Постанова
від 27.07.2010 по справі 2а-3085/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 липня 2010 року /13:29/ Справа № 2а-3085/10/0870

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Жучковій Н.С., за участю представника позивача Лисенко О.В., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за заявою Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя

до Приватного підприємства «Запоріжбудсервіс»

про стягнення 16440 грн. 00 коп. податкового боргу

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя (надалі - позивач або ДПІ у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя) звернулася з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Запоріжбудсервіс» (надалі - відповідач або ПП «Запоріжбудсервіс») про стягнення податкового боргу у розмірі 16440 грн. 00 коп., посилаючись на те, що вказана заборгованість виникла внаслідок несплати податку на прибуток, комунального податку. Позовні вимоги позивач обґрунтовує ст.1, п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні».

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просить позов задовольнити.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце призначення судового засідання повідомлявся належним чином.

З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення позовних вимог з наступних підстав.

1. Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи, довідки № 24/6037 про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: 69037, м. Запоріжжя, Орджонікідзевський район, вул.40 років Радянської України, б.45, присвоєно № 31230510.

Відповідно до п.4.1. ст.4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» валовий доход - це загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.

Згідно п.п.11.3.1. п.11.3 ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» датою збільшення валового доходу вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), що підлягають продажу, у разі продажу товарів (робіт, послуг) за готівку - дата її оприбуткування в касі платника податку, а за відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного надання результатів робіт (послуг) платником податку.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій відповідно до ч.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Відповідно до ч.2 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до п.п.1.2. п.1 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого 24.05.1995р. наказом Міністерства фінансів України № 88, господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.

За актом № 35/23-2/31230510 від 05.03.2008р. ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя платник податку ПП «Запоріжбудсервіс» занижено скоригований валовий дохід у 2 кварталі 2007 року на суму 50000 грн. 00 коп. Вказане порушення виникло внаслідок не декларування відповідачем в деклараціях з податку на прибуток впродовж 2007 року доходу, отриманого від реалізації товарів (робіт, послуг) Приватному підприємцю ОСОБА_2 Так, за договором підряду №17 від 04.05.2007р. ПП «Запоріжбудсервіс», як підрядник, отримав від ПП ОСОБА_2 передплату 50000 грн. 00 коп. у готівковій формі (згідно квитанції до прибуткових касових ордерів № 37 від 04.05.2007р. на суму 25000 грн. 00 коп. та №48 від 12.05.2007р. на суму 25000 грн. 00 коп.) для виконання ремонтно-будівельних робіт на базі відпочинку «Оріхова роща» у м.Приморськ.

Отже, за період 2 кварталу 2007 року встановлено заниження ПП «Запоріжбудсервіс» податку на прибуток у сумі 12 500 грн. 00 коп.

За вказане порушення податкового законодавства України відповідно до пп.«а» п.п.4.2.2 п.4.2 ст.4, п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 14.03.2007р. прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000472302/0/11266, яким визначено суму податкового зобов'язання у розмірі 16250 грн. 00 коп., з яких 12500 грн. 00 коп. - основного платежу і 3750 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) санкції. Податкове повідомлення-рішення № 0000472302/0/11266 від 14.03.2007р. не отримане відповідачем про що складено акт і з 26.03.2007р. - розміщено на дошці податкових оголошень.

За результатами здійснення підприємством фінансово-господарської діяльності у 2008 році на виконання вимог діючого законодавства України, до ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя надана податкова декларація по податку на прибуток № 152966 від 12.11.2008р. згідно якою підприємством самостійно визначені податкові зобов'язання у сумі 20 грн. 00 коп.

Отже позивачем доведено заборгованість відповідача з податку на прибуток у сумі 16270 грн. 00 коп.

2. Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування, відповідно ст.143 Конституції України встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону. Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території (ст.144 Конституції України).

Пунктами 24 і 28 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» установлено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить встановлення місцевих податків, зборів і розмірів їх ставок у межах, визначених законом, прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг щодо сплати місцевих податків і зборів.

Статтею 15 Закону України «Про систему оподаткування» до місцевих податків і зборів віднесено комунальний податок. Пунктом 3 статті 15 цього Закону визначено, що місцеві податки і збори (обов'язкові платежі), механізм справляння та порядок їх сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України. При цьому комунальний податок є обов'язковим для встановлення сільськими, селищними та міськими радами за наявності об'єктів оподаткування або умов, з якими пов'язане запровадження цього податку.

Відповідно до статей 4, 5 Закону України «Про систему оподаткування» платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі). Облік платників податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється органами державної податкової служби та іншими державними органами відповідно до законодавства.

Порядок обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) визначається центральним органом державної податкової служби України.

Пунктом 4.1 розділу 4 «Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів)», затвердженого 19.02.1998р. наказом Державної податкової адміністрації України № 80 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.03.1998р. за № 172/2612, установлено, що взяття на облік як платників податку юридичних осіб та відокремлених підрозділів юридичних осіб здійснюється за їх місцезнаходженням відповідними органами державної податкової служби після внесення відомостей про них до Єдиного державного реєстру або, у випадках, передбачених законодавством, після присвоєння ідентифікаційних кодів за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України.

Згідно зі ст.15 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993р № 56-93 «Про місцеві податки і збори» комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ/організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств.

Статтею 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів.

Як встановлено ст.19 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993р № 56-93 «Про місцеві податки і збори», місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному радами, якими вони встановлюються.

За актом № 596/16/31230510 від 30.07.2007р. ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, платник податку - ПП «Запоріжбудсервіс» не подало у строки і у порядку, встановленому п.п.2.5 п.2 Рішення Запорізької міської ради № 6 «Про внесення змін до положень про місцеві податки та збори» від 30.11.2005р. податковий розрахунок комунального податку за травень 2007р. (граничний строк подачі 20.06.2007р.).

За вказане порушення податкового законодавства України відповідно до п.п.«а» п.п.4.2.2 п.4.2 ст.4, п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 06.08.2007р. прийнято податкове повідомлення-рішення (Форми «Р») № 0007991510/0/33520, яким визначено суму податкового зобов'язання у розмірі 170 грн. 00 коп., з яких 00 грн. 00 коп. - основного платежу і 170 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) санкції.

Отже, заборгованість відповідача з комунального податку складає 170 грн. 00 коп.

Відповідно п.п.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.

У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення (п.п.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).

Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.

Згідно з п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначені цим законом визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Згідно п.1.7 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» активи платника податків - це кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

Відповідно до п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» податкові органи мають право подавати до суду позови про стягнення заборгованості перед бюджетом та державними цільовими фондами за рахунок майна боржників.

Враховуючи вищевикладене, судом з'ясовано, що ПП «Запоріжбудсервіс» на час судового засідання має заборгованість (з податку на прибуток в сумі 16270 грн. 00 коп., з комунального податку в сумі 170 грн. 00 коп.), яку у добровільному порядку не сплачено. У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з відповідача.

Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 160, 163 КАС України; ст.ст.1, 3-5, 10, 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»; ст.ст.4, 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», Рішенням Запорізької міської ради «Про внесення змін до положень про місцеві податки та збори» від 30.11.2005р. № 6, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства «Запоріжбудсервіс» (69037, м. Запоріжжя, вул.40 років Радянської України, б.45, код ЄДРПОУ 31230510) на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя (р/р 31116009700007, отримувач: Державний бюджет Орджонікідзевського району м. Запоріжжя, код платежу 11021000, код ЄДРПОУ 34677145, банк отримувача ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015) заборгованість з податку на прибуток в сумі 16270 грн. 00 коп.

Стягнути з Приватного підприємства «Запоріжбудсервіс» (69037, м. Запоріжжя, вул.40 років Радянської України, б.45, код ЄДРПОУ 31230510) на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя (р/р 33210828700007, отримувач: Державний бюджет Орджонікідзевського району м. Запоріжжя, код платежу 16010200, код ЄДРПОУ 34677145, банк отримувача ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015) заборгованість з комунального податку в сумі 170 грн. 00 коп.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк такого подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оскарження чи апеляційна скарга, подані після закінчення строків, залишаються без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

Суддя (підпис) О.О. Прасов

Постанова виготовлена у повному обсязі 28.07.2010р.

Постанова не набрала законної сили

Суддя О.О. Прасов

Дата ухвалення рішення27.07.2010
Оприлюднено13.03.2015
Номер документу43006871
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3085/10/0870

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 02.06.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні