Справа № 495/6508/14-а
ПОСТАНоВА
ІМЕНЕМ УКрАЇНи
24 березня 2015 року Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області в складі:
головуючої - судді Гайда-Герасименко О.Д.,
при секретарі - Завацькій І.В.,
за участю:
представника позивача - Верховець К.С.,
представника Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області - Гула А.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Білгород-Дністровському справу за адміністративним позовом ТОВ "Укрбудінвест" до Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області, Державного підприємства Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "Діпромісто" імені Ю.М.Білоконя, третя особа виконавчий комітет Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області про визнання рішення протиправним та скасування рішення
В С Т А Н О В И В:
ТОВ "Укрбудінвест" звернулось до суду з позовною заявою до Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області, Державного підприємства Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "Діпромісто" імені Ю.М.Білоконя, третя особа виконавчий комітет Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області про визнання рішення протиправним та скасування рішення.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просила задовольнити.
В судовому засіданні представник Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області заперечував проти задоволення позовних вимог, просив відмовити та надав заперечення.
В судове засідання представник Державного підприємства Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "Діпромісто" імені Ю.М.Білоконя не зявився, був повідомлений належним чином, причини неявки суду не відомі.
В судове засідання представник третьої особи не зявився, був повідомлений належним чином, причини неявки суду не відомі.
Вислухавши представника позивача, представника Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню по наступним підставам.
В судовому засіданні встановлено, що на теперішній час Затоківською селищною радою проводяться дії щодо внесення змін до проекту «Внесення змін до проекту «Генеральний план смт.Затока Одеської області» та подальшого затвердження генерального плану смт.Затока, про що свідчить рішення Затоківської селищної ради «Про розгляд окремих пропозицій громадськості, вирішення яких не було врегульовано погоджувальною комісією» №2063 від 21 серпня 2014 року.
Відповідно до п.4.3 Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №290 від 16 листопада 2011 року замовником розроблення містобудівної документації на місцевому рівні при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.
Згідно з п.1.3 Порядку відносини між замовником та розробником містобудівної документації в процесі розроблення, затвердження або внесення до неї змін регулюються договором, складеним відповідно до вимог Цивільного кодексу України та інших нормативно-правових актів.
Розробником містобудівної документації виступило Державне підприємство Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Діпромісто» імені Ю.М. Білоконя, юридична адреса: м.Київ, буд.Лесі Українки 26.
Замовниками, які організовують розроблення, внесення змін та подання генерального плану населеного пункту на розгляд відповідної сільської, селищної, міської ради є виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації відповідно до ч.5 ст.17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Згідно п.6-7 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.
Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк:
- подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні містобудівної документації;
- визначають в установленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування;
- звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (для міст Києва та Севастополя) щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту;
- повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами;
- забезпечують попередній розгляд матеріалів щодо розроблення генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівними радами відповідного рівня;
- узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах.
Згідно ст.21 «Про регулювання містобудівної діяльності», громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється.
Але, хто виступив замовником містобудівної документації невідомо, адже в порушення п.1,2 ч.3 ст.21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» прийнятті рішення щодо розроблення містобудівної документації та проекти містобудівної документації не були оприлюднені.
Рішенням Затоківської селищної ради «Про розгляд окремих пропозицій громадськості, вирішення яких не було врегульовано погоджувальною комісією» №2063 від 21 серпня 2014 року було вирішено:
1. Не приймати пропозицію громадськості №1.10 Центральный район колективної заяви громадян громадян ОСОБА_5, ОСОБА_6 та інших (вх. №кол-257/01-28 від 28.03.2014 року); колективної заяви громадян ОСОБА_7, ОСОБА_8 та інших (вх. №кол-258/01-28 від 28.03.2014 року) до врахування у містобудівній документації «Проект внесення змін до генерального плану смт.Затока» виконаного генеральним проектувальником - Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Діпромісто» імені Ю.М. Білоконя (м.Київ) у зв'язку з тим, що дані питання вирішуються на етапі детального планування території та внести до містобудівної документації територію ділянки проектної рекреаційної забудови для створення нових установ відпочинку або для розширення існуючих, що дозволить збільшити кількість відпочивальників і створить перспективи економічного розвитку населеного пункту смт.Затока.
2. Прийняти частково пропозицію громадськості №3.1. Лиманський район колективної заяви громадян ОСОБА_5, ОСОБА_6 та інших (вх. №кол-257/01-28 від 28.03.2014 року); колективної заяви громадян ОСОБА_7, ОСОБА_8 та інших (вх. №кол-258/01-28 від 28.03.2014 року) до врахування у містобудівній документації «Проект внесення змін до генерального тану смт.Затока» виконаного генеральним проектувальником - Державним підприємством Український державний науково- дослідний інститут проектування міст «Діпромісто» імені Ю.М. Білоконя (м.Київ) та привести територію пляжів Лиманського району (від бази відпочинку «Пика» до б/в «Кобзар» включно), яка примикає до оздоровчих закладів в стан відповідно до Генерального плану смт.Затока, затвердженого у 2005 році.
3. Не приймати частково пропозицію громадськості №3.1 Лиманський район колективної заяви громадян ОСОБА_5, ОСОБА_9 та інших (вх. №кол-257/01-28 від 28.03.2014 року); колективної заяви громадян ОСОБА_7, ОСОБА_8 та інших (вх. №кол-258/01-28 від 28.03.2014 року) до врахування у містобудівній документації «Проект внесення змін до генерального плану смт.Затока», виконаного генеральним проектувальником - Державним підприємством Українській державний науково-дослідний інститут проектування міст «Діпромісто» імені Ю.М. Білоконя та внести до містобудівної документацію територію пляжів Лиманського району (від бази відпочинку «Кобзар» до межі смт.Затока зі сторони станції Нагорна) ділянки проектної рекреаційної забудови для створення нових установ відпочинку або для розширення існуючих , що дозволить збільшити кількість відпочивальників і створить перспективи економічного розвитку населеного пункту смт.Затока.
Рішення №2063 було прийняте відповідачем з чисельними порушеннями норми матеріального права.
Відповідно до ч.8 ст.21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадських слухань, може утворюватися погоджувальна комісія.
Рішення погоджувальної комісії приймається більшістю присутніх членів та оформлюється відповідним протоколом.
В порядку діючого законодавства, створена погоджувальна комісія, засідання якої відбулося 04 серпня 2014 року.
Протоколом наради погоджувальної комісії з розгляду та врахування пропозицій громадськості щодо проекту «Внесення змін до проекту «Генеральний план смт.Затока Одеської області» №1 від 04 серпня 2014 року було розглянуто пропозицію громадян щодо вилучення всіх об'єктів стаціонарної рекреації та дачної забудови, вказані в проекті Генерального плану, які виходять на пляжну полосу Чорного моря та приведення цієї території в стан відповідно до Генерального плану смт.Затока, затвердженого у 2005 році (пункт 3.1).
Погоджувальною комісією було вирішено Пропозицію №3.1 прийняти до врахування у містобудівній документації та привести територію пляжів Лиманського району, яка примикає до оздоровчих закладів відповідно до Генерального плану смт.Затока, затвердженого у 2005 році.
Вирішення зазначеного питання було врегульовано погоджувальною комісією та вона може вважатися спроможною, оскільки з двадцяти п'яти членів комісії проголосували «за» 25.
Згідно ч.8 ст.21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», урегульовані погоджувальною комісією спірні питання між сторонами є підставою для внесення змін до проекту відповідної документації.
Законодавством встановлюється, що лише у разі неспроможності погоджувальної комісії врегулювати спірні питання між сторонами остаточне рішення приймає відповідний орган місцевого самоврядування.
Однак, незважаючи на врегулювання спірних питань погоджувальною комісією, підтвердженням чого є відповідний Протокол №1, Затоківським селищним головою Звягінцевим В.І., 21 серпня 2014 року була скликана позачергова сесія, де була повторно розглянута Пропозиція №3.1 та прийнято незаконне рішення, що оскаржується.
Відповідно до діючого законодавства селищні міські ради наділені певним колом повноважень, в межах яких мають діяти.
Однак, при прийнятті спірного рішення №2063 відповідачем були перевищені надані законом повноваження.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Згідно ст.12 Закону України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст; д) організація землеустрою; е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до і ього Кодексу; и) встановлення та зміна меж; районів у містах з районним поділом; і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст; й) вирішення земельних спорів; к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Відповідно до ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймаються на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради.
Згідно з ч.3 ст.8 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, І районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.
Відповідно до ч.1 ст.16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Порядок розроблення, коригування, погодження і затвердження містобудівної документації з планування території міських населених пунктів, закріплений розділом 5 державних будівельних норм ДБН Б.1.1-15:2012 «Склад та зміст генеральних планів міських населених пунктів».
Відповідно до п.п.5.1-5.2 ДБН Б.1-3-97 "Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження генеральних планів міських населених пунктів" організація розробки, внесення змін, коригування, погодження та затвердження містобудівної документації з планування території міського населеного пункту здійснюється виконавчими органами селищних і міських рад.
Необхідність розробки, внесення змін генерального плану або коригування його окремих розділів, іншої вказаної містобудівної документації з планування території населеного пункту обгрунтовується відповідними органами містобудування і архітектури, органами державного санітарно-епідемічного нагляду, іншими органами державного нагляду згідно з компетенцією.
Відповідач своїм Рішенням №2063 намагається внести зміни до генерального плану смт.Затока без відповідного обґрунтування органами державного нагляду, що є безпосереднім порушенням діючого земельного законодавства.
Більш того, згідно діючого генерального плану смт.Затока 2005 року земельні ділянки, відносно яких було прийнято Рішення №2063, значаться як територія пляжів Лиманського району від бази відпочинку «Ника» до б/в «Кобзар» та територія пляжів від бази відпочинку «Кобзар» до межі смт.Затока зі сторони станції Нагорна.
Відповідно до ч.3 ст.62 Закону України у межах пляжної зони прибережних захисних смуг забороняється будівництво будь-яких споруд, крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних.
У разі ж внесення змін до проекту генерального плану смт.Затока територія вищезазначених пляжів за рішенням №2063 змінить цільове призначення на рекреаційне, що в подальшому обмежить користування пляжною зоною усієї територіальної громади.
Таким чином, Затоківська селищна рада, в порушення принципів місцевого самоврядування, закріплених ст.4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та вимог діючого земельного законодавства, прийняла протиправне рішення, не було прийнято до уваги вже розглянуті пропозиції громадськості погоджувальною комісією, що закріплено у Протоколі №1 та повторно розглянуті вже вирішенні пропозиції, перевішуючи тим самим надані законом повноваження та своїм Рішенням №2063 фактично змінило цільове призначення земельних ділянок без відповідного обґрунтування органами державного нагляду, що передбачено нормами діючого земельного законодавства.
Відповідно до ч.1 ст.6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
В порушення ст.5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути враховані державні та громадські інтереси при плануванні та забудові територій; законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва.
Рішенням Затоківської селищної ради №746 від 25.12.2007 року ТОВ «Укрбудінвест» було надано згоду на розробку містобудівного обґрунтування земельної ділянки площею 4,4 га. у довгострокову оренду терміном на 23 роки, для розміщення пляжно-розважального комплексу в Лиманському районі смт.Затока.
Рішенням виконавчого комітету Затоківської селищної ради №219 від 04.06.2008 року зазначене містобудівельне обґрунтування було затверджене.
На даний час проводяться дії, щодо подальшого укладення договору оренду земельної ділянки строком на 23 роки між Затоківською селищною радою та ТОВ «Укрбудінвест».
Однак, вищезазначена земельна ділянка знаходиться саме на зазначеній у п.3 Рішення №2063 частині території, від бази відпочинку «Кобзар» до межі смт.Затока зі сторони станції Нагорна.
Відтак, Затоківська селищна рада своїм Рішенням №2063 фактично позбавила позивача права користування земельною ділянкою, наданої останньому Рішенням Затоківської селищної ради №746 від 25.12.2007 року.
Згідно з ч.1 ст.17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Відповідно до ч.1 ст.18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:
- адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам;
- усі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.
Виходячи з вищевикладеного суд вважає, що адміністративний позов ТОВ "Укрбудінвест" до Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області, Державного підприємства Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "Діпромісто" імені Ю.М.Білоконя, третя особа виконавчий комітет Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області про визнання рішення протиправним та скасування рішення є обґрунтованим та таким що підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.5, 8-11, 69, 71, 86, 158 ч.1, 159, 160 ч.ч.1-3, 161, 163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ТОВ "Укрбудінвест" до Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області, Державного підприємства Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "Діпромісто" імені Ю.М.Білоконя, третя особа виконавчий комітет Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області про визнання рішення протиправним та скасування рішення - задовольнити.
Рішення Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області №2063 від 21 серпня 2014 року «Про розгляд окремих пропозицій громадськості, вирішення яких не було врегульовано погоджувальною комісією» - визнати протиправним та скасувати.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя
Суд | Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2015 |
Оприлюднено | 06.04.2015 |
Номер документу | 43374769 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Гайда-Герасименко О. Д.
Адміністративне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Гайда-Герасименко О. Д.
Адміністративне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Гайда-Герасименко О. Д.
Адміністративне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Гайда-Герасименко О. Д.
Адміністративне
Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Гайда-Герасименко О. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні