ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 лютого 2015 року о 17 год. 35 хв.Справа № 808/7695/14 ДО/808/834/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Шари І.В.
за участю секретаря судового засідання Панасенка О.О.
представників сторін:
позивача - Кирилюк Г.С.
відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АПЛ-ГРУП", м. Макіївка
Червоноградський район Донецької області
до Головного управління Держземагенства у м. Києві
про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «АПЛ-Груп», (далі - позивач, ТОВ «АПЛ-Груп») звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держземагентства у м. Києві (далі - відповідач, ГУ Держземагентства у м. Києві), в якому просить визнати дії відповідача по застосуванню у витягу №6209 від 11.10.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої по пров. Ярославський, 1/3 (літ. Л) у Подільському районі м. Києва, площею розмір 1746 кв.м., кадастровий номер - 8000000000:85:321:0008 коефіцієнта функціонального використання 2,50 - протиправними; зобов'язати відповідача внести зміни до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розташованої по пров. Ярославський, 1/3 (літ. Л) у Подільському районі м. Києва, площею розмір 1746 кв.м., кадастровий номер - 8000000000:85:321:0008, оформленої витягом №6209 від 11.10.2013 р., з технічної документації про нормативну грошову оцінку, видавши позивачу відповідний витяг із технічної документації.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що відповідачем не правомірно видано витяг №6209 від 11.10.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої по пров. Ярославський, 1/3 (літ. Л) у Подільському районі м. Києва, площею розмір 1746 кв.м., кадастровий номер - 8000000000:85:321:0008, в якому застосовано коефіцієнт на функціональне призначення використання землі - 2,50. Зазначає, що орендована земельна ділянка відноситься до земель, які зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво, а тому коефіцієнт на функціональне призначення використання землі повинен становити 0,5.
В судовому засіданні представник позивача надав пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві та додаткових письмових поясненнях, просив позов задовольнити в повному обсязі.
В судове засідання представник відповідача не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі та просив при розгляді справи врахувати надані письмові заперечення.
В обґрунтування заперечень зазначає, що відповідач не має можливості самостійно встановлювати чи проводилися будівельні роботи на земельній ділянці, у зв'язку з чим, слід вважати, що будівництво є незакінченим, а дозвіл на виконання будівельних робіт є лише припущенням, на якому не може ґрунтуватися визначення коефіцієнта функціонального використання землі. У зв'язку з чим, відповідачем правомірно видано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 11.10.2013 р. за №6209 із зазначенням коефіцієнту Кф, як для земель комерційного використання - 2,5. Крім того, відповідач зазначив, що чинним законодавством України не передбачено внесення змін до нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності, зазначає наступне.
З матеріалів справи судом встановлено, що рішенням ІІІ сесії V скликання Київської міської ради №92/149 від 28.09.2006 «Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю «АПЛ-Груп» земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського обслуговування та підземним паркінгом у пров. Ярославському, 1/3 (літ. Л) у Подільському районі м. Києва» (далі - рішення №92/149) затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю «АПЛ-Груп» для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського обслуговування та підземним паркінгом у пров. Ярославському, 1/3 (літ. Л) у Подільському районі м. Києва (а.с. 51, т.1).
Рішенням №92/149 товариству з обмеженою відповідальністю «АПЛ-Груп» передано у довгострокову оренду на 10 років земельну ділянку площею 0,17 га для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського обслуговування та підземним паркінгом у пров. Ярославському, 1/3 (літ. Л) у Подільському районі м. Києва.
27 грудня 2006 року між позивачем та Київською міською радою укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до умов якого орендодавець - Київська міська рада, на підставі рішення Київської міської ради №92/149 від 28.09.2006, за актом приймання-передачі передає, а орендар - ТОВ «АПЛ-Груп» приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку розташовану у пров. Ярославському, 1/3 (літ. Л) у Подільському районі м. Києва, розміром 1746 кв.м, цільове призначення - для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського обслуговування та підземним паркінгом, кадастровий номер - 8000000000:85:321:0008 (далі - земельна ділянка) (а.с. 52-62, т.1).
Відповідно до п.4.2 договору оренди річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1,5 відсотка від нормативної грошової оцінки до введення об'єкта в експлуатацію. Після введення об'єкта в експлуатацію: 0,03 відсотка від нормативної грошової оцінки частини земельної ділянки, яка визначається пропорційно площі житлового фонду; 2,5 відсотка від нормативної грошової оцінки частини земельної ділянки, яка визначається пропорційно площі нежитлового фонду.
Згідно п.4.6 договору оренди зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.
27 грудня 2006 року Київською міською радою та ТОВ «АПЛ-Груп» підписано акт приймання - передачі земельної ділянки (а.с. 64, т.1).
11 жовтня 2013 року ГУ Держземагентства у м. Киві позивачу видано витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки розташованої у пров. Ярославському, 1/3 (літ. Л) у Подільському районі м. Києва, в якому відповідачем вказано коефіцієнт на функціональне використання землі - 2,50, відповідно до Порядку нормативно грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 за №388/12262) (а.с. 66, т.1).
Позивач, не погодившись з діями відповідача по визначенню коефіцієнту на функціональне використання землі та витягом, звернувся з позовом до суду.
Суд зазначає, що відповідно до пп.14.1.125 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XIII, глави 2 розділу XIV цього Кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Згідно пп.271.1.1 п.271.1 ст.271 Податкового кодексу України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Відповідно до п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 289.2 ст.289 Податкового кодексу України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кі = [І - 10] : 100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік. У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 110 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 110.
З матеріалів справи судом встановлено, що відповідачем 11.10.2013 р. позивачу видано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, в якому орендовано позивачем земельну ділянку віднесено за функціональним використанням до земель комерційного використання та встановлено коефіцієнт на функціональне використання землі - 2,50.
Разом з тим, суд не може погодитись з правомірністю таких дій відповідача, з огляду на наступне.
Суд зазначає, що наказом Державного комітету України по земельних ресурсах Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006 року, затверджений Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі - Порядок №18/15/21/11), який регламентує механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів.
Відповідно до п.1.3 Порядку №18/15/21/11 нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Згідно таблиці 1.1 «Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф)», додатку 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку №18/15/21/11 для земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво, встановлено коефіцієнт на функціональне використання землі в розмірі - 0,5, а для земель комерційного призначення - 2,5.
З договору оренди судом встановлено, що цільовим призначенням орендованої земельної ділянки є саме будівництво, експлуатація та обслуговування житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського обслуговування та підземним паркінгом.
На підтвердження будівництва на орендованій земельній ділянці житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського обслуговування та підземним паркінгом представником позивача до матеріалів справи надано дозвіл на виконання будівельних робіт, виданий Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві (а.с. 199, т.1). Крім того, з пояснень представника позивача встановлено, що будівництво житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського обслуговування та підземним паркінгом у пров. Ярославському, 1/3 (літ. Л) у Подільському районі м. Києва, розпочато, проте, на момент виникнення спірних правовідносин не закінчено, а будинок не здано в експлуатацію, що підтверджується листом Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві (а.с. 200, т.1).
Крім того, представником відповідача до матеріалів справи не надано жодних доказів, які б підтверджували, що позивачем орендована земельна ділянка використовується не за функціональним призначенням.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що орендована позивачем земельна ділянка має функціональне призначення - інші землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво, а отже коефіцієнт на функціональне використання вказаної земельної ділянки повинен дорівнювати - 0,50.
Вказана позиція суду підтверджується і тим, що відповідач у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 07.04.2014 р. №2319, вже самостійно вказує, що функціональне використання орендованої земельної ділянки відноситься до інших земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво, а коефіцієнт на функціональне використання становить 0,50 (а.с. 67, т.1).
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про неправомірність дій відповідача під час застосування у витязі №6209 від 11.10.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої по пров. Ярославський, 1/3 (літ. Л) у Подільському районі м. Києва, площею розмір 1746 кв.м., кадастровий номер - 8000000000:85:321:0008 коефіцієнта функціонального використання 2,50, та наявність підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.
Щодо позовних вимог про зобов'язання відповідача внести зміни до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розташованої по пров. Ярославський, 1/3 (літ. Л) у Подільському районі м. Києва, площею розмір 1746 кв.м., кадастровий номер - 8000000000:85:321:0008, оформленої витягом №6209 від 11.10.2013 р., з технічної документації про нормативну грошову оцінку, видавши позивачу відповідний витяг із технічної документації, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України «Про оцінку земель» технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Натомість витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, згідно ч.3 ст.23 Закону України «Про оцінку земель», видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Судом встановлено, що рішенням V сесії V скликання Київської міської ради від 26.07.2007 р. №43/1877 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва та Порядку її визначення», затверджено Порядок визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок у місті Києві згідно додатком 5. А у додатку 2 до рішення Київської міської ради від 26.07.2007 р. №43/1877, визначена нормативна грошова оцінка земель м. Києва (а.с. 13-43, т.2).
Виходячи із вищезазначеного, суд вважає за необхідне зазначити, що до повноважень ГУ Держземагентства у м. Києві не належить внесення змін до нормативної грошової оцінки земельних ділянок, оскільки така нормативна грошова оцінка затверджена рішенням V сесії V скликання Київської міської ради від 26.07.2007 р. №43/1877 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва та Порядку її визначення», а відтак вказані позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В силу ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідачем не доведено правомірність своїх дій.
Відповідно до п.3 ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій, бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, серед іншого, чи прийняті вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення. При розгляді справи встановлено, що відповідач діяв необґрунтовано, тобто без врахування всіх обставин, які мають значення при прийнятті рішення.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «АПЛ-Груп».
Відповідно до ч.3 ст.94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
У судовому засіданні, відповідно до ст.160 КАС України, проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Керуючись ст.ст. 86, 158, 160-163,167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АПЛ-ГРУП"- задовольнити частково.
Визнати дії Головного управління Держземагенства у м. Києві Державного агентства земельних ресурсів України по застосуванню у витягу №6209 від 11.10.2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої по провулку Ярославський,1/3 (літ.Л) у Подільському районі м. Києва, площею розмір 1746 кв.м., кадастровий номер - 8000000000:85:321:0008 коефіцієнта функціонального використання 2,50 протиправними.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АПЛ-ГРУП", судовий збір у розмірі 36 грн. 54 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В. Шара
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2015 |
Оприлюднено | 03.04.2015 |
Номер документу | 43332363 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Мартиненко О.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Шара Інна Вячеславівна
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Мартиненко О.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Мартиненко О.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Шара Інна Вячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні