Справа № 815/6211/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 березня 2015 року
12год.30хв.
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Аракелян М.М.
За участю секретаря - Слободянюка К.С.
За участю сторін:
Від позивача: Танасогло О.М., Тростян О.І.- за довіреністю
Від відповідача: не з'явився
Від третьої особи: ОСОБА_5, ОСОБА_4 - за договором
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Комунального підприємства "Южненський комунальний ринок" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - фізичної особи-підприємця ОСОБА_5 про скасування декларації про готовність об'єкта до експлуатації
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла адміністративна позовна заява Комунального підприємства "Южненський комунальний ринок", в якій позивач просить суд скасувати декларацію про готовність об'єкта до експлуатації ОД 142142060439 від 25.07.2014 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що між КП «Южненський муніципальний ринок» та Южненською міською радою були укладені договори оренди земельних ділянок від 01 березня 2001 року у розмірі 627 кв. м., від 24 квітня 2003 року загальною площею 0,2581га та від 10 лютого 2005 року загальною площею 0,2950 га, які розташовані за адресою АДРЕСА_1. Також 26.12.2008 року між КП «Южненський муніципальний ринок» та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 були укладені договори суборенди земельних ділянок площею 0,0039 га, площею 0,0053 га та площею 0,0171, розташованих за адресою АДРЕСА_2. В подальшому рішенням Южненської міської ради № 290-VІ від 11.08.2011 року було ліквідовано КП «Южненський муніципальний ринок» та рішенням № 246-VI засновано КП «Южненський комунальний ринок». У зв'язку з ліквідацією КП «ЮМР» відповідно до ст.31 ЗУ «Про оренду землі» договори оренди землі припинили свою чинність та в свою чергу відповідно до ст. 8 ЗУ «Про оренду землі», у разі припинення договору оренди чинність договорів суборенди земельної ділянки, укладених між Позивачем та ФОП ОСОБА_5., також припинилася. 02.04.2012 року у зв'язку з ліквідацією КП «ЮМР» між Южненською міською радою та комунальним підприємством «Южненський комунальний ринок» були укладені нові договори оренди земельних ділянок, однак ОСОБА_5 відмовилася укладати договори суборенди земельних ділянок. При цьому, як стало відомо позивачу, між Южненською міською радою та ФО-П ОСОБА_5 був укладений договір на право забудови, відповідно до якого ФО-П ОСОБА_5 зобов'язується ввести в експулатацію об'єкт не пізніше серпня 2010 року. В подальшому інспекцією ДАБК була зареєстрована декларація про готовність об'єкта до експлуатації ОД 142142060439 від 25.07.2014 року, в якій зазначена інформація про документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою, - договір суборенди, що припинився.
Позивач вважає, що у зв'язку з поданням третьою особою недостовірної інформації при прийнятті в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, декларація про готовність об'єкта до експлуатації ОД 142142060439 від 25.07.2014 року підлягає скасуванню відповідно до ст.39-1 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», оскільки у зареєстрованій Інспекцією ДАБК Декларації були вказані недостовірні дані стосовно наявності документа на право користування земельною ділянкою.
Позивач стверджує що ФОП ОСОБА_5 безпідставно знаходиться на території ринку, яку КП «Южненський комунальний ринок» орендує у міста.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином та завчасно, 10.12.2014 року від Інспекції ДАБК в Одеській області до суду надійшли письмові заперечення, де відповідач не погоджується з позовними вимогами та просить суд відмовити в їх задоволенні повністю. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області не мала підстав для повернення поданої позивачем декларації про готовність до експлуатації закінченого будівництвом об'єкту, оскільки вона була заповнена належним чином, а отже відсутні підстави для скасування її реєстрації.
Представник третьої особи та третя особа ОСОБА_5 в судовому засіданні заперечували проти задоволення позовних вимог, надали до суду письмові пояснення, в яких зазначили, що відповідно до дозволу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області на виконання будівельних робіт від 16.09.2008 № 595 ФОП ОСОБА_5 надано дозвіл на виконання будівельних робіт двоповерхового магазину за адресою: АДРЕСА_2 згідно з проектною документацією, яка погоджена УАМ Южненської міської ради № 14-13/129 від 13.08.2008. Термін дії вказаного дозволу - по грудень 2008 року, однак згідно з штампом дозволу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області зазначений термін було продовжено до кінця будівництва в обсязі затвердженого проекту. Також на виконання ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» ФОП ОСОБА_5 була надана уся необхідна документація, зокрема витяг Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» з Поземельної книги про земельну ділянку № ВТ-0043 80000282012, який підтверджує правомірність використання земельної ділянки ФОП ОСОБА_5 за кадастровим номером 5111700000:02:007:0057 та був підставою реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 25.07.2014 № ОД 142142060439. Тобто посилання позивача щодо зазначення недостовірних даних в поданій Декларації, що є підставою для скасування реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 25.07.2014 № ОД 142142060439, не відповідає дійсності.
Отже, враховуючи те, що у ФОП ОСОБА_5 в момент початку та завершення будівництва була уся необхідна документація, та з урахуванням того, що позивачем не надано жодного доказу самочинності забудови, позовні вимоги КП «ЮКР» є безпідставними та необґрунтованими, тому задоволенню не підлягають.
В судовому засіданні представники позивача, представник третьої особи та третя особа підтримали свої правові позиції.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення представників позивача, представника третьої особи та третьої особи, суд дійшов наступного.
З матеріалів справи судом установлено, що 24.04.2003р. між Южненською міською радою (надалі - ЮМР) та КП «Южненський муніципальний ринок» був укладений договір оренди земельної ділянки, що розташована в м.Южний Одеської області по АДРЕСА_1, площею 0,2581га, під розміщення ринкової інфраструктури терміном на 25 років, з дати його реєстрації (а.с.108). Договір оренди був нотаріально посвідчений (реєстраційний номер 1265) та зареєстрований в Южненському міському відділі земельних ресурсів за №103 від 12.05.2003р.
26.12.2008 року між КП «Южненський муніципальний ринок» та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 був укладений договір суборенди земельної ділянки площею 0,0171га, розташованої за адресою м. Южний, АДРЕСА_2. Згідно умов вказаного договору КП «Южненський муніципальний ринок» - Орендар з одного боку, СПД-ФО ОСОБА_5 - Суборендар з другого буку, орендар передав, а Суборендар прийняв в суборенду земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови загальною площею 0,0171 га, що розташована за адресою: Одеська область, м. Южне, АДРЕСА_2. п. 1.2 визначено, що зазначена земельна ділянка перебуває в оренді Орендаря на підставі договору оренди земельної ділянки, укладеного з Южненською міською радою Одеської області, посвідченого 24.04.2003 року. П. 2.2 визначено, що цільове призначення земельної ділянки - для розміщення магазину для торгівлі непродовольчими товарами. Згідно п. 3.1 визначено, що вказаний договір діє з моменту державної реєстрації до 16.10.2027 року. Після закінчення терміну договору Суборендар має переважне право поновлення цього договору на новий строк за умови поновлення договору оренди землі укладеного між Орендодавцем та Орендарем. Також п. 11.6 визначено, що у разу зміни Орендаря земельної ділянки, цей договір підлягає перезаключенню з новим Орендарем (договір посвідчений нотаріально).
В подальшому рішенням Южненської міської ради № 290-VІ від 11.08.2011 року було ліквідовано комунальне підприємство «Южненський муніципальний ринок» та згідно з рішенням Южненської міської ради № 246-VI засновано комунальне підприємство «Южненський комунальний ринок».
06.04.2012 року між Южненською міською радою (Орендодавець) та КП «Южненський комунальний ринок» (Орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки, згідно умов якого Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове, платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови загальною площею 0,2581га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_2, кадастровий номер 5111700000:02:007:0214.
Рішенням Южненської міської ради від 03.04.2008 року №1136 «Про надання дозволу суб'єкту підприємницької діяльності ОСОБА_5 на будівництво двоповерхового магазину площею 120мІ на території комунального підприємства «Южненський муніципальний ринок» за адресою: АДРЕСА_2 надано дозвіл суб'єкту підприємницької діяльності ОСОБА_5 на будівництво двоповерхового магазину площею забудови 120мІ на території комунального підприємства «Южненський муніципальний ринок» за адресою:АДРЕСА_2 (із змінами, внесеними рішенням №1316 від 14.08.2008р.).
16.09.2008 року ФОП ОСОБА_5 було отримано дозвіл №595 на виконання будівельних робіт «Двоповерхового магазину за адресою: АДРЕСА_2» згідно з проектною документацією, яка погоджена УАМ Южненської міської ради № 14-13/129 від 13.08.2008. Термін дії вказаного дозволу по грудень 2008 року, при цьому згідно з штампом дозволу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області зазначений термін було продовжено до кінця будівництва в обсязі затвердженого проекту.
29.12.2008р. Філією ДП «Одесадержбудекспертиза» було надано комплексний експертний висновок №204-12-0 за проектом двоповерхового магазину (замовник ФОП ОСОБА_5.), де зазначено серед підстав розроблення проекту, зокрема, договір суборенди земельної ділянки площею 0,0171га від 26.12.2008р. Експертним висновком оцінено проект позитивно, рекомендовано до затвердження та затверджено директором філії ДП «Укрдержбудекспертиза».
В матеріалах справи наявний технічний паспорт на магазин по АДРЕСА_2 у м.Южне станом на 28.10.2013р., оформлений КП «Южненське МБТІ» на замовлення ФОП ОСОБА_5, де зазначено, що магазин знаходиться на земельній ділянці площею 171,0кв.м.
25.07.2014 року Інспекцією ДАБК в Одеській області була прийнята та зареєстрована за №ОД142142060439 декларація про готовність об'єкта до експлуатації - будівництво двоповерхового магазину за адресою: Одеська область, АДРЕСА_2, ДК 018-2000 1230.1, категорія складності ІІ, замовник ФОП ОСОБА_5 Згідно п. 11.1 інформація про документ, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію чи договір про встановлення права земельного сервітуту щодо будівництва об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури: Договір суборенди землі, зареєстрований в Южненському міському відділі Одеської регіональної філії державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру» Державного комітету України по земельних ресурсах, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 14.12.2006 року за №040651100038, кадастровий номер 5111700000:02:007:0057.
ФОП надано Витяг з Поземельної книги про земельну ділянку від 19.09.2012р. кадастровий номер 5111700000:02:007:0057, АДРЕСА_2 де Орендодавцем ділянки площею 0,0171га вказана Южненська міська рада, Суборендар - ФОП ОСОБА_5, дата державної реєстрації 14.12.2006р., реєстраційний номер 040651100038 (Витяг оформлено ОРФ ДП «ЦДЗК»).
КП «Южненський комунальний ринок» (КП «ЮКР») вважає реєстрацію Декларації незаконною, стверджуючи, що ФОП зазначила в ній недостовірні дані щодо права користування земельною ділянкою, оскільки договір суборенди від 26.12.2008р. припинився на підставі ст.ст.8,31 ЗУ «Про оренду землі» у зв'язку із ліквідацією КП «Южненський муніципальний ринок».
Суд вважає необґрунтованими позовні вимоги Комунального підприємства "Южненський комунальний ринок" з огляду наступного.
Відповідно до статті 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону , її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.
Відповідно до п. 1, 4, 10, 11, 12 ст.39 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до I-III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації. Прийняття рішення про реєстрацію (повернення) декларації про готовність об'єкта до експлуатації, видачу (відмову у видачі) сертифіката здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дати подання відповідних документів.
Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про готовність об'єкта до експлуатації, та за експлуатацію об'єкта без зареєстрованої декларації або сертифіката. Замовник зобов'язаний протягом семи календарних днів з дня прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта письмово поінформувати про це місцевий орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування за місцезнаходженням об'єкта будівництва. Замовник зобов'язаний передати закінчений будівництвом та підключений до інженерних мереж житловий будинок, що споруджувався із залученням коштів фізичних та юридичних осіб, об'єднанню співвласників або власнику, або експлуатуючій організації протягом ста двадцяти календарних днів з дня його прийняття в експлуатацію.
Згідно ч.2 ст. 39-1 Закону №3038 , у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети , або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №461 затверджено Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів (надалі - Порядок №461), який визначає процедуру прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів (далі - об'єкти).
Прийняття в експлуатацію об'єктів, що належать до I - III категорії складності, та об'єктів, будівництво яких здійснено на підставі будівельного паспорта, проводиться шляхом реєстрації Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами (далі - Інспекція) поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації (далі - декларація) (п. 2 Порядку №461).
Пунктами 17-21 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №461 визначений порядок реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації. Зокрема, передбачено, що реєстрація декларації здійснюється з дотриманням вимог Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» . Замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції два примірники декларації за формою згідно з додатком 1. Замовник відповідно до закону відповідає за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації. Інспекція перевіряє протягом десяти робочих днів з дати подання (надходження) до неї декларації повноту даних, зазначених у ній, та реєструє декларацію.
Відповідно до п. 21 цього Порядку, у разі коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає її на доопрацювання з обґрунтуванням підстав повернення у строк, передбачений для її реєстрації.
При цьому, суд звертає увагу на те, що вказаним Порядком не передбачено дослідження Інспекцією достовірності поданих у такій декларації відомостей.
Згідно ч. 8 ст. 36 та ч. 10 ст. 39 Закону №3038 , замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації, а також несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про готовність об'єкта до експлуатації, та за експлуатацію об'єкта без зареєстрованої декларації або сертифіката.
Таким чином, законодавством покладено на відповідача обов'язок перевірити повноту даних, зазначених в декларації під час її подання, в той час як на замовника покладено відповідальність за надання достовірної інформації.
Позивачем не доведено та не надано доказів в підтвердження того, що ФОП ОСОБА_5 внесла у декларацію недостовірні дані (п.11.1 декларації) стосовно земельної ділянки.
Так, згідно витягу Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» з Поземельної книги про земельну ділянку, №ВТ-0043 80000282012, кадастровий номер ділянки площею 0,0171 за адресою м. Южне, АДРЕСА_2 - 5111700000:02:007:0057, цільове призначення - 1.11.3 роздрібна торгівля та комерційних послуг, орендодавець - Южненська міська рада, суборендар СПД-ФО ОСОБА_5, дата державної реєстрації актів права власності - 14.12.2006 року за реєстраційним номером №040651100038, строк дії договору 22 роки.
При цьому, запис в Поземельній книзі не скасований, докази зворотнього суду не надані та на таку обставину позивач не посилається.
Також згідно договору оренди земельної ділянки від 06.04.2012 року, укладеного між Южненською міською радою та КП «Южненський комунальний ринок», в оренду передається земельна ділянка площею 0,2581 га в т.ч під спорудами - 0,2581 га, під розміщенням комунального підприємства, кадастровий номер земельної ділянки - 5111700000:02:007:0214.
Отже, у спірної земельної ділянки (загальною площею 0, 0171га за адресою Одеська область, АДРЕСА_2), що є частиною земельної ділянки площею 0,2581га, яка перебувала в оренді КП «Южненський муніципальний ринок» на момент передачі в суборенду ФОП ОСОБА_5, інший кадастровий номер (5111700000:02:007:0057) ніж у тих, що перебуває в оренді позивача, зокрема, земельної ділянки площею 0,2581га.
Позивач зазначає, що у зв'язку з ліквідацією КП «ЮМР» відповідно до ст. 31 ЗУ «Про оренду землі» договір оренди землі припинив свою чинність та у відповідності до ст. 8 ЗУ «Про оренду землі», у разі припинення договору оренди чинність договору суборенди земельної ділянки, укладеного між позивачем та ОСОБА_5, також припинилася. Крім того, позивач посилається на довідку № 514/14-01-17 від 22.10.2014 року управління архітектури та містобудування Южненської міської ради, де зазначено, що у ФОП ОСОБА_5 відсутні документи на користування земельною ділянкою під розміщенням даного об'єкту з 10.02.2012 року.
Згідно ст.8 Закону України «Про оренду землі» орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем у суборенду без зміни цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця. Якщо протягом одного місяця орендодавець не надішле письмового повідомлення щодо своєї згоди чи заперечення, орендована земельна ділянка або її частина може бути передана в суборенду. Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами договору оренди земельної ділянки і не суперечити йому. Строк суборенди не може перевищувати строку, визначеного договором оренди землі. У разі припинення договору оренди чинність договору суборенди земельної ділянки припиняється.
Згідно ст.31 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі припиняється, зокрема у разі ліквідації юридичної особи-орендаря.
Тобто, ліквідація орендаря (КП «Южненський муніципальний ринок») означає згідно ст.. 31 ЗУ «Про оренду землі» припинення договору оренди, а як наслідок нечинність договору суборенди, проте позивачем не надані докази, коли саме було виключено з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців КП «Южненський муніципальний ринок» та чи виключено наразі його взагалі.
Оскільки юридичний факт, з яким законом пов'язується припинення договору суборенди земельної ділянки, а саме - ліквідація юридичної особи - орендаря (КП «Южненський муніципальний ринок») на момент звернення до суду з позовом іншої юридичної особи - КП «Южненський комунальний ринок» (інший ідентифікаційний код), а також на дату подання ФОП та реєстрації Інспекцією Декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 25.07.2014р. не підтверджений поданими доказами, ствердження КП «ЮКР» про припинення договору суборенди та зазначення у зв'язку із цим в Декларації недостовірних даних ФОП ОСОБА_5. договору суборенди у п.11.1 слід визнати бездоказовими.
Також, постановою Кабінету міністрів України від 30.10.2013р. №918 було внесено доповнення до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів пунктом 29 наступного змісту: "У разі виявлення Інспекцією недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такої декларації підлягає скасуванню Інспекцією. Інспекція скасовує реєстрацію декларації шляхом видачі відповідного наказу та виключає запис про її реєстрацію з єдиного реєстру протягом п'яти робочих днів з дня виявлення факту подання недостовірних даних, наведених у декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом. Інспекція скасовує реєстрацію декларації за рішенням суду про скасування реєстрації декларації, що набрало законної сили. Про скасування реєстрації декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня її скасування. Після скасування реєстрації декларації замовник має право повторно подати її згідно з вимогами, встановленими законодавством."
Відповідно до ч.1 ст.376 ЦК України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
Як вбачається з матеріалів справи, двоповерховий магазин площею 120мІ на території комунального підприємства «Южненський муніципальний ринок» за адресою: АДРЕСА_2 не є самочинно збудованим, що виключає можливість скасування реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 25.07.2014 року за №ОД142142060439 за рішенням суду виходячи із змісту ст.39-1 Закону №3038.
Земельна ділянка площею 0,0171га була надана 26.12.2008р. ФОП ОСОБА_5 в суборенду для розміщення магазину для торгівлі непродовольчими товарами, була відведена третій особі для будівництва, оскільки їй було видано також і дозвіл на виконання будівельних робіт №595 від 16.09.2008р. двоповерхового магазину за адресою: м.Южне, вул.Хіміків, 19-«а» відповідно до затвердженої проектної документації.
Стаття 39-1 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.29 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів пов'язують можливість скасування реєстрації Декларації про готовність об'єкта до експлуатації виключно з виявленням даних в ній, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, проте таких обставин стосовно об'єкта будівництва ФОП ОСОБА_5 суд не вбачає. Виявлення ж Інспекцією ДАБК (або самим замовником) інших даних, що мають ознаки недостовірних, проте не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, тягне інші наслідки (внесення змін в Декларацію у порядку, встановленому Кабінетом міністрів України). Це випливає із нормативного змісту ч.1 ст.39-1 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» та пункту 28 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 13.04.2011р. №461.
Отже неточності в даних в п.11.1 Декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої Інспекцією ДАБК 25.07.2014р. стосовно неспівпадіння дати вчинення запису в Поземельній книзі №040651100038 від 26.12.2006р. з датою укладення договору суборенди (26.12.2008р.) можуть бути усунені шляхом внесення змін до Декларації самою ФОП ОСОБА_5. або за вимогою Інспекції ДАБК в Одеській області, без скасування реєстрації Декларації за рішенням суду, згідно з п.28 Порядку №461.
Враховуючи, що судом не встановлено внесення третьою особою в Декларацію про готовність об'єкта до експлуатації даних, які б давали підстави вважати об'єкт самочинно збудованим, визначені законодавством підстави для скасування її реєстрації відсутні (позивач помилково формулює позовні вимоги як «скасування Декларації»).
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Комунального підприємства "Южненський комунальний ринок" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору - фізичної особи-підприємця ОСОБА_5, про скасування декларації про готовність об'єкта до експлуатації ОД 142142060439 від 25.07.2014 року задоволенню не підлягають у зв'язку з недоведеністю та невідповідністю законодавству.
Керуючись ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову Комунального підприємства "Южненський комунальний ринок" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - фізичної особи-підприємця ОСОБА_5, про скасування декларації про готовність об'єкта до експлуатації відмовити.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено та підписано 16.03.2015р.
Суддя М.М. Аракелян
В задоволенні адміністративного позову Комунального підприємства "Южненський комунальний ринок" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - фізичної особи-підприємця ОСОБА_5, про скасування декларації про готовність об'єкта до експлуатації відмовити.
16 березня 2015 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2015 |
Оприлюднено | 25.03.2015 |
Номер документу | 43117596 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні