Постанова
від 31.03.2015 по справі 806/169/15
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 березня 2015 року м.Житомир справа № 806/169/15

час прийняття: 11 год. 12 хв. категорія 5.1.2

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Романченка Є.Ю.,

за участі секретаря Длугаш О.В.,

представника позивача Овсієнка Р.М.,

представника відповідача Горєва О.О.,

представника третьої особи Миколюк Р.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Украгроінвест Холдинг" до Ружинської районної державної адміністрації Житомирської області, за участі третьої особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, Приватного акціонерного товариства "Технологічна аграрна компанія об'єднана", про визнання незаконним та скасування розпорядження №262 від 11.11.2014,

встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом, у якому просив визнати незаконним та скасувати розпорядження №262 від 11.11.2014 про відмову у затвердженні акту роботи по визначенню розміру відшкодування завданої шкоди ТОВ "Украгроінвест Холдинг" від 17.10.2014. При цьому зазначав, що 10 травня 2014 року ПрАТ "ТАКО" самовільно зайняло земельні ділянки, що перебувають у оренді ТОВ "Украгроінвест Холдинг" загальною площею 107 га, та здійснило посів сільськогосподарських культур. Факт незаконного самовільного зайняття земельних ділянок та здійснення засіву зафіксовано оперативною групою Ружинського РВ ГУ МВС України в Житомирській області. На думку позивача, внаслідок незаконного зайняття його орендованих земель ТОВ "Украгроінвест Холдинг" понесло збитки на загальну суму 2006712,00 грн. Комісією по визначенню та відшкодуванню збитків внаслідок незаконного заволодіння земельними ділянками ТОВ "Украгроінвест Холдинг" підтверджено незаконність заволодіння землею ПрАТ "ТАКО" та завдання збитків. Актом Комісії від 17.10.2014 загальний розмір збитків позивача, спричинених тимчасовим зайняттям ПрАТ "ТАКО", орендованих ТОВ "Украгроінвест Холдинг", земельних ділянок визначено в сумі 1377425 грн. Проте розпорядженням Ружинської районної державної адміністрації Житомирської області від 11 листопада 2014 року № 262 відмовлено у затвердженні вказаного акта Комісії. ТОВ "Украгроінвест Холдинг" вважає, що оскаржуване розпорядження винесено без дотримання вимог Конституції України, Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та положень Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 року № 284, оскільки лише Комісія наділена повноваженнями визначати наявність підстав та розмір для відшкодування збитків внаслідок тимчасового зайняття земельних ділянок землекористувачів, тому розпорядження повинного бути визнано незаконним і скасовано.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити, на підставі доводів викладених у позові.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, просив відмовити в задоволенні позовних вимог, з підстав наведених у письмових запереченнях проти позову. Зазначив, що Комісії документу, який б підтверджував тимчасове зайняття земельних ділянок, які перебувають в оренді ТОВ "Украгроінвест Холдинг", ПрАТ "ТАКО" надано не було. Відтак, вважає, що прийняття розпорядження про затвердження акту роботи комісії по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам від 17.10.2014 за відсутності такого документа є порушенням пунктів 5.1 та 5. 2 Положення про комісію по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам і безпідставного нарахування збитків ПрАТ "ТАКО". Разом з цим наголосив, що в членів робочої групи, відповідно до посадових інструкцій, відсутні повноваження щодо встановлення фактів тимчасового зайняття земель.

Представник третьої особи в засіданні суду проти задоволення позовних вимог заперечувала. Просила відмовити позивачу у задоволенні позову, посилаючись на доводи викладені у письмовому запереченні.

Заслухавши пояснення представників сторін, представника третьої особи і свідків, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог з наступних підстав.

У відповідності до статті 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Частиною 1 статті 152 Земельного кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - ЗК України) передбачено, що держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю.

Згідно зі ч. 2 ст. 152 ЗК України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

У статті 156 ЗК України закріплено, що власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок, зокрема, неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.

За змістом приписів ст. 157 ЗК України, відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, які використовують земельні ділянки, а також органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів або погіршує якість земель, розташованих у зоні їх впливу, в тому числі внаслідок хімічного і радіоактивного забруднення території, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і стічними водами.

Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 р. N 284 (далі - Порядок).

Пунктом 1 цього Порядку визначено, що власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.

Відповідно до пункту 2 Порядку, розміри збитків визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад. До складу комісій включаються представники Київської, Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських (міст обласного значення) рад (голови комісій), власники землі або землекористувачі (орендарі), яким заподіяні збитки, представники підприємств, установ, організацій та громадяни, які будуть їх відшкодовувати, представники державних органів земельних ресурсів і фінансових органів, органів у справах містобудування і архітектури та виконавчих комітетів сільських, селищних, міських (міст районного значення) рад, на території яких знаходяться земельні ділянки. У разі, коли збитки заподіяні погіршенням якості земель або приведенням їх у непридатність для використання за цільовим призначенням, до складу комісій включаються також представники територіальних органів Держсільгоспінспекції, санітарно-епідеміологічних і природоохоронних органів. Результати роботи комісій оформляються відповідними актами, що затверджуються органами, які створили ці комісії.

Організацію, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій визначає Закон України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 № 586-XIV (зі змінами та доповненнями).

В силу положень статей 6 і 41 наведеного Закону, голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, які є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

Встановлено, що розпорядженням голови Ружинської районної державної адміністрації від 05 вересня 2012 року № 395, з метою визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затверджено: склад Комісії по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам; Положення про Комісію по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам (надалі - Положення).

Пунктом 2.3 цього Положення передбачено, що засідання Комісії по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам (далі - Комісія) проводиться в міру надходження заяв.

У відповідності пунктів 5.1, 5.2 вказаного Положення для визначення розміру збитків власник землі (уповноважений ним орган, особа) або орендар (надалі - заявник) подає до комісії заяву про визначення розміру збитків. До заяви додається: документ, що посвідчує право на земельну ділянку; документ, який підтверджує право власності на нерухоме майно (будівлю, споруду, інше); свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, у разі необхідності; акт, який встановлює порушення земельного чи екологічного законодавства (у разі, якщо він є); документ, що підтверджує вилучення (викуп) та тимчасове зайняття земельної ділянки, встановлення обмежень щодо її використання, погіршення якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельної ділянки або приведення її у непридатний для використання стан та неодержання доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельної ділянки. Комісія має право запропонувати надати інші документи.

Належність до власників землі, або землекористувачів (орендарів) підтверджується відповідними документами, що посвідчують право на земельну ділянку (п. 5.3 Положення).

Аналогічні приписи містить Положення про комісію по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам зі змінами внесеними розпорядженням Ружинської районної державної адміністрацією № 395 від 05.09.2012.

Матеріалами справи підтверджено, що у травні 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Украгроінвест Холдинг" звернулося до голови Ружинської РДА Житомирської області із листом від 12.05.2014 вих. № 12/05-1, який отримано відповідачем 13.05.2014. У цьому листі позивач просив розглянути їх звернення на комісії визначення втрат землекористувачів від незаконного заволодіння земельними ділянками та встановити розмір відшкодування ПрАТ "ТАКО" в сумі 2006712,00 грн. При цьому ТОВ "Украгроінвест Холдинг" зазначено, що здійснює свою господарську діяльність з вирощення сільськогосподарської продукції на орендованих земельних ділянках, розташованих на території Топорівської сільської ради. 10 травня 2014 року ПрАТ "Технологічна Аграрна Компанія Об'єднана" самовільно зайняла земельні ділянки, що перебувають в оренді ТОВ "Украгроінвест Холдинг" загальною площею 107 га та здійснило посів сільськогосподарських культур. На думку позивача, незаконне зайняття орендованих ними земель ПрАТ "ТАКО" завдало збитків ТОВ "Украгроінвест Холдинг" на загальну суму 2006712,00 грн. До заяви позивачем додано розрахунок збитків з додатками та перелік земельних ділянок, зайнятих ПрАТ "ТАКО".

На підставі звернення позивача робочою групою, створеною розпорядженням Ружинської районної державної адміністрації № 98 від 16.05.2014, 27 травня 2014 року здійснено обстеження з виїздом на місце в с. Топори поля, що знаходиться на території Топорівської сільської ради за межами населеного пункту с. Топори, на якому посіяно сою (посів проводився ПрАТ "ТАКО"), про що складно акт від 27.05.2014.

У вказаному акті зафіксовано, що площа посіву сої становить 111,0 га. Засіяно земельні ділянки соєю повністю за кадастровими номерами: 1825286300:02:000:0275, 1825286300:02:000:0283, 1825286300:02:000:0284, 1825286300:02:000:0285, 1825286300:02:000:0287, 1825286300:02:000:0288, 1825286300:02:000:0289, 1825286300:02:000:0290, 1825286300:02:000:0291, 1825286300:02:000:0292, 1825286300:02:000:0293, 1825286300:02:000:0294, 1825286300:02:000:0295, 1825286300:02:000:0296, 1825286300:02:000:0297, 1825286300:02:000:0298, 1825286300:02:000:0299, 1825286300:02:000:0300, 1825286300:02:000:0301, 1825286300:02:000:0302, 1825286300:02:000:0303 та частково - 1825286300:02:000:0276, 1825286300:02:000:0277, 1825286300:02:000:0278, 1825286300:02:000:0279, 1825286300:02:000:0280, 1825286300:02:000:0281, 1825286300:02:000:0282.

У червні 2014 року Товариством з обмеженою відповідальністю "Украгроінвест Холдинг" на ім'я голови Ружинської РДА Житомирської області подано заяву з проханням розглянути на Комісії по визначенню до відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам питання завдання шкоди та її відшкодування ТОВ "Украгроінвест Холдинг", завданої внаслідок самовільного зайняття земель, орендованих заявником, ПрАТ "ТАКО", яке сталося 9-10 травня 2014 року.

Засіданням Комісії, яке оформлено протоколом № 16 від 30.09.2014, вирішено провести розрахунок завданих збитків ТОВ "Украгроінвест Холдинг" ПАТ "ТАКО" у зв'язку із тимчасовим зайняттям земельних ділянок, які перебувають в оренді ТОВ "Украгроінвест Холдинг". Розрахунок збитків вирішено викласти в акті роботи комісії та подати його на розгляд голові Ружинської районної державної адміністрації.

17 жовтня 2014 року Комісією складено акт роботи комісії по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам по визначенню понесених збитків та неодержаного доходу із земельних ділянок ТОВ "Украгроінвест Холдинг", що розташовані на території Топорівської сільської ради внаслідок їх тимчасового зайняття Приватним акціонерним товариством "Технологічна Аграрна Компанія Об'єднана". Згідно зі цим актом, загальна сума збитків неодержаного доходу та витрат на незавершене сільськогосподарське виробництво із земельних ділянок, орендованих ТОВ "Украгроінвест Холдинг", що розташовані на території Топоріської сільської ради внаслідок їх тимчасового зайняття ПрАТ "ТАКО" становить 1377425 грн.

Розпорядженням голови Ружинської районної державної адміністрації № 262 від 11 листопада 2014 року відмовлено у затвердженні акту роботи комісії по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам від 17.10.2014 по визначенню понесених збитків та неодержаного доходу із земельних ділянок ТОВ "Украгроінвест Холдинг", що розташовані на території Топорівської сільської ради, внаслідок їх тимчасового зайняття Приватним акціонерним товариством "Технологічна Аграрна Компанія Об'єднана".

Зі змісту оскаржуваного розпорядження видно, що підставою для відмови у затвердженні акту слугувало те, що в акті від 17.10.2014 та пакеті документів доданих до нього відсутній документ, який підтверджує тимчасове зайняття ПрАТ "ТАКО" земельних ділянок, які перебувають в оренді ТОВ "Украгроінвест Холдинг". Відсутність такого документа, на думку відповідача, унеможливлює затвердження акта роботи комісії від 17.10.2014, так як у Комісії не було повного пакету документів, визначеного п. 5.2 Положення.

Відповідно до абз. 6, 7 п. 3 Порядку, відшкодуванню підлягають: понесені витрати на поліпшення якості земель за період використання земельних ділянок з урахуванням економічних показників, на незавершене сільськогосподарське виробництво (оранка, внесення добрив, посів, інші види робіт), на розвідувальні та проектні роботи; інші збитки власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, включаючи і неодержані доходи, якщо вони обґрунтовані.

При цьому суд враховує, що загальні положення про відшкодування шкоди визначені положеннями статті 22 та глави 82 Цивільного кодексу України.

Збитками, згідно зі ч. 2 ст. 22 Цивільного кодексу України, є:

1) втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки);

2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Частиною 1 статті 1166 Цивільного кодексу України передбачено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини (ч. 2 ст. 1166 вказаного Кодексу).

Отже, відповідальність за завдану шкоду може наставати лише за наявності підстав, до яких законодавець відносить наявність шкоди, протиправну поведінку заподіювача шкоди, причинний зв'язок між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача та вину. За відсутності хоча б одного із цих елементів цивільно-правова відповідальність не настає.

Для застосування такого заходу відповідальності як відшкодування шкоди слід встановити як наявність у діях винної особи усіх чотирьох елементів складу цивільного правопорушення (протиправної поведінки), так і ступінь вини у розумінні статті 1193 ЦК України.

У контексті наведеного суд приходить до висновку, що власник землі та/або землекористувач звертаючись до Комісії із заявою про визначення та відшкодування збитків, заподіяних тимчасовим зайняттям земельних ділянок певною особою, повинен надати документ, що підтверджує вилучення та тимчасове зайняття такої земельної ділянки.

Як видно із матеріалів справи позивач звертаючись до відповідача із заявою про вирішення питання завдання шкоди та її відшкодування завданої, на його думку, тимчасовим зайняттям орендованої ними землі ПрАТ "ТАКО" такого документу не надав, чим порушив вимоги п. 5.2 Положення.

Зміст акту робочої групи від 27.05.2014, протоколу № 16 від 30.09.2014 та акту Комісії від 17.10.2014 також не містять посилань на документальне підтвердження того, що збитки у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок позивачем спричинені зайняттям цих земельних ділянок саме ПрАТ "ТАКО".

З метою повного та всебічного розгляду даної справи, судом були допитані в якості свідків члени робочої групи, створеною на підставі розпорядження Ружинської районної державної адміністрації № 98 від 16.05.2014, а саме: ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7.

Проте зазначені особи, під час надання показів суду, подати або вказати на підставі яких документальних доказів ними зроблено висновок, що посів сої на спірних земельних ділянках проведено ПрАТ "ТАКО" не змогли. Пояснили, що під час обстеження земельних ділянок про посів сої ПрАТ "ТАКО" дізналися з пояснень місцевих жителів.

Допитані в якості свідків члени Комісії ОСОБА_8 і ОСОБА_6 в судовому засіданні надати доказів тимчасового зайняття земельних ділянок, які перебувають в оренді ТОВ "Украгроінвест Холдинг", ПрАТ "ТАКО" також не змогли.

Крім того, члени Комісії належними доказами не підтвердили взяття участі у засіданні комісії по визначенню та відшкодуванню збитків власникам землі та землекористувачам уповноваженого представника ПрАТ "ТАКО". Вказали, що наявність довіреності чи іншого документа, який би засвідчував повноваження ОСОБА_9 на участь у засіданні як представника ПрАТ "ТАКО" не перевірялися, їх копії не відбиралися.

Між тим, представник позивача переконаний, що факт незаконного зайняття земельних ділянок та здійснення засівів земельних ділянок ТОВ "Украгроінвест Холдинг" третьою особою зафіксовано оперативною групою Ружинського РВ ГУ МВС України в Житомирській області.

На запит суду Управлінням Міністерства Внутрішніх Справ в Житомирській області надано засвідчені копії матеріалів перевірки по ЄО № 601 від 10.05.2014 стосовно незаконного зайняття і засіву земельних ділянок ТОВ "Украгроінвест Холдинг", розташованих у с. Топори, Ружинського району, Житомирської області.

У відповідності до висновку, затвердженого начальником Ружинського РВ УМВС України в Житомирській області 16.05.2014, перевірку за повідомленням керуючого ТОВ "Украгроінвест Холдинг" припинено. Перевіркою встановлено, що загальна площа землі на території Топорівської сільської ради за межами с. Топори, яка відповідно до договорів передана у користування ПрАТ "ТАКО" становить близько 340 га, а у користування ТОВ "Украгроінвест Холдинг" - 1646,31 га. При цьому межі земельних ділянок, які знаходяться в оренді того чи іншого землекористувача залишаються не визначеними та не узгодженими. Також вказано, що в діях службових осіб ПрАТ "ТАКО" відсутні ознаки складу кримінального правопорушення і підстав для внесення даної інформації до Єдиного реєстру досудових розслідування не виявлено.

Отже, матеріалів перевірки по ЄО № 601 від 10.05.2014 за результатами розгляду повідомлення ТОВ "Украгроінвест Холдинг" не свідчать про незаконне зайняття третьою особою земельних ділянок, орендованих позивачем.

Документального підтвердження тимчасового зайняття земельних ділянок, орендованих ТОВ "Украгроінвест Холдинг", ПрАТ "ТАКО" не містять і матеріали справи.

Разом з цим, суд враховує, що в силу правових норм частини 2 статті 116 ЗК України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до ч. 4 ст. 124 ЗК України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем. Підставою для укладення договору оренди може бути цивільно-правовий договір про відчуження права оренди.

Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 ЗК України).

Статтею 126 ЗК України передбачено, що право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Листом Відділу Держземагенства у Ружинському районі Житомирської області від 17.06.2014 № 2196/03 підтверджено, що додаткові угоди до договорів оренди землі на території Топорівської сільської ради Ружинського району Житомирської області з ТОВ "Украгроінвест Холдинг" строком на 10 років зареєстровані на земельні ділянки зі кадастровими номерами: 1825286300:02:000:0275, 1825286300:02:000:0276, 1825286300:02:000:0277, 1825286300:02:000:0278, 1825286300:02:000:0279, 1825286300:02:000:0280, 1825286300:02:000:0282, 1825286300:02:000:0284, 1825286300:02:000:0285, 1825286300:02:000:0288, 1825286300:02:000:0289, 1825286300:02:000:0290, 1825286300:02:000:0291, 1825286300:02:000:0292, 1825286300:02:000:0293, 1825286300:02:000:0294, 1825286300:02:000:0296, 1825286300:02:000:0298, 1825286300:02:000:0299, 1825286300:02:000:0300, 1825286300:02:000:0301, 1825286300:02:000:0303. На земельну ділянку з кадастровим номером 1825286300:02:000:0281 Реєстраційною службою Ружинського районного управління юстиції Житомирської області строком на 5 років зареєстровано договори оренди з ПрАТ "Технологічна Аграрна Компанія Об'єднана".

Також у цього листі вказано, що інформація стосовно зареєстрованих договорів оренди землі на земельні ділянки з кадастровими номерами 1825286300:02:000:0283, 1825286300:02:000:0287, 1825286300:02:000:0297, 1825286300:02:000:02302 у Відділі Держземагенства у Ружинському районі відсутня.

Із копії адміністративного позову ТОВ "Украгроінвест Холдинг" до Реєстраційної служби у Ружинському районі Житомирської області, за яким відкрито провадження у адміністративній справі № 806/170/15, слідує, що з 136 договорів оренди земельних ділянок, які вже перебувають в оренді ТОВ "Украгроінвест Холдинг", на 97 земельних ділянок на території Топорівської сільської ради Ружинського району Житомирської області зареєстровані договори оренди з ПрАТ "ТАКО".

Отже, на даний час достеменно невідомо хто орендує спірні земельні ділянки, на яких у травні 2014 року під час обстеження робочою групою було посіяно сою.

Згідно зі ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів (ч. 1 ст. 69 КАС України).

Відповідно до ч. 1, 4 ст. 70 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Позивачем належними доказами завдання збитків, включаючи і неодержані доходи, тимчасовим зайняттям земельних ділянок, які орендовані ними, саме ПрАТ "ТАКО" суду надано не було.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що у відповідача були відсутні достатні та обґрунтовані підстави для затвердження акту роботи Комісії по визначенню понесених збитків та неодержаного доходу із земельних ділянок ТОВ "Украгроінвест Холдинг", що розташовані на території Топорівської сільської ради, внаслідок їх тимчасового зайняття Приватним акціонерним товариством "Технологічна Аграрна Компанія Об'єднана" від 17.10.2014, відтак розпорядження голови Ружинської районної державної адміністрації від 11.11.2014 № 262 винесено правомірно, у межах повноважень, наданих законодавством України.

Ураховуючи наведене, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог і відсутність підстав для їх задоволення.

Керуючись статтями 86, 158 - 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,

постановив:

У задоволенні позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Є.Ю. Романченко

Повний текст постанови виготовлено: 07 квітня 2015 р.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2015
Оприлюднено16.04.2015
Номер документу43524857
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/169/15

Ухвала від 22.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цуркан М.І.

Ухвала від 16.06.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Ухвала від 29.04.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Малахова Н.М.

Постанова від 31.03.2015

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 17.01.2015

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні