Постанова
від 22.06.2009 по справі 2а-2740/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

 

ЗАПОРІЗЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

22 червня

2009 року                                                                    

Справа № 2а-2740/09/0870

(17 год. 50

хв.)

 

Запорізький

окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого

- судді                             Малиш

Н.І.

при

секретарі                                          Рожик

О.П.

розглянув

відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного

підприємства «ААА» до Державної податкової інспекції у Хортицькому районі м.

Запоріжжя   про визнання нечинними податкового

повідомлення рішення №0001182310/0 від 02.04.2008 року

за участю

представників:

від

позивача:               ОСОБА_1,

довіреність від 01.05.2009 р. б/н,

від

відповідача: ОСОБА_3, довіреність від 14.05.2009 р., №3517/10/10

 

ВСТАНОВИВ:

 

Приватне

підприємство «ААА» (далі ПП «ААА» або позивач) 

звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової

інспекції у Хортицькому районі м. Запоріжжя (ДПІ у Хортицькому районі м.

Запоріжжя) про визнання нечинними податкового повідомлення рішення

№0001182310/0 від 02.04.2008р.

В позові

зазначено, що працівниками Державної податкової інспекції в Хортицькому районі

м. Запоріжжя була проведена планова документальна перевірка Приватного

підприємства «ААА» з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого

законодавства за період з 01.04.2005 р. по 30.09.2007р. В результаті перевірки

працівниками ДПІ складений акт №145-23-31831159 від 20.03.2008р. На підставі

вищезазначеного акту позивачем прийнято податкове-повідомлення рішення від.

02.04.2008р. №0001182310/0, яким визначено податкове зобов'язання з податку на

додану вартість в сумі 82200 грн. 00 коп., з них: 54800грн.00 коп. основного

платежу та 27400грн. 00 коп. штрафних санкцій.

В зв'язку з

вищезазначеними обставинами Приватне підприємства «ААА» просить визнати

нечинними податкового повідомлення рішення №0001182310/0 від 02.04.2008. з

податку на додану вартість, винесені Державною податковою інспекцію у

Хортицькому районі м. Запоріжжя.

Проте в

наданій позовній заяві позивач просить скасувати податкове повідомлення -

рішення з податку на додану вартість, а в мотивувальній частині позовної заяви

посилається на законодавчі норми, які регулюють порядок нарахування і сплати

податку з прибутку підприємств. Також в позові зазначено, що вказане

підприємством податкове повідомлення - рішення в адміністративному порядку не

оскаржувалось, разом з тим до матеріалів позовної заяв додані скарга та рішення

органу податкової інспекції про результати розгляду первинної та повторної

скарги.

Позивач у

судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх

задовольнити. Будь яких пояснень з приводу заявлених позовних вимог зазначити

не зміг.

Відповідач у

судовому засіданні проти позову заперечив в повному обсязі, зазначивши

обставини аналогічним в наданих суду запереченнях.

Вислухавши

пояснення позивача та відповідача, з'ясувавши обставини справи та перевіривши

їх доказами, суд приходить до наступного висновку.

Працівниками

Державної податкової інспекції в Хортицькому районі м. Запоріжжя була проведена

планова документальна перевірка Приватного підприємства «ААА» з питань

дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства за період з

01.04.2005р. по 30.09.2007р. В результаті перевірки працівниками ДПІ складений

акт №145-23-31831159 від 20.03.2008р. На підставі вищезазначеного акту

позивачем прийнято податкове-повідомлення рішення від. 02.04.2008р.

№0001182310/0, яким визначено податкове зобов'язання з податку на додану

вартість в сумі 82200 грн. 00 коп., з них: 54800грн.00 коп. основного платежу

та 27400грн. 00 коп. штрафних санкцій.

Перевіркою

правильності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на

додану вартість встановлено порушення пп.3.1.1. п.3.1 ст.З, п.4.1 ст.4,

пп.7.3.1 п.7.3, пп. 7.4.1, пп. 7.4.4 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 ст. 7 Закону

України № 168/97-ВР від 03.04.1997р. "Про податок на додану вартість"

(зі змінами та доповненнями) та Порядку заповнення та подання податкової

декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від

30.05.97 N 166, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 09.07.97 за N

250/2054 у редакції наказу ДПА України № 213 від 15.06.2005р., занижено суму

податку на додану вартість у розмірі 54800,0 грн., у тому числі:

за червень

2006р. -21000,0грн.,

грудень

2006р. - 25333,0грн..

січень

2007р. на 3556,0 грн.,

лютий 2007р.

- на 1345,0грн.,

березень

2007р. - 3566,0 грн.

Підприємством

в порушення пп.3.1.1. п.3.1 ст.З, пп.7.3.1 п.7.3 ст. 7 Закону України №

168/97-ВР від 03.04.1997р. "Про податок на додану вартість" (зі

змінами та доповненнями) та порядку заповнення та подання податкової декларації

з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 30.05.97 N

166, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 09.07.97 за N 250/2054 за

червень 2006р. занижено суму податку на додану вартість на суму 21000,0 грн., а

саме:

до складу

податкових зобов'язань за червень 2006 року не включена сума реалізації брухту

титану в кількості 1,920 тонн на суму 126000,0 грн. ( в т.ч. ПДВ 21000,0 грн.)

ТОВ "Вільнянський завод "Лігатура", код 25678298, відповідно

видаткової накладної від 01.06.2000 р. № АА - 00096, платіжне доручення № 225

від 01.06.2006р. на суму 126000,0 грн.

За червень

2006р. ТОВ "Вільнянський завод "Лігатура" відгружено товару на

суму 223966,99грн. (Дт 361 Кт 70), сплачено підприємством 224000,0 грн. (Дт 31

Кт 361). Дебіторська заборгованість по взаємовідносинах ПП "ААА" з

ТОВ ""Вільнянський завод "Лігатура" станом на 30.05.2006 р.

-12282,60 грн., станом на 30.06.2006 р. 12249,59 грн. В реєстрі виданих

податкових накладних за червень 2006 року зазначена одна податкова накладна від

30.06.2006 р. №115 видана ТОВ "Вільнянський завод "Лігатура" на

суму 97966,99 грн., в т.ч. ПДВ -81639,16 грн.

Підприємством

в порушення пп. 7.4.1, пп. 7.4.4 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 ст. 7 Закону України №

168/97-ВР від 03.04.1997р. "Про податок на додану вартість" (зі

змінами та доповненнями) та порядку заповнення та подання податкової декларації

з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 30.05.97 N

166, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 09.07.97 за N 250/2054   за грудень р. року занижено суму податку на

додану вартість на суму 25333,0 гри., а саме:підприємством до реєстру отриманих

податкових накладних за грудень 2006р. та податкового кредиту грудня 2006р.

включено двічі суму ПДВ за однієї і тієї ж податковою накладною від 05.12.2006

р. № 154, отриману від приватного підприємця ОСОБА_4 код НОМЕР_1. У відповідності

до первинних бухгалтерських документів (прибуткових накладних) по рахунку 631

"Розрахунки з вітчизняними постачальниками" проведених по

бухгалтерському обліку проводками Кт 63 Дт 28, вартість отриманого товару ПП

"ААА" від ПП ОСОБА_4- 456000,0 грн., в т.ч. ПДВ -76000,0 грн., сума

оплати - 456000,0 грн. Дебіторська ( кредиторська ) заборгованість по

взаємовідносинах ПП "ААА" з ПП ОСОБА_4 станом на 30.11.2006р.

відсутня. Сума включена до реєстру отриманих податкових накладних за грудень

2006р. від ПП Соснова - 608000,0 грн., в т.ч ПДВ -101333,0 грн. Відхилення -

25333,0 грн.

Підприємством

в порушення п.4.1 ст.4 Закону України "Про податок на додану

вартість" від 03.04.97р. № 

168/97-ВР із змінами і доповненнями - занижено податкові зобов'язання на

8467,0 грн.,  в т.ч. за січень 2007р.

заниження податку на додану вартість на 3556,0 грн., за лютий 2007 р. -

заниження податку на додану вартість на 1345,0грн., за березень 2007р. -

завищення залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду, що включається

до складу податкового кредиту поточного звітного періоду (гр.23 Декларації) на

3566,0грн., заниження суми податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню

до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням

залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду на 3566,0 грн. а

саме:

підприємством

ПП "ААА" реалізовано цукор за цінами нижче звичайної ціни

(встановленої мінімальної ціни ) ТОВ НПФ "ГТСС - Інсвест", код

31189887, ІПН 311898808250 згідно податкових накладних:

-№ 7-А від

10.01.2007р.

•   -    

№ 39-А від 05.02.2007р.

•   -    

№ 50-А від 27.02.2007р.

•   -    

№ 53-А від 28.02.2007р.

Відповідно

п.4.1, ст.4 Закону України "Про податок на додану вартість" від

03.04.97р. № 168/97-ВР із змінами і доповненнями "База оподаткування

операцій з поставки товарів (послуг) визначається виходячи з їх договірної

(контрактної) вартості, визначеної за вільними цінами, але не нижче за звичайні

ціни."

Пунктом 1.20

Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.94

№334/94-ВР (зі змінами та доповненнями) визначено назву "звичайна

ціна".

У підпункті

1.20.5. пункту 1.20 ст.1 Закону України "Про оподаткування прибутку

підприємств" від 28.12.94 №334/94-ВР (зі змінами та доповненнями)

зазначено : "У разі коли ціни на товари (роботи, послуги) підлягають

державному регулюванню згідно із законодавством, звичайною вважається ціна,

встановлена згідно з принципами такого регулювання."

Постановою

Кабінету Міністрів від 20 лютого 2006р. N 171 "Про встановлення граничного

розміру квоти та мінімальної ціни на виробництво і реалізацію цукру у період з

1 вересня 2006р. до 1 вересня 2007р. на виконання Закону України "Про

державне регулювання виробництва і реалізації цукру" затверджено

мінімальні ціни на цукор квоти "А" на зазначений період з урахуванням

базисної цукристості в розмірі 2375 грн. за 1 тонну.

В зв'язку з

тим, що позивач не згоден з результатами перевірки ним була направлена

скарга  б/н від 10.04.2008р. до ДПІ в

Хортицькому районі м. Запоріжжя. Після розгляду цієї скарги заступником

начальника ДПІ у Хортицькому районі м. Запоріжжя було винесено рішення про

результати розгляду первинної скарги 

№7173/10/23-112 від 22.04.2008р., яким оспорюване податкове

повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу без задоволення.

08.07.2008р.

ПП «ААА» була подана повторна скарга до ДПА України щодо неправомірності

винесення податкового повідомлення рішення. Внаслідок розгляду повторної скарги

заступником голови ДПА України винесено рішення №8601/6/25-0115 від

05.09.2008р., яким повторну скаргу позивача залишено без задоволення.

Згідно з

Законом України «Про податок на додану вартість» від 03. 04.1997р. №168/97- ВР

(далі Закон №168/97-ВР) п. 1.3. ст. 1 платником податку є особа, яка згідно з

цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку,

що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію

України.

Відповідно

до п.п 7.3.1. п.7.3 ст.7 Закону №168/97-ВР датою виникнення податкових

зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на

податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася

раніше:

або дата

зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника

податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а у разі

поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх

оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата

інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника

податку;

або дата

відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що

засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Згідно з

п.п. 7.4.1 п.7.4. ст. 7 Закону №168/97-ВР податковий кредит звітного періоду

визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг),

але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари

(послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі

товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених)

платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81

цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або

виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх

подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської

діяльності платника податку. Відповідно до вимог п.п. 7.2.6 п. 7.2 ст. 7 цього

ж Закону, податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари

(послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового

кредиту.

Згідно з

п.п. 7.2.8 п.7.2 ст.7 Закону №168/97-ВР платники податку зобов'язані вести

окремий облік операцій з поставки та придбання товарів (послуг), які підлягають

оподаткуванню цим податком, а також які не є об'єктами оподаткування згідно із

статтею 3 та звільнених від оподаткування згідно із статтею 5 цього Закону.

Зведені результати такого обліку відображаються у податкових деклараціях, форма

і порядок заповнення яких визначаються відповідно до закону. Платник податку

веде реєстр отриманих та виданих податкових накладних у документальному або

електронному вигляді за його вибором, у якому зазначаються порядковий номер

податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума та сума

нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку продавця,

який надав податкову накладну такому платнику податку. За наявності оригіналу

податкової накладної невключення її до зазначеного реєстру не є підставою для

відмови у зарахуванні суми податку, визначеної у такій податковій накладній, до

складу податкового кредиту такого платника податку. Форма і порядок заповнення

реєстрів отриманих та виданих податкових накладних встановлюються центральним

податковим органом.

При

проведенні документальної (планової або позапланової виїзної) перевірки платник

податку зобов'язаний забезпечити доступ податковому інспектору до реєстру

податкових накладних та у разі ведення його в електронному вигляді - надати

носій електронної інформації за власний рахунок.

Підпунктом

7.7.1 п.7.1 ст.7 Закону №168/97-ВР визначено, що сума податку, що підлягає

сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як

різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та

сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

Відповідно

до Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990р.

№509-ХІІ податкові органи здійснюють контроль за своєчасністю,  достовірністю, повнотою нарахування та сплати

податків та зборів (обов'язкових 

платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням

порядку проведення  готівкових   розрахунків  

за   товари   (послуги)  

у встановленому  законом  порядку, 

а  також контролю за наявністю

свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності   та  

ліцензій   на  провадження 

видів  господарської

діяльності,  що  підлягають 

ліцензуванню  відповідно  до 

закону, торгових  патентів.

Податкове

зобов'язання та податковий борг згідно п.п.1.2., 1.3 ст.1 Закону України “Про

порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними

цільовими фондами” є зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або

державних цільових фондів відповідну суму коштів самостійно узгоджене платником

податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене

у встановлений строк, або у порядку та у строки, визначені цим Законом або

іншими законами України.

Згідно

п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників

податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкове

зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до

пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день

отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків,

визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.

У разі коли

платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму

податкового зобов'язання або прийняв інше рішення, що суперечить законодавству

з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої

законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із

скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може

супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків

вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу

протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником

податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що

оскаржується.

Згідно п.5.4

ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами” узгоджена  сума податкового зобов'язання,  не сплачена платником податків у строки,  визначені цією  статтею, 

визнається сумою податкового боргу платника податків.

Таким чином

позовні вимоги Приватного підприємства «ААА» до Державної податкової інспекції

у Хортицькому районі м. Запоріжжя про визнання нечинними податкового

повідомлення рішення №0001182310/0 від 02.04.2008 року не підлягають

задоволенню в повному обсязі.

На підставі

викладеного, керуючись ст.ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158 - 163 КАС України, ст.

ст. 1, 7 Закону України «Про податок на додану вартість», ст.ст.1,5 Закону

України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами

та державними цільовими фондами” суд -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

В

задоволенні позову Приватного підприємства «ААА» до Державної податкової

інспекції у Хортицькому районі м. Запоріжжя   про

визнання нечинними податкового повідомлення рішення №0001182310/0 від

02.04.2008 року відмовити повністю.

Постанова

може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного

адміністративного суду шляхом подачі в 10-ти денний строк, з дня її

проголошення, заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом

20 днів апеляційної скарги або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Постанова

набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про

апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова

набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної

скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення

апеляційного розгляду справи.

Повне

рішення виготовлено 25 червня 2009 року.

 

 

Суддя                                                                                               

Н.І.Малиш

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2009
Оприлюднено17.08.2009
Номер документу4338353
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2740/09/0870

Постанова від 22.06.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

Ухвала від 19.05.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

Постанова від 22.06.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 30.04.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні