Справа № 815/5209/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 березня 2015 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Вовченко О.А.,
секретар судового засідання Дубовик Г.В.,
за участі:
представника позивача - ОСОБА_1, (за довіреністю),
представника відповідача - Просян І.А.,(за довіренністю),
представників третьої особи - ОСОБА_3, ОСОБА_4, (за довіреностями),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_5 до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору: Одеська обласна організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), ОСОБА_7 про визнання незаконними дії, скасування наказу та про зобов'язання скасувати державну реєстрацію змін відомостей про керівника, -
В С Т А Н О В И В
ОСОБА_5 (далі позивач), звернувся в Одеський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом (11.03.2015 року представник позивача за довіреністю подала уточненим адміністративним позовом (т.3 а.с.13-20)) до Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві (далі Управління юстиції відповідач 1): про визнання незаконними дії Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві щодо прийняття наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669); про скасування наказу Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві щодо прийняття наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669); до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, (далі Реєстраційна служба, відповідач 2): про визнання протиправними дії Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції щодо проведення в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державної реєстрації змін відомостей про керівника Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669) з ОСОБА_5 на ОСОБА_7; про зобов'язання Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державну реєстрацію змін відомостей про керівника Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669) з ОСОБА_5 на ОСОБА_7; треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору: Одеська обласна організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та ОСОБА_7.
В обґрунтування позовних вимог, в позові зазначено, що 14.02.1995 року на підставі Протоколу №1 від 15.06.1993 року була створена та зареєстрована місцева громадська організація - Одеська обласна спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), керівником якої до липня 2014 року був ОСОБА_5. На підставі наказу Головного управління юстиції в Одеській області від 16.05.2011 року внесені зміни до статутних документів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та 26.05.2011 року здійснено заміну свідоцтва про державну реєстрацію громадської організації, де зазначено, що воно видано щодо місцевого осередку всеукраїнської громадської організації - Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів). Правлінням Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 24.12.2013 року ОСОБА_5, виведено зі складу Правління Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та призначено виборну конференцію Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) на 15 березня 2014 року. Квоту представництва на виборній конференції було визначено від районних та міських організацій - по 3 делегати; від Одеської міської організації - 10 делегатів. Президією Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 27.02.2014 року дата проведення виборної конференції Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) у зв'язку зі складною ситуацією в країні і Одеській області, була перенесена з 15 березня 2014 року на 28 червня 2014 року. 28.06.2014 року проведена VII звітно-виборча Конференція Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), на якій прийнято рішення про обрання нового складу Правління Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та обрано її головою ОСОБА_7 29.07.2014 року Шевченківським районним управлінням юстиції у м. Києві проведено правову експертизу поданих головою Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) ОСОБА_7, документів для внесення змін до складу керівних органів Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та складено правовий висновок щодо відповідності законодавству України та Статуту Громадської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів). 29.07.2014 року Шевченківським районним управлінням юстиції у м. Києві винесений наказ №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів). 04.08.2014 року листом за №124 від 04.08.2014 року Шевченківське районне управління юстиції у м. Києві повідомило Реєстраційну службу Одеського міського управління юстиції про те, що ним взято до відома повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), однак, у зв'язку з відсутністю технічної можливості передачі державному реєстратору відомостей про внесення змін у складі керівних органів, зміну місцезнаходження, зміну КВЕДу місцевого осередку зі статусом юридичної особи відповідно до Порядку ведення Реєстру громадських об'єднань та обміну відомостями між зазначеним Реєстром і Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1212 від 19.12.2012 року, передало реєстраційні картки форми 3,4 про внесення змін до відомостей про юридичну особу - Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)за її місцезнаходженням до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції. 26.08.2014 року листом за №128-4786/3680РС-128 Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції повідомив Шевченківське районне управління юстиції у м. Києві про те, що 18.08.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис за №15561070003016890 щодо внесенні змін до відомостей Єдиного державного реєстру та запис за №15561050004016890 щодо внесення змін до установчих документів стосовно юридичної особи Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та направлено останні сторінки реєстраційних карток форми №3,4 від 18.08.2014 року. Шевченківське районне управління юстиції у м. Києві при прийнятті наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) не перевірили дотримання процедури прийняття рішення про зміни у складі керівних органів громадської організації та їх відповідність вимогам КонституціїУкраїни, законів України та Статуту Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів). Рішенням Президія Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 27.02.2014 року перенесено дату проведення позачергової конференції Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) з 15 березня 2014 року на 28 червня 2014 року однак зазначене суперечить Статуту Спілки, тому що: жодна норма Статуту Спілки взагалі не передбачає процедури перенесення дати проведення позачергових конференцій місцевих осередків. Відповідно до Статуту Спілки, Президія Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), не має жодних повноважень проведення позачергових конференцій місцевих осередків. Президія приймає свої рішення у формі постанов та рішень. Однак Президія ухвалила перенести дату проведення позачергової конференції Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану без прийняття постанови або рішення. Визначення у протоколі засідання Правління Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) №15(45) від 24.12.2013 року, норм представництва делегатів на VII звітно-виборчу Конференцію Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів): від районних та міських організацій - по 3 делегати від Одеської міської організації - 10 делегатів є неправомірним. Під час проведення VII позачергової конференції Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) рішень у формі постанов або резолюцій не приймалося. В порушення п. 3 ч.4 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» Протокол VII звітно-виборчої Конференції №1 від 28.06.2014 року оформлений без дотримання п.8 ч.2 ст.9 Закону України «Про громадські об'єднання» та не містить рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій. Шевченківське районне управління юстиції у м. Києві не перевірило обставини щодо відповідності порядку скликання Конференції Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та прийнятих на ній рішень. У Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві були відсутні підстави для прийняття рішення про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), оскільки Шевченківське районне управління юстиції у м. Києві діяло не у спосіб, встановлений законодавством, без дотримання встановленої законом процедури вчинення дій, що в свою чергу призвело до порушення прав ОСОБА_5, у зв'язку з чим дії Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві є протиправними, а наказ за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) таким, що підлягає скасуванню. Вимоги даного позову до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, є похідними вимогами, вирішення питання щодо задоволення яких прямо залежить від вирішення позовних вимог до Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві.
В судових засіданнях представник позивача за довіреністю ОСОБА_1, підтримала позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на обґрунтування зазначені в адміністративному позові та в уточненому адміністративному позові.
В судове засідання представник відповідача - Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві не з'явився, належним чином та завчасно повідомлений про день час та місце розгляду справи, про причини не явки суд не повідомив.
В судовому засіданні представник відповідача - Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції посилаючись на приписи Порядку передачі даних про юридичних осіб, зареєстрованих (легалізованих) відповідно до ч.4 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 01.07.2013 року № 1302/5, заперечувала проти задоволення адміністративного позову, з підстав викладених в письмових запереченнях (т.1 а.с. 120-121).
Представники третьої особи - Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), заперечували проти задоволення адміністративного позову ОСОБА_5, посилаючись на обґрунтування, що зазначені в запереченнях на адміністративний позов (т.1 а.с. 105-106), а також зазначили, що позивач не є членом Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та його права жодним чином не були порушені.
Третя особа - ОСОБА_7 в судові засідання не з'являвся, належним чином та завчасно повідомлявся про день час та місце розгляду справи, про причини не явки суд не повідомляв.
Вислухавши пояснення представника позивача, представника відповідача представників третьої особи розглянувши подані документи та матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Нормативно-правовим актом, який визначає правові та організаційні засади реалізації права на свободу об'єднання, гарантованого Конституцією України та міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, порядок утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об'єднань, є Закон України «Про громадські об'єднання» від 22.03.2012 року №4572-VI (далі - Закон України №4572).
Статтею 1 Закону України № 4572, передбачено, що громадське об'єднання, це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема, економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів (ч.1). Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка (ч.2).Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи (ч.3). Громадська спілка - це громадське об'єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи (ч.4).
Приписами ч. 5 ст. 22 Закону України №4572, передбачено, що державний нагляд та контроль за дотриманням закону громадськими об'єднаннями здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування у порядку, визначеному законом.
Не погоджуючись з діями відповідачів: Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві щодо прийняття наказу № 124/02-01 від 29.07.2014 року та Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, щодо проведення змін відомостей про керівника Спілки в межах передбаченого ч.2 ст. 99 КАС України строку, позивач звернувся до суду. Суд, визначаючись щодо заявлених вимог, виходить з того, що предметом розгляду у даній справі є дії відповідачів при прийнятті наказу № 124/02-01 від 29.07.2014 року та внесенні до Єдиного державного реєстру відомостей про зміну керівника громадської організації.
17 лютого 1992 року Міністерством юстиції України зареєстровано громадську організацію - Українську спілку ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), що підтверджено свідоцтвом про реєстрацію № 208 від 17.02.1992 року (т.2 а.с. 15-16). Територія на яку поширюється діяльність об'єднання - Україна.
14.02.1995 року виконавчим комітетом Одеської міської ради зареєстровано місцева громадська організація - Одеська обласна спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію об'єднання громадян за №60-Р від 14.02.1995 року, територія на яку поширюється діяльність об'єднання - Одеська область(т.2 а.с. 173), свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (т.2 а.с. 181), довідкою з ЄДРПОУ Головного управління статистики в Одеській області (т.2 а.с. 177).
07 грудня 2005 року Міністерством Юстиції України зареєстровано Статут Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) в новій редакції (т.2 а.с. 231-40).
Головне управління юстиції в Одеській області повідомило Одеську обласну спілку ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) про необхідність приведення документів у відповідність до статуту всеукраїнської громадської організації, що підтверджено листом від 28.02.2011 року (т. 2 а.с. 228).
13 вересня 2008 року на V звітно-виборчій конференції Одеської обласної спілки ветеранів Афганістану розглянуто питання про затвердження нової редакції статуту Українську спілку ветеранів Афганістану для всіх місцевих, первинних організацій структурних підрозділів і про перехід на єдиний статут (т. 2 а.с. 226-227).
26 травня 2011 року головним спеціалістом Головного управління юстиції в Одеській області прийнято правовий висновок щодо внесення змін до статутних документів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (т.2 а.с. 258).
Наказом Головного управління юстиції в Одеській області № 519 від 26.05.2011 року відповідно до Закону України «Про об'єднання громадян» та на підставі рішення Конференції Одеської обласної спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) зареєстровано зміни до статутних документів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (т. 2 а.с. 257). На виконання п.3 зазначеного Наказу Головного управління юстиції в Одеській області, 28 травня 2011 року про реєстрацію змін до статутних документів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) листом від 27.05.2011 року повідомлений голова Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) ОСОБА_5 (т.2 а.с. 259).
26.05.2011 року замінено свідоцтво про державну реєстрацію об'єднання громадян - Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), де зазначено вид об'єднання: місцевий осередок всеукраїнської громадської організації (т. 2 а.с.260). Свідоцтво отримано заступником голови Спілки Каранським В.С., про що наявна відмітка в свідоцтві.
Відповідно до п.п. 4.12 - 4.15 Статуту Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (нова редакція), керівним органом територіальної, місцевої організації є Конференція (Збори), Правління, Президія (якщо вона утворена), керівною особою - Голова організації. Вищим керівним органом територіальної, місцевої організації є Конференція (Збори). Конференція (Збори скликається Правлінням не рідше одного разу на п'ять років. Позачергова Конференція (Збори) може бути скликана на вимогу рішень Конференцій (Зборів) більшості місцевих організацій - для територіальних організацій, та рішень зборів більшості первинних організацій - для місцевих організацій. Конференція є правочинною, якщо делегатів на неї обрали 2/3 загальної чисельності організацій, що проводять Конференцію, і для участі у роботі Конференції зареєструвалось не менше 2/3 обраних делегатів. Збори є правочинними, якщо в їх роботі беруть участь не менше Ѕ членів організації.
Відповідно до п.5.3 Статуту (т.1 а.с. 108-117), Правління визначає дату та місце скликання Конференції, норми представництва і порядок обрання делегатів, пропозиції щодо порядку денного і порядку проведення…
Рішенням Правління Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 24.12.2013 року ОСОБА_5, було виведено зі складу Правління Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), що підтверджено витягом з протоколу № 15 (45). Також, Правлінням Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) запропоновано 15 березня 2014 року провести виборчу конференцію Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) з наступним порядком денним: вибори голови Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів); вибори правління Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів); вибори голови ревізійної комісії Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів); вибори членів ревізійної комісії Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів); різне. Квоту представництва визначено - від районних та міських організацій по 3 делегати, а від Одеської міської організації - 10 делегатів. Про прийняте рішення Правління від 24 грудня 2013 року ОСОБА_5, повідомлений, оскільки був присутній на засіданні правління (т. 2 а.с. 270-272).
Отже з рішення вбачається, що Правлінням Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) запропоновано провести виборчу конференцію Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) 15 березня 2014 року.
Оскаржуючи дії відповідачів в позові зазначено, що рішення Президії Української Спілки ветеранів Афганістану(воїнів-інтернаціоналістів) від 27.02.2014 року, про перенесення дати проведення позачергової конференції суперечить Статуту Спілки, так як нормами Статуту Спілки не передбачено процедури перенесення дати проведення позачергових конференцій місцевих осередків.
Проаналізувавши положення Статуту (т.1 а.с. 108-117), судом встановлено, що в Статуті не врегульовані питання, щодо перенесення запропонованої Правлінням Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) дати проведення Конференцій місцевої організації. Проте приписами п. 5.13 Статуту передбачено, що саме Президія Спілки організовує виконання рішень Конференції та Правління.
27.02.2014 року на засіданні Президії Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) у зв'язку зі складною ситуацією в країні і Одеській області, прийнято рішення про перенесення дати проведення виборної конференції Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) з 15 березня 2014 року на 28 червня 2014 року, що підтверджено витягом з протоколу № 37 (т.2 а.с. 274).
З зазначеного вбачається, що Президія Спілки організовуючи виконання рішення Правлінням Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 24.12.2013 року по проведенню виборчої конференції Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) завчасно прийняла рішення про перенесення дати проведення виборної конференції.
Приписами чинних нормативних актів, які регулюють діяльність громадських об'єднань не встановлено забороняючих норм, щодо перенесення дати проведення конференції.
Також на виконання п.5.3 Статуту Правління Рішенням Правління Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 24.12.2013 року визначили норми представництва делегатів Конференції та пропозиції щодо порядку денного.
28.06.2014 року проведена VII Конференція Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), на якій прийнято рішення: про обрання ОСОБА_7, головою Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів); про обрання членів правління (т.2 а.с. 281); про обрання ОСОБА_9, головою ревізійної комісії та ОСОБА_12, і ОСОБА_10, членами ревізійної комісії, що підтверджено протоколом № 1 (т.2 а.с. 277-280)
Відповідно до п.4.25 Статуту Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), Конференція (Збори) організації приймає свої рішення у формі постанов та резолюцій.
З дослідженого в судовому засіданні протоколу № 1 VII Конференції Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (т.3 а.с. 276-280), вбачається, що рішення прийняті на Конференції висвітлені в протоколі: про обрання ОСОБА_7 головою Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів); про затвердження правління в кількості 39 осіб; про обрання правління в кількості 14 осіб (згідно списку); про затвердження складу Ревізійної комісії в кількості 3 чоловік; про обрання ОСОБА_9, головою ревізійної комісії, та ОСОБА_12, і ОСОБА_10, членами Ревізійної комісії; про прийняття за основу тексту звернення учасників Конференції.
Протокол, це документ, в якому фіксується хід обговорення питань і рішення, прийняті колегіальними органами на зборах, нарадах, конференціях тощо. Це первинний офіційний документ, на підставі якого керівництво має право вимагати від підлеглих виконання доручених їм завдань, видавати розпорядчі документи.
Постанова, це рішення, що приймається вищими і деякими центральними органами колегіального управління для розв'язання найважливіших і принципових завдань, що стоять перед цими органами. Резолюція, це рішення, що прийнято з'їздом, зборами тощо внаслідок обговорення будь-яких питань (Словник іншомовних слів Мельничука).
Враховуючи вище викладене суд вважає необґрунтованими доводи зазначені в адміністративному позові, щодо відсутності постанов та резолюцій прийнятих на Конференції, оскільки зазначені твердження спростовані дослідженими доказами.
Відповідно до п. 4.42 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 1707/5 від 23.06.2011 року, Управління юстиції відповідно до покладених на нього завдань: приймає рішення щодо взяття до відома повідомлення організацій місцевих, обласних, регіональних, республіканських, всеукраїнських професійних спілок; реєстрації (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів громадських формувань, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадських формувань, прийняття повідомлень про зміни до статутів громадських об'єднань, зміни у складі керівних органів громадських об'єднань, зміну особи (осіб), уповноваженої(их) представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадських об'єднань, припинення громадських формувань; прийняття повідомлення про зміни до статуту (положення), складу керівних органів, місцезнаходження та припинення діяльності місцевих осередків громадських об'єднань зі статусом юридичної особи; приймає рішення про видачу дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію та/або статуту (положення) громадського об'єднання, інших громадських формувань та місцевого осередку громадського об'єднання зі статусом юридичної особи.
Згідно ч. 1 ст. 14 Закону України № 4572, внесення змін до відомостей про громадське об'єднання як юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснюється у порядку, передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Крім того положеннями ч.3 та ч.4 ст. 14 Закону України №4572, визначено, що зареєстроване громадське об'єднання вносить зміни до статуту громадського об'єднання, до складу керівних органів, місцезнаходження громадського об'єднання в порядку, визначеному статутом цього об'єднання, з урахуванням норм цього Закону (ч.3). Зареєстроване громадське об'єднання для внесення змін до відомостей про склад керівних органів подає (надсилає) такі документи: 1) заяву довільної форми; 2) заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; 3) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб, прийнятого в порядку, визначеному статутом громадського об'єднання, та оформленого з дотриманням пунктів 1, 2, 6, 8 частини другої статті 9 цього Закону, та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення; 4) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) протоколу засідання керівного органу громадського об'єднання, на якому відповідно до статуту було скликано засідання вищого органу управління, якщо зміни прийняті вищим органом управління; 5) відомості про керівні органи. Документи, зазначені в пунктах 1, 2 і 5 цієї частини, підписує керівник громадського об'єднання (ч.4).
Судом встановлено, що 22.07.2014 року голова Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) ОСОБА_7, подав до Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві документи: реєстраційні картки за формою 3 та 4; протокол конференції Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 28.06.2014 року; протокол засідання правління Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 24.12.2013 року; інформацію про керівні органи Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів); списки делегатів і учасників Конференції, що підтверджується листом № 8 від 11.07.2014 року (т. 2 а.с. 275).
Судом досліджено, що в поданому до Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві, засвідченому печаткою громадського об'єднання протоколі конференції Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 28.06.2014 року, зазначені прийняті Конференцією рішення (вищого органу управління громадського об'єднання) про зміну до складу керівних органів (т.3 а.с. 276-280).
Відповідно до п.4.24 Статуту, голова територіальної, місцевої організації без доручення представляє організацію в зовнішніх стосунках, робить заяви від її імені.
З урахуванням зазначеного судом не встановлено порушень приписів п.3 ч.4 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання».
Частиною 9 ст. 14 Закону України №4572, передбачено, що уповноважений орган з питань реєстрації протягом п'яти робочих днів з дня отримання документів, зазначених у частинах четвертій-сьомій цієї статті, приймає одне з таких рішень: 1) про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження, зміни до статуту; 2) про відмову у прийнятті повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміни до статуту - у разі порушення статуту громадського об'єднання; 3) про відмову у прийнятті повідомлення про зміни до статуту - за наявності підстав, передбачених частиною десятою статті 12 цього Закону (крім порушення вимог статті 7 цього Закону); 4) про направлення висновку за результатами правової експертизи - за наявності підстав, передбачених пунктами 1, 2 (крім невідповідності документів вимогам статей 8, 9 цього Закону), 3 частини чотирнадцятої статті 12 цього Закону; 5) про залишення документів без розгляду по суті - за наявності підстав, передбачених у пунктах 3-5 частини сімнадцятої статті 12 цього Закону.
У відповідності до ч. 10 зазначеного Закону уповноважений орган з питань реєстрації у разі прийняття рішення, зазначеного в пункті 1 частини дев'ятої цієї статті: 1) вносить до Реєстру громадських об'єднань відомості про зміни у складі керівних органів, особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження та про зміни до статуту і забезпечує внесення відомостей про зазначені зміни щодо громадських об'єднань із статусом юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; 2) видає (надсилає рекомендованим листом з повідомленням про вручення) громадському об'єднанню свідоцтво про реєстрацію, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та один примірник статуту з відміткою про прийняття повідомлення про зміни до статуту - у разі зміни назви, мети та місцезнаходження громадського об'єднання; 3) видає (надсилає рекомендованим листом з повідомленням про вручення) громадському об'єднанню виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - у разі змін у складі керівних органів громадського об'єднання.
Порядком підготовки та оформлення рішень щодо громадських об'єднань, що затверджений Наказом Міністерства юстиції України 14.12.2012 № 1845/5, (далі Порядок № 1845/5) визначено процедуру підготовки та оформлення рішень, які приймаються за результатами розгляду Державною реєстраційною службою України та реєстраційними службами територіальних органів Мін'юсту, документів щодо легалізації (реєстрації) громадських формувань, щодо реєстрації символіки професійних спілок, їх об'єднань, організацій роботодавців, їх об'єднань, політичних партій, благодійних організацій, а також рішень щодо реєстрації (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, щодо взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадських формувань, щодо державної реєстрації змін до положень, регламентів, списків третейських суддів постійно діючих третейських судів, щодо видачі дублікатів свідоцтва та/або статуту (положення) громадських формувань, щодо взяття до відома рішення про припинення громадського формування, щодо скасування запису про легалізацію (реєстрацію) громадських формувань.
Згідно п. 5 Порядку № 1845/5, реєстрація (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів, …….. полягає у перевірці відповідності змісту внесених змін Конституції, іншим актам законодавства, статуту (положенню) громадського формування, а
також відповідності процедури прийняття (ухвалення) змін статуту (положенню) громадського формування, прийнятті рішення про реєстрацію (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів, …….., занесенні відомостей до відповідного реєстру,
видачі свідоцтва (у разі потреби) або довідки.
Відповідно до п.8, п.9 Порядку № 1845/5, Укрдержреєстр та реєстраційні служби територіальних органів Мін'юсту (далі - легалізуючий орган), зобов'язані у строк,
визначений законами України та іншими актами законодавства України, прийняти одне з таких рішень: …… про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних
органів громадського формування; про відмову у взятті до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадського формування (п.8). Рішення, зазначені у пункті 8 цього Порядку, приймаються залежно від результатів правової експертизи в межах установленого строку виключно на підставах, встановлених законами, а також
прийнятими на їх виконання актами Кабінету Міністрів України та наказами Мін'юсту України, а в разі реєстрації (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів - також на підставі статуту (положення) відповідного громадського формування. Такі рішення оформляються наказами, до яких додається правовий висновок щодо відповідності законодавству України установчих документів, поданих на легалізацію (реєстрацію) (додатки 1, 2),… щодо відповідності законодавству України та
статутному документу громадського формування інформації про зміни
у складі керівних органів (додатки 6, 7)…...
29 липня 2014 року в.о. начальника Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві Гоцій Б.І., затверджено правовий висновок, щодо відповідності законодавству України та Статуту громадської організації «Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)» повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (т.2 а.с. 267).
На підставі правових висновків готується наказ, який підписують Голова Укрдержреєстру, начальники реєстраційних служб головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, а також начальники реєстраційних служб районних, міжрайонних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції. Підпис начальника реєстраційної служби засвідчується печаткою відповідного управління юстиції (п. 13 Порядку № 1828/5).
На виконання зазначених приписів чинного законодавства 29 липня 2014 року в.о начальника Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві прийнято наказ № 124/-2-01 «Про прийняті повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (т.2 а.с. 267). Зазначеним наказом прийнято до відома повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).
Судом встановлено, що на виконання вищевказаних норм закону відповідачем Шевченківським районним управлінням юстиції у м. Києві дотримано процедуру підготовки та оформлення рішення, яке прийняте за результатами розгляду документів щодо реєстрації (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, щодо взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів, а отже адміністративний позов в частині вимог про: визнання незаконними дії Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві щодо прийняття наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669); скасування наказу Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві щодо прийняття наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669) не підлягає задоволенню.
Приписами ч.3 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Згідно ст. 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», державний реєстратор: проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців…. здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
Положенням про Державну реєстраційну службу України, затвердженим Указом Президента України від 06.04.2011 № 401/2011, визначено, що Укрдержреєстр відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує ведення та функціонування Державного реєстру актів цивільного стану громадян; Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державного реєстру іпотек; Реєстру прав власності на нерухоме майно; Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; Єдиного реєстру громадських формувань, Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності; Реєстру символік громадських організацій, політичних партій, благодійних організацій; Реєстру адвокатських об'єднань (пп.23 п.4).
Відповідно до п.3 Порядку передачі даних про юридичних осіб, зареєстрованих (легалізованих) відповідно до ч.4 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 01.07.2013 року № 1302/5, дані про громадські формування, які були зареєстровані (легалізовані) до 2004 року, передаються державному реєстратору після їх включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) відповідно до пункту 8 розділу ІІ Закону України від 01 липня 2010 року № 2390-VI «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» щодо спрощення механізму державної реєстрації припинення суб'єктів господарювання».
На адресу Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції 14.08.2014 року надійшов лист з Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві від 14.08.2014 року №124, де зазначено, що Шевченківським районним управлінням юстиції у м. Києві взято до відома повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) про внесення змін до складу керівних органів (т.1 а.с. 156, 168). Також з листом направлено реєстраційні картки форми, 3, 4 про внесення змін до відомостей про юридичну особу (т.1 а.с. 158-166, 170-175).
18.08.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 15561070003016890, щодо внесення змін до відомостей ЄДР та запис № 15561050004016890 щодо внесення змін до установчих документів стосовно юридичної особи Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів). Та листом № 128-4786/3680РС-128 від 26.08.2014 року на адресу Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві направлені останні аркуші реєстраційних карток № 3, 4 (т.1 а.с. 177).
З аналізу матеріалів справи та законодавчих норм, суд приходить до висновку, що Реєстраційною службою Одеського міського управління юстиції було правомірно вчинено дії, пов'язані з внесенням запису про реєстрацію головою Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) ОСОБА_7
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача в частині визнання протиправними дії Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції щодо проведення державної реєстрації змін відомостей про керівника та зобов'язання скасувати державну реєстрацію змін відомостей про керівника Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) з ОСОБА_5, на ОСОБА_7, не підлягають задоволенню.
Статтею 86 КАС України визначено, що, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вище викладене, оцінюючи надані докази в сукупності, суд приходить до висновку що адміністративний позов ОСОБА_5 до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 69-71, 160-163, КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_5 до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору: Одеська обласна організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), ОСОБА_7 про: визнання незаконними дії Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві щодо прийняття наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669); скасування наказу Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві щодо прийняття наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669); визнання протиправними дії Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції щодо проведення в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державної реєстрації змін відомостей про керівника Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669) з ОСОБА_5 на ОСОБА_7; зобов'язання Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державну реєстрацію змін відомостей про керівника Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669) з ОСОБА_5 на ОСОБА_7 - відмовити.
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено та підписано суддею 30.03.2015 року.
Суддя Вовченко O.A.
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_5 до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору: Одеська обласна організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), ОСОБА_7 про: визнання незаконними дії Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві щодо прийняття наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669); скасування наказу Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві щодо прийняття наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669); визнання протиправними дії Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції щодо проведення в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державної реєстрації змін відомостей про керівника Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669) з ОСОБА_5 на ОСОБА_7; зобов'язання Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державну реєстрацію змін відомостей про керівника Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669) з ОСОБА_5 на ОСОБА_7 - відмовити.
30 березня 2015 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2015 |
Оприлюднено | 02.04.2015 |
Номер документу | 43312529 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Вовченко О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні