Ухвала
від 23.07.2015 по справі 815/5209/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 липня 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/5209/14

Категорія: 5.1 Головуючий в 1 інстанції: Вовченко О. А.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Єщенка О.В.,

суддів - Димерлія О.О.

- Романішина В.Л.

при секретарі судового засідання - Вишневській А.В.

за участю:

представника апелянта - ОСОБА_2,

представників третьої особи - ОСОБА_3, ОСОБА_4,

третьої особи - ОСОБА_5,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі апеляційну скаргу ОСОБА_6 на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24.03.2015 року по справі за позовом ОСОБА_6 до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві, треті особи: Одеська обласна організація Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), ОСОБА_5 про визнання незаконними дій, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_6 звернувся в Одеський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві (з урахуванням уточнень):

- про визнання незаконними дії Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві щодо прийняття наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів);

- про скасування наказу Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві щодо прийняття наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).

А також із позовом до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції:

- про визнання протиправними дії Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції щодо проведення в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державної реєстрації змін відомостей про керівника Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) з ОСОБА_6 на ОСОБА_5;

- про зобов'язання Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державну реєстрацію змін відомостей про керівника Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) з ОСОБА_6 на ОСОБА_5.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що 14.02.1995 року на підставі Протоколу №1 від 15.06.1993 року була створена та зареєстрована місцева громадська організація - Одеська обласна спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), керівником якої до липня 2014 року був ОСОБА_6.

На підставі наказу Головного управління юстиції в Одеській області від 16.05.2011 року внесені зміни до статутних документів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та 26.05.2011 року здійснено заміну свідоцтва про державну реєстрацію громадської організації, де зазначено, що воно видано щодо місцевого осередку всеукраїнської громадської організації - Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів). Правлінням Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 24.12.2013 року ОСОБА_6, виведено зі складу Правління Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та призначено виборну конференцію Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) на 15 березня 2014 року. Квоту представництва на виборній конференції було визначено від районних та міських організацій - по 3 делегати; від Одеської міської організації - 10 делегатів. Президією Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 27.02.2014 року дата проведення виборної конференції Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) у зв'язку зі складною ситуацією в країні і Одеській області, була перенесена з 15 березня 2014 року на 28 червня 2014 року.

28.06.2014 року проведена VII звітно-виборча Конференція Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), на якій прийнято рішення про обрання нового складу Правління Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та обрано її головою ОСОБА_5 29.07.2014 року Шевченківським районним управлінням юстиції у м. Києві проведено правову експертизу поданих головою Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) ОСОБА_5, документів для внесення змін до складу керівних органів Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та складено правовий висновок щодо відповідності законодавству України та Статуту Громадської організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).

29.07.2014 року Шевченківським районним управлінням юстиції у м. Києві винесений наказ №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).

04.08.2014 року листом за №124 від 04.08.2014 року Шевченківське районне управління юстиції у м. Києві повідомило Реєстраційну службу Одеського міського управління юстиції про те, що ним взято до відома повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), однак, у зв'язку з відсутністю технічної можливості передачі державному реєстратору відомостей про внесення змін у складі керівних органів, зміну місцезнаходження, зміну КВЕДу місцевого осередку зі статусом юридичної особи відповідно до Порядку ведення Реєстру громадських об'єднань та обміну відомостями між зазначеним Реєстром і Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1212 від 19.12.2012 року, передало реєстраційні картки форми 3,4 про внесення змін до відомостей про юридичну особу - Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)за її місцезнаходженням до Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції.

26.08.2014 року листом за №128-4786/3680РС-128 Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції повідомив Шевченківське районне управління юстиції у м. Києві про те, що 18.08.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис за №15561070003016890 щодо внесенні змін до відомостей Єдиного державного реєстру та запис за №15561050004016890 щодо внесення змін до установчих документів стосовно юридичної особи Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та направлено останні сторінки реєстраційних карток форми №3,4 від 18.08.2014 року. Шевченківське районне управління юстиції у м. Києві при прийнятті наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) не перевірили дотримання процедури прийняття рішення про зміни у складі керівних органів громадської організації та їх відповідність вимогам Конституції України, законів України та Статуту Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).

Рішенням Президія Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 27.02.2014 року перенесено дату проведення позачергової конференції Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) з 15 березня 2014 року на 28 червня 2014 року, однак зазначене суперечить Статуту Спілки, тому що: жодна норма Статуту Спілки взагалі не передбачає процедури перенесення дати проведення позачергових конференцій місцевих осередків. Відповідно до Статуту Спілки, Президія Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), не має жодних повноважень проведення позачергових конференцій місцевих осередків.

Президія приймає свої рішення у формі постанов та рішень. Однак Президія ухвалила перенести дату проведення позачергової конференції Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану без прийняття постанови або рішення. Визначення у протоколі засідання Правління Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) №15(45) від 24.12.2013 року, норм представництва делегатів на VII звітно-виборчу Конференцію Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів): від районних та міських організацій - по 3 делегати від Одеської міської організації - 10 делегатів є неправомірним.

Під час проведення VII позачергової конференції Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) рішень у формі постанов або резолюцій не приймалося.

В порушення п. 3 ч.4 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання» Протокол VII звітно-виборчої Конференції №1 від 28.06.2014 року оформлений без дотримання п.8 ч.2 ст.9 Закону України «Про громадські об'єднання» та не містить рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти громадське об'єднання для здійснення реєстраційних дій. Шевченківське районне управління юстиції у м. Києві не перевірило обставини щодо відповідності порядку скликання Конференції Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) та прийнятих на ній рішень.

У Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві були відсутні підстави для прийняття рішення про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), оскільки Шевченківське районне управління юстиції у м. Києві діяло не у спосіб, встановлений законодавством, без дотримання встановленої законом процедури вчинення дій, що в свою чергу призвело до порушення прав ОСОБА_6, у зв'язку з чим дії Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві є протиправними, а наказ за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) таким, що підлягає скасуванню.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 24.03.2015 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням, ОСОБА_6 в апеляційній скарзі зазначає про невідповідність висновків суду обставинам справи. При цьому апелянт вважає, що судом допущено порушення матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті. У зв'язку з чим в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови суду першої інстанції і винесення нової постанови із задоволенням позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення.

Як вбачається з матеріалів справи, не погоджуючись з діями відповідачів Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві щодо прийняття наказу № 124/02-01 від 29.07.2014 року та Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, щодо проведення змін відомостей про керівника Спілки, позивач звернувся до суду.

Так, предметом розгляду у даній справі є дії відповідачів при прийнятті наказу № 124/02-01 від 29.07.2014 року та внесенні до Єдиного державного реєстру відомостей про зміну керівника громадської організації.

Рішенням Правління Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 24.12.2013 року ОСОБА_6, було виведено зі складу Правління Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), що підтверджено витягом з протоколу № 15. Також, Правлінням Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) запропоновано 15 березня 2014 року провести виборчу конференцію Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) з наступним порядком денним: вибори голови Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів); вибори правління Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів); вибори голови ревізійної комісії Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів); вибори членів ревізійної комісії Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів); різне. Квоту представництва визначено - від районних та міських організацій по 3 делегати, а від Одеської міської організації - 10 делегатів. Про прийняте рішення Правління від 24 грудня 2013 року ОСОБА_6, повідомлений, оскільки був присутній на засіданні правління.

Отже з рішення вбачається, що Правлінням Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) запропоновано провести виборчу конференцію Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) 15 березня 2014 року.

Оскаржуючи дії відповідачів в позові зазначено, що рішення Президії Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 27.02.2014 року, про перенесення дати проведення позачергової конференції суперечить Статуту Спілки, так як нормами Статуту Спілки не передбачено процедури перенесення дати проведення позачергових конференцій місцевих осередків.

Однак положеннями Статуту не врегульовані питання, щодо перенесення запропонованої Правлінням Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) дати проведення Конференцій місцевої організації. Проте приписами п. 5.13 Статуту передбачено, що саме Президія Спілки організовує виконання рішень Конференції та Правління.

27.02.2014 року на засіданні Президії Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) у зв'язку зі складною ситуацією в країні і Одеській області, прийнято рішення про перенесення дати проведення виборної конференції Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) з 15 березня 2014 року на 28 червня 2014 року, що підтверджено витягом з протоколу № 37.

З вищезазначеного вбачається, що Президія Спілки організовуючи виконання рішення Правлінням Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 24.12.2013 року по проведенню виборчої конференції Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) завчасно прийняла рішення про перенесення дати проведення виборної конференції.

28.06.2014 року проведена VII Конференція Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), на якій прийнято рішення:

- про обрання ОСОБА_5, головою Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів);

- про обрання членів правління; про обрання голови ревізійної комісії та членів ревізійної комісії, що підтверджено протоколом № 1;

- рішення, прийняті на Конференції, висвітлені в протоколі.

Відповідно до п.4.25 Статуту Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), Конференція (Збори) організації приймає свої рішення у формі постанов та резолюцій.

Протокол, це документ, в якому фіксується хід обговорення питань і рішення, прийняті колегіальними органами на зборах, нарадах, конференціях тощо. Це первинний офіційний документ, на підставі якого керівництво має право вимагати від підлеглих виконання доручених їм завдань, видавати розпорядчі документи.

Постанова, це рішення, що приймається вищими і деякими центральними органами колегіального управління для розв'язання найважливіших і принципових завдань, що стоять перед цими органами. Резолюція, це рішення, що прийнято з'їздом, зборами тощо внаслідок обговорення будь-яких питань.

Тому є необґрунтованими доводи зазначені в адміністративному позові, щодо відсутності постанов та резолюцій прийнятих на Конференції, про що зазначено Одеським окружним адміністративним судом при прийнятті Постанови від 24.03.2014 року.

Відповідно до п. 4.42 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 1707/5 від 23.06.2011 року, Управління юстиції відповідно до покладених на нього завдань: приймає рішення щодо взяття до відома повідомлення організацій місцевих, обласних, регіональних, республіканських, всеукраїнських професійних спілок; реєстрації (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів громадських формувань, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадських формувань, прийняття повідомлень про зміни до статутів громадських об'єднань, зміни у складі керівних органів громадських об'єднань, зміну особи (осіб), уповноваженої(их) представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадських об'єднань, припинення громадських формувань; прийняття повідомлення про зміни до статуту (положення), складу керівних органів, місцезнаходження та припинення діяльності місцевих осередків громадських об'єднань зі статусом юридичної особи; приймає рішення про видачу дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію та/або статуту (положення) громадського об'єднання, інших громадських формувань та місцевого осередку громадського об'єднання зі статусом юридичної особи.

Згідно ч. 1 ст. 14 Закону України № 4572, внесення змін до відомостей про громадське об'єднання як юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснюється у порядку, передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Крім того положеннями ч.3 та ч.4 ст. 14 Закону України №4572, визначено, що зареєстроване громадське об'єднання вносить зміни до статуту громадського об'єднання, до складу керівних органів, місцезнаходження громадського об'єднання в порядку, визначеному статутом цього об'єднання, з урахуванням норм цього Закону.

Зареєстроване громадське об'єднання для внесення змін до відомостей про склад керівних органів подає (надсилає) такі документи:

1) заяву довільної форми;

2) заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

3) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб, прийнятого в порядку, визначеному статутом громадського об'єднання, та оформленого з дотриманням пунктів 1, 2, 6, 8 частини другої про статті 9 цього Закону, та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення;

4) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) протоколу засідання керівного органу громадського об'єднання, на якому відповідно до статуту було скликано засідання вищого органу управління, якщо зміни прийняті вищим органом управління;

5) відомості про керівні органи. Документи, зазначені в пунктах 1, 2 і 5 цієї частини, підписує керівник громадського об'єднання.

22.07.2014 року голова Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) ОСОБА_5, подав до Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві документи: реєстраційні картки за формою 3 та 4; протокол конференції Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 28.06.2014 року; протокол засідання правління Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 24.12.2013 року; інформацію про керівні органи Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів); списки делегатів і учасників Конференції, що підтверджується листом № 8 від 11.07.2014 року

В поданому до Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві, засвідченому печаткою громадського об'єднання протоколі конференції Одеської обласної організації Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) від 28.06.2014 року, зазначені прийняті Конференцією рішення (вищого органу управління громадського об'єднання) про зміну до складу керівних органів.

Відповідно до п.4.24 Статуту, голова територіальної, місцевої організації без доручення представляє організацію в зовнішніх стосунках, робить заяви від її імені. Тому відсутні порушення приписів п.3 ч.4 ст.14 Закону України «Про громадські об'єднання».

Частиною 9 ст. 14 Закону України №4572, передбачено, що уповноважений орган з питань реєстрації протягом п'яти робочих днів з дня отримання документів, зазначених у частинах четвертій-сьомій цієї статті, приймає одне з таких рішень:

1) про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження, зміни до статуту;

2) про відмову у прийнятті повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміни до статуту - у разі порушення статуту громадського об'єднання;

3) про відмову у прийнятті повідомлення про зміни до статуту - за наявності підстав, передбачених частиною десятою статті 12 цього Закону (крім порушення вимог статті 7 цього Закону);

4) про направлення висновку за результатами правової експертизи - за наявності підстав, передбачених пунктами 1, 2 (крім невідповідності документів вимогам статей 8, 9 цього Закону), 3 частини чотирнадцятої статті 12 цього Закону;

5) про залишення документів без розгляду по суті - за наявності підстав, передбачених у пунктах 3-5 частини сімнадцятої статті 12 цього Закону.

У відповідності до ч. 10 зазначеного Закону уповноважений орган з питань реєстрації у разі прийняття рішення, зазначеного в пункті 1 частини дев'ятої цієї статті:

1) вносить до Реєстру громадських об'єднань відомості про зміни у складі керівних органів, особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження та про зміни до статуту і забезпечує внесення відомостей про зазначені зміни щодо громадських об'єднань із статусом юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

2) видає (надсилає рекомендованим листом з повідомленням про вручення) громадському об'єднанню свідоцтво про реєстрацію, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та один примірник статуту з відміткою про прийняття повідомлення про зміни до статуту - у разі зміни назви, мети та місцезнаходження громадського об'єднання;

3) видає (надсилає рекомендованим листом з повідомленням про вручення) громадському об'єднанню виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - у разі змін у складі керівних органів громадського об'єднання.

Порядком підготовки та оформлення рішень щодо громадських об'єднань, що затверджений Наказом Міністерства юстиції України 14.12.2012 № 1845/5, (далі Порядок № 1845/5) визначено процедуру підготовки та оформлення рішень, які приймаються за результатами розгляду Державною реєстраційною службою України та реєстраційними службами територіальних органів Мін'юсту, документів щодо легалізації (реєстрації) громадських формувань, щодо реєстрації символіки професійних спілок, їх об'єднань, організацій роботодавців, їх об'єднань, політичних партій, благодійних організацій, а також рішень щодо реєстрації (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, щодо взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадських формувань, щодо державної реєстрації змін до положень, регламентів, списків третейських суддів постійно діючих третейських судів, щодо видачі дублікатів свідоцтва та/або статуту (положення) громадських формувань, щодо взяття до відома рішення про припинення громадського формування, щодо скасування запису про легалізацію (реєстрацію) громадських формувань.

Згідно п. 5 Порядку № 1845/5, реєстрація (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів, полягає у перевірці відповідності змісту внесених змін Конституції, іншим актам законодавства, статуту (положенню) громадського формування, а також відповідності процедури прийняття (ухвалення) змін статуту (положенню) громадського формування, прийнятті рішення про реєстрацію (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів, занесенні відомостей до відповідного реєстру, видачі свідоцтва (у разі потреби) або довідки територіальних органів Мін'юсту (далі - легалізуючий орган), зобов'язані у строк, визначений законами України та іншими актами законодавства України, прийняти одне з таких рішень: про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадського формування; про відмову у взятті до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадського формування (п.8). Рішення, зазначені у пункті 8 цього Порядку, приймаються залежно від результатів правової експертизи в межах установленого строку виключно на підставах, встановлених законами, а також прийнятими на їх виконання актами Кабінету Міністрів України та наказами Мін'юсту України, а в разі реєстрації (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів - також на підставі статуту (положення) відповідного громадського формування. Такі рішення оформляються наказами, до яких додається правовий висновок щодо відповідності законодавству України установчих документів, поданих на легалізацію (реєстрацію) (додатки 1, 2),... щодо відповідності законодавству України та статутному документу громадського формування інформації про зміни у складі керівних органів (додатки 6, 7).

29 липня 2014 року в.о. начальника Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві Гоцій Б.І., затверджено правовий висновок, щодо відповідності законодавству України та Статуту громадської організації «Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)» повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).

На підставі правових висновків готується наказ, який підписують Голова Укрдержреєстру, начальники реєстраційних служб головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, а також начальники реєстраційних служб районних, міжрайонних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції. Підпис начальника реєстраційної служби засвідчується печаткою відповідного управління юстиції (п. 13 Порядку № 1828/5).

На виконання зазначених приписів чинного законодавства 29 липня 2014 року в.о. начальника Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві прийнято наказ № 124/-2-01 «Про прийняті повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів). Зазначеним наказом прийнято до відома повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).

Судом першої інстанції обґрунтовано встановлено, що на виконання вищевказаних норм закону відповідачем Шевченківським районним управлінням юстиції у м. Києві дотримано процедуру підготовки та оформлення рішення, яке прийняте за результатами розгляду документів щодо реєстрації (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, щодо взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів, а отже адміністративний позов в частині вимог про: визнання незаконними дії Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві

щодо прийняття наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669); скасування наказу Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві щодо прийняття наказу за №124/02-01 від 29.07.2014 року про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) (код ЄДРПОУ: 13873669) не підлягає задоволенню.

Приписами ч.3 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Згідно ст. 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», державний реєстратор: проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Відповідно до п.3 Порядку передачі даних про юридичних осіб, зареєстрованих (легалізованих) відповідно до ч.4 ст. З Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 01.07.2013 року № 1302/5, дані про громадські формування, які були зареєстровані (легалізовані) до 2004 року, передаються державному реєстратору після їх включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) відповідно до пункту 8 розділу II Закону України від 01 липня 2010 року № 23 90-VI «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» щодо спрощення механізму державної реєстрації припинення суб'єктів господарювання».

На адресу Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції 14.08.2014 року надійшов лист з Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві від 14.08.2014 року №124, де зазначено, що Шевченківським районним управлінням юстиції у м. Києві взято до відома повідомлення про зміни у складі керівних органів Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) про внесення змін до складу керівних органів. Також з листом направлено реєстраційні картки форми, 3, 4 про внесення змін до відомостей про юридичну особу.

18.08.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 15561070003016890, щодо внесення змін до відомостей ЄДР та запис № 15561050004016890 щодо внесення змін до установчих документів стосовно юридичної особи Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів). Та листом № 128-4786/3680РС-128 від 26.08.2014 року на адресу Шевченківського районного управління юстиції у м. Києві направлені останні аркуші реєстраційних карток № 3,4

Тому Реєстраційною службою Одеського міського управління юстиції було правомірно вчинено дії, пов'язані з внесенням запису про реєстрацію головою Одеської обласної організації Української спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) ОСОБА_5

З огляду на викладене апеляційний суд не приймає до уваги доводи апелянта, оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків, зазначених у рішенні суду першої інстанції.

На підставі викладеного колегія суддів апеляційного суду приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення вимог апелянта.

Оскільки судом першої інстанції повно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції, відповідно до ст. 200 КАС України, залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову місцевого суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 195,196,198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_6 залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24.03.2015 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після складання повного тексту ухвали.

Повний текст ухвали складено та підписано 28.07.2015 року

Головуючий: суддя О.В.Єщенко

суддя О.О.Димерлій

суддя В.Л.Романішин

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2015
Оприлюднено04.08.2015
Номер документу47711128
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5209/14

Ухвала від 05.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 10.04.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 10.04.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 30.03.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 11.03.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 03.03.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 16.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні