ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
12 березня 2015 року №826/2545/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В., при секретарі судового засідання Давиденко Л.В., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю «Скрап-Інвест» додержавної податкової інспекції у Печерському районі головного управління Міндоходів у місті Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 19.01.2015 №4826552203, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Скрап-Інвест» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом до державної податкової інспекції у Печерському районі головного управління Міндоходів у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 19.01.2015 №4826552203.
Позовні вимоги мотивовано тим, що державною податковою інспекцією у Печерському районі головного управління Міндоходів у місті Києві на підставі хибних висновків акту перевірки від 29.12.2013 №1310/26-55-22-01/37142624, необґрунтовано прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.01.2015 №4826552203.
Відповідач проти позову заперечив з огляду на обґрунтованість висновків акту перевірки від 29.12.2013 №1310/26-55-22-01/37142624 та, відповідно, податкового повідомлення-рішення від 19.01.2015 №4826552203.
Адміністративну справу №826/2545/15 розглянуто в письмовому провадженні на підставі частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у Печерському районі головного управління Міндоходів у місті Києві проведено документальну невиїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Скрап-Інвест» з питань дотримання вимог податкового законодавства під час реалізації брухту чорних і кольорових металів за період з 01.01.2014 по 17.02.2014.
Перевіркою встановлено порушення товариством з обмеженою відповідальністю «Скрап-Інвест» пункту 185 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податкового зобов'язання із податку на додану вартість на суму 56511,00 грн.
За наслідками перевірки державною податковою інспекцією у Печерському районі головного управління Міндоходів у місті Києві складено акт від 29.12.2013 №1310/26-55-22-01/37142624 та прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.01.2015 №4826552203, яким позивачеві визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 70639,00 грн. у тому числі: 56511,00 грн. - основний платіж, 14128,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок окремих податків» від 19.12.2013 №713-VII внесено зміни до абзацу 1 пункту 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, а саме: цифри та слова « 1 січня 2014 року» замінено на цифри та слова « 1 січня 2015 року».
Отже, вказана норма з 01 січня 2014 року викладена у такій редакції: «Тимчасово до 1 січня 2015 року від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних та кольорових металів та деревини товарних позицій 4401, 4403, 4404 згідно з УКТ ЗЕД (крім брикетів та гранул товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 4401 30 90 00), а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД. Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України».
Тобто, пунктом 23 підрозділу 2 Розділу XX Податкового кодексу України встановлено право на застосування пільги, проте механізм реалізації якого визначається Постановою Кабінету Міністрів України і застосувати дане право без переліку таких товарів не можливо.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №15 було затверджено переліків відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2014 року, звільняються від обкладання податком на додану вартість.
Водночас, дія постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року №15, якою затверджені переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких тимчасово звільнялися від оподаткування податком на додану вартість, обмежувалась лише 2013 роком та діяла до 01.01.2014.
Станом на 01.01.2014 відповідного нормативно-правового акта Уряду, який визначав би переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість, або продовжував би дію постанови № 15, прийнято не було.
Таким чином, з 01.01.2014 були відсутні діючі переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, до операцій з яких міг застосовуватись режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість, визначений пунктом 23 підрозділу 2 Розділу XX Податкового кодексу України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 05.02.2014 №43, внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України №15 від 12.01.2011, а саме: у назві, пункті 1 та у додатках 1 і 2 постанови, цифри і слово « 1 січня 2014» замінено цифрами і словом « 1 січня 2015».
Відповідно до пункту 5 Указу Президента України від 10.06.97 №503/97 «Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності» встановлено, що нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах. Акти Кабінету Міністрів України, які визначають права і обов'язки громадян, набирають чинності не раніше дня їх опублікування в офіційних друкованих виданнях.
Постанова Кабінету Міністрів України від 05.02.2014 №43 була опублікована 18.02.2014, тому вона набула чинності саме з цієї дати.
Аналізуючи вище зазначені положення, суд приходить до висновку, що хоча положення абзацу 1 пункту 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України і містять посилання щодо звільнення він оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних та кольорових металів та деревини товарних позицій 4401, 4403, 4404 згідно з УКТ ЗЕД (крім брикетів та гранул товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 4401 30 90 00), а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД до 01 січня 2015 року, але застосування вище зазначеного положення унеможливлюється без відповідної постанови Кабінетом Міністрів України, яка затверджує перелік відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, звільняються від обкладання податком на додану вартість.
Так, судом не береться до уваги посилання позивача на те, що постанова Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №15 не втратила своєї сили 01.01.2014, а продовжила свою дію до винесення постанови Кабінету Міністрів України від 05.02.2014 №43, яка набрала чинності з 18.02.2014, оскільки постанова Кабінету Міністрів України від 05.02.2014 №43 не вносить зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №15, а затверджує новий перелік відходів та брухту чорних і кольорових металів, операцій з постачання яких, зокрема операції з імпорту, та встановлює новий термін, а саме до 1 січня 2015 року, звільняються від обкладання податком на додану вартість, згідно з додатками 1 і 2.
Отже, відсутність переліку відходів та брухту чорних і кольорових металів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України, в період з 01.01.2014 по 17.02.2014, за умови наявності норми Кодексу, що регулює питання звільнення від оподаткування операцій з постачання зазначених товарів в той самий період, не дає підстав вважати вказані операції такими, що не підлягають оподаткуванню, а отже висновки відповідача викладені акті та податкове повідомлення рішення від 19.01.2015 №4826552203 є таким, що винесено на підставі і відповідності до вимог чинного законодавства України.
Також, суд зазначає, що листом Державної фіскальної служби України від 10.10.2014 №7066/7/99-99-10-04-02-1 надано нові роз'яснення з даного питання, а саме: з 01.01.2014 були відсутні переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, до операції з постачання яких міг застосовуватись режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений пункту 23 підрозділу 2 Розділу XX Податкового кодексу України. З метою приведення нормативно правових актів у відповідність до Закону № 713 Кабінет Міністрів України постановою від 05.02.2014 №43 вніс зміни до Постанови №15, згідно з якими продовжено дію вказаних переліків до 01.01.2015. Постанова набула чинності з дня її офіційного опублікування (газета «Урядовий кур'єр»), а саме 18.02.2014.
Отже, операції з постачання, у тому числі з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснювались суб'єктами господарювання з 01.01.2014 до 17.02.2014 (включно), підлягали оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку з нарахуванням податку за основною ставкою (20 відсотків).
Крім того, Державною фіскальною службою зазначено, що усі інші листи та роз'яснення використовуються у частині, що не суперечить листу Державної фіскальної служби України від 10.10.2014 № 7066/7/99-99-10-04-02-1.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що товариство з обмеженою відповідальністю «Скрап-Інвест» під час продажу брухту металу у період з 01.01.2014 по 17.02.2014 не мало права застосовувати нульову ставку ПДВ до таких операцій, у зв'язку із відсутністю затвердженого переліку відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких звільнялися від оподаткування податком на додану вартість.
З огляду на зазначене, суд приходить до висновку про правомірність винесеного відповідачем оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 19.01.2015 №4826552203, а тому позовні вимоги про скасування зазначеного податкового повідомлення-рішення є необґрунтованими, недоведеними та такими, що не підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат за наслідками відмови у задоволенні позову, суд наголошує на наступному.
Згідно з частиною першою статті 87 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.
Згідно із приписами статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру судовий збір становить 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати. Під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Враховуючи сплачену позивачем при зверненні до суду суму судового збору у розмірі 182,70 грн., мінімальну ставку судового збору, з позивача підлягає стягненню сума судового збору у розмірі у розмірі 1644,30 грн. (1870,00 грн. - 182,70 грн.).
Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позову відмовити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Скрап-Інвест» (01042, місто Київ, вулиця Філатова, 5, код ЄДРПОУ 37142624) на користь Державного бюджету України (розрахунковий рахунок ГУ ДКСУ в місті Києві №31218206784007, МФО 820019, код отримувача 38004897) судовий збір у розмірі 1644,30 грн. (одна тисяча шістсот сорок чотири гривні 30 копійок).
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Літвінова А.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2015 |
Оприлюднено | 26.03.2015 |
Номер документу | 43207522 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Літвінова А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні