Ухвала
від 05.03.2015 по справі 826/19146/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/19146/14 Головуючий у 1-й інстанції: Катющенко В.П. Суддя-доповідач: Кузьменко В. В.

У Х В А Л А

Іменем України

05 березня 2015 року м. Київ

Колегія Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Кузьменко В. В.,

суддів Василенка Я.М., Степанюка А. Г.,

розглянувши у порядку письмового провадження у м. Києві справу за поданням Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гермес кейсінг» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків, за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 08.12.2014 року,-

В С Т А Н О В И Л А:

Державна податкова інспекція у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві звернулась до суду з поданням до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гермес кейсінг», в якому просила суд підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Гермес кейсінг» (код ЄДРПОУ 38657206), накладеного рішенням виконуючого обов'язки начальника Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Державної фіскальної служби України у м. Києві ОСОБА_2 від 05.12.2014 року № 13381/10/2651-22-01.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 08.12.2014 року подання про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Гермес кейсінг» повернуто позивачу.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм процесуального права, та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

У зв'язку з неприбуттям жодної з осіб, які беруть участь у справі у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України.

Відповідно до ч. 6 ст. 12, ч. 1 ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Перевіривши матеріали справи та доводи скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.

Згідно зі ст.ст. 199 ч. 1 п. 1, 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Суд першої інстанції всебічно, повно та об'єктивно розглянув справу, правильно встановив обставини, наданим доказам дав правильну правову оцінку і дійшов обґрунтованого висновку про повернення подання позивачу.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 грудня 2014 року подання Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві залишено без руху та встановлено строк для усунення недоліків подання до 08 грудня 2014 року до 14 год. 00 хв.

В якості недоліків подання було зазначено, що: ні подання, ні додані до нього матеріали не містять жодного викладу обставин та доказів на підтвердження адміністративної процесуальної дієздатності саме Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві як особи, яка звертається з поданням, про що зазначено у самому поданні; подання та додані до нього документи не містять доказів на підтвердження повноважень ОСОБА_2 на представлення інтересів Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, тобто саме особи, яка звертається з поданням, про що зазначено у самому поданні; до подання не додано належних доказів надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідачу копії подання та доданих до нього документів та не зазначено причин неможливості надання таких доказів; Довідку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві та щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «Гермес кейсінг»; до подання не додано жодних документів, які надавались Товариством з обмеженою відповідальністю «Гермес кейсінг» до листа № 1-13 від 21 жовтня 2014 року на адресу Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, як і не зазначено причин неможливості надання таких доказів.

Зазначені недоліки подання, згідно ухвали суду від 08 грудня 2014 року, повинні були бути усунуті шляхом подання до суду уточненого подання з визначенням особи, яка звертається з поданням, докази надіслання такого подання та доданих до нього документів на адресу відповідача, Довідку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві та щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «Гермес кейсінг», а також засвідчені належним чином документи, що додаються до подання та документи, не додані до подання, з додержанням всіх вимог, встановлених статтями 106 та 183 3 Кодексу адміністративного судочинства України.

08 грудня 2014 року о 15:58 год., відповідно до відмітки служби діловодства, на адресу суду першої інстанції позивачем було надано додаткові пояснення до подання про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків, наказ виконуючого обов'язки начальника Головного управління ДФС у м. Києві Бондаренка І.Г. «Про початок діяльності Головного управління ДФС у м. Києві» від 14.10.2014 року №1, наказ Голови Державної фіскальної служби України, голови комісії з реорганізації Міністерства доходів і зборів Білоуса І.О. «Про призначення ОСОБА_2.» від 05.11.2014 року № 1237-о та докази направлення подання та доданих до нього документів на адресу відповідача (квитанції від 05.12.2014 року № 7124, № 7125с (час здійснення операції 18 год. 09 хв.) та опис вкладення).

Дослідивши надані заявником додаткові пояснення до подання про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків, накази та докази направлення позивачу подання та доданих до нього документів, суд першої інстанції дійшов висновку про повернення подання позивачу.

Колегія суддів погоджується з даним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкт владних повноважень при поданні адміністративного позову зобов'язаний додати до позовної заяви доказ надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідачу і третім особам копії позовної заяви та доданих до неї документів.

Разом з тим, як встановлено судом першої інстанції, заявником у порушення ч. 3 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України не надіслано відповідачу копії додаткових пояснень до подання про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків та доданих до нього документів, які є невід'ємною частиною подання.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи, у додаткових поясненнях, у яких також визначено особу, яка звертається з поданням (позивачем) Державну податкову інспекцію у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, позивач послався на те, що територіальні органи Міністерства доходів і зборів були реорганізовані шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби. Державною податковою інспекцією у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві винесено наказ від 06.11.2014 року № 1 про початок діяльності Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві, відповідно до пункту 2 якого наказано тимчасово використовувати матеріально-технічну базу, програмне забезпечення, бланки та печатки Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві до створення та виготовлення відповідних засобів, програм та бланків Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення Державної фіскальної служби» від 21.05.2014 року № 160 зазначено про утворення Державної фіскальної служби як центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України, реорганізувавши Міністерство доходів і зборів шляхом перетворення.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 року № 236 (далі - Положення № 236) Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

ДФС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи (пункт 7 Положення № 236).

Відповідно до підпункту 11 пункту 4 Положення № 236 ДФС відповідно до покладених на неї завдань здійснює застосування адміністративного арешту (арешту) майна платників податків та/або зупинення видаткових операцій на їх рахунках у банках, фінансових санкцій до платників єдиного внеску.

ДФС для виконання покладених на неї завдань має право звертатися у передбачених законом випадках до суду (підпункт 25 пункту 6 Положення № 236).

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 року № 311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України» постановлено утворити як юридичних осіб публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1.

Як вбачається зі Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Державна податкова інспекція у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 06.11.2014 року за № 1 065 102 0000 019487.

Таким чином, з 06.11.2014 року діє як юридична особа публічного права Державна податкова інспекція у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві, яка наділена правом на звернення до суду, у тому числі з поданням щодо застосування адміністративного арешту (арешту) майна платників податків.

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, у поданні особою, яка звертається до суду, зазначено Державну податкову інспекцію у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві й таку ж особу зазначено у додаткових поясненнях до подання. При цьому як подання, так і додаткові пояснення підписані виконуючим обов'язки начальника Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС України у м. Києві ОСОБА_2

Крім того, заявником на виконання ухвали суду першої інстанції не надано уточненого подання з визначенням особи, яка звертається з поданням, Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на підтвердження адміністративної процесуальної дієздатності Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві та Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «Гермес кейсінг» і документів, які надавались Товариством з обмеженою відповідальністю «Гермес кейсінг» до листа № 1-13 від 21 жовтня 2014 року на адресу Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що заявником вимоги ухвали від 08 грудня 2014 року у повному обсязі не виконано, недоліки подання у повному обсязі не усунуто.

Відповідно до частини четвертої статті 183 3 Кодексу адміністративного судочинства України у разі недотримання вимог частини другої цієї статті суд повідомляє про це заявника та надає йому строк, але не більше ніж 24 години, для усунення недоліків. Невиконання вимог суду в установлений строк тягне за собою повернення заявнику подання та доданих до нього документів.

З урахуванням вищевикладеного та приписів ст. 159 КАС України, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.

Перевіривши мотивування судового рішення та доводи апеляційної скарги, відповідно до вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо справедливого судового розгляду, врахувавши ст. 8 КАС України, відповідно до якої суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про повернення подання позивачу, через що ухвалу суду першої інстанції слід залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 8, 160, 195, 197, 199, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, п. 2, 3, 4, 5, 6, 9 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про судове рішення в адміністративній справі» від 20.05.2013 року № 7 колегія суддів, -

УХВАЛИЛА :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 08.12.2014 року по справі за поданням Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гермес кейсінг» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків - залишити без задоволення.

Ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 08.12.2014 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, встановлені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя: В. В. Кузьменко

Судді: Я.М. Василенко

А.Г. Степанюк

Повний текст ухвали виготовлено 10.03.2015 року.

Головуючий суддя Кузьменко В. В.

Судді: Василенко Я.М.

Степанюк А.Г.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2015
Оприлюднено19.03.2015
Номер документу43094408
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/19146/14

Ухвала від 05.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 08.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 08.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні