Рішення
від 01.04.2015 по справі 916/204/15-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"01" квітня 2015 р.Справа № 916/204/15-г

за позовом: Державного підприємства "Одеська залізниця";

до відповідача: Дочірнього підприємства "БІ ЕНД ВАЙ";

про стягнення 48505 грн.;

Суддя Горячук Н.О.

Представники:

Від позивача: не з'явився;

Від відповідача: за дов. Кійко О.В.;

Суть спору: Державне підприємство "Одеська залізниця" звернулося до господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з відповідача Дочірнього підприємства "БІ ЕНД ВАЙ" штрафу у сумі 48505,00грн.

Позивач на позовних вимогах наполягає.

Відповідач проти позовних вимог заперечує з підстав викладених у відзиві на позов.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:

Зі станції Андріяшівка Південної залізниці за накладною №43953546 на групу вагонів Дочірнє підприємство "БІ ЕНД ВАЙ" відправило на адресу Одеського припортового заводу для ТОВ „Бориваж" станція призначення Чорноморська, три вагона з вантажем - зерно кукурудзи, зазначивши в накладній масу вантажу 196000кг, зокрема у вагоні №95636247 - нетто - 63650кг, тара - 20550кг.

Під час перевезення вантажу 30.11.2014р. на станції Знам`янка Одеської залізниці було здійснено контрольне зважування на вагонних вагах, яким встановлено різницю в масі вантажу у вагоні №95636247, про що 30.11.2014р. на станції Знам`янка Одеської залізниці складений комерційний акт АА №032070/777/230.

Згідно актів загальної форми №№29768, 52328 від 30.11.2014р. на нижніх розвантажувальних люках ЗПП відправника №В-934409, 934420, 934419, на верхніх завантажувальних люках ЗПП відправника №В-934417, 934416, 934437, 934418 - справні не пошкоджені та їх номери відповідають документу. Нижні розвантажувальні люка щільно закриті, задуті монтажною піною, слідів насильного втручання, просипання вантажу, втрати та крадіжки не виявлено.

Відповідно до комерційного акту АА №032070/77/230 від 30.11.2014р. при прибутті поїзда та зважуванні вагону №95636247 виявлена різниця у дійсній вазі та зазначеній ДП "БІ ЕНД ВАЙ" у накладній, а саме в накладній №43953546 зазначена маса вантажу нетто - 63650кг, а в комерційному акті АА №032070/77/230 від 30.11.2014р.: брутто - 76550кг, нетто - 56100кг, тара - 20550кг.

Різниця маси в комерційному акті проти накладної у спірному вагоні в сторону зменшення складає 7550кг.

При прибутті вищезазначеного вагону на станцію призначення було проведено видачу та перевірку маси вантажу про що зазначено в розділі „Є" комерційного акту.

Враховуючи викладене, позивач просить задовольнити позовні вимоги та стягнути з відповідача штраф у сумі 48505,00грн. за неправильно зазначену в накладній №43953546 масу вантажу.

Відповідач проти позовних вимог заперечує, посилаючись на те, що під час перевезення мала місце втрата вантажу залізницею, оскільки актом експертизи, проведеною Одеською регіональною Торгово-промисловою палатою Торгово-промислової палати України від 08.12.2014р. №УТЭ-1829 встановлено доступ до вантажу через верхні завантажувальні люки у спірному вагоні.

Крім того відповідача вважає, що у зв'язку з тим, що перевізник не надав на огляд суду пломби вагону №95636247 не можна здійснити висновок про невірно зазначені дані у накладній та звертає увагу на те, що розрахунок штрафу зроблений невірно.

Відповідач вказує, що внаслідок втрати Одеською залізницею частини вантажу ТОВ „Урожайна країна" було пред'явлено претензію з вимогою про сплату значної суми за нестачу кукурудзи, що підтверджує правильність зазначення в накладній №43953546 маси вантажу.

Відповідно до ст.37 Статуту залізниць та п.5 Правил перевезення вантажів під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса. Маса вантажів визначається відправником. Спосіб визначення маси зазначається у накладній.

З матеріалів справи вбачається, що згідно накладної №43953546 на групу вагонів зі станції Андріяшівка Південної залізниці відповідач відправив на адресу Одеського припортового заводу для ТОВ „Бориваж", станція призначення Чорноморська, три вагона з вантажем - зерно кукурудзи, зазначивши в накладній масу вантажу 196000кг, зокрема у вагоні №95636247 - нетто - 63650кг, тара - 20550кг.

Відповідно до ст. 6 Статуту Залізниць, накладна - основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача. Накладна одночасно є договором на заставу вантажу для забезпечення гарантії внесення належної провізної плати та інших платежів за перевезення. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення.

Згідно відомостей, що містяться в накладній №43953546 вантаж був завантажений у вагони засобами відправника, навалом, маса вантажу визначена на вагонних вагах - відправником. В графі правильність внесених у накладну відомостей зазначено „підтверджую" та наявна підпис відправника.

Відповідно до ст. 24 Статуту Залізниць вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ним у накладній. Залізниця має право перевіряти правильність цих відомостей, а також періодично перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній.

Під час перевезення вантажу 30.11.2014р. на станції Знам`янка Одеської залізниці було виявлено різницю в масі вантажу у вагоні №95636247 та здійснено контрольне зважування на вагонних вагах, про що 30.11.2014р. на станції Знам`янка Одеської залізниці складений комерційний акт АА №032070/777/230.

Згідно ст. 129 Статуту залізниць обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.

Статтею 122 Статуту залізниць встановлено, що за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порту стягується штраф у розмірі згідно із статтею 118 цього Статуту. При цьому відправник несе перед залізницею відповідальність за наслідки, які виникли.

Відповідно до ст. 118 Статуту залізниць за пред'явлення вантажу, який заборонено до перевезень або який потребує під час перевезення особливих заходів безпеки, та з неправильним зазначенням його найменування або властивостей з відправника, крім заподіяних залізниці збитків і витрат, стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення.

Посилання відповідача на втрату вантажу при перевезенні, що підтверджується актом експертизи №УТЭ-1829 від 08.12.2014р. Одеської регіональної торгово-промислової палати Торгово-Промислвої палати України судом до уваги не приймаються, оскільки не підтверджені належними доказами згідно Статуту Залізниць та Правил перевезення вантажів.

Доводи відповідача про невірно визначений розмір провізної плати втраченого вантажу судом до уваги не приймається, оскільки згідно ст. 118 Статуту Залізниць штраф стягується у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення. Перевезення відбувалося за накладною №43953546, по якій провізна плата визначена у сумі 9701,00грн.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Станом на день розгляду справи відповідач не надав документів спростовуючих позовні вимоги.

Враховуючи викладене, позовні вимоги Державного підприємства "Одеська залізниця" про стягнення з відповідача Дочірнього підприємства "БІ ЕНД ВАЙ" штрафу у сумі 48505,00грн., обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати покладаються на відповідача згідно ст. ст. 44, 49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44, 49, ст.ст. 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України суд,

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Дочірнього підприємства "БІ ЕНД ВАЙ" (65012, м. Одеса, провулок Мукачівський, 6/3, офіс 11, код ЄДРПОУ 31121174) на користь Державного підприємства "Одеська залізниця" (65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, код ЄДРПОУ 01071315) 48505/сорок вісім тисяч п'ятсот п'ять/грн. 00коп. штрафу, 1827/одна тисяча вісімсот двадцять сім/грн. судового збору.

Наказ видати згідно зі ст. 116 ГПК України.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.

Повне рішення складено 06 квітня 2015 р.

Суддя Н.О. Горячук

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення01.04.2015
Оприлюднено10.04.2015
Номер документу43437862
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/204/15-г

Постанова від 29.07.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Ухвала від 15.07.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Рішення від 01.04.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 11.03.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 11.03.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 16.02.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 03.02.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 19.01.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні