КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/2545/15 Головуючий у 1-й інстанції: Літвінова А.В.
Суддя-доповідач: Бужак Н.П.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 травня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Бужак Н. П.
Суддів Костюк Л.О., Троян Н.М.
За участю секретаря Савін І.В.
розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Скрап-Інвест» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 березня 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Скрап-Інвест» до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Скрап-Інвест» звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському району м Києва про визнання протиправним та скасування ППР від 19.01.2015 року №4826552203.
Відповідно до постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 березня 2015 року позовні вимоги залишено без задоволення.
Не погодившись із постановою суду першої інстанції, позивач ТОВ «Скрап-Інвест» подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити.
Перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши осіб, що з»явились в судове засідання, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідачем ДПІ у Печерському районі м. Києва проведено документальну невиїзну перевірку ТОВ «Скрап-Івест» з питань дотримання вимог податкового законодавства під час реалізації брухту чорних і кольорових металів за період з 01.01.2014 року по 17.02.2014 року.
За результатами перевірки складено акт від 29.12.2013 року № 1310/26-55-01/37142624 відповідно до якого встановлено порушення, виявлені податковим органом під час перевірки, зокрема:
-ст. 185 ПК України від 01.12.2010 року в результаті чого ТОВ «Скрап-Інвест» занижено суму ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету на суму 56 511 грн у т.ч. по періодах: січень 2014 року на суму 56 511 грн.
На підставі вищезазначеного акта перевірки податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.01.2015 року №4826552203, яким позивачу визначено грошове зобов»язання з ПДВ у розмірі 70639 грн у т.ч. 56511 грн- основний платіж, 14 128 грн - штрафні (фінансові) санкції.
Із матеріалів справи вбачається, що 24.10.2012 року між позивачем та ТОВ «СВ-Голд» укладено договір №241012/1 щодо поставки промислового брухту.
Відповідно до умов договору був переданий промисловий брухт у вигляді лому та відходів чорних металі -ДСТУ 4121-20002 по ціні, що зазначена у специфікації.
Відповідно до п.23 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, тимчасово до 1 січня 2014 року від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів та деревини товарних позицій 4401, 4403, 4404 згідно з УКТ ЗЕД (крім брикетів та гранул товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 4401 30 90 00). Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Операції з вивезення в митному режимі експорту товарів, зазначених у цьому пункті, звільняються від оподаткування податком на додану вартість.
Згідно з розділом II. Прикінцеві положення до вищезазначеного Закону цей Закон набирає чинності з 1 січня 2014 року.
Постановою Кабінетом Міністрів України № 15 від 12.01.2011 затверджено перелік відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема, операції з імпорту, тимчасово, до 01.01.2014 року звільняються від обкладання податком на додану вартість відповідно до найменування товару згідно УКТЗЕД.
Законом України від 19.12.2013 року №713-УІІ «Про внесення змін до Податкового Кодексу України зазначено, що у розділі ХХ "Перехідні положення":в абзаці першому пункту 23 цифри та слова "1 січня 2014 року" замінити цифрами та словами "1 січня 2015 року", а після слів та цифр "(крім брикетів та гранул товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 4401 30 90 00)" доповнити словами та цифрами "а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД".
Пункт, у якому було зазначено, що перелік таких відходів та брухту чорних та кольорових металів затверджується КМ України, не змінювався.
Відповідно до ч.3 зазначеного Закону доручено Кабінету Міністрів України протягом двох місяців з дня набрання чинності цим Законом: привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити перегляд та приведення відповідними центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Отже, за момент постачання металобрухту за період з 01.01.2014 року по 17.02.2014 року діяла норма Податкового законодавства відповідно до якої тимчасово до 1 січня 2015 року від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів.
Зміни до вищезазначеної постанови КМ України №15 від 12.01.2011 року було внесено постановою КМ України від 05.02.2014 року, яка набрала чинності з 18.02.2014 року, зокрема що «операції з імпорту, тимчасово до 1 січня 2014 року» замінено на цифри та слова « 1 січня 2015 року».
Проте, в цей період діяла норма Закону, яка чітка визначала, що тимчасово до 1 січня 2015 року від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів та деревини товарних позицій 4401, 4403, 4404 згідно з УКТ ЗЕД (крім брикетів та гранул товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 4401 30 90 00).
Вищезазначеною Постановою КМ України №15 лише було затверджено переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово звільняються від обкладення податком на додану вартість.
Відповідно до статті 92 Конституції України виключно законами України встановлюються система оподаткування, податки і збори.
Всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України.
Згідно з частиною третьою статті 113 Конституції України Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України.
Отже, у випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу.
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що податковий орган, вирішуючи питання встановлення порушення позивачем, а саме встановлення заниження суми ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету на суму 56 511 грн, повинен був керуватися Податковим Кодексом України, а не Постановою КМ України.
Тому прийняте за наслідками документальної невиїзної перевірки від 29.12.2013 року податковим органом податкове повідомлення-рішення від 19.01.2015 року №4826552203 є протиправним та підлягає скасуванню.
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що Окружним адміністративним судом м. Києва прийнято постанову з помилковим застосуванням норм процесуального та матеріального права, а тому зазначена постанова підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про задоволення позовних вимог.
Відповідно до ст. 198,200 КАС України, суд апеляційної інстанції має право за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду скасувати її та прийняти нову постанову.
Керуючись ст.ст. 160,197,198,202,205,207,212,254 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Скрап-Інвест» задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 березня 2015 року скасувати та ухвалити у справі нову постанову наступного змісту.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №4826552203 від 19 січня 2015 року, прийнятого Державною податковою інспекцією у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві.
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення, проте на неї може бути подано касаційну скаргу до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя: Бужак Н.П.
судді: Костюк Л.О.
Троян Н.М.
Повний текст виготовлено: 20 травня 2015 року.
Головуючий суддя Бужак Н.П.
Судді: Костюк Л.О.
Троян Н.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2015 |
Оприлюднено | 02.06.2015 |
Номер документу | 44401497 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бужак Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні