Ухвала
від 04.03.2015 по справі 813/5348/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2015 року Справа № 876/9451/14 Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії :

головуючого судді: Гуляка В.В.

суддів: Довгополова О.М., Коваля Р.Й.

за участі секретаря судового засідання: Омеляновської Л.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2014 року в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство «Будінвест» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області про визнання протиправними дій, скасування наказу, постанови та припису,

встановив:

У липні 2014 року позивач ТзОВ ВП «Будінвест» звернувся в суд із адміністративним позовом до відповідача Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області, в якому, з урахуванням збільшення розміру позовних вимог, просив : 1) визнати протиправними дії головних державних інспекторів Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області Зразки Н.П. та Федіва Р.М. щодо винесення припису 10-ф/ю від 14.07.2014 р., яким вимагається «Експлуатація об'єкту багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-а у м. Львові можлива з моменту усунення порушення та оформлення належним чином документації про готовність об'єкту до експлуатації, у відповідності до вимог чинного законодавства»; 2) скасувати припис 10-ф/ю від 14.07.2014 р., яким вимагається «Експлуатація об'єкту багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-а у м. Львові можлива з моменту усунення порушення та оформлення належним чином документації про готовність об'єкту до експлуатації, у відповідності до вимог чинного законодавства», складений головними державними інспекторами Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області Зразкою Н.П. та Федівим Р.М.; 3) визнати протиправними дії Голови Комісії з ліквідації першого заступника начальника Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області Федорович В.І. в частині винесення Постанови № 1г/15пз/7/13-6-4174 від 25.07.2014 р.; 4) скасувати постанову відповідача № 1г/15пз/7/13-6-4174 від 25.07.2014 р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності; 5) визнати протиправними дії відповідача в частині винесення Наказу № 14-Д від 17.07.2014 р.; 6) скасувати наказ відповідача № 14-Д від 17.07.2014 р. про скасування реєстрації Декларації про готовність об'єкта до експлуатації № ЛВ143141570636 від 11.06.2014 р..

Відповідач Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області позову не визнав, подав в суді першої інстанції заперечення, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2014 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано Припис 10-ф/ю від 14.07.2014 року Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області. Визнано протиправним та скасовано Наказ Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області № 14-Д від 17.07.2014 року про скасування реєстрації Декларації про готовність об'єкта до експлуатації № ЛВ143141570636 від 11.06.2014 року. Визнано протиправною та скасовано Постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області № 1г/15пз/7/13-6-4174 від 25.07.2014 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

З цією постановою суду не погодився відповідач та оскаржив її в апеляційному порядку. Вважає апелянт, що постанова суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог є незаконною та такою, що винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому постанова суду підлягає скасуванню з підстав, викладених в апеляційній скарзі.

В обґрунтування апеляційних вимог апелянт посилається на те, що 14.07.2014 р. посадовими особами Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області проведено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних норм, стандартів і правил директором ТзОВ Виробниче підприємство «Будінвест» на об'єкті будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові. В результаті перевірки встановлено, що позивачем наведено недостовірні дані в Декларації про готовність об'єкта до експлуатації «Будівництво багатоквартирного житлового будинку з нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові» ( ІІІ категорії складності), що зареєстрована в Інспекції ДАБК у Львівській області за № ЛВ143141570636 від 11.06.2014 р., а саме згідно розрахунків наданих організацією-проектувальником - ПП «Проект-Центр» вх. реєстр № 7/13/14/3-236 від 12.06.2014 р. - зазначений об'єкт будівництва належить до IV категорії складності, однак позивачем у вищезазначеній декларації вказано III категорію складності об'єкту та не представлено проектної документації, що є порушенням ч.10 ст.39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», п.19 «Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів» затв. постановою КМ України № 461 від 13.04.2011 року. Оскаржені позивачем Постанова № 1г/15пз/7/13-6-4174 від 25.07.2014 р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 109620 грн., Припис 10-ф/ю від 14.07.2014 р. про усунення порушень та Наказ № 14-Д від 17.07.2014 р. про скасування реєстрації Декларації, винесені в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

За наслідками апеляційного розгляду апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції від 18.09.2014 р. в частині задоволення позовних вимог та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову повністю.

Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення осіб, які беруть участь у справі та з'явились в засідання суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи, обговоривши підстави та межі апеляційної скарги, вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, з врахуванням наступного.

Судом встановлено, що 14.07.2014 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ТзОВ ВП «Будінвест», об'єкт будівництва: будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові. Результати перевірки оформлені Актом № 10ф/ю від 14.07.2014 року (а.с. 18).

У вказаному акті перевірки зазначено, що перевіркою встановлено, що позивачем - замовником будівництва наведено недостовірні дані в декларації про готовність об'єкта до експлуатації «Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові» (III категорія складності), що зареєстрована в Інспекції ДАБК у Львівській області за № ЛВ 143141570636 від 11.06.2014 р., а саме, згідно розрахунків наданих організацією-проектувальником - ПП «Проект-Центр» вх. реєстр № 7/13/14/3-236 від 12.06.2014 р. - зазначений об'єкт будівництва належить до IV категорії складності, однак позивачем у вищезазначеній декларації вказано III категорію складності об'єкту та не представлено проектної документації, чим порушено ч.10 ст.39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», п.19 «Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів» затв. постановою КМ України № 461 від 13.04.2011 року.

За результатами перевірки відповідачем складено припис № 10ф/ю від 14.07.2014 року, яким визначено вимогу про те, що експлуатація об'єкту багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-а у м. Львові можлива з моменту усунення порушення та оформлення належним чином документації про готовність об'єкту до експлуатації, у відповідності до вимог чинного законодавства. Строк виконання вимог припису визначено до 15.08.2014 року (а.с. 7, 19).

Також відповідачем винесено наказ № 14-Д від 17.07.2014 р., яким скасовано реєстрацію Декларації від 11.06.2014 р. за № ЛВ143141570636 про готовність об'єкта до експлуатації «Будівництво багатоквартирного житлового будинку з нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові» (а.с. 67).

Крім цього, відповідачем прийнято постанову № 1г/15пз/7/13-6-4174 від 25.07.2014 року, якою визнано позивача винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.4 п.6 ч.2 ст.2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», та накладено штраф у сумі 109620 грн. (а.с. 47).

Суд апеляційної інстанції погоджується із висновками суду першої інстанції щодо протиправності та необхідності скасування Припису № 10ф/ю від 14.07.2014 р., Наказу № 14-Д від 17.07.2014 р. та Постанови № 1г/15пз/7/13-6-4174 від 25.07.2014 р. та щодо безпідставності тверджень відповідача про порушення позивачем вимог ч.10 ст.39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», п.19 «Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів», з врахуванням наступного.

Статтею 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» передбачено, що будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідно до ч. 3 ст. 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», віднесення об'єкта будівництва до тієї чи іншої категорії складності здійснюється проектною організацією і замовником будівництва.

Статтею 39 цього Закону встановлено, що прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до І - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації. Форма декларації про готовність об'єкта до експлуатації, порядок її подання і реєстрації визначаються Кабінетом Міністрів України. Датою прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта є дата реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації або видачі сертифіката. Експлуатація закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих в експлуатацію, забороняється.

Відповідно до ч. 2 ст. 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.

Відповідно до ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів регулюється Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затв. постановою КМ України від 13.04.2011 року № 461, відповідно до якого Замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції два примірники Декларації. Інспекція перевіряє протягом десяти робочих днів з дати подання (надходження) до неї декларації повноту даних, зазначених у ній, та реєструє декларацію. У разі коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає її на доопрацювання з обґрунтуванням підстав повернення у строк, передбачений для її реєстрації. Після усунення недоліків, що стали підставою для повернення декларації на доопрацювання, замовник може повторно звернутися до Інспекції для реєстрації декларації.

Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів будівництва визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (далі - Порядок), затверджений постановою КМ України № 553 від 23.05.2011 року.

Згідно цього Порядку за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою Інспекції складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.

Відповідно до п.п. 1,3 п.2 Порядку державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням, зокрема, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об'єкта будівництва.

Згідно п. 12 Порядку, посадові особи Інспекції під час здійснення архітектурно - будівельного контролю зобов'язані у повному обсязі, об'єктивно і неупереджено здійснювати державний архітектурно - будівельний контроль у межах повноважень визначених законом.

З матеріалів справи видно, що висновок відповідача Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області щодо порушення позивачем вимог законодавства та про віднесення об'єкту будівництва по вул. Кольберга, 3-А у м. Львові до IV категорії складності, грунтується на підставі розрахунків, наданих організацією - проектувальником ПП «Проект - Центр» вх. реєстр. №7/13/14/3-236 від 12.06.2014 року. Однак, такі твердження відповідача повністю спростовується матеріалами по справі.

Зокрема, матеріалами справи підтверджується, що у 2009 році було передано позивачу (замовнику) ТзОВ ВП «Будінвест» Проект житлового будинку з вбудованими автостоянками на вул. Кольберга, 3- А у м. Львові, розробленого проектною організацією ПП «Проект - Центр», згідно ДБН А.2.2-3-2004 проект відповідає III категорії складності (а.с. 12, 28, 50).

Зазначена III категорія складності об'єкту підтверджується також Листом № 203/1 від 01.08.2014 року «Про підтвердження розрахунку категорії складності», наданого Філією ДП «Спеціалізована державна експертна організація - Центральна служба Державної будівельної експертизи» у Львівській області «Львівдержбудекспертиза», якою було здійснено перевірку проекту та надано Позитивний комплексний висновок державної експертизи №14-00279-09 по Проекту «Житловий будинок з вбудованими автостоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові» (а.с. 24-27, 46-49).

Таким чином, позивач ТзОВ ВП «Будінвест» на момент реєстрації 11.06.2014 року відповідачем Декларації про готовність об'єкта до експлуатації за № ЛВ 143141570636, отримав розроблену проектну документацію та здійснив виконання будівельних робіт у повній відповідності до норм чинного законодавства України. Жодних зауважень з приводу відхилень від проектної документації чи її порушень під час здійснення будівельних робіт по вул. Кольберга, 3-А у м. Львові від контролюючого органу не надходило.

Оскільки матеріалами справи спростовуються твердження відповідача щодо наведення позивачем недостовірних даних в декларації про готовність об'єкта до експлуатації «Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові» (III категорія складності), тому суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо визнання протиправними та скасування Припису № 10ф/ю від 14.07.2014 р., Наказу № 14-Д від 17.07.2014 р. та Постанови № 1г/15пз/7/13-6-4174 від 25.07.2014 р..

З врахуванням наведеного вище, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції повно та об'єктивно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, висновки суду відповідають обставинам справи, постанова суду від 18.09.2014 року винесена з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому немає підстав для її скасування.

Керуючись ст.ст. 160 ч.3, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд

ухвалив:

Апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області - залишити без задоволення.

Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2014 року в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство «Будінвест» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області про визнання протиправними дій, скасування наказу, постанови та припису - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

На ухвалу протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий: В.В. Гуляк

Судді: О.М. Довгополов

Р.Й. Коваль

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 06.03.2015 року.

Дата ухвалення рішення04.03.2015
Оприлюднено24.03.2015
Номер документу43159333
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій, скасування наказу, постанови та припису

Судовий реєстр по справі —813/5348/14

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 13.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 04.03.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк В.В.

Ухвала від 15.10.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк В.В.

Постанова від 18.09.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 14.08.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 14.08.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 30.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні