Постанова
від 30.03.2015 по справі 805/852/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 березня 2015 р. Справа № 805/852/15-а

приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 2

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Христофоров А.Б., розглянувши в порядку письмового провадження, адміністративну справу за позовом Виконуючого обов'язки Слов'янського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Старий Слов'янськ» про стягнення податкового боргу з плати за землю у розмірі 26 631,15 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Виконуючий обов'язки Слов'янського міжрайонного прокурора звернувся до суду в інтересах держави в особі Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Старий Слов'янськ» про стягнення податкового боргу з плати за землю на суму 26 631,15 грн.

В обґрунтування позову зазначив, що відповідач має заборгованість перед бюджетом з плати за землю на загальну суму 26 631,15 грн., що утворилась у зв'язку із несплатою у встановлений законом строк узгоджених податкових зобов'язань відповідно до податкової декларації від 20.02.2014р.

Вказує, що відповідач не сплачуючи заборгованість порушує інтереси держави, тому просить задовольнити позовні вимоги.

Представник позивача та прокурора у судове засідання не з'явились, про дату час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, надали суду заяви, відповідно до яких просили розглянути справу без їх участі в порядку письмового провадження.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, заяв про відкладення розгляду справи не надавав, причини неявки до суду не повідомив.

З огляду на те, що в матеріалах справи міститься достатньо доказів, що стосуються спірних правовідносин, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін.

Суд, перевіривши матеріали справи, встановив наступне.

Виконуючий обов'язки Слов'янського міжрайонного прокурора діє на підставі статті 60 КАС України, згідно з приписами якої з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом (поданням), бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за адміністративним позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду. Прокурор, який звертається до адміністративного суду в інтересах держави, в позовній заяві (поданні) самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до адміністративного суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Позивач - Слов'янська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області - є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує повноваження надані йому Податковим кодексом України.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Старий Слов'янськ» (вул. Леніна, б. 37, м. Слов'янськ, Донецька область, 84100, ідентифікаційний номер 31858406) - зареєстроване в якості юридичної особи 14.03.2002р., про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців зроблено запис № 1 277 120 0000 001416, знаходиться на податковому обліку у позивача.

Відповідачем до податкового органу була подана податкова декларація з плати за землю № 1400006871 від 20.02.2014р. за 2014 рік, відповідно до якої відповідач щомісячно, починаючи з травня по грудень 2014 року та січень 2015 року, зобов'язаний сплачувати 2953,12 грн. у травні 2014 року, 2959,75 грн. у період з червня по жовтень 2014 року, 2959,76 грн. з листопада по грудень 2014 року та у січні 2015 року - 2959,76 грн. нарахованої орендної плати за землю.

Водночас, узгоджена сума податкового зобов'язання за травень - грудень 2014 року та за січень 2015 року добровільно відповідачем не сплачена, в результаті чого існує заборгованість у розмірі 26 631,15 грн., що підтверджується зворотнім боком облікової картки платника податків.

Відповідно до п.286.2 ст. 286 Податкового кодексу України (далі ПКУ) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до пп. 14.1.147 ст. 14 ПКУ плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Як передбачено п. 287.3 ст. 287 ПКУ, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно до п. 16.1.4 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до ст. 31 ПКУ, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст. 14 ПКУ, узгоджена сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), що не сплачена платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання визнається сумою податкового боргу.

Згідно ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу.

На виконання цих вимог, позивачем направлена податкова вимога № 1212-25 від 23.07.2014 року.

Однак, заходи, прийняті контролюючим органом щодо стягнення податкового боргу, не призвели до його погашення.

Згідно п. 95.2. Податкового кодексу України,- стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Судом вставлено, що станом на момент розгляду справи сплинуло 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) відповідачу податкової вимоги, яка, станом на момент розгляду справи не є відкликаною.

Наявність податкового боргу у розмірі 26 631,15 грн. підтверджується розрахунком суми боргу від 20.02.2015р., довідкою про заборгованість перед бюджетом станом на 20 лютого 2015 року, зворотнім боком облікової картки платника податків.

Згідно пп.19-1.1.2 п.19-1.1 ст.19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи, зокрема, контролюють своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів установлених цим Кодексом.

Відповідно до ст.50 Бюджетного кодексу України податки, збори (обов'язкові платежі) та інші доходи до державного бюджету визнаються зарахованими в доход державного бюджету з моменту зарахування на єдиний казначейський рахунок державного бюджету.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен повинен сплачувати податку та збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку про необхідність стягнення коштів з відповідача в рахунок погашення податкового боргу з плати за землю в розмірі 26 631,15 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 112, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов виконуючого обов'язки Слов'янського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Старий Слов'янськ» про стягнення податкового боргу з плати за землю у розмірі 26 631,15 грн. - задовольнити.

Стягнути з розрахунків у банках з Товариства з обмеженою відповідальністю «Старий Слов'янськ» (вул. Леніна, б. 37, м. Слов'янськ, Донецька область, 84100, ідентифікаційний номер 31858406), заборгованість з плати за землю в сумі 26 631 (двадцять шість тисяч шістсот тридцять одна) грн. 15 коп., на користь місцевого бюджету м. Слов'янська на рахунок 33215812700075, МФО 834016, код ЄДРПОУ 37803368, код платежу 18010600, одержувач УДКС м. Словянська Донецької області, банк отримувача ГУДКСУ в Донецькій області.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Христофоров А.Б.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2015
Оприлюднено06.04.2015
Номер документу43384040
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/852/15-а

Ухвала від 04.08.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 13.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 13.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 22.06.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Постанова від 30.03.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 06.03.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні