УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 лютого 2015 року Справа № 876/1151/14
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Святецького В.В.
суддів Гудима Л.Я., Пліша М.А.,
з участю секретаря судового засідання Прокопенко О.В.,
представника позивача Підодвірної М.М.,
представника відповідача Хоми І.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2013 року у справі за адміністративним позовом Хоростківської обласної дитячо-юнацької спортивної школи ім.М.Підодвірного до Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним рішення,-
В С Т А Н О В И В :
10 грудня 2013 року Хоростківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа ім.М.Підодвірного звернулася до суду з адміністративним позовом, в якому просила визнати протиправними і скасувати рішення Виконавчої дирекції Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за №25-ц від 9 грудня 2013 року «Про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій».
Тернопільський окружний адміністративний суд постановою від 27 грудня 2013 року позов задовольнив в повному обсязі.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, Тернопільське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності подало апеляційну скаргу, оскільки вважає, що постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Апеляційну скаргу мотивує тим, що під час проведення перевірки Хоростківської ДЮСШ відповідач встановив, що на посадах тренерів-викладачів працюють фахівці з кваліфікаційними характеристиками, що відповідають вимогам Положення № 993. Однак, в порушення п. 2.5.1 Порядку № 44 з коштів Фонду за 9 місяців 2013 року проведена оплата праці на загальну суму 93 472,13 грн. (з нарахуваннями) тренерам-викладачам ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5, у яких немає вищої освіти з фізичного виховання і спорту.
В скарзі зазначено, що Тернопільське обласне відділення ФСС з ТВП не заперечує проти наявності у штаті Хоростківської обласної ДЮСШ даних тренерів-викладачів, проте, враховуючи вимоги Порядку № 44, оплата праці таких працівників не може здійснюватися за рахунок коштів Фонду.
З огляду на викладене, відповідач просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні апеляційного суду підтримав вимоги апеляційної скарги та просить їх задовольнити в повному обсязі.
Представник позивача заперечив вимоги апеляційної скарги та просить залишити скаргу без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не належить до задоволення з таких підстав.
Суд першої інстанції встановив, що на підставі наказу Виконавчої дирекції Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №257-ос від 20.11.2013 року проведено перевірку правомірного (цільового) використання коштів Фонду Хоростківською обласною ДЮСШ ім.М.І.Підодвірного за період з 01.01.2013 року по 30.09.2013 року, результати якої відображені в акті від 28.11.2013 року.
За результатами вказаної перевірки зроблено висновок про допущення позивачем при здійсненні оплати праці працівників ДЮСШ порушень п. 2.5.1Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою Правління Фонду №44 від 31.07.2012 року та п.31 Положення про дитячо-юнацьку школу, затвердженого Постановою КМУ від 05.11.2008 р. №993, що призвело до неправомірного використання позивачем коштів Фонду на загальну суму 93472,13грн.
В зазначеному акті перевірки відображено, що протягом обревізованого періоду кошти Фонду використовувалися на оплату праці працівників ДЮСШ ім.М.І.Підодвірного та на оплату послуг банку за розрахунково-касове обслуговування. При цьому, серед тренерів-викладачів, які працюють як фахівці з кваліфікаційними характеристиками, що відповідають вимогам Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 року № 993, - у ДЮСШ працюють тренери - викладачі ОСОБА_6, ОСОБА_4, ОСОБА_5, які не мали вищої освіти з фізичного виховання та спорту. За охоплений перевіркою період вказаним особам виплачено заробітну плату на загальну суму 68312,60 грн., а з врахуванням сплати єдиного соціального внеску у розмірі 36,83% (25159,53 грн.) - всього 93472,13 грн.
Виконавчою дирекцією ТОВ ФСС з тимчасової втрати працездатності прийнято рішення №25-ц від 09 грудня 2013 року про повернення коштів Фонду, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій на загальну суму 140208,20 грн., з яких: 93472,13 грн. - неправомірно використані кошти та 46736,07 грн. - штраф у розмірі 50%.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем зроблено помилковий висновок про нецільове використання позивачем бюджетних коштів, а відтак, безпідставно зобов'язано Хоростківську обласну ДЮСШ ім.М.І.Підодвірного повернути до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідні кошти (виплачені вищезазначеним тренерам-викладачам у виді заробітної плати з нарахуванням ЄСВ) та неправомірно накладено на позивача фінансові санкції.
Такі висновки суду першої інстанції, на думку апеляційного суду, відповідають фактичним обставинам справи, нормам матеріального та процесуального права та є вірними.
Так, частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 48 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл в порядку, визначеному правлінням Фонду.
Дитячо-юнацькі спортивні школи створюються та діють відповідно до Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 року №993.
Порядок часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 31 липня 2012 року №44 визначає умови часткового фінансування ДЮСШ за рахунок коштів Фонду.
Згідно з пунктом 31 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу тренером-викладачем спортивної школи може бути особа, що має високі моральні якості, вищу освіту з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр», «спеціаліст» чи «магістр».
Матеріали справи свідчать, що ОСОБА_5 прийнятий на роботу до ХО ДЮСШ ім.М.І.Підодвірного на посаду тренера-викладача з важкої атлетики з 02.09.2001 року на підставі відповідного наказу по ДЮСШ №38 від 02.09.2002 року. ОСОБА_4 прийнятий на роботу до ХО ДЮСШ ім.М.І.Підодвірного на посаду тренера-викладача з важкої атлетики з 06.09.2006 року - на підставі відповідного наказу по ДЮСШ №86 від 06.09.2006 року. ОСОБА_3 прийнятий на роботу до ХО ДЮСШ ім.М.І.Підодвірного на посаду тренера-викладача з важкої атлетики з 03.11.2008 року - на підставі відповідного наказу по ДЮСШ №104 від 27.10.2008 року.
Відповідно до роз'яснень Міністерства у справах сім'ї, молоді та спорту, викладених у листі від 9 жовтня 2009 року №51/12784 дія Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу не поширюється на правовідносини, які склалися до 26 листопада 2008 року. Визначені у пунктах 31, 40, 42, 46, 48 постанови вимоги не розповсюджуються на осіб, які вже працювали на момент її прийняття.
З огляду на вищевикладене, у керівництва спортивних шкіл та осіб, уповноважених приймати на роботу директорів таких шкіл, відсутні правові підстави для розірвання трудових (договорів) відносин, укладених з такими працівниками спортивних шкіл до 26 листопада 2008 року, з посиланням на вимоги, встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 року №993. Крім того, ДЮСШ ім.М.І.Підодвірного зобов'язана платити вказаним особам, як своїм працівникам, заробітну плату у строки та у порядку, що передбачені діючим законодавством.
Таким чином, враховуючи гарантії працівника на отримання заробітної плати за виконану роботу та те, що фонд оплати праці ДЮСШ здійснюється за рахунок коштів Фонду, а інші джерела фінансування, які б могли покрити виплату заробітну плату ОСОБА_6, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 у позивача відсутні, колегія суддів вважає правильними висновки суду першої інстанції про задоволення позовних вимог.
Апеляційний суд дійшов висновку, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції про протиправність рішення №25-ц від 9 грудня 2013 року Виконавчої дирекції Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності «Про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій».
В силу ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасовано правильне по суті рішення з одних лише формальних міркувань.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів визнає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги їх не спростовують, а тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.
Керуючись ч.3 ст.160, ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності залишити без задоволення, а постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2013 року у справі № 819/077/13-а - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Ухвала в повному обсязі складена 23 лютого 2015 року.
Головуючий суддя В.В. Святецький
Судді Л.Я. Гудим
М.А. Пліш
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2015 |
Оприлюднено | 13.03.2015 |
Номер документу | 43028879 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Святецький В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні