Ухвала
від 02.04.2015 по справі 826/20539/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/20539/14 Головуючий у 1-й інстанції: Данилишин В.М.; Суддя-доповідач: Сорочко Є.О.

У Х В А Л А

Іменем України

02 квітня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Сорочко Є.О.

Суддів: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

при секретарі Грисюк Г.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 04 лютого 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Рест Тім" до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Рест Тім" (далі - ТОВ "Рест Тім") звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - ДПІ у Шевченківському районі) про скасування податкових повідомлень-рішень від 17.12.2014 р. № 0017512210 та №0017522210.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 04 лютого 2015 року позов задоволено.

На вказану постанову ДПІ у Шевченківському районі подало апеляційну скаргу, в якій просить її скасувати та ухвалити нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити, посилаючись на порушення судом норм матеріального права.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до матеріалів справи, Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві проведено фактичну перевірку господарської одиниці позивача, за адресою: м. Київ, вул. Нижній Вал, 37/20, за результатами якої 27.11.2014 р. складено акт (довідку) фактичної перевірки №000006.

Даною перевіркою встановлено, що позивачем при використанні книги обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) №2659025158/р, зареєстрованої 17.10.2013 р., не забезпечено щоденне друкування Z-звітів, а саме 30.05.2014 р., 14.06.2014 р., 27.06.2014 р., 13.07.2014 р. та КОРО №2659025158/2, зареєстрованої 14.07.2014 р., не забезпечено щоденне друкування Z-звітів, а саме 26.09.2014 р., 03.10.2014 р., 24.10.2014 р., 21.11.2014 р., чим порушено п. 9 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 р. №637.

На підставі акту перевірки, 17.12.2014 р. відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення:

- №0017512210, яким за порушення п. 9 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 2720,00 грн.;

- №0017522210, яким за порушення п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 р. №637 до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 67369,05 грн.

Відповідно до ст. 15 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", контроль за додержанням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи доходів і зборів шляхом проведення фактичних та документальних перевірок відповідно до Податкового кодексу України.

Згідно п. 80.1 та п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України, фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи). Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки.

Відповідно до п. 80.5 ст. 80 цього Кодексу, допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно зі статтею 81 цього Кодексу.

Згідно ст. 2 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.

Місце проведення розрахунків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані і послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування" №199 від 18.02.2002 р., Z-звіт - денний звіт з обнулінням інформації в оперативній пам'яті та занесенням її до фіскальної пам'яті реєстратора розрахункових операцій.

Згідно пункту 11 зазначеної Постанови реєстратор повинен забезпечувати формування та друкування таких звітів: X-звіту, Z-звіту, звіту про реалізовані товари (надані послуги) та періодичних (повного, скороченого).

Відповідно до п. 9 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

Пунктом 4 статті 17 зазначеного Закону встановлено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах - двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання.

При цьому, колегія суддів зазначає, що вимога Закону щодо забезпечення щоденного друку фіскальних звітних чеків на реєстраторах розрахункових операцій не є абсолютною. Так, друкування Z-звіту не виконується за вихідні дні, за ті дні, коли на підприємстві був робочий день без обслуговування клієнтів (наприклад, санітарний день), у разі, якщо відбувалось відключення електроенергії, якщо реєстратор розрахункових операцій вийшов з ладу, здійснювалось його сервісне обслуговування за межами підприємства, РРО вилучено податковим органом чи правоохоронними органами тощо. Але, дані обставини, що зумовили невиконання друкування Z-звіту повинні підтверджуватись документально.

Отже, застосування штрафних (фінансових) санкцій за незабезпечення друкування Z-звіту в ті дні, коли згідно з встановленим на підприємстві режимом роботи реєстратор розрахункових операцій не працював, є безпідставним і не відповідає змісту закону, адже такі обставини жодним чином не виливають на реалізацію фіскальної функції та контролю за обігом готівки.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем у КОРО від 14.07.2014 р. №2659025158/2 зазначено, що:

- готівкові кошти за 26.09.2014 р. у розмірі 1555,00 грн. оприбутковано 26.09.2014 р. на підставі сформованого Z-звіту;

- готівкові кошти за 03.10.2014 р. у розмірі 4304,00 грн. оприбутковано 03.10.2014 р. на підставі сформованого Z-звіту;

- готівкові кошти за 24.10.2014 р. у розмірі 3143,00 грн. оприбутковано 24.10.2014 р. на підставі сформованого Z-звіту;

- готівкові кошти від 21.11.2014 р. у розмірі 2350,81 грн. оприбутковано 21.11.2014 р. на підставі сформованого Z-звіту.

У КОРО від 17.10.2013 р. № 2659025158/р зазначено, що:

- готівкові кошти за 30.05.2014 р. у розмірі 594,00 грн. оприбутковано 30.05.2014 р. на підставі сформованого Z-звіту;

- готівкові кошти за 14.06.2014 р. у розмірі 86,00 грн. оприбутковано 14.06.2014 р. на підставі сформованого Z-звіту;

- готівкові кошти за 27.06.2014 р. у розмірі 398,00 грн. оприбутковано 27.06.2014 р. на підставі сформованого Z-звіту;

- готівкові кошти за 13.07.2014 р. у розмірі 1043,00 грн. оприбутковано 13.07.2014 р. на підставі сформованого Z-звіту.

Друк Z-звітів за 30.05.2014 р., 14.06.2014 р., 27.06.2014 р., 13.07.2014 р. та 26.09.2014 р., 03.10.2014 р., 24.10.2014 р., 21.11.2014 р. був неможливий у зв'язку з тимчасовою відсутністю електроенергії, що підтверджується наявними у матеріалах справи копіями пояснювальних записок, та довідкою комунального підприємства "Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Подільського району" від 02.12.2014 р. № 21/11-1 щодо періодичного вимкнення світла у травні-листопаді 2014 року, зокрема 30.05.2014 р., 14.06.2014 р., 27.06.2014 р., 13.07.2014 р. та 26.09.2014 р., 03.10.2014 р., 24.10.2014 р., 21.11.2014 р. за адресою: місто Київ, вул. Нижній Вал, 37/20 (кафе "BeerFish").

Z-звіти роздруковано позивачем одразу після відновлення електроенергії, що підтверджується їх копіями, доданими до матеріалів справи, що свідчить про відсутність порушень позивачем п. 9 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Щодо доводів відповідача про не оприбуткування належним чином грошових коштів у розмірі 13473,81 грн. в КОРО, що є порушенням п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 р. №637 (далі - Положення), відповідальність за що передбачена ст. 1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" від 12 червня 1995 року № 436/95 (далі - Указ), колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до п. 2.6 Положення, уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.

Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Підприємствам, яким Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" надано право проводити розрахунки готівкою із споживачами без використання РРО та РК і специфіка функціонування яких унеможливлює оформлення ними кожної операції касовим ордером (продаж проїзних і перевізних документів; білетів державних лотерей; квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів тощо), дозволяється оприбутковувати готівку наприкінці робочого дня за сукупністю операцій у цілому за робочий день з оформленням касовими документами і відображенням у відповідній книзі обліку.

Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.

Згідно ст. 1 зазначеного Указу, у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Відповідно до матеріалів справи, грошові кошти у загальному розмірі 13473,81 грн. внесено до каси відповідно до прибуткових касових ордерів від 26.092014 р. №589, від 03.10.2014 р. №623, від 24.10.2014 р. №728, від 21.11.2014 р. №848, від 31.05.2014 р. №127, від 15.06.2014 р. №142, від 28.06.2014 р. №155, від 13.07.2014 р. №221.

Отже, грошові кошти, які надійшли від реалізації товарів у розмірі фактичних надходжень, оприбутковано позивачем у день їх отримання та формування Z-звітів, а також внесено до каси позивача.

Таким чином, податкові повідомлення-рішення від 17.12.2014 р. № 0017512210 та №0017522210 є протиправними та підлягають скасуванню.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо задоволення позову, а тому апеляційну скаргу ДПІ у Шевченківському районі необхідно залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 04 лютого 2015 року - без змін, оскільки вона ухвалена з дотриманням норм матеріального права.

Керуючись ст. ст. 160, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві залишити без задоволення , а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 04 лютого 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в порядку та строки передбачені ст. 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Сорочко Є.О.

Судді: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

Повний текст ухвали складено 06.04.2015 року

.

Головуючий суддя Сорочко Є.О.

Судді: Межевич М.В.

Горбань Н.І.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2015
Оприлюднено14.04.2015
Номер документу43472175
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/20539/14

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Прокопенко О.Б.

Ухвала від 25.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 15.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 17.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Постанова від 04.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 29.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні