Постанова
від 02.03.2015 по справі 823/211/15
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 березня 2015 року справа № 823/211/15

м. Черкаси

11 год. 20 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Орленко В.І.,

при секретарі - Дудці Г.О.,

за участю прокурора Шмайлова О.П.,

представника позивача Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Журої Г.С. - за довіреністю від 19.01.2015 №23-ЦД-1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом прокуратури Черкаського району в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до акціонерного сільськогосподарського риболовецько-промислового товариства закритого типу "Вільшанка" про стягнення штрафних санкцій,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась прокуратура Черкаського району в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому просить стягнути з акціонерного сільськогосподарського риболовецько-промислового товариства закритого типу "Вільшанка" в дохід Державного бюджету України через Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку заборгованість зі сплати штрафних санкцій у розмірі 102000 грн. 00 коп. за постановою №1401-ЦД-1-Е від 17.09.2014р.

Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю, обґрунтовуючи тим, що 17.09.2014 Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку була винесена постанова №1401-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №69-ЦД-1-Е від 19.02.2014, на відповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 6000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 102000 грн. 00 коп.

Враховуючи те, що сума штрафу за вказаною постановою не сплачена, позивач просить стягнути зазначені кошти в судовому порядку.

Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи за адресою, визначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 19621, Черкаська область, Черкаський район, с. Лозівок, вул. Лиманна, 2, в судове засідання не з'явився, про причину своєї неявки не повідомив, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив провести розгляд справи за його відсутності на підставі наявних матеріалів справи.

Заслухавши пояснення та доводи прокурора та представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що акціонерне сільськогосподарське риболовецько-промислове товариство закритого типу "Вільшанка" зареєстроване як юридична особа 29.04.2000, ідентифікаційний код 02799697 (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 30.01.2015).

02.09.2014 начальником управління корпоративних фінансів та звітності Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - уповноваженою особою Комісії складений акт №1352-ЦД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому встановлено ознаки порушення ЗАТ "Вільшанка" вимог п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме: невиконання розпорядження №69-ЦД-1-Е від 19.02.2014 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 26.05.2014).

Розпорядження виносилось у зв'язку з порушенням вимог п. 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства", а саме: не приведення статутів та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства".

Протягом року ця дія вчинена ЗАТ «Вільшанка» повторно з дати винесення Уповноваженою особою комісії постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №2194-ЦД-1-Е від 18.09.2013, №128-ЦД-1-Е від 19.02.2014 за вчинення тих самих дій.

02.09.2014 директором позивача - уповноваженою особою Комісії винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, в якій постановлено, що розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ "Вільшанка" відбудеться 17.09.2014 о 09 год. 46 хв.

17.09.2014 уповноваженою особою Комісії - директором позивача винесена постанова №1401-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №69-ЦД-1-Е від 19.02.2014, на відповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 6000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 102000 грн. 00 коп.

Вказана постанова була направлена на адресу відповідача 19.09.2014, що підтверджується реєстром згрупованих рекомендованих відправлень №588 та фіскальним чеком.

Не погоджуючись з постановою позивача від 17.09.2014 №1401-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, акціонерне сільськогосподарське риболовецько-промислове товариство закритого типу "Вільшанка" оскаржило її до суду.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 20.11.2014, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 05.02.2015, в адміністративній справі №826/15929/14 за позовом Акціонерного сільськогосподарського риболовецько-промислового товариства закритого типу "Вільшанка" до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови від 17.09.2014 №1401-ЦД-1-Е, у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

Судове рішення у справі №826/15929/14 набрало законної сили 05.02.2015.

Вирішуючи спір, з огляду на аргументацію позивача, суд врахувує, що відповідно до п. 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій:

1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства;

2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.

Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.

Часткове виконання вимог абзацу першого цього пункту не є виконанням вимог цього Закону.

Приведення діяльності у відповідність із нормами цього Закону, статутів та внутрішніх положень акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у тому числі зміна найменування акціонерних товариств з відкритого або закритого на публічне або приватне, не є перетворенням та не потребує застосування процедури припинення.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України" від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі по тексту - Закон №448/96).

Відповідно до статті 1 Закону № 448/96 державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 статті 5 Закону № 448/96 передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно частин 1-4 статті 6 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до п.п. 10, 14 ст. 8 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з акціонерного сільськогосподарського риболовецько-промислового товариства закритого типу "Вільшанка" (19621, Черкаська область, Черкаський район, с.Лозівок, вул. Лиманна, 2, ідентифікаційний код 02799697) в дохід Державного бюджету України через Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку заборгованість зі сплати штрафу у розмірі 102000 (сто дві тисячі) грн. 00 коп. за постановою №1401-ЦД-1-Е від 17.09.2014.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.І. Орленко

Повний текст постанови виготовлено 06.03.2015.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2015
Оприлюднено13.03.2015
Номер документу43008009
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/211/15

Ухвала від 17.02.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

Ухвала від 23.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 02.03.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

Ухвала від 03.02.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні