Справа № 367/1226/14 Головуючий у І інстанції Пархоменко О. В. Провадження № 22-ц/780/1538/15 Доповідач у 2 інстанції Кулішенко Категорія 58 26.03.2015
УХВАЛА
Іменем України
26 березня 2015 року колегія суддів судової палати в цивільних справах Апеляційного суду Київської області у складі:
головуючого судді Кулішенка Ю.М.,
суддів: Поліщука М.А.,Сушко Л.П.,
при секретарі: Лопатюк В.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали цивільної справи за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Ірпінського міського суду Київської області від 30 грудня 2014 року за позовом ОСОБА_1 до Ірпінської міської ради Київської області, ОСОБА_2, ОСОБА_3 , третя особа - ОСОБА_4 про визнання дій незаконними, визнання незаконними рішень та скасування державної реєстрації,-
ВСТАНОВИЛА:
В березні 2014 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Ірпінської міської ради Київської області, ОСОБА_2, ОСОБА_3 , третя особа - ОСОБА_4 про визнання дій незаконними, визнання незаконними рішень та скасування державної реєстрації, посилаючись на те, що з метою безоплатного отримання у власність земельної ділянки він в котрий раз склав та 02.12.2011 року подав відповідачу заяву-клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки по АДРЕСА_1 в межах норм безоплатної приватизації, проте у встановлений законом строк відповіді від відповідача не отримав. 28 лютого 2012 року Ірпінською міською радою було прийнято рішення № 1721-27-ІІ , яким відклали розгляд заяви позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки до затвердження Генерального плану розвитку міста Ірпінь. Дочекавшись затвердження Генерального плану розвитку міста Ірпінь, ОСОБА_1 поштою 06 лютого 2013 року направив чергову заяву-клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки у розмірі 0,10 га по АДРЕСА_1, яка зареєстрована у виконавчому комітеті Ірпінської міської ради за № К-268.2 від 08.02.2013 року.
Позивач вказує, що склавши та скерувавши на адресу відповідача зазначену заяву з додатками протягом тривалого часу від Ірпінської міської ради він отримував лише формальні відписки, однак жодного рішення, передбаченого ст. 118 ЗК України відповідачем прийнято не було. Разом з тим, рішенням сесії Ірпінської міської ради від 21 лютого 2013 року виданий дозвіл на розробку землевпорядної документації на цю ж земельну ділянку особам з міста Харкова, а саме відповідачам ОСОБА_2 та ОСОБА_3. Рішенням сесії від 13 вересня 2013 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надано їх у власність цим відповідачам. Вважає, що Ірпінська міська рада порушила вимоги ст. 118 ЗК України щодо встановленого порядку надання у власність земельних ділянок. Зазначає, що на спірній земельній ділянці ним було у 2005 році розпочато будівництво господарської будівлі, яке завершене у 2006 році. Зазначена будівля є його нерухомістю, тому вважає, що Ірпінська міська рада, порушуючи його право на власність, не перевіривши наявності на спірній земельній ділянці будівлі надала дозвіл на розробку технічної документації та передала у власність ОСОБА_5 та ОСОБА_6.
Просив визнати дії Ірпінської міської ради щодо розгляду його заяви від 06.02.2013 року незаконними; зобов'язати Ірпінську міську раду розглянути його заяву від 06.02.2013 року на найближчій сесії; визнати незаконним рішення Ірпінської міської ради від 21 лютого 2013 року в частині надання дозволу ОСОБА_2 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_3 та надання дозволу ОСОБА_3 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_2 визнати незаконним рішення Ірпінської міської ради від 13 вересня 2013 року "Про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність ОСОБА_2 для будівництва та обслуговування житлового будинку, житлових будівель і споруд в АДРЕСА_3 визнати незаконним рішення Ірпінської міської ради від 13 вересня 2013 року "Про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для будівництва та обслуговування житлового будинку, житлових будівель і споруд в АДРЕСА_2; скасувати державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 на земельну ділянку (кадастровий номер ділянки НОМЕР_1) площею 0,07 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, житлових будівель і споруд в АДРЕСА_3 скасувати державну реєстрацію права власності ОСОБА_3 на земельну ділянку (кадастровий номер ділянки НОМЕР_2) площею 0,07 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, житлових будівель і споруд в АДРЕСА_2 .
Рішенням Ірпінського міського суду Київської області від 30 грудня 2014 року позов задоволено частково.
Визнано дії Ірпінської міської ради Київської області щодо розгляду заяви ОСОБА_1 від 06 лютого 2013 року незаконними та зобов'язано Ірпінську міську раду Київської області розглянути заяву ОСОБА_1 від 06.02.2013 року на найближчій сесії.
В інший частині позову відмовлено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на недотримання судом норм матеріального та процесуального права, просив рішення суду в частині відмови в задоволенні позовних вимог скасувати, та ухвалити в цій частині нове рішення про задоволення позовних вимог.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги та вимог, заявлених у суді першої інстанції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає до відхилення з таких підстав:
Відповідно до вимог ст. 213 ЦПК України рішення суду повинно бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, яким суд, виконавши всі вимоги цивільного судочинства, вирішив справу згідно із законом.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене на основі повно і всебічно з'ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Судом першої інстанції встановлено, що 01.12.2011 року ОСОБА_1 звернувся до Ірпінської міської ради Київської області із письмовим клопотанням про надання йому дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність в межах норм безоплатної приватизації земельної ділянки в порядку, визначеному ст. 118 ЗК України, яке було отримано відповідачем 02.12.2011 року за № К-4312.2 та в якому позивач просив притягнути до відповідальності, передбаченої чинним законодавством посадових осіб Ірпінської міської ради, які залишили без належного розгляду його заяву від 15.04.2011 року про сприяння у виділенні йому земельної ділянки для будівництва житлового будинку, що призвело до порушень вимог чинного законодавства та його конституційних прав, надати йому дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність в межах норм безоплатної приватизації земельної ділянки (орієнтовний розмір 0.11 гектара) для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель, споруд і індивідуального гаража, яка знаходиться в АДРЕСА_1; до даного клопотання були додані ситуаційна схема (графічний матеріал) бажаного місця розташування земельної ділянки, копія заяви про сприяння у виділенні йому земельної ділянки для будівництва індивідуального житлового будинку від 15.04.2011 року, копія листа в. о. голови ДПА в Київській області № 730/9/26-90 від 21.03.2011 року, копія листа секретаря Ірпінської міської ради № 01-18/1718 від 17.05.2011 року. Листом від 23.12.2011 року № К-4312.2 за підписом міського голови Скаржинського В.Д. виконавчий комітет Ірпінської міської ради Київської області повідомив ОСОБА_1, що дане питання буде розглядатися на черговому засіданні постійної депутатської комісії із земельних відносин, лісових та природоохоронних питань. Рішенням Ірпінської міської ради Київської області від 28 лютого 2012 року № 1726-27-ІІ "Про розгляд заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в АДРЕСА_1 у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд та будівництва індивідуального гаражу", розглянувши заяву ОСОБА_1, враховуючи те, що Генеральний план розвитку міста Ірпінь не затверджений, відповідно до висновків та рекомендацій постійної депутатської комісії Ірпінської міської ради із земельних відносин, лісових та природоохоронних питань вирішено відкласти розгляд заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки загальною площею 0,11 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд та будівництва індивідуального гаражу в АДРЕСА_1 до затвердження Генерального плану розвитку міста Ірпінь для визначення територій під індивідуальну житлову забудову.
Також встановлено, що 06.02.2013 року позивач звернувся до Ірпінської міської ради Київської області із клопотанням про розгляд відкладеної заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, яке було зареєстровано виконавчим комітетом Ірпінської міської ради 08.02.2013 року за вхідним № К-268.2. Листом від 18.02.2013 року № К-268.2 за підписом міського голови Скаржинського В.Д. Ірпінська міська рада Київської області повідомила ОСОБА_1, що дане питання буде подано на розгляд постійної депутатської комісії із земельних відносин, лісових та природоохоронних питань. Листом від 10.04.2013 року № К-268.2 за підписом першого заступника міського голови Борзило І.М. Ірпінська міська рада Київської області повідомила ОСОБА_1, що його заяву про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки загальною площею 0.11 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд та будівництва індивідуального гаража в АДРЕСА_1 було подано на розгляд постійної депутатської комісії із земельних відносин, лісових та природоохоронних питань - протокол від 12.03.20133 року, за висновком комісії відсутня технічна можливість для надання вказаної земельної ділянки. Згідно з Витягом з протоколу засідання постійної депутатської комісії № 108/2 Ірпінської міської ради з земельних відносин, лісових та природоохоронних питань від 12 березня 2013 року за рішенням комісії відсутня технічна можливість щодо надання ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою про відведення у власність земельної ділянки площею 0.11 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд та будівництва індивідуального гаражу в м. Ірпінь по АДРЕСА_1.
Рішенням Ірпінської міської ради Київської області від 21 лютого 2013 року № 2957-42-УІ "Про надання дозволу ОСОБА_3 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_2" надано дозвіл ОСОБА_3 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 700 кв. м. (за рахунок земель запасу міста) у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_2. Рішенням Ірпінської міської ради Київської області від 13 вересня 2013 року № 3455-47-УІ "Про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність ОСОБА_3 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_2" затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровий номер 3210900000:01:072:0051) площею 0,0700 га у власність ОСОБА_3 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд за адресою АДРЕСА_2 надано ОСОБА_3 у власність земельну ділянку площею 0,0700 га за рахунок земель запасу Ірпінської міської ради, категорія зелені насадження загального користування для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_2.
Рішенням Ірпінської міської ради Київської області від 21 лютого 2013 року № 2956-42-УІ "Про надання дозволу ОСОБА_2 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_3 надано дозвіл ОСОБА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 700 кв. м. (за рахунок земель запасу міста) у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_3. Рішенням Ірпінської міської ради Київської області від 13 вересня 2013 року № 3456-47-УІ "Про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність ОСОБА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_3" затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровий номер НОМЕР_1) площею 0,0700 га у власність ОСОБА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд за адресою АДРЕСА_3; надано ОСОБА_2 у власність земельну ділянку площею 0,0700 га за рахунок земель запасу Ірпінської міської ради, категорія зелені насадження загального користування для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_3.
Судом першої інстанції встановлено, що згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо об'єкта нерухомого майна від 30.07.2014 року, індексний номер 24905384, наданої Реєстраційною службою Ірпінського міського управління юстиції Київської області власником земельної ділянки в АДРЕСА_3, кадастровий номер НОМЕР_1 з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) є ОСОБА_4 на підставі договору купівлі-продажу від 26.09.2013 року, серія та номер 2153, посвідченого приватним нотаріусом Ірпінського міського нотаріального округу Київської області Лагода О.С. Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо об'єкта нерухомого майна від 30.07.2014 року, індексний номер 24905007, наданої Реєстраційною службою Ірпінського міського управління юстиції Київської області власником земельної ділянки в АДРЕСА_2 кадастровий номер НОМЕР_2 з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) є ОСОБА_4 на підставі договору купівлі-продажу від 26.09.2013 року, серія та номер 2154, посвідченого приватним нотаріусом Ірпінського міського нотаріального округу Київської області Лагода О.С.
Встановлено, що ухвалою Ірпінського міського суду Київської області від 21 травня 2014 року у справі № 367/2752/14-к надано дозвіл прокурору прокуратури м. Ірпеня Соколовському В.В. на отримання тимчасового доступу та вилучення документів, що знаходяться в Ірпінській міській раді, а саме: рішення сесії Ірпінської міської ради № 2956-42-УІ від 21.02.2013 року; рішення сесії Ірпінської міської ради № 2957-42-УІ від 21.02.2013 року, заяв та матеріалів до них, які були подані ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСОБА_2, заяви, повідомлення, дозволи, відповіді, рішення, довідки, які надані уповноваженими особами Ірпінською міською радою ОСОБА_1; матеріалів, які слугували підставою для винесення рішення на земельні ділянки за адресами АДРЕСА_3 та АДРЕСА_2. Згідно листа Ірпінської міської ради Київської області від 05.08.2014 року № 01-20/2225 зазначені матеріали були вилучені відповідно до ухвали Ірпінського міського суду від 21.05.2014 року, справа № 367/2752/14-к.
Статтею 118 ЗК України встановлено, що громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки. Громадяни - працівники державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонери з їх числа, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні цих підприємств, установ та організацій, звертаються з клопотанням про приватизацію цих земель до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Відповідний орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає клопотання і надає дозвіл підприємствам, установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель. Передача земельних ділянок у власність громадянам - працівникам державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонерам з їх числа провадиться після затвердження проекту приватизації земель у порядку, встановленому цим Кодексом. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
У відповідності до п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях.
Суд першої інстанції, ухвалюючи оскаржуване рішення виходив з того, що дії Ірпінської міської ради Київської області щодо розгляду заяви позивача від 06 лютого 2013 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 0.11 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд та будівництва індивідуального гаражу в м. Ірпінь по АДРЕСА_1 є незаконними, так як остання в порушення вимог ст. 118 ЗК України та п. 34 ст. 36 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" не розглянула дане питання на засіданні сесії ради та не винесла відповідне рішення.
Такі висновки суду відповідають обставинам справи та вимогам закону.
Колегія судів, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дав належну оцінку зібраним доказам, вірно послався на закон, що регулює спірні правовідносини та дійшов правильного висновку про задоволення позову частково.
Доводи апеляційної скарги стосовно того, що суд першої інстанції неправомірно відмовив в задоволенні решти позовних вимог - безпідставні.
Колегія не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду в частині відмови в задоволенні вимог, поскільки апелянтом не надано належних доказів про порушення його прав рішенням суду в цій частині.
Рішення суду ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст.303, 307, 308, 313-315, 317, 319 ЦПК України колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - відхилити.
Рішення Ірпінського міського суду Київської області від 30 грудня 2014 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ протягом двадцяти днів.
Головуючий:
Судді:
Суд | Апеляційний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2015 |
Оприлюднено | 10.04.2015 |
Номер документу | 43440323 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Апеляційний суд Київської області
Кулішенко Ю. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні