Ухвала
від 26.02.2015 по справі 804/5540/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

26 лютого 2015 рокусправа № 804/5540/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Юхименка О.В.

суддів: Мельника В.В. Нагорної Л.М.

за участю секретаря судового засідання: Лащенко Р.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні

апеляційну скаргу Державної податкової інспекції

у Бабушкінському районі міста Дніпропетровська

Головного управління Міндоходів

у Дніпропетровській області

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду

від 20 травня 2014 року

у справі № 804/5540/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю

«Інвестиційно-Промисловий Альянс»

вул. Леніна, 21, м. Дніпропетровськ, 49000;

до відповідача Державної податкової інспекції

у Бабушкінському районі міста Дніпропетровська

Головного управління Міндоходів

у Дніпропетровській області,

вул. Героїв Сталінграду, 25, м. Дніпропетровськ, 49061;

третя особа Дніпропетровська міська рада

пр. Карла Маркса, 75, м. Дніпропетровськ, 49000;

про скасування податкового повідомлення-рішення, -

встановив: Товариством з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-промисловий Альянс» подано позов до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі міста Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення № 0004581504.

Дніпропетровський окружний адміністративний суд (суддя Прудник С.В.) своєю постановою від 20 травня 2014 року позов задовольнив.

Постанова суду мотивована тим, що договір оренди землі є цивільно-правовим договором. Суб'єкт владних повноважень не має права втручатись у відносити сторін договору, натомість наділений правом контролювати належність його виконання та відповідність умов чинному законодавству.

Не погоджуючись з прийнятим у справі судовим актом, у поданій апеляційній скарзі Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі міста Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, Позивач, вказує на порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги її заявник посилається на те, що в силу приписів Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI, оскільки базою оподаткування земельного податку та орендної плати за земельну ділянку є нормативна грошова оцінка, при обчисленні суми орендної плати за земельну ділянку платник мав самостійно застосувати відповідні коефіцієнти.

Просить постанову окружного адміністративного суду скасувати та прийняти нову постанову. У позові відмовити.

Судовий розгляд адміністративної справи здійснювався з повним фіксуванням судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Обставини справи: відповідно до укладених 11 квітня 2011 року договорів оренди, Товариство з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-промисловий Альянс» прийняв у строкове платне користування земельні ділянки площами 0,0047 га та 0,1097 га, що знаходяться по вулиці Комсомольській, 37 в місті Дніпропетровську, для завершення будівництва будівлі комерційного призначення (банк).

Згідно до Витягів з технічної документації, нормативна грошова оцінка земельних ділянок складає 39.286,62 грн. та 916.966,33 грн., відповідно.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-промисловий Альянс», згідно до наданих контролюючому органу податкових декларацій, з врахуванням приписів пункту 288.5 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI, задекларовано оренду плату за землю -

2011 рік у розмірі 14.422,64 грн.;

2012 рік у розмірі 28.687,74 грн.;

січень - вересень 2013 року у розмірі 21.515,67 грн.

В листопаді 2013 року уповноваженими фахівцями держподаткінспекції була проведена невиїзна позапланова документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-промисловий Альянс» з питань повноти нарахування орендної плати за землю за період з 30 червня 2011 року по 30 вересня 2013 року.

За результатами перевірки складено Акт № 1143/1504/33079560 від 29.11.2013р.

В Акті перевірки вчинено записи про порушення пункту 276.3 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI.

Так, за позицією фахівців контролюючого органу, передані в оренду земельні ділянки є землями історико-культурного призначення.

Отже, плата за землю справляється у розмірі, обчисленому відповідно із застосуванням коефіцієнта 1,5.

Крім того, Сертифікатом серії ДП № 16511075185 від 14 листопада 2011 року Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю засвідчила відповідність закінченого будівництвом об'єкта - будівля комерційного призначення (банк).

Отже, з цієї дати Товариством з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-промисловий Альянс» плата за землю мала бути розрахована із застосуванням коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки 2,5.

На підставі Акту перевірки, 13 грудня 2013 року керівником контролюючого органу прийнято податкове повідомлення-рішення № 0004581504.

Товариству з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-промисловий Альянс» збільшено суму грошового зобов'язання за платежем 30 13050200, орендна плата, на суму 356.000,82 грн. за основним платежем, та 88.991,39 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Скасування податкового повідомлення-рішення було предметом судового позову.

Колегія суддів, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права при винесені оскарженої постанови, виходить з наступного.

Стосовно фактичних обставин справи спору між сторонами немає.

За позицією фахівців контролюючого органу, заявника апеляційної скарги, Товариство з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-промисловий Альянс» зобов'язано розраховувати та сплачувати оренду плату за земельні ділянки, обчислену із нормативної грошової оцінки, із застосуванням коефіцієнта 1,5 «землі історико-культурного призначення», та, від дати закінченого будівництвом об'єкта, із застосуванням коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки 2,5 «землі комерційного використання».

Однак, в силу статті 271 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI базою оподаткування є нормативна грошова оцінка землі з урахуванням коефіцієнта індексації та площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Згідно до пункту 286.1 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Дані державного земельного кадастру підпунктом 14.1.42 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI визначені як сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.

З огляду на приписи Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року N 2768-III грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відтак, нормативна грошова оцінка землі сільгосппризначення та населених пунктів здійснюється відповідними землевпорядними органами згідно з нормами, визначеними Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року N 213, та Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим Наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук 27.01.2006р. N 18/15/21/11.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Отже, коефіцієнти використовується відповідними землевпорядними органами під час розрахунку грошової оцінки земель населених пунктів.

Дані про змінену грошову оцінку оформлюються як Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держземагентства за місцезнаходженням земельної ділянки.

Через це Акт перевірки не містить і запису про порушення норм матеріального права, який характеризує функціональне використання земельної ділянки 2,5 «землі комерційного використання».

Слід вказати, що зазначений Витяг мав би бути наявним та використаним і контролюючим органом при перевірці в листопаді 2013 року, а не доводитись перед судом з використанням відповідного листа Управління Держземагентства у місті Дніпропетровську Дніпропетровської області про наміри, який датований січнем 2014 року, та елементами аргументації.

Окрім викладеного, зареєстрована декларація або сертифікат про відповідність закінченого будівництвом об'єкта є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об'єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.

В межах апеляційної скарги підстави для скасування або зміни постанови окружного адміністративного суду відсутні.

Керуючись ст. 195, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Бабушкінському районі міста Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 травня 2014 року у справі № 804/5540/14 без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.

Касаційна скарга подається безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції у порядку та у строки, визначені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: О.В. Юхименко

Суддя: В.В. Мельник

Суддя Л.М.Нагорна

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2015
Оприлюднено06.03.2015
Номер документу42929512
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/5540/14

Ухвала від 06.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 20.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 26.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Ухвала від 26.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Ухвала від 22.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Ухвала від 22.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Постанова від 20.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 22.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні