Постанова
від 17.03.2015 по справі 826/18845/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

17 березня 2015 року (в порядку письмового провадження) № 826/18845/14

за позовом Громадської організації "Інститут розвитку регіональної преси" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України провизнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії

Головуючий суддя: Кротюк О.В.

Судді: Бояринцева М.А.

Мазур А.С.

Обставини справи:

Громадська організація «Інститут розвитку регіональної преси» звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України та просить зобов'язати суб'єкта владних повноважень забезпечити доступ до публічної інформації, передбаченої підпунктами «ґ)», «д)», «е)» пункту 8 "Порядку ведення єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, повернених декларацій та відмов у видачі таких дозволів і сертифікатів".

Відповідач заперечив проти позовних вимог, з підстав, викладених у письмовому запереченні, долученому до матеріалів справи.

На підставі ч.4 ст.122 КАС України судом ухвалено про розгляд справи в порядку письмового провадження

Розглянувши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

встановив:

Громадська організація «Інститут розвитку регіональної преси» просить суд зобов'язати суб'єкта владних повноважень - Державну архітектурно-будівельну інспекцію України забезпечити доступ до публічної інформації, передбаченої підпунктами «ґ)», «д)», «е)» пункту 8 "Порядку ведення єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, повернених декларацій та відмов у видачі таких дозволів і сертифікатів" (затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку; будівництва та житлово-комунального господарства України № 92 від 24.06.2011; далі - Порядок).

Відповідач заперечує проти позову, зазначаючи про те, що наявний обов'язок лише щодо внесення відповідачем визначених Порядком відомостей до реєстру, а не їх оприлюднення. Окрім того, оприлюднення такої інформації буде суперечити вимогам закону "Про захист персональних даних" № 2297-VI від 01.06.2010.

Стаття 161 КАС України встановлює, що під час прийняття постанови суд вирішує, зокрема:

1) чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;

2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.

У відповідності до положень частини 1 статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб , які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно положень статті 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

У відповідності до положень ст. 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" (№ 2939-VI від 13.01.2011) публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Пунктом 12 частини 1 ст. 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" (№ 2939-VI від 13.01.2011) встановлено, що розпорядники інформації зобов'язані оприлюднювати, зокрема, іншу інформацію про діяльність суб'єктів владних повноважень, порядок обов'язкового оприлюднення якої встановлений законом.

Так, ч.3 статті 34 закону "Про регулювання містобудівної діяльності" (3038-VI від 17.02.2011) встановлено, що державна архітектурно-будівельна інспекція у порядку , визначеному центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури, веде єдиний реєстр отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів, який формується на підставі інформації, поданої відповідними інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю. Доступ користувачів до даних реєстру здійснюється безоплатно через офіційний веб-сайт Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Відповідно до частини третьої статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" було прийнято Порядок.

Так, згідно п. 1 Порядку встановлено, що він визначає механізм ведення єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, повернених декларацій та відмов у видачі таких дозволів і сертифікатів (далі - єдиний реєстр) як єдиної комп'ютерної бази даних . Єдиний реєстр ведеться з дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних.

Єдиний реєстр ведеться з метою забезпечення, зокрема, відкритості, доступності інформації про видані та зареєстровані повідомлення, декларації, дозволи, сертифікати та відмови у їх видачі (п.2 Порядку).

Пунктом 8 Порядку визначено, що у єдиний реєстр вносяться відомості про:

а) назву, дату та номер повідомлення, декларації, дозволу, сертифіката, повернення на доопрацювання декларацій та надання відмови у видачі дозволів чи сертифікатів;

б) найменування та адресу об'єкта будівництва;

в) замовника:

для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження та код згідно з ЄДРПОУ, номер телефону;

для фізичних осіб - прізвище, ім'я та по батькові, серія і номер паспорта, місце проживання;

г) Державну архітектурно-будівельну інспекцію України або її територіальний орган, які внесли відповідні дані до єдиного реєстру;

ґ) підрядну, проектну організацію (за наявності) (найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ, серія та номер ліцензії (за наявності));

д) авторський і технічний нагляд (прізвище, ім'я та по батькові особи, яка його здійснює, серія та номер кваліфікаційного сертифіката);

е) документ, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою (назва, дати реєстрації та видачі, орган, що видав документ).

Доступ користувачів до даних єдиного реєстру здійснюється безоплатно через офіційний веб-сайт Державної архітектурно-будівельної інспекції України (п. 9 Порядку).

Питання доступу користувачів до відомостей реєстру врегульовано законом "Про регулювання містобудівної діяльності", а саме ч.3 ст. 34, згідно якої доступ користувачів до даних реєстру здійснюється безоплатно через офіційний веб-сайт Державної архітектурно-будівельної інспекції України. Жодних обмежень доступу до відомостей єдиного реєстру законом не встановлено.

Права та інтереси фізичних осіб, які встановлені ЗУ "Про захист персональних даних" № 2297-VI від 01.06.2010 забезпечується шляхом його(єдиного реєстру) ведення з дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних.

Так, згідно статті 2 вказаного закону, персональні дані - це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.

Забороняється обробка персональних даних про расове або етнічне походження, політичні, релігійні або світоглядні переконання, членство в політичних партіях та професійних спілках, засудження до кримінального покарання, а також даних, що стосуються здоров'я, статевого життя, біометричних або генетичних даних (ч.1. ст..7 ЗУ "Про захист персональних даних" № 2297-VI від 01.06.2010). Положення частини першої цієї статті не застосовується, якщо обробка персональних даних, зокрема, стосується даних, які були явно оприлюднені суб'єктом персональних даних.

Таким чином, відомості у вказаному реєстрі відносно фізичних осіб повинні бути відображені в обсягах та згідно норм: ЗУ "Про захист персональних даних" № 2297-VI від 01.06.2010р., ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності", Порядку.

Вказане у сукупності дає підстави дійти суду висновку, що Порядок регулює питання механізму ведення єдиного реєстру та переліку відомостей його наповнення.

А цілі і завдання вказаного порядку полягають, зокрема, у забезпеченні відкритості, доступності інформації про видані та зареєстровані повідомлення, декларації, дозволи, сертифікати та відмови у їх видачі. Останні реалізуються з урахуванням п.1 Порядку, шляхом ведення єдиного реєстру з дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних

Як встановлено судом з матеріалів справи (долученої до матеріалів справи (роздруківка єдиного реєстру), відповідні позиції, передбачені підпунктами «ґ)», «д)», «е)» пункту 8 "Порядку ведення єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, повернених декларацій та відмов у видачі таких дозволів і сертифікатів" у єдиному реєстрі відсутні. А відтак, вказане не відповідає вимогам закону та законодавства, які викладено судом вище.

Згідно частини 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач, заперечуючи позов в силу положень частини 2 статті 71 КАС України не спростував покликання позивача і не довів відповідність оскаржуваних рішень вимогам ч.3. ст..2 КАС України.

Позивач в силу положень ч.1 ст.71 КАС України довів суду належними доказами наявність обставин, що обґрунтовують його позовні вимоги.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалено на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись ст. 9, 71, 159, 163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Зобов'язати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України розмістити на своєму офіційному веб-сайті «www.dabi.gov.ua» інформацію, передбачену підпунктами «ґ)» (про підрядну, проектну організацію (за наявності) (найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ, серія та номер ліцензії (за наявності)), «д)» (про авторський і технічний нагляд (прізвище, ім'я та по батькові особи, яка його здійснює, серія та номер кваліфікаційного сертифіката)), «е)» (про документ, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою (назва, дати реєстрації та видачі, орган, що видав документ)) пункту 8 "Порядку ведення єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, повернених декларацій та відмов у видачі таких дозволів і сертифікатів" (затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку; будівництва та житлово-комунального господарства України № 92 від 24.06.2011).

Судові витрати в сумі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп. присудити на користь Громадської організації «Інститут розвитку регіональної преси» (01001, м. Київ, вул. С. Руданського, б. 4-6, кв. 262/ 01030, м. Київ, провулок Георгіївський, б. 7, поверх 4, оф. 408, код ЄДРПОУ 34531816) за рахунок Державного бюджету України.

Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.. 254 КАС України. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в порядку і строки, встановлені ст..186 КАС України.

Головуючий Суддя О.В. Кротюк

Судді М.А. Бояринцева

А.С. Мазур

Дата ухвалення рішення17.03.2015
Оприлюднено20.03.2015

Судовий реєстр по справі —826/18845/14

Ухвала від 22.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 30.06.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 24.06.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 09.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 24.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Постанова від 17.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 03.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні