Справа № 2-А-168/2008
П О С Т А Н
О В А
іменем
України
22 грудня 2008 р. м. Ясинувата
Ясинуватський
міськрайонний суд Донецької області у складі: судді Жаботинської С.В. при
секретарі Костенко Ю.О, за участю позивачки
ОСОБА_1, представників відповідача
Опанасенко С.В,
розглянувши у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу за позовною заявою
ОСОБА_1 до Управління праці та
соціального захисту населення Ясинуватської міської ради про поновлення
пропущеного строку для звернення до адміністративного суду, про визнання
незаконним рішення про відмову в
перерахуванні, зобов'язання перерахування та стягнення допомоги по догляду за
дитиною до трьох років за 2007 рік,
встановив:
21 жовтня
2008 р. ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом
до Управління праці та соціального захисту населення Ясинуватської міської
ради про поновлення пропущеного строку
для звернення до адміністративного суду, про визнання незаконним рішення про
відмову в перерахуванні, зобов'язання
перерахування та стягнення допомоги по догляду за дитиною до трьох років за
2007 рік, на те, що вона є матір'ю дитини ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 і їй було
призначено допомогу по догляду за
дитиною до 3-х років у зв'язку з чим у відповідності до Закону України "Про державну допомогу
сім'ям з дітьми", постановам Кабінету Міністрів України «Про затвердження
порядку призначення та виплати державної допомоги сім'ям з дітьми» від 27.12.2001 р. за №
1751 «Про деякі питання
призначення та виплат допомоги сім'ям з дітьми»
від 11.01.2007 р. за № 13, вона
має право на отримання допомогb по догляду
за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі не менш як прожитковий
мінімум, встановлений для дітей у віці до 6 років. Законом України "Про
Державний бюджет України на 2007 р." припинено дію ст. 15 Закону України
"Про державну допомогу сім'я з дітьми". Рішенням Конституційного Суду
України від 09.07.2007 р. визнано такими, що не відповідають Конституції норми ст.ст. 29,36 ч. 2 ст. 56, ч. 2 с. 62,
ч. 1 ст. 66 п. п. 7,9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 ст. 71,
ст. 98, 101,103, 111 Закону "Про Державний бюджет України на 2007
р.".
На
момент призначення їй вищевказаної
щомісячної допомоги у 2007 р. по догляду за дитиною до 3-х років відповідно до
ст. 62 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» прожитковий
мінімум на одну особу в розрахунку на один місяць складало: з 1 січня 2007 р. - 525 грн., з 1 квітня 2007
р. - 561 грн., з 1 жовтня 2007 р. - 568 грн. Таким чином, на час призначення
допомоги прожитковий мінімум складав 525
грн., розмір допомоги 120,75 грн., з 01.04.2007 р. прожитковий мінімум - 561
грн., розмір допомоги - 129,03 грн., з 01.08.2007 р. прожитковий мінімум - 561
грн., розмір допомоги - 129,03 грн.,з 1.10.2007 р. прожитковий мінімум - 568
грн., розмір допомоги - 130,64 грн. Таким чином, загальна недорахована сума допомоги по догляду за
дитиною за 2007 р. складає 4802 грн.60 коп.
У вересні
2008 р. позивачка звернулася з письмовою
заявою до УПСЗН з проханням провести перерахування вказаної вище допомоги, але
їй письмово було відмовлено, у зв'язку
із чим вона змушена звернутися до суду. Просить суд поновити пропущений строк
для звернення до адміністративного суду,
визнання незаконним рішення відповідача про відмову в перерахуванні та зобов'язати перерахувати
та стягнути з УПСЗН допомоги по догляду за дитиною до трьох років за 2007 рік.
В ході
розгляду справи позивачка уточнила позовні вимоги і просила визнати незаконним рішення відповідача про
відмову в перерахуванні їй допомоги та стягнути з нього допомогу по догляду за
дитиною до трьох років за 2007 рік в сумі 4802,60 грн.
Судом в якості 3-ї особи залучено Головне
управління праці та соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації.
Позивачка у
судовому засіданні позов підтримала у повному обсязі просила визнати дії
відповідача незаконними щодо відмови
перерахувати їй допомогу по догляду за дитиною до трьох років за 2007 рік та
стягнути з відповідача 4802,60 грн.
Представники
відповідача УПСЗН Ясинуватської міської ради позов не визнали,
посилаючись на те, що виплата допомоги
по догляду за дитиною до 3-х років позивачці здійснювалася відповідно до
законодавства на 2007 р. та фінансування
з держбюджету на ці потреби, просили суд
у його задоволенні відмовити.
3-я особа
просила справу розглянути за її відсутністю.
Заслухавши
пояснення сторін, дослідивши матеріали справи,
судом встановлено таке.
Стаття 71
КАС України передбачає, що кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на
яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Судом встановлено,
що позивачка є матір'ю
ОСОБА_2,ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтверджується свідоцтвом про народження (а.с.
9).
Згідно зі
ст. 15 Закону України "Про Державну допомогу сім'я з дітьми"
передбачена виплата допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного
віку у розмірі, що дорівнює різниці між
прожитковим мінімум, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним
сукупним доходом сім'ї в
розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 грн.
Як
встановлено судом, ст.ст. 56, 71 Закону України "Про Державний бюджет
України на 2007 р." припинено дію ст. 15 Закону України "Про державну
допомогу сім'ям з дітьми".
Рішенням
Конституційного Суду України N 6-рп/2007 від 09.07.2007 р. (справа про
соціальні гарантії громадян) визнано такими, що не відповідають Конституції (є
неконституційними) норми ст. 56, 71 Закону "Про Державний бюджет України
на 2007 р.", таким чином, норми ст. 15 Закону України "Про державну
допомогу сім'я з дітьми" не є діючими з 09.07.2007 р.
Відповідно
до ст. 152 Конституції України
закони та інші правові акти, які за рішенням
Конституційного Суду України визнаються
неконституційними, втрачають
чинність з дня ухвалення
конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.
Крім того,
відповідно до ст. 8 Конституції України, в України визнається і діє принцип
верховенства права. Конституція України
має найвищу юридичну силу. Закони та інші
нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і
повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії.
Звернення до суду для захисту
конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі
Конституції України гарантується.
Посилання
представників відповідача на ті обставини, що позов не підлягає задоволенню у
зв'язку з тим, що виплата допомоги здійснюється згідно фінансуванням суд не
може прийняти до уваги у зв'язку з тим, що рішення Конституційного Суду України
є обов'язковим для виконання на всій території України, та окрім того, жодних виплат
позивачці допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у
розмірі не менш як прожитковий мінімум, встановлений для дітей у віці до 6
років за період з 09.07.2007 р. по день розгляду справи у суді відповідачем не
здійснювалося.
За наявності
вказаних обставин суд вважає, що УПСЗН Ясинуватської міської ради необґрунтовано відмовило позивачці у виплаті
допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі не
менш як прожитковий мінімум, встановлений для дітей у віці до 6 років, у
зв'язку з чим суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню за період,
що настав після прийняття Конституційним
Судом України зазначеного вище рішення,
тобто з 09.07.2007 р.
Відповідно
до Закону України «Про Державний бюджет
України на 2007 р», прожитковий мінімум складає: з 1 квітня 2007 р. -463 грн., з 1 жовтня -470
грн.
Таким
чином, позов необхідно задовольнити частково
і стягнути з УПСЗН на користь
позивачки недоплачену суму допомоги за період з 09.07.2007 р. по 31.12.2007 р.
в сумі 1863,12 грн.
Керуючись
ст. ст. 11, 86, 159-163 КАС України, суд, -
постановив:
Адміністративний позов задовольнити
частково.
Визнати
неправомірною відмову управління
праці та соціального захисту
населення Ясинуватської міської ради Донецької області у перерахуванні ОСОБА_1 допомоги по догляду за дитиною
до досягнення трирічного віку за
2007 рік.
Стягнути з
управління праці та соціального захисту населення
Ясинуватської міської ради Донецької області
за рахунок коштів Державного
бюджету України на користь ОСОБА_1
недоотриману допомогу по догляду за дитиною за 2007 рік
в сумі 1863,12 грн.
Постанова
може бути оскаржена до Апеляційного
адміністративного суду Донецької області через Ясинуватський міськрайонний суд
Донецької області.
Заяву про
апеляційне оскарження постанови може бути подано протягом десяти днів з дня
проголошення рішення.
Апеляційна
скарга на постанову суду може бути подана протягом двадцяти днів після подання
заяви про апеляційне оскарження, або протягом десяти днів з дня
проголошення даної постанови без попереднього подання заяви про апеляційне
оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її
подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя:
Суд | Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2008 |
Оприлюднено | 17.08.2009 |
Номер документу | 4339188 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Очаківський міськрайонний суд Миколаївської області
Єнтіна А.П.
Адміністративне
Березнегуватський районний суд Миколаївської області
Молчанов О.Г.
Адміністративне
Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області
Жаботинська С.В.
Адміністративне
Голопристанський районний суд Херсонської області
Циганій С.І.
Адміністративне
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
Янжула С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні