи викладене, керуючись статями 9, 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Петрушевської І.В. по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відносно ТОВ «ПЕРША ЕНЕРГЕТИЧНА» (код за ЄДРПОУ 38639040) запису №10731430010024138 від 21.11.2014 року «Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою» та скасувати цей запис.

Визнати протиправним та скасувати з моменту прийняття рішення ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ПЕРША ЕНЕРГЕТИЧНА» (код за ЄДРОУ 38639040).

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРША ЕНЕРГЕТИЧНА» судові витрати у розмірі 73, 08 грн.

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.А.Качур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.02.2015
Оприлюднено05.03.2015
Номер документу42927896
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/19069/14

Ухвала від 22.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 30.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 08.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Постанова від 24.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 17.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 09.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні