Ухвала
від 08.10.2015 по справі 813/5348/14
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 жовтня 2015 року м. Київ К/800/21708/15

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

головуючої судді - Васильченко Н.В.,

суддів: Калашнікової О. В., Леонтович К.Г.

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду справу за касаційною скаргою Державної архітектурно-будівельної інспекції України на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2014 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 4 березня 2015 року у справі №813/5348/14 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю виробниче підприємство "Будінвест" до інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області про визнання протиправними дій та скасування приписів, -

в с т а н о в и л а :

У липні 2014 року товариства з обмеженою відповідальністю виробниче підприємство "Будінвест" звернулося в суд з позовом до інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області, в якому просило: визнати протиправними дії інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Львівській області в частині винесення Наказу №14-Д від 17.07.2014 року; скасувати наказ інспекції державно архітектурно-будівельного контролю у Львівській області №14-Д від 17.07.2014 року про скасування реєстрації Декларації про готовність об'єкта до експлуатації № ЛВ 143141570636 від 11.06.2014 року; визнати протиправними дії Голови Комісії з ліквідації - першого начальника інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області Федорович В.І. в частині винесення постанови №1г/15пз/7/13-6-4174 від 25.07.2014 року; скасувати постанову інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області №1г/15пз/713-6-4174 від 25.07.2014 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності; визнати протиправними дії головних державних інспекторів інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області Зразки Н.П. та Федіва Р.М. щодо винесення припису 10-ф/ю від 14.07.2014р.; скасувати Припис 10-ф/ю від 14.07.2014р.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на момент проектування житлового будинку, передання проекту на державну експертизу, отримання позитивного комплексного висновку державної експертизи, здійснення будівельних робіт, подання та реєстрації декларації про готовність об'єкту до експлуатації у замовника був в наявності проект, виконаний ліцензованою проектною організацією із позитивним висновком державної експертизи, у якому було вказано, що будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловим приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові відноситься до ІІІ категорії складності, і лише після реєстрації інспекцією ДАБК у Львівській області декларації про готовність об'єкту до експлуатації, проектна організація змінює свою позицію щодо категорії складності вказаного будинку і направляє до інспекції ДАБК у Львівській області відповідного листа.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 4 березня 2015 року, позовні вимоги задоволені частково. Визнаний протиправним та скасований припис 10-ф/ю від 14.07.2014 року інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області. Визнаний протиправним та скасований наказ інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області №14-Д від 17.07.2014 року про скасування реєстрації Декларації про готовність об'єкта до експлуатації № ЛВ 143141570636 від 11.06.2014 року. Визнана протиправною та скасована постанову інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області №1г/15пз/7/13-6-4174 від 25.07.2014 року про накладення штрафу за порушення у сфері містобудівної. В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з ухваленими по справі рішеннями Державна архітектурно-будівельна інспекція України звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення судів першої і апеляційної інстанцій та ухвалити нове судове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши правову оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши матеріали касаційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що відсутні підстави для скасування судових рішень, а касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 14.07.2014 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області проведена позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ТОВ ВП "Будінвест", об'єкт будівництва: будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові. Результати перевірки оформлені Актом № 10ф/ю від 14.07.2014 року.

У вказаному акті перевірки зазначено, що перевіркою встановлено, що позивачем - замовником будівництва наведені недостовірні дані в декларації про готовність об'єкта до експлуатації "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові" (III категорія складності), що зареєстрована в Інспекції ДАБК у Львівській області за № ЛВ 143141570636 від 11.06.2014 р., а саме, згідно розрахунків наданих організацією-проектувальником - ПП "Проект-Центр" вх. реєстр № 7/13/14/3-236 від 12.06.2014 р. - зазначений об'єкт будівництва належить до IV категорії складності, однак позивачем у вищезазначеній декларації вказано III категорію складності об'єкту та не представлено проектної документації, чим порушено ч.10 ст.39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", п.19 "Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів" затв. постановою КМ України № 461 від 13.04.2011 року.

За результатами перевірки відповідачем складений припис № 10ф/ю від 14.07.2014 року, яким визначено вимогу про те, що експлуатація об'єкту багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-а у м. Львові можлива з моменту усунення порушення та оформлення належним чином документації про готовність об'єкту до експлуатації, у відповідності до вимог чинного законодавства. Строк виконання вимог припису визначений до 15.08.2014 року.

Також відповідачем винесено наказ № 14-Д від 17.07.2014 р., яким скасована реєстрація Декларації від 11.06.2014 р. за № ЛВ143141570636 про готовність об'єкта до експлуатації "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові".

Крім цього, відповідачем прийнята постанова № 1г/15пз/7/13-6-4174 від 25.07.2014 року, якою визнано позивача винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.4 п.6 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", та накладений штраф у сумі 109620 грн.

Частково задовольняючи позовні вимоги суди виходили з того, що декларація про готовність об'єкта до експлуатації "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові"

не містить недостовірних даних в частині визначення категорії складності.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками судів першої і апеляційної інстанцій виходячи з наступного.

Статтею 9 Закону України "Про архітектурну діяльність" визначено, що будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідно до ч. 3 ст. 32 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", віднесення об'єкта будівництва до тієї чи іншої категорії складності здійснюється проектною організацією і замовником будівництва.

Статтею 39 цього Закону встановлено, що прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до І - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації. Форма декларації про готовність об'єкта до експлуатації, порядок її подання і реєстрації визначаються Кабінетом Міністрів України. Датою прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта є дата реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації або видачі сертифіката. Експлуатація закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих в експлуатацію, забороняється.

Відповідно ч. 2 ст. 39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.

Згідно ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів регулюється Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затв. постановою КМ України від 13.04.2011 року № 461, відповідно якого Замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції два примірники Декларації. Інспекція перевіряє протягом десяти робочих днів з дати подання (надходження) до неї декларації повноту даних, зазначених у ній, та реєструє декларацію. У разі коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає її на доопрацювання з обґрунтуванням підстав повернення у строк, передбачений для її реєстрації. Після усунення недоліків, що стали підставою для повернення декларації на доопрацювання, замовник може повторно звернутися до Інспекції для реєстрації декларації.

Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів будівництва визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (далі - Порядок), затверджений постановою КМ України № 553 від 23.05.2011 року.

Згідно цього Порядку за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою Інспекції складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.

Відповідно п.п. 1,3 п.2 Порядку державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням, зокрема, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об'єкта будівництва.

Згідно п. 12 Порядку, посадові особи Інспекції під час здійснення архітектурно - будівельного контролю зобов'язані у повному обсязі, об'єктивно і неупереджено здійснювати державний архітектурно - будівельний контроль у межах повноважень визначених законом.

Судами було встановлено, що висновок відповідача щодо порушення позивачем вимог законодавства та про віднесення об'єкту будівництва по вул. Кольберга, 3-А у м. Львові до IV категорії складності, грунтується на підставі розрахунків, наданих організацією - проектувальником ПП "Проект - Центр" вх. реєстр. №7/13/14/3-236 від 12.06.2014 року.

Разом із тим, судами також вірно встановлено, що 2009 році (замовнику) ТзОВ ВП "Будінвест" був переданий Проект житлового будинку з вбудованими автостоянками на вул. Кольберга, 3- А у м. Львові, розроблений проектною організацією ПП "Проект - Центр", згідно ДБН А.2.2-3-2004 проект відповідає III категорії складності. Зазначена III категорія складності об'єкту підтверджується також Листом № 203/1 від 01.08.2014 року "Про підтвердження розрахунку категорії складності", наданого Філією ДП "Спеціалізована державна експертна організація - Центральна служба Державної будівельної експертизи" у Львівській області "Львівдержбудекспертиза", якою була здійснена перевірка проекту та наданий Позитивний комплексний висновок державної експертизи №14-00279-09 по Проекту "Житловий будинок з вбудованими автостоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові".

З огляду на встановлені у справі обставини колегія суддів погоджується із обгрунтованими висновками судів першої та апеляційної інстанцій щодо відсутності недостовірних даних в декларації про готовність об'єкта до експлуатації "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та автомобільними стоянками на вул. Кольберга, 3-А у м. Львові" (III категорія складності), а також протиправності Припису №10ф/ю від 14.07.2014 р., Наказу № 14-Д від 17.07.2014 р. та Постанови №1г/15пз/7/13-6-4174 від 25.07.2014 р.

Враховуючи вищенаведене суди першої та апеляційної інстанцій дійшли обґрунтованих висновків про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Відповідно до ст. 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Колегія суддів вважає, що доводи касаційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

З урахуванням викладеного, судами першої і апеляційної інстанцій винесені законні і обґрунтовані рішення, постановлені з дотриманням норм матеріального та процесуального права і підстав для їх скасування не вбачається.

Керуючись ст.ст. 220, 222, 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України, -

у х в а л и л а :

Касаційну скаргу Державної архітектурно-будівельної інспекції України відхилити.

Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 18 вересня 2014 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 4 березня 2015 року у справі №813/5348/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі і оскарженню не підлягає, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, в порядку та у строки, визначені ст.ст. 236-239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення08.10.2015
Оприлюднено16.10.2015
Номер документу52278781
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/5348/14

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 13.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 04.03.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк В.В.

Ухвала від 15.10.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк В.В.

Постанова від 18.09.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 14.08.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 14.08.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 30.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні