cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.02.2015Справа №910/28733/14 За позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Черкаській області до Колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів» про зобов'язання внести зміни в статут підприємства.
Суддя Сташків Р.Б.
Представники сторін:
від позивача - Замковий О.В. (представник за довіреністю);
від відповідача - не з'явилися.
СУТЬ СПОРУ:
Регіональне відділення Фонду державного майна України по Черкаській області (далі - Позивач) звернулося до суду з позовом до Колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів» (далі - Відповідач) про зобов'язання внести зміни в статут Відповідача про те, що держава в особі Позивача, як учасник колективного підприємства, є власником частки в розмірі 3,53 % у статутному капіталі підприємства, та здійснити передбачені законодавством заходи для забезпечення державної реєстрації зазначених змін. Позовні вимоги мотивовані ухиленням Відповідача від вчинення дій по внесенню змін до статуту щодо частки у власності держави.
Відповідач письмових заперечень проти позову не подав, у судові засідання представників не направив, хоча судом були вчинені всі дії щодо належного повідомлення Відповідача про призначення справи до розгляду в засіданнях суду, про час і місце їх проведення, оскільки ухвали суду надсилалися на поштову адресу Відповідача, зазначену в позовній заяві та згідно відомостей з ЄДРЮО та ФОП, тому будь-які несприятливі наслідки неявки повноважних представників покладаються на Відповідача.
Судом враховано, що відповідно до пункту 3.9.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26 грудня 2011 року № 18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції», у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Клопотань про відкладення розгляду справи не надходило, та перед судом не доведено обставин, які б перешкоджали чи не дозволяли розглянути спір у даному судовому засіданні. Отже, суд дійшов висновку про відсутність встановлених ст. 77 ГПК України підстав для відкладення розгляду справи та відповідно до статті 75 ГПК України, здійснює розгляд справи за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника Позивача, дослідивши надані докази та оцінивши їх в сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва становлять єдину систему державних органів приватизації. На виконання Законів України «Про приватизацію державного майна» та «Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі» Регіональним відділенням Фонд державного майна України по Черкаській області (Позивачем) було видало наказ від 10.06.2009 № 237-АПК «Про визначення складу засновників міжгосподарського підприємства» щодо прийняття рішення про проведення передприватизаційної підготовки з визначення державної частки та підтвердження складу засновників Уманського міжгосподарського підприємства по виробництву комбікормів (ідентифікаційний код 00687824).
Відповідно до чинного на той час Порядку встановлення наявності та розміру корпоративних прав держави в майні господарських організацій, заснованих на змішаній формі власності, та підготовки їх до приватизації, затвердженого наказом ФДМУ від 24.07.2007 № 1229, наказом регіонального відділення від 26.06.2009 № 238-АПК «Про створення комісії по передприватизаційній підготовці» розпочато передприватизаційну підготовку зазначеного підприємства та затверджено склад комісії для перевірки наявності державної частки в його статутному фонді.
За результатами роботи комісії було прийнято рішення (протокол від 01.12.2009 № 1) про те, що державна частка у майні Уманського міжгосподарського підприємства по виробництву комбікормів становить 3,53%, на підставі якого складено акт комісії по визначенню частки держави в майні підприємства, затверджений наказом регіонального відділення від 11.12.2009 № 242-АПК «Про затвердження акту комісії з визначення державної частки». Вказані обставини не спростовані Відповідачем у порядку ст.ст. 32, 34 ГПК України.
Після визначення державної частки Позивач неодноразово звертався до Відповідача щодо подальших заходів з передприватизаційної підготовки в частині реформування власності, а саме: визначення на загальних зборах засновників (правонаступників) їх складу та часток майна у відсотках з урахуванням наявної частки держави та внесення відповідних змін до установчих документів підприємства. Однак доказів вжиття Відповідачем заходів, яких вимагав Позивач, матеріали справи не містять.
Із наданої Позивачем суду інформації, та яка міститься в ЄДРЮО та ФОП, а тому відповідно до ст. 35 ГПК України визнається загальновідомою, вбачається зміна найменування Уманського міжгосподарського підприємства по виробництву комбікормів на «Колективне підприємство «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів», зі зміною складу недержавних засновників.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про приватизацію державного майна» до об'єктів державної власності, що підлягають приватизації, належать, зокрема, акції (частки, паї), що належать державі у статутному капіталі господарських товариств, інших господарських організацій та підприємств, заснованих на базі об'єднання майна різних форм власності, та відповідно до ст. 10 цього Закону підготовка до приватизації акцій (часток, паїв), що належать державі у статутному капіталі господарських товариств, інших господарських організацій та підприємств, заснованих на базі об'єднання майна різних форм власності, включає визначення в установчих документах таких суб'єктів розміру акцій (часток, паїв) що належать державі, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів Україну. З цією метою державні органи приватизації в порядку, встановленому законодавством та установчими документами підприємств:
- ініціюють визначення розміру акцій (часток, паїв) засновників підприємств, у майні яких є державна частка;
- визначають розмір акцій (часток, паїв), що належать державі у статутному капіталі таких підприємств;
- погоджують з іншими засновниками (учасниками) внесення відповідних змін до установчих документів.
Згідно з п. 13 Порядку визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності, затвердженого постановою КМУ від 25.07.2012 № 686, за результатами визначення розміру державної частки державні органи приватизації вживають заходів щодо внесення відповідних змін до установчих документів підприємства, а також приймають рішення про приватизацію державної частки.
Відповідно до правової позиції, що викладена в п. 16 постанови Пленуму Верховного Суду України, від 24 жовтня 2008 року N 13 «Про практику розгляду судами корпоративних спорів», підвідомчими судам є справи про зобов'язання внести зміни до установчих документів товариства у випадку виходу учасника з товариства, відчуження частки (її частини) в статутному капіталі товариства, вступом правонаступника (спадкоємця) учасника до господарського товариства тощо за позовами таких осіб.
Отже, як встановлено вище судом, Позивачем було визначено частку держави в майні підприємства (Відповідача) в розмірі 3,53%, однак останній не вчинив передбачені законом дії щодо внесення відповідних змін до статуту, та законні вимоги Позивача про зобов'язання вчинити такі дії проігнорував.
Відповідач не скористався наданим йому правом на судовий захист, та обставин, на які посилається Позивач в обґрунтування своїх позовних вимог не спростував.
А відтак, враховуючи ухилення Відповідача від добровільного виконання обов'язкового в силу вищеописаних норм законодавства обов'язку, суд вважає за необхідне задовольнити позов щодо зобов'язання Відповідача виконати його у примусовому порядку.
Судовий збір відповідно до статті 49 ГПК України стягується з Відповідача.
Керуючись ст.ст. 32-34, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Зобов'язати Колективне підприємство «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів» (м. Київ, вул. Вишгородська, 28/1; ідентифікаційний код 00687824) внести зміни до Статуту підприємства про те, що держава в особі Регіонального відділення Фонду державного майна України по Черкаській області (м. Черкаси, бульвар Шевченка, 205; ідентифікаційний код 21368158), як учасник колективного підприємства, є власником частки в розмірі 3,53 % у статутному капіталі підприємства, та здійснити передбачені законодавством заходи для забезпечення державної реєстрації зазначених змін.
Видати наказ.
Стягнути з Колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів» (м. Київ, вул. Вишгородська, 28/1; ідентифікаційний код 00687824) на користь Регіонального відділення Фонду державного майна України по Черкаській області (м. Черкаси, бульвар Шевченка, 205; ідентифікаційний код 21368158) 1218 (одну тисячу двісті вісімнадцять) грн. судового збору.
Видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 06.03.2015
Суддя Сташків Р.Б.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2015 |
Оприлюднено | 13.03.2015 |
Номер документу | 43009690 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Сташків Р.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні