Постанова
від 17.12.2009 по справі 2а-6150/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2009 року Справа № 2а-6150/09/0870

10 год. 20 хв

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Каракуші С.М.

при секретарі Спєлковій М.В.

за участю представника позивача Лущинського А.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя

до: Товариства з обмеженою відповідальністю «Паливна компанія «НІК-ОЙЛ»

про: стягнення активів в рахунок погашення податкового боргу

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Паливна компанія «НІК-ОЙЛ» про стягнення заборгованості по штрафним санкціям по податку на прибуток підприємств в сумі 169 грн. 90 коп., вказуючи, що дана заборгованість виникла в результаті нарахованих штрафних (фінансових) санкцій згідно з актами перевірки від 17.03.2008 № 266/16/32518479 з питання своєчасності подання податкової звітності, а також штрафних (фінансових) санкцій з податку на додану вартість в сумі 1041 грн. 27 коп., вказуючи, що дана заборгованість виникла в результаті нарахованих штрафних (фінансових) санкцій згідно з актами перевірок від 17.03.2008 № 266/16/32518479 та від 30.09.2008 № 1181/16/32518479 з питань своєчасності подання податкової звітності.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити та дав пояснення в обґрунтування позову аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи відповідач повідомлявся належним чином, про причини неявки до суду не повідомив, у зв'язку з чим суд розглянув справу на підставі наявних доказів.

Вислухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Паливна компанія «НІК-ОЙЛ» було зареєстровано як юридичну особу виконавчим комітетом Орджонікідзевського району м. Запоріжжя 16.05.2003 року, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи.

Відповідач є платником податків та зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування» №1251-ХІІ від 25.06.1991 р. та відповідно до ст.9 цього Закону зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Статтею 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби наділені функціями по контролю за додержанням законодавства про податки та правильністю їх обчислення і своєчасного надходження.

Відповідно до ст.9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 р. № 1251-XII (зі змінами та доповненнями), платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни, у зв'язку з чим повинні подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» №509-ХІІ від 04.12.1990 р., органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).

17.03.2008 фахівцями ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя проведена перевірка ТОВ «Паливна компанія «НІК-ОЙЛ» з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої винесено акт перевірки від 17.03.2008 № 266/16/32518479. Перевіркою встановлені порушення п. п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 №2181-111 та п.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», а саме: ненадання податкової декларації з податку на прибуток за 11 місяців 2007 р., а також порушення п.10.2 ст.10 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: ненадання податкових декларацій з ПДВ за жовтень - листопад 2007р.

За наслідками перевірки та встановлених перевіркою порушень Державною податковою інспекцією у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя на підставі п. п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. №2181-111 прийнято податкове повідомлення-рішення з податку на прибуток від 26.03.2008 № 0003641501/0, яким застосовані штрафні санкції у сумі 170 грн. 00 коп. та податкове повідомлення-рішення з податку на додану вартість від 26.03.2008 № 0003631501/0, яким застосовані штрафні санкції у сумі 340 грн. 00 коп.

Зазначені рішення були направлені на адресу ТОВ «Паливна компанія «НІК-ОЙЛ», але були повернуті з відміткою поштового відділення за закінченням строку зберігання, про що було складено акт № 182 від 12.05.2008 про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення.

12.05.2008 податкові повідомлення-рішення розміщені на дошці податкових оголошень ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя.

Далі, 30.09.2008 фахівцями ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя проведена перевірка ТОВ «Паливна компанія «НІК-ОЙЛ» з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої винесено акт перевірки від 30.09.2008 № 1181/16/32518479. Перевіркою встановлені порушення п. п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 №2181-111 та п.10.2 ст.10 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: ненадання податкових декларацій з ПДВ за січень-травень 2008 року.

За результатами перевірки, на підставі п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. №2181-111 прийнято податкове повідомлення-рішення з податку на додану вартість від 09.10.2008 № 0096871501/0, яким застосовані штрафні санкції у сумі 850 грн. 00 коп.

Зазначене рішення було вручено відповідачу 09.10.2008, про що свідчить підпис директора ТОВ «Паливна компанія «НІК-ОЙЛ» на корінці податкового повідомлення рішення.

Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181 податковий борг - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Враховуючи те, що згідно з особовим рахунком відповідача залишок по переплаті податку на прибуток на початок 2008. складає 0 грн. 10 коп.,то на час розгляду справи податковий борг по податку на прибуток - 169 грн. 90 коп. Відповідно до ст.16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», відповідачу була нарахована пеня у сумі 10 грн. 94 коп. Таким чином, враховуючи те, що відповідач частково сплатив суму боргу у сумі 159 грн. 67 коп., борг з податку на додану вартість складає 1041 грн. 27 коп., а всього податковий борг перед бюджетом складає 1211 грн. 17 коп.

За п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі визнання податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними и у підпунктах «а»- «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Як вбачається з матеріалів справи, доказів оскарження в апеляційному чи судовому порядку зазначених податкових вимог та повідомлень-рішень суду не надано. Отже, сума податкових зобов'язань вважається узгодженою. Протягом встановленого Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників перед бюджетами та державними цільовими фондами» строку сума податкового зобов'язання відповідачем не погашена.

Згідно п.п.5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами « від 21.12.2000 р. № 2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначені цим законом визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно з вимогами ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. №2181 (із змінами та доповненнями), у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

З метою погашення податкового боргу відповідачу були направлені перша податкова вимога № 1/860 від 29.05.2008 та друга податкова вимога № 2/1197 від 07.08.2008, з вимогою терміново сплатити суму податкового боргу, які були повернуті поштою, у зв'язку з неможливістю вручення, про що складені акти про неможливість вручення податкової вимоги № 382 від 07.07.2008 та № 603 від 07.10.2008.

Згідно з підпунктом 6.2.4. пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181, вищенаведені податкові вимоги розміщені на дошці податкових оголошень ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 07.07.2008 (перша податкова вимога) та 07.10.2008 (друга податкова вимога).

Вищезазначені податкові вимоги в установленому порядку не оскаржувались, заборгованість на момент розгляду справи сплачена відповідачем не була.

Відповідно до пп. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетом та державними цільовими фондами «у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків.

Примусове стягнення податкової заборгованості - передбачена законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.

Керівником ДПІ, на підставі п. п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України № 2181-III, було прийнято рішення № 236 від 07.11.2008 про застосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення його активів.

Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі на праві власності або повного господарського відання.

Стаття 41 Конституції України встановлює застереження, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умовами попереднього і повного відшкодування їх вартості.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п.3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000 р. активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього кодексу.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про стягнення з ТОВ «Паливна компанія «НІК-ОЙЛ» заборгованості в сумі 1211 грн. 17 коп. ґрунтуються на законі та підлягають задоволенню.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 17, 94, 160, 163 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Паливна компанія «НІК-ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 32518479) борг по податку на прибуток у сумі 169 грн. 90 коп. на р/р 31116009700007, код платежу 11021000, отримувач Державний бюджет Орджонікідзевського району, код отримувача 34677145, банк - ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015;

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Паливна компанія «НІК-ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 32518479) борг по податку на додану вартість у сумі 1041 грн. 27 коп. на р/р 31118029700007, код платежу 14010100, отримувач Державний бюджет Орджонікідзевського району, код отримувача 34677145, банк - ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови, а у разі складання постанови в повному обсязі - з дня складання в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя С.М. Каракуша

Постанова виготовлена у повному обсязі 23 грудня 2009 року.

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2009
Оприлюднено14.04.2015
Номер документу43470999
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6150/09/0870

Постанова від 17.12.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Постанова від 23.12.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні