Постанова
від 20.08.2010 по справі 2а-3372/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 серпня 2010 року 12:19 Справа № 2а-3372/10/0870

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Нестеренко Л.О., при секретарі Щербині Л.М., за участю прокурора Романова О.Р., представника позивача - ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Бердянського міжрайонного прокурора Запорізької області в інтересах держави в особі Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області

до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3Т.Д.»

про стягнення заборгованості у сумі 5981 грн. 42 коп.

ВСТАНОВИВ:

Бердянський міжрайонний прокурор Запорізької області звернувся із адміністративним позовом в інтересах держави в особі Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3Т.Д.» про стягнення заборгованості у сумі 5981 грн. 42 коп. В позовній заяві прокурор зазначив, що за результатами проведеної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3Т.Д.» з питань дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій Бердянською об'єднаною державною податковою інспекцією Запорізької області винесені Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 04.11.2009 р. № НОМЕР_1 на суму 1250 грн. 30 коп., від 02.03.2010 р. № НОМЕР_2 на суму 361 грн. 25 коп., та Рішення про застосування фінансових санкцій від 02.03.2010 р. № НОМЕР_3 на суму 3400 грн. 00 коп. В зв'язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов'язань відповідно до Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» відповідачу було донараховано пеню, яка станом на 19.05.2010 р. складає 972 грн. 66 коп. Відповідачем заборгованість погашена в сумі 2 грн. 79 коп., заборгованість у сумі 5981 грн. 42 коп. прокурор просить стягнути з відповідача у судовому порядку.

Прокурор і представник позивача у судовому засіданні на задоволенні позову наполягають.

Відповідач надав письмові заперечення на позов, в яких зазначено, що перевірки здійснені Бердянською об'єднаною державною податковою інспекцією з порушенням вимог законодавства, а саме - при проведенні перевірки не були надані направлення на перевірку і наказ керівника податкового органу про проведення перевірки, не зроблено запис про проведення перевірки 23.10.2009 р., порушені вимоги складання актів перевірки; підприємця не було попереджено про внесення змін до законодавства; торгівельний павільйон не є коморою для збереження, а є магазином; з Рішення - не можливо встановити, з чого складається сума штрафу, а з позову неможливо встановити, чому нарахована пеня в сумі 972 грн. 66 коп., оскільки положення Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» не розповсюджуються на правовідносини у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та державного регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами; Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій Товариство з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3Т.Д.» не отримувало; Постановою від 11.11.2009 р. Бердянського міжрайонного суду адміністративну справу № 3-651/09 по відношенню ОСОБА_4 зупинено за відсутності і її діях складу адміністративного правопорушення.

У судовому засіданні представник позивача просить у позові відмовити з підстав, зазначених у запереченнях.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, вислухавши думку прокурора і представників сторін, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню частково, виходячи з наступного.

23.10.2009 р. Бердянською об'єднаною державною податковою інспекцією проведена перевірка за дотриманням суб'єктом господарювання Товариством з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3Т.Д.» порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.

За результатами перевірки складено акт № 0426/08/22/23288222 від 23.10.2009 р., яким встановлено порушення вимог п.п. 1, 2, 9, 13 ст. 3, Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме - непроведення розрахункових операцій через РРО; нероздрукування розрахункового документу; не забезпечення щоденного друку фіскальних Z звітів; невідповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків , сумі коштів, зазначених у денному Х - звіті

Відповідачем акт підписаний без зауважень, заперечення на акт перевірки не надавалися.

На підставі акту перевірки, Бердянською об'єднаною державною податковою інспекцією винесено рішення № НОМЕР_1 від 04 листопада 2009 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1250 грн. 30 коп. за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операції в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» і порушення норм регулювання обліку готівки

Рішення отримано відповідачем 06 листопада 2009 р. та не оскаржено у встановленому порядку.

26.02.2010 р. Бердянською об'єднаною державною податковою інспекцією проведена перевірка за дотриманням суб'єктом господарювання Товариством з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3Т.Д.» порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.

За результатами перевірки складено акт № 0075/08/22/23/23288222 від 26.02.2010 р., яким встановлено порушення вимог п.п. 1, 2, 13 ст. 3, Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме непроведення розрахункових операцій через РРО; нераздрукування розрахункового документу; невідповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків , сумі коштів, зазначених у денному Х - звіті та порушення вимог ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами», а саме відсутність довідки про внесення до Державного реєстру місць зберігання алкогольних та тютюнових виробів.

Відповідачем акт підписаний без зауважень, заперечення на акт перевірки не надавалися.

На підставі акту перевірки, Бердянською об'єднаною державною податковою інспекцією винесено рішення № НОМЕР_2 від 02 березня 2010 року про застосування в сумі 361 грн. 25 коп. за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операції в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» і порушення норм регулювання обліку готівки штрафних (фінансових) санкцій і Рішення про застосування фінансових санкцій від 02.03.2010 р. № 000102370 в сумі 3400 грн. за порушення вимог ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами».

Рішення отримані відповідачем 05 березня 2010 р. та не оскаржені у встановленому порядку.

Відповідно до п. 1, 2, 9, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції; забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій;.

Стаття 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачає, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції: у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки; двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій.

Статтєю 22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до відповідного місцевого бюджету за місцем їх реєстрації в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами» зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за порушення норм цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, в тому числі за зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700 гривень.

У разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Пунктом 6 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого Постановою КМУ від 02.06.2003 р. № 790, встановлено, що рішення про застосування фінансових санкцій можуть прийматися керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації, його регіональні управління та їх територіальні підрозділи, Мінекономіки), чи керівником (його заступником) …у межах їх компетенції, визначеної законодавством.

Відповідачем штрафні (фінансові) санкції в сумі 5011 грн. 55 коп., що застосовані за Рішеннями Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області № НОМЕР_1 від 04 листопада 2009 року, № НОМЕР_2 від 03.03.2010 р. і № 000102370 від 02.03.2010 р. до бюджету сплачені частково у сумі 2 грн. 79 коп., заборгованість складає 5008 грн. 76 коп.

Посилання відповідача на те, що перевірка здійснена з порушенням встановленого законодавства не може бути прийнята до уваги, оскільки Рішення № НОМЕР_2 від 02 березня 2010 року; № 000102370 від 02.03.2010 р. і № НОМЕР_1 від 04 листопада 2009 року ним у встановленому порядку не оскаржені.

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» Рішення, дії або бездіяльність органів державної податкової служби та їх посадових осіб можуть бути оскаржені у встановленому законом порядку.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що заявлені Бердянською об'єднаною державною податковою інспекцією до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3Т.Д.» вимоги про стягнення 5008 грн. 76 коп. штрафних (фінансових) санкцій обґрунтовані і підлягають задоволенню

Позовні вимоги про стягнення 972 грн. 66 коп. пені за прострочення оплати штрафних (фінансових) санкції відповідно до ст. 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» задоволенню не підлягають, оскільки відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення, тобто не регулює правовідносини у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг та державного регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Крім того у п.п. 16.1.1 п. 16.1. ст. 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» зазначено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нараховані за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та Закону України «Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами» фінансові санкції не є узгодженим податковим зобов'язанням.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 94, 94, 158-163 КАС України; п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»; п. 1, 2, 9, 13 ст. 3; ст. 17; ст. 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»; ст. 15, ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами»; п. 6 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого Постановою КМУ від 02.06.2003 р. № 790 суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_3Т.Д.» (вул. Праці, буд. 19, с. Дмитрівна, Бердянський район, Запорізька область, 71100, код ЄДРПОУ 23288222) на користь бюджету 5008 грн. 76 коп. штрафних (фінансових) санкцій.

В іншій частині позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Л.О.Нестеренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.08.2010
Оприлюднено23.03.2015
Номер документу43117413
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3372/10/0870

Постанова від 20.08.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Постанова від 20.08.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 16.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Постанова від 20.08.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 16.08.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 23.06.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні