ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 грудня 2009 року 15 год. 29 хв. Справа № 2а-5722/09/0870
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Садового І.В.,
при секретарі судового засідання - Марченко І.В.,
за участю:
представника позивача: Коваленка О.І.,
представника відповідача: Варави В.В.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовною заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю «Трансагро - АСС»
до: Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя
про: скасування податкового повідомлення - рішення №0037381501/0 від 20.08.2009 в частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 680 грн.
13.10.2009 Товариство з обмеженою відповідальністю «Трансагро - АСС» звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя про скасування податкового повідомлення - рішення №0037381501/0 від 20.08.2009 в частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 680 грн.
Ухвалою суду від 14.10.2009 позовну заяву було залишено без руху на підставі ст.108 КАС України для приведення її у відповідність до ст.106 КАС України.
Позивач усунув недоліки позовної заяви, а тому ухвалою суду від 03.11.2009 відкрито провадження в адміністративній справі №2а-5722/09/0870, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд справи на 18.11.2009. Розгляд справи відкладався до 18.12.2009 у зв'язку із неявкою позивача.
Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу «Камертон».
У судовому засіданні 18.12.2009 на підставі ст.160 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частину постанови. Судом оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.
Представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, зазначених у позовній заяві. Зазначає, що акт перевірки він не отримував. Спірне податкове повідомлення - рішення отримане ним 31.08.2009. Вважає, що рішення підлягає скасуванню в частині нарахування 680 грн. штрафних (фінансових) санкцій, оскільки як вбачається з розрахунку відповідача, з урахуванням, що за кожний звітний період сплачується 170 грн. штрафних (фінансових) санкцій, податковий орган нарахував 2 550 грн., тобто за 15 періодів. При цьому ТОВ «Трансагро - АСС» було зареєстроване у квітні 2007 року та, з урахуванням звітних періодів до часу проведення перевірки (включно ІІ кв. 2009 року) їх було всього 11.
Просить позов задовольнити.
Представник відповідача з позовними вимогами не погодився з підстав, зазначених у наданих запереченнях від 18.11.2009. Зазначає, що акт перевірки було надіслано позивачу поштою 30.07.2009, але повернутий до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя у зв'язку із відсутністю позивача за юридичною адресою. Також зазначив, що при формуванні спірного податкового повідомлення - рішення в автоматичному режимі до АРМУ у зв'язку з переустановленням сервісної системи відбулася технічна помилка, що привела до нарахування штрафних санкцій не за дев'ять податкових періодів, як зазначено в акті перевірки, а за 15 періодів на загальну суму 2 550, 00 грн. Просить у задоволенні позову відмовити.
Розглянувши матеріали справи та надані додаткові докази, заслухавши представників позивача та відповідача, суд -
ВСТАНОВИВ:
29.07.2009 працівниками ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя було проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «Трансагро - АСС» стосовно неподання податкової звітності з податку на прибуток за 9 місяців 2007 року, 11 місяців 2007 року, 2007 рік, 1 квартал 2008 року, 1 півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 11 місяців 2008 року, 2008 рік, 1 квартал 2009 року.
Перевіркою встановлено порушення п.п.4.1.4 п.4.1 п.4 ст.4 Закону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (із змінами та доповненнями), п.16.4 ст.16, п.22.13 ст.22 Закону України від 28.12.1994 №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» (із змінами та доповненнями), а саме: платником податку на прибуток не подані (несвоєчасно подані) податкові декларації з податку на прибуток підприємств за податкові періоди: 9 місяців 2007 року, 11 місяців 2007 року, 2007 рік, 1 квартал 2008 року, 1 півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 11 місяців 2008 року, 2008 рік, 1 квартал 2009 року.
За результатами перевірки було складено акт перевірки №2405 від 29.07.2009, який надіслано позивачу поштою 30.07.2009, але повернутий до ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя з відміткою поштового відділення про відсутність підприємства за зазначеною адресою про що, було складено акт про неможливість вручення акту перевірки №713 від 14.08.2009.
За результатами матеріалів перевірки на підставі п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 №2181-ІІІ ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя винесено податкове повідомлення - рішення від 20.08.2009 №0037381501/0, яким нараховані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 2 550 грн.
В апеляційному порядку зазначене податкове повідомлення - рішення не оскаржувало ся.
Не погодившись з прийнятим податковим повідомленням - рішенням позивач оскаржив його до Запорізького окружного адміністративного суду в частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 680 грн.
Оцінивши представлені докази у їх сукупності вважаю, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно п.п.4.1.4 п.4.1 п.4 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 №2181-ІІІ податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Відповідно до п.22.13 ст.22 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 №334/94-ВР (із змінами та доповненнями) у 2008 році платники податку за результатами одинадцяти місяців 2008 року зобов'язані подати декларацію, складену за правилами, встановленими для повного податкового періоду, з урахуванням приросту (убутку) матеріальних запасів за одинадцять місяців 2008 року, суми амортизаційних відрахувань, нарахованих за три квартали поточного року, та двох третин амортизаційних відрахувань четвертого кварталу цього року і сплатити податкове зобов'язання, нараховане згідно із зазначеною декларацією у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.
Як встановлено перевіркою платником податку на прибуток не подані (несвоєчасно подані) податкові декларації з податку на прибуток підприємств за 9 податкових періодів: 9 місяців 2007 року, 11 місяців 2007 року, 2007 рік, 1 квартал 2008 року, 1 півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 11 місяців 2008 року, 2008 рік, 1 квартал 2009 року.
Отже, платником податку не подані податкові декларації за дев'ять податкових періодів.
Позивач не заперечує проти виявленого відповідачем порушення податкового законодавства.
Згідно п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 №2181-ІІІ платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Отже, сума штрафних (фінансових) санкцій в спірному податковому повідомленні - рішенні повинна складати 1 530 грн. Це також не спростовується відповідачем.
Таким чином, суд приходить до висновку, що вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.2 ст.11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Згідно ст.19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як встановлено матеріалами справи та не заперечується відповідачем, при формуванні спірного податкового повідомлення - рішення в автоматичному режимі до АРМУ у зв'язку з переустановленням сервісної системи відбулася технічна помилка, що привела до нарахування штрафних санкцій не за дев'ять податкових періодів, як зазначено в акті перевірки, а за 15 періодів на загальну суму 2 550, 00 грн., тоді як сума штрафних (фінансових) санкцій повинна складати 1 530 грн.
На підставі викладеного, з метою повного захисту прав, свобод та інтересів позивача, про захист яких він просить, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог, визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення №0037381501/0 від 20.08.2009 в частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1 020 грн.
Згідно із ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 11, 94, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Трансагро - АСС» до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя №0037381501/0 від 20.08.2009 в частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1 020 грн.
Стягнути з Державного бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Трансагро - АСС» (69093, м.Запоріжжя, вул.Дегтярьова, 12/84, код ЄДРПОУ 35064218) 3 (три) грн.40 коп. судового збору.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови не у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення її в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В.Садовий
Постанова складена у повному обсязі 23.12.2009.
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2009 |
Оприлюднено | 10.04.2015 |
Номер документу | 43444469 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні