КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/6420/14 Головуючий у 1-й інстанції: Леонтович А.М. Суддя-доповідач: Кузьменко В. В.
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 березня 2015 року м. Київ
Колегія Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - судді Кузьменко В. В.,
суддів Василенка Я. М., Степанюка А. Г.,
розглянувши у порядку письмового провадження у м. Києві справу за адміністративним позовом прокурора Тетіївського району Київської області в інтересах держави в особі Управління агропромислового розвитку Тетіївської районної державної адміністрації Київської області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Колос» про відшкодування незаконно отриманої бюджетної дотації, за апеляційною скаргою Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Колос» на постанову Київського окружного адміністративного суду від 15.12.2014 року, -
В С Т А Н О В И Л А:
Позивач звернувся до суду з позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Колос» про відшкодування незаконно отриманої бюджетної дотації за посіяні озимі та ярі культури в сумі 23 600,00 грн.
Позов мотивований тим, що відповідач, попри наявність простроченої більше ніж на пів року заборгованості з податку з доходів фізичних осіб, незаконно отримав з Державного бюджету України дотацію за посіяні ярі культури, чим порушив вимоги пункту 6 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007 року №256 зі змінами та доповненнями, внесеними постановою КМ України від 27.08.2008 року №763.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 15.12.2014 року позов задоволено.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції, як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
В судове засідання учасники процесу не з'явились, повідомлені належним чином про час та місце апеляційного розгляду, що не перешкоджає вирішенню спірного питання відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України.
У зв'язку з неприбуттям жодної з осіб, які беруть участь у справі у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України.
Відповідно до ч. 6 ст. 12, ч. 1 ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Перевіривши матеріали справи та доводи скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.
Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Суд першої інстанції всебічно, повно та об'єктивно розглянув справу, правильно встановив обставини, наданим доказам дав правильну правову оцінку і дійшов обґрунтованого висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Як вбачається із матеріалів справи, Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Колос» (далі - СТОВ «Колос») зареєстроване 18.02.2000 року Тетіївською районною державною адміністрацією Київської області, як юридична особа.
У червні 2008 року СТОВ «Колос» звернулось до Управління агропромислового розвитку Тетіївської РДА із заявою на отримання коштів за програмою «Бюджетна тваринницька дотація та державна підтримка виробництва продукції рослинництва» за посів ярих культур на 2008 рік.
До заяви відповідачем додані документи, передбачені пунктом 6 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, у тому числі довідку Тетіївської МДПІ Київської області від 20.06.2008 року №920/10/240 про те, що станом на 20.06.2008 року СТОВ «Колос» не мало заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
За наслідками розгляду поданих відповідачем документів, комісія Управління агропромислового розвитку прийняла рішення, оформлене протоколом від 01.07.2008 року № 5, яким СТОВ «Колос» включено до реєстру одержувачів фінансової підтримки для вирощування ярих культур.
На підставі вказаного протоколу, 19.08.2008 року відповідач отримав бюджетну дотацію у розмірі 23600,00 грн.
Проведеною Контрольно-ревізійним відділом в м. Біла Церква і Білоцерківському районі перевіркою правильності визначення підстав для отримання фінансової підтримки (компенсацій) сільськогосподарськими товаровиробниками, наявності повного переліку документів, які надають право на отримання фінансової підтримки, правильності визначення сум фінансової підтримки у ході ревізії фінансово-господарської діяльності Управління агропромислового розвитку Тетіївської РДА, встановлено незаконну виплату СТОВ «Колос» коштів у розмірі 23600,00 грн.
Згідно довідки про результати позапланової документальної перевірки від СТОВ «Колос» від 27.02.2007 року №47, встановлено факт нарахованого, утриманого, але не перерахованого до бюджету податку з доходів фізичних осіб у розмірі 53863 грн. 84 коп.
Механізм використання у 2008 році коштів, передбачених у державному за програмою «Бюджетна тваринницька дотація та державна підтримка виробництва продукції рослинництва» передбачений Порядком використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007 року №256 зі змінами та доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2008 року №763 (далі - Порядок).
Відповідно до п. 5 Порядку, для визначення переліку сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання бюджетних коштів, управління агропромислового розвитку райдержадміністрацій утворюють комісію, до складу якої входять начальник управління (голова комісії), по одному представнику відповідного фінансового органу, органів державної контрольно-ревізійної служби, державної податкової служби і державної статистики, районного відділу земельних ресурсів, державної насіннєвої інспекції та державної станції захисту рослин, голова асоціації фермерів, представник ради сільськогосподарських підприємств (далі - комісія).
Згідно з п. 6 Порядку заявку на отримання бюджетних коштів не мають право подавати до комісії сільськогосподарські підприємства - юридичні особи які мають прострочену більш як півроку заборгованість перед державним і місцевими бюджетами, Пенсійним фондом України (далі - сільськогосподарські підприємства).
Отже, визначальною умовою для встановлення права на отримання державної підтримки є факт наявності або відсутності у підприємства простроченої більш як півроку заборгованості перед державним і місцевими бюджетами. Недотримання вказаної вимоги виключає право сільськогосподарського товариства на отримання державної фінансової підтримки.
Судом першої інстанції встановлено, що згідно акту перевірки від 28.02.2007 року № 47 по питанню повноти та своєчасності сплати податку з доходів фізичних осіб до бюджету за період з 01.01.2005 року по 31.12.2006 року, виявлено несвоєчасну сплату СТОВ «Колос» податку з доходів фізичних осіб до бюджету, за що нараховано пеню у розмірі 3561,71 грн., яка повністю надійшла до бюджету 12.03.2007 року. Перевіркою також встановлено утриману та не перераховану до бюджету суму податку з доходів фізичних осіб 53863,84 грн. із орендної плати за земельні частки (паї) та майнові паї.
Згідно з актом перевірки від 13.05.2009 року №130/231/30368147 про результати планової виїзної перевірки СТОВ «Колос» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2006 року по 31.12.2008 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2006 року по 31.12.2008 року , заборгованість встановлена актом перевірки від 28.02.2007 року № 47, залишилась не погашеною.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 13.01.2011 року у справі №2а-1601/10/1070 задоволений адміністративний позов Тетіївської МДПІ Київської області до СТОВ «Колос», постановлено стягнути з СТОВ «Колос» податковий борг в загальній сумі 64678,57 грн. за період з 01.01.2006 року по 31.12.2008 року.
Дана постанова набрала законної сили 07.06.2011 року.
У відповідності до вимог ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням, що набрало законної сили не потребують доказування при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що станом на момент звернення відповідача із заявкою та прийняття комісією рішення про включення СТОВ «Колос» до реєстру підприємств, що мають право на бюджетне відшкодування, останнє мало прострочену більш ніж на шість місяців заборгованість з податку на доходи фізичних осіб.
Досліджуючи обставини існування у товариства заборгованості, судом першої інстанції встановлено, що відповідачем 12.03.2007 року сплачена пеня, нарахована за несвоєчасну сплату податку з доходів фізичних осіб, відповідно до акту перевірки №47 від 28.02.2007 року. Крім того, в матеріалах справи міститься довідка Тетіївської МДПІ від 25.03.2008 року №651/240, з якої вбачається, що СТОВ «Колос» згідно акту перевірки від 29.02.2007 року утримано та не перераховано до бюджету податок з доходів найманих працівників у сумі 53863,84 грн., а сама довідка видана для подання в Управління агропромислового розвитку Тетіївської РДА для отримання коштів на підтримку виробництва продукції рослинництва згідно постанови Кабінету Міністрів України від 22.02.2007 року №86.
У свою чергу, комісія Управління агропромислового розвитку, приймаючи рішення про включення СТОВ «Колос» до реєстру підприємств, що мають право на бюджетне відшкодування не виконала законодавчі вимоги щодо встановлення достовірності наведених у поданих товариством документах, та складання акту за результатами такої перевірки.
Так, згідно довідки Тетіївської МДПІ від 20.06.2008 року №920/10/240 про відсутність у СТОВ «Колос» заборгованості з податків і зборів вбачається, що довідка дійсна до 30.06.2008 року.
Водночас, розгляд питання про внесення відповідача до реєстру розглядалось комісією 01.07.2008 року, тобто станом на момент прийняття рішення, яким СТОВ «Колос» виділено бюджетну дотацію, довідка про відсутність заборгованості втратила чинність.
Отже, як вірно встановлено судом першої інстанції, вказана довідка не може свідчити про відсутність податкової заборгованості, оскільки дані довідки фіксували відсутність боргу на певну дату.
Аналогічний висновок міститься в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 15.01.2013 року К/9991/67495/11.
Наявність у сільськогосподарського підприємства простроченої більш як півроку заборгованості перед державними та місцевими бюджетами, Пенсійним фондом України позбавляє таке підприємство права на отримання бюджетних дотацій на підставі зазначеного Порядку.
Крім того, з наявної у матеріалах справи постанови помічника прокурора Тетіївського району Київської області від 08.11.2010 року слідує, що дії службових осіб СТОВ «Колос» з приводу подання до Управління агропромислового розвитку документів, що містять недостовірні відомості про відсутність податкового боргу, містять склад злочину, передбаченого статтями 364, 366 Кримінального кодексу України. Разом з тим, розмір заподіяної шкоди є недостатнім для порушення кримінальної справи за вказаними статтями.
З огляду на зазначені обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що надання відповідачу державної допомоги відбулось за відсутності у підприємства такого права, а позивачем не було дотримано вимог пункту 7 Порядку щодо урахування, з'ясування і перевірки усіх обставин, що мали значення для прийняття рішення.
Отже, рішення комісії Управління агропромислового розвитку Тетіївської РДА, оформлене протоколом від 01.07.2008 року №5, в частині включення СТОВ «Колос» до реєстру сільськогосподарських підприємств, які мають право на отримання бюджетних коштів, є протиправним.
Враховуючи, що бюджетну дотацію відповідачем отримано незаконно, кошти у розмірі 23600,00 грн. підлягають поверненню.
З урахуванням вище викладеного та приписів ст. 159 КАС України, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.
Доводи, наведені відповідачем в апеляційній скарзі, викладеного не спростовують, а тому колегією суддів відхиляються.
Перевіривши мотивування судового рішення та доводи апеляційної скарги, відповідно до вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо справедливого судового розгляду, врахувавши ст. 8 КАС України, відповідно до якої суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку стосовно задоволення позовних вимог, через що постанову суду першої інстанції слід залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 8, 12, 41, 160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, п. 2, 3, 4, 5, 6, 9 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про судове рішення в адміністративній справі» від 20.05.2013 року № 7 колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Колос» на постанову Київського окружного адміністративного суду від 15.12.2014 року по справі за адміністративним позовом прокурора Тетіївського району Київської області в інтересах держави в особі Управління агропромислового розвитку Тетіївської районної державної адміністрації Київської області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Колос» про відшкодування незаконно отриманої бюджетної дотації - залишити без задоволення.
Постанову Київського окружного адміністративного суду від 15.12.2014 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, встановлені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя: В. В. Кузьменко
Судді: Я.М. Василенко
А. Г. Степанюк
Повний текст ухвали виготовлено 24.03.2015 року.
Головуючий суддя Кузьменко В. В.
Судді: Василенко Я.М.
Степанюк А.Г.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2015 |
Оприлюднено | 26.03.2015 |
Номер документу | 43239795 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Кузьменко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні