Постанова
від 16.03.2015 по справі 5015/5133/12
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" березня 2015 р. Справа № 5015/5133/12

Львівський апеляційний господарський суд, в складі колегії:

головуючого-судді: Якімець Г.Г.,

суддів: Бойко С.М., Бонк Т.Б.,

при секретарі судового засідання Кришталь М.Б.,

за участю представників:

від позивача - Кузів О.М.

від відповідача (скаржника) - не з'явився

від третьої особи - не з'явився

розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮР», б/н від 09.12.2014 року

на рішення господарського суду Львівської області від 01.12.2014 року (підписане 05.12.2014 року), суддя Яворський Б.І.

у справі №5015/5133/12

за позовом Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, м. Львів

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮР", м. Львів

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Львівська міська рада, м. Львів

про демонтаж тимчасової споруди

в с т а н о в и в :

Рішенням господарського суду Львівської області від 01.12.2014 року у справі №5015/5133/12 позов Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради задоволено: зобов'язано Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮР» демонтувати належну йому тимчасову споруду на проспекті Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського у м. Львові.

Рішення суду мотивоване тим, що знаходження тимчасової споруди відповідача за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського є незаконним, оскільки відповідачем не подано суду паспорту прив'язки, плану земельної ділянки та договору оренди земельної ділянки або договору оренди окремих конструктивних елементів благоустрою.

Не погоджуючись з рішенням місцевого господарського суду, Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮР» подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення господарського суду Львівської області від 01.12.2014 року у справі №5015/5133/12 та припинити провадження у справі. Зокрема, скаржник зазначає, що даний спір не підлягає розгляду в господарському суді, а належить до компетенції адміністративного суду, відтак, провадження у справі №5015/5133/12 підлягає припиненню на підставі п.1 ч.1 ст.80 ГПК України.

Представник позивача в судовому засіданні проти вимог апеляційної скарги заперечив, просив рішення господарського суду Львівської області від 01.12.2014 року у справі №5015/5133/12 залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення, з підстав, наведених у відзиві на апеляційну скаргу (б/н від 26.01.2015 року).

Представник відповідача (скаржника) в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання. Поряд з тим, подав суду клопотання (б/н від 16.03.2015 року), в якому просить скасувати рішення господарського суду Львівської області від 01.12.2014 року та на підставі ст.80 ГПК України припинити провадження у справі №5015/5133/12, у зв'язку з відсутністю предмету спору. При цьому, до вказаного клопотання скаржник долучив копію акта демонтажу одноповерхової тимчасової споруди за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського, 2.

З приводу заявленого клопотання, колегія суддів зазначає, що таке не підлягає задоволенню, оскільки апеляційний суд переглядає рішення місцевого господарського суду станом на дату його прийняття, а добровільне виконання відповідачем рішення суду першої інстанції під час його перегляду у апеляційному порядку не є підставою для припинення провадження у справі судом апеляційної інстанції. З долученого до клопотання скаржника, акта демонтажу одноповерхової тимчасової споруди за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського, 2 вбачається, що останній затверджений директором ТзОВ «ЮР» 14.03.2015 року, що свідчить про відсутність такого акта на момент винесення рішення господарським судом Львівської області - 01.12.2014 року.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання. У письмових поясненнях на апеляційну скаргу (б/н від 24.02.2015 року) представник Львівської міської ради просив оскаржуване рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Оскільки явка представників відповідача (скаржника) та третьої особи не визнавалась обов'язковою, а розгляд справи неодноразово відкладався, в тому числі і за клопотанням скаржника, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу за їх відсутності.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши доводи апеляційної скарги та дослідивши наявні докази по справі, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного:

Як встановлено місцевим господарським судом та вбачається з матеріалів справи, 19.08.2009 року Департаментом економічної політики ЛМР надано Товариству з обмеженою відповідальністю «ЮР» дозвіл №5-8092 на розміщення об'єкта торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг у стаціонарних малих архітектурних формах площею 30 кв. м. за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини - Кос-Анатольського, термін дії дозволу - до 16 березня 2011 року.

30.03.2011 року між Львівською міською радою та ТзОВ «ЮР» укладено договір оренди земельної ділянки площею 0,0112 га, що на пр. Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського у м. Львові для обслуговування малої архітектурної форми та підписано акт приймання-передачі об'єкта оренди.

01.06.2011 року Департаментом економічної політики ЛМР надано ТзОВ «ЮР» дозвіл №5-5816 на розміщення об'єкта торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг у стаціонарних малих архітектурних формах площею 30 кв. м. за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини - Кос-Анатольського, термін дії дозволу - до 18.12.2011 року.

09.04.2012 року Сихівська районна адміністрація ЛМР надіслала ТзОВ «ЮР» попередження про необхідність до 22.04.2012 року демонтажу тимчасової споруди, термін дії договору оренди земельної ділянки якої закінчився у 2011 році.

Актом комісійного обстеження від 25.04.2012 року зафіксовано, що тимчасова споруда, яка належить ТзОВ «ЮР», не демонтована, а дозвільні документи на її функціонування відсутні.

Розпорядженням в.о. голови Сихівської районної адміністрації ЛМР від 08.05.2012 року «Про демонтаж тимчасової споруди (малої архітектурної форми) на пр. Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського» Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮР» зобов'язано демонтувати тимчасову споруду за вказаною адресою у термін до 15.05.2012 року.

У пункті 3 наведеного розпорядження зазначено, що у разі не проведення демонтажу в добровільному порядку юридичному відділу необхідно підготувати та подати позовну заяву до суду щодо здійснення примусового демонтажу тимчасової споруди.

Актом комісійного обстеження від 30.11.2012 року зафіксовано, що тимчасова споруда, яка належить ТзОВ «ЮР», не демонтована, а дозвільні документи на її функціонування відсутні.

25.01.2013 року ТзОВ «ЮР» звернулось до Сихівського районного суду м. Львова з позовом до Сихівської районної адміністрації ЛМР про скасування розпорядження №201 від 08.05.2012 року «Про демонтаж тимчасової споруди (малої архітектурної форми) на пр. Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського».

Ухвалою Сихівського районного суду м. Львова від 25.03.2014 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 03.06.2014 року, позовну заяву ТзОВ «ЮР» залишено без розгляду.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 09.09.2013 року у справі №914/215/13-г за позовом ТзОВ «ЮР» до Львівської міської ради про тлумачення змісту п.8 та п.37 договору оренди землі від 30.03.2011 року в позові відмовлено повністю, у зв'язку з тим, що договір оренди земельної ділянки площею 0,0112 га, що на пр. Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського у м. Львові від 30.03.2011р. є неукладеним через те, що він не пройшов державної реєстрації.

Під час розгляду справи в суді першої інстанції, 30.09.2014 року ТзОВ «ЮР» звернулось до Львівської міської ради із заявою, у якій просило укласти (продовжити) договір оренди земельної ділянки МАФ на підставі ухвали ЛМР №3190 від 20.03.2014 року згідно реєстраційного №С-1957 терміном на 1 рік площею 0,0112 га, яка знаходиться за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського для обслуговування тимчасової споруди (павільйону).

15.10.2014 року сторони договору оренди земельної ділянки від 30.03.2011 року уклали додаткову угоду до договору, виклавши п.8 договору у наступній редакції: «Договір укладено терміном до 30.12.2014 року».

Актом комісійного обстеження від 17.11.2014 року зафіксовано, що тимчасова споруда, яка належить ТзОВ «ЮР», не демонтована та функціонує.

Слід зазначити, що станом на момент прийняття рішення місцевим господарським судом - 01.12.2014 року, докази демонтажу відповідачем тимчасової споруди були відсутні.

Згідно ст.1 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів» благоустрій населених пунктів - це комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращення мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов'язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають (ч.ч.1, 4 ст.20 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів»).

Мала архітектурна форма - це елемент декоративного чи іншого оснащення об'єкта благоустрою. До малих архітектурних форм належать: альтанки, павільйони, навіси; паркові арки (аркади) і колони (колонади); вуличні вази, вазони і амфори; декоративна та ігрова скульптура; вуличні меблі (лавки, лави, столи); сходи, балюстради; паркові містки; огорожі, ворота, ґрати; інформаційні стенди, дошки, вивіски; інші елементи благоустрою, визначені законодавством. Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об'єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, державних стандартів, норм і правил (ст.21 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів»).

Статтею 28 наведеного вище Закону передбачено, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення. Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Відповідно до п.2.1 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва, та житлово-комунального господарства України №244 від 21.10.2011 року підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив'язки тимчасової споруди.

Згідно п.п.2.20, 2.21, 2.30, 2.31, 2.35 вказаного Порядку встановлення тимчасової споруди здійснюється відповідно до паспорта прив'язки, відхилення від паспорта прив'язки тимчасової споруди не допускається. Розміщення тимчасової споруди самовільно забороняється. У разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив'язки, самовільного встановлення тимчасової споруди, така тимчасова споруда підлягає демонтажу. Документація щодо тимчасових споруд, видана до набрання чинності даним Порядком, дійсна до закінчення її терміну дії.

Пунктом 1.10 Правил благоустрою м. Львова (чинні на момент звернення з позовом до суду), затверджених ухвалою Львівської міської ради №376 від 21.04.2011 року, самочинне встановлення (малої архітектурної форми, відкритого літнього майданчика, засобу зовнішньої реклами) - це встановлення малої архітектурної форми, відкритого літнього майданчика, засобу зовнішньої реклами, дозвіл на встановлення яких не видавався або закінчився і не був продовжений у передбачені терміни або був скасований у встановленому порядку.

Відповідно до п.9.14 Правил розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності у м. Львові і порядку надання дозволів на розміщення об'єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг у малих архітектурних формах (чинні на момент звернення з позовом до суду), затверджених ухвалою Львівської міської ради №1470 від 27.12.2007 року малі архітектурні форми, дозволи на розміщення яких скасовані або дія яких закінчилася і в її продовженні мотивовано відмовлено, повинні бути демонтовані їх власниками у десятиденний строк з дня припинення дозволу. Демонтажу підлягають малі архітектурні форми: дозволи на розміщення яких скасовані або закінчились та суб'єкту господарювання мотивовано відмовлено у його продовженні; розміщені без належно оформленого дозволу (самовільно розміщені); зовнішній вигляд яких не відповідає затвердженому проекту прив'язки та суб'єкту господарювання мотивовано відмовлено у погодженні існуючого вигляду малої архітектурної форми. У випадку невиконання вимог цих Правил щодо добровільного демонтажу малих архітектурних форм, останні підлягають примусовому демонтажу, який здійснюється районними адміністраціями відповідно до Правил благоустрою та утримання територій м. Львова.

Згідно п.8 ухвали Львівської міської ради №1012 від 15.12.2011 року «Про внесення змін до ухвали міської ради від 18.12.2008 року №2311 (зі змінами) та затвердження взірцевих проектів тимчасових споруд (малих архітектурних форм) для провадження підприємницької діяльності» (чинна на момент звернення з позовом до суду) районним адміністраціям надано право на звернення до суду з позовом про примусовий демонтаж тимчасових споруд (МАФів).

Як зазначено вище, дозвіл відповідача на розміщення об'єкта торгівлі закінчився 18.12.2011 року, починаючи з 19.12.2011 року підставою розміщення тимчасової споруди повинен бути паспорт прив'язки (п.2.1, 2.35 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності). Станом на момент розгляду справи у відповідача відповідні документи відсутні.

Згідно п.2.1 Положення про порядок розміщення тимчасових споруд та Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності у м. Львові, затвердженого ухвалою Львівської міської ради №3190, розміщення тимчасових споруд здійснюється замовником відповідно до паспорту прив'язки, плану земельної ділянки та договору оренди земельної ділянки або договору окремих конструктивних елементів благоустрою; місце встановлення тимчасових споруд повинно відповідати адресі, вказаній у паспорті прив'язки, та плану земельної ділянки або схемі прив'язки.

Відповідно до п.7.1 наведеного Положення демонтажу підлягають тимчасові споруди: для встановлення яких закінчився термін дії договору оренди окремих конструктивних елементів благоустрою або термін дії договору оренди земельної ділянки і суб'єкту господарювання відмовлено у його продовженні; самовільно встановлені ТС.

Разом з цим, право районної адміністрації звертатися з позовом до суду про демонтаж передбачено пунктом 7.8 Положення.

Враховуючи наведене вище, а також те, що відповідач не надав суду паспорту прив'язки, плану земельної ділянки та договору оренди земельної ділянки або договору оренди окремих конструктивних елементів благоустрою, з огляду на що, знаходження його тимчасової споруди за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини - вул. Кос-Анатольського є незаконним, відтак, колегія суддів погоджується з висновком місцевого господарського суду про наявність підстав для задоволення позову.

В апеляційній скарзі, скаржник зазначає, що даний спір не підлягає розгляду в господарському суді, а належить до компетенції адміністративного суду, відтак, провадження у справі №5015/5133/12 підлягає припиненню на підставі п.1 ч.1 ст.80 ГПК України.

З приводу наведеного, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

Пунктом 3.1 постанови Пленум Вищого господарського суду України №10 від 24.10.2011 року «Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам» передбачено, що господарський спір підвідомчий господарському суду, зокрема, за таких умов: участь у спорі суб'єкта господарювання; наявність між сторонами, по-перше, господарських відносин, врегульованих Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, іншими актами господарського і цивільного законодавства і, по-друге, спору про право, що виникає з відповідних відносин; наявність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення спору господарським судом; відсутність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення такого спору судом іншої юрисдикції.

Згідно п.17 вказаної постанови Пленуму ВГС України до компетенції господарських судів не відноситься розгляд справ у спорах: а) про оскарження нормативно-правових актів, ухвалених суб'єктом владних повноважень, яким останній зобов'язує суб'єкта господарювання вчинити певні дії, утриматись від вчинення певних дій або нести відповідальність; б) про оскарження суб'єктом господарювання дій (бездіяльності) органу державної влади, органу місцевого самоврядування, іншого суб'єкта владних повноважень, їхньої посадової чи службової особи, що випливають з наданих їм владних управлінських функцій, якщо ці дії (бездіяльність) не пов'язані з відносинами, у сфері господарювання; в) між суб'єктами владних повноважень з приводу їхньої компетенції у сфері управління; г) з приводу укладання та виконання адміністративних договорів; д) за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом. Інші справи за участю господарюючих суб'єктів та суб'єктів владних повноважень не мають ознак справ адміністративної юрисдикції і повинні розглядатися господарськими судами на загальних підставах. До таких справ належать усі справи у спорах про право, що виникають з відносин, врегульованих Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, іншими актами господарського і цивільного законодавства.

Враховуючи наявність між сторонами господарських відносин та спору про право на розміщення тимчасової споруди на земельній ділянці комунальної власності, що виникає з цих відносин, даний спір підлягає розгляду у господарському суді, а посилання скаржника про підвідомчість даного спору адміністративному суду є безпідставними.

Статтею 32 ГПК України передбачено, що доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Згідно із ст.33 ГПК України, кожна з сторін повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Відповідачем протилежного не доведено.

Відтак, колегія суддів вважає, що при прийнятті оскаржуваного рішення господарський суд повно і всебічно перевірив всі обставини справи, дав належну правову оцінку зібраним у справі доказам та прийняв законне і обґрунтоване рішення.

Враховуючи наведене, доводи скаржника про скасування рішення місцевого суду є безпідставними.

Рішення суду першої інстанції прийняте у відповідності з вимогами діючого законодавства, а тому підстав для його скасування апеляційний суд не вбачає.

Судовий збір за подання апеляційної скарги на рішення господарського суду, в порядку ст.49 ГПК України, покладається на скаржника.

Керуючись ст.ст.101, 102, 103, 105 ГПК України, суд,

постановив:

Рішення господарського суду Львівської області від 01.12.2014 року у справі №5015/5133/12 залишити без змін, а апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮР» - без задоволення.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку.

Матеріали справи №5015/5133/12 повернути до господарського суду Львівської області.

Повну постанову складено 19.03.2015 року

Головуючий-суддя Якімець Г.Г.

Судді Бойко С.М.

Бонк Т.Б.

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.03.2015
Оприлюднено25.03.2015
Номер документу43183066
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5015/5133/12

Ухвала від 04.02.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Станько Л.Л.

Ухвала від 25.12.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Станько Л.Л.

Ухвала від 04.11.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

Ухвала від 18.11.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Яворський Б.І.

Ухвала від 09.09.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 02.09.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 26.08.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 24.07.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Постанова від 16.03.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Г.Г.

Ухвала від 16.02.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Г.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні