У Х В А Л А
іменем України
про закриття провдження у справі
Справа № 126/2274/14-ц
Провадження № 2/126/12/2015
"28" січня 2015 р.
Бершадський районний суд Вінницької області
в складі головуючого судді Гуцола В. І.
із секретарем Дісяк В.В.
з участю позивача прокурора Жаруна В.А., відповідача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Бершадь цивільну справу за позовом прокурора Бершадського району в інтересах управління праці та соціального захисту населення Бершадської районної районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення виплаченої допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Бершадського району звернувся до суду з вищезазначеним позовом з тих підстав, що як стверджує, у ході перевірки встановлено, що в результаті ухилення відповідача ОСОБА_1 від сплати аліментів на утримання двох неповнолітніх дітей, який не виконував рішення суду, заподіявши шкоду державі в особі управління праці та соціального захисту населення Бершадської РДА виплатою матері неповнолітніх дітей ОСОБА_2 коштів. Просить стягнути цю шкоду з відповідача.
Відповідно до Конституції України та Закону України «Про прокуратуру» діяльність органів прокуратури спрямована на утвердження верховенства закону та зміцнення правопорядку, при цьому завданням прокуратури є захист від неправомірних посягань. До повноважень органів прокуратури, окрім іншого, належить нагляд за додержанням і застосуванням законів.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" всі види державної допомоги сім'ям з дітьми, крім допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами жінкам, зазначеним у частині другій статті 4 цього Закону, призначають і виплачують органи соціального захисту населення за місцем проживання батьків (усиновлювачів, опікуна, піклувальника).
Частиною другою статті 22 зазначеного Закону передбачено, що суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги, тощо), стягуються згідно з законом.
Кодекс адміністративного судочинства України є спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері здійснення правосуддя у справах публічно-правового характеру, у тому числі визначає найбільш важливі елементи судочинства: юрисдикцію, повноваження адміністративних судів щодо розгляду адміністративних справ, тощо.
Відповідно до ч.1 п.5 ч.1 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
За нормами статті 18 ч.2 п.1 КАС України окружним адміністративним судам підсудні справи, однією із сторін в яких є орган державної влади, інший державний орган, обласна рада, Київська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ щодо їх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
Відповідно до ч.1 цієї ж статті місцевому загальному суду як адміністративному суду підсудні:
1) адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам;
2) усі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;
4) усі адміністративні справи щодо спорів фізичних осіб з суб'єктами владних повноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг;
5) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, передбачених пунктами 1-4 частини першої цієї статті;
6) адміністративні справи щодо примусового повернення в країну походження або третю країну та примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі території України.
Тобто, позов суб'єкта владних повноважень (управління праці та соціального захисту населення чи прокурора в інтересах управління праці та соціального захисту населення) до фізичної особи про відшкодування шкоди не входить до вищевказаного переліку справ, не є також і справою щодо рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки, підсудних місцевому загальному суду як адміністративному, це не той випадок, який передбачений КАС України для не розгляду справи окружним адміністративним судом.
Навпаки, частиною 4 ст. 50 КАС України передбачено, що громадяни України можуть бути відповідачами за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом. Законом, а саме ст. 22 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", передбачено право суб'єкта владних повноважень (органів соціального захисту населення, в даному випадку управління праці та соціального захисту населення Бершадської районної державної адміністрації) - на звернення до суду з позовом про стягнення коштів.
Враховуючи наведене, суд вважає, що в даному випадку наявний спір за зверненням суб'єкта владних повноважень (управління праці та соціального захисту населення чи прокурора в інтересах управління праці та соціального захисту населення) у випадках, встановлених законом, оскільки право на таке звернення передбачене як Законом України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", так і Законом України «Про прокуратуру», тому він не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Окрім того, відповідно до інформаційного листа Вищого адміністративного суду України від 11.09.2013 року № 1237/12/13-13 «Щодо порядку проведення перевірок органами прокуратури» звертаючись до суду з позовом, прокурор діє як посадова особа органу державної влади. З огляду на зазначене такі справи, незалежно від статусу відповідача, предметно підсудні окружним адміністративним судам.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 205 ЦПК України суд своєю ухвалою закриває провадження в справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Виходячи з вищенаведеного, оскільки на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України поширюється юрисдикція окружних адміністративних судів, цивільна справа за позовом прокурора Бершадського району в інтересах управління праці та соціального захисту населення Бершадської районної районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення виплаченої допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, підлягає закриттю.
На підставі ст. 205 ч.1 п.1 ЦПК України, керуючись ст.ст. 209, 210 ЦПК України, суд -
УХВАЛИВ:
Цивільну справу за позовом прокурора Бершадського району в інтересах управління праці та соціального захисту населення Бершадської районної районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення виплаченої допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів - закрити.
Ухвала може бути оскаржена до апеляційного суду Вінницької області на протязі 5 днів з моменту її проголошення, а особами, котрі не були присутні при проголошенні ухвали - в той же строк з часу отримання її копії.
Суддя В. І. Гуцол
Суд | Бершадський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2015 |
Оприлюднено | 14.04.2015 |
Номер документу | 43491245 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Бершадський районний суд Вінницької області
Гуцол В. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні