Ухвала
від 09.04.2015 по справі 810/423/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/423/15 Головуючий у 1-й інстанції: Василенко Г.Ю. Суддя-доповідач: Бистрик Г.М.

У Х В А Л А

Іменем України

09 квітня 2015 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді: Бистрик Г.М.,

суддів: Мєзєнцева Є.І., Сорочка Є.О.,

при секретарі: Гуменюк Т.В.,

розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою позивача Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2015 року у справі за адміністративним позовом Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби у Київській області до Реєстраційної служби Фастівського міськрайонного управління юстиції про визнання дій неправомірними, скасування державної реєстрації припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИЛА:

Васильківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області звернулися в суд з позовом до Реєстраційної служби Фастівського міськрайонного управління юстиції Київської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2015 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з вищезазначеним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального права, та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог.

Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, учасників судового засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін.

Відповідно до ч. 1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Суд першої інстанції всебічно, повно та об'єктивно розглянув справу, правильно встановив обставини, наданим доказам дав правильну правову оцінку і прийшов до обґрунтованого висновку про відмову у задоволенні вимог позивача.

Судом першої інстанції встановлено, що 13.02.2007 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис №13501200000000289 щодо включення відомостей про юридичну особу - Селянське (фермерське) господарство «Світлана».

Державним реєстратором Реєстраційної служби Фастівського МРУЮ Київської області до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 21.11.2013 року внесено запис №13611100003001575 про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення Селянського (фермерського) господарства «Світлана».

Повідомлення про наміри припинення Селянського (фермерського) господарства «Світлана» опубліковано 28.11.2013 року.

Васильківською ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області 20.01.2014 року сформовано повідомлення форми №27-ОПП №1410242700143 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Селянського (фермерського) господарства «Світлана», в якому зазначено, зокрема, про неможливість проведення позапланової документальної перевірки. Вказане повідомлення було зареєстроване в ЄДР 22.01.2014 року за №102400400000080.

В серпні 2014 року Селянське (фермерське) господарство «Світлана» подало до Реєстраційної служби Фастівського МРУЮ Київської області реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією, довідку Комунальної установи Фастівської районної ради «Трудовий архів Фастівського району» від 29.01.2014 №9 про прийняття документів, довідку Управління Пенсійного фонду України в м. Фастові та Фастівському районі Київської області від 22.08.2014 б/н про відсутність заборгованості зі сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування та довідку Васильківської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області від 20.08.2014 №7166/10/10-07-25-40 про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються Васильківською ОДПІ.

Державним реєстратором Реєстраційної служби Фастівського МРУЮ Київської області 22.08.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис №13611110004001575 щодо державної реєстрації припинення юридичної особи - Селянського (фермерського) господарства «Світлана» в результаті ліквідації за принципом мовчазної згоди.

Відповідно до частини першої ст. 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.

Згідно з положеннями ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 №755-IV (надалі - Закон №755), юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Частинами 1, 2 ст. 34 Закону №755 встановлено, що для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи. У випадках, встановлених законом, крім документів, що передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, який підтверджує одержання згоди відповідних державних органів на припинення юридичної особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 35 Закону №755 державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису. Повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Згідно ч. 1 ст. 36 Закону №755 для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Частиною 9 ст. 34 Закону №755, встановлено, що органи доходів і зборів, Пенсійного фонду України під час проведення заходів щодо припинення юридичної особи надсилають в електронній формі та на паперовому носії державному реєстраторові протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи одне з таких повідомлень, що має бути засвідчено підписом відповідної посадової особи у встановленому порядку, а саме: повідомлення про початок проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи; повідомлення про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи. У разі надіслання державному реєстраторові повідомлення про неможливість проведення органами доходів і зборів, Пенсійного фонду України позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи, таке повідомлення не пізніше двох місяців з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи має бути замінено відповідним органом доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України повідомленням про проведення позапланової перевірки або про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації органами доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надсилаються державному реєстраторові в електронній формі та на паперовому носії із зазначенням обґрунтованих обставин, які підтверджують проведення перевірки або неможливість її проведення, наявність грошових зобов'язань або заборгованості із сплати податків, зборів та/або єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування або наявність інших обставин, за яких юридичну особу не може бути припинено.

Згідно з ч. 12 ст. 36 Закону №775, за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів зазначає, що законодавством встановлено процедуру проведення ліквідації юридичної особи: подання відповідної заяви до органів реєстраційної служби, публікація повідомлення, розгляд скарг та звернень (протягом встановленого Законом двохмісячного строку), внесення запису до ЄДР про ліквідацію юридичної особи.

Як правильно встановлено судом першої інстанції, відповідачу подано весь перелік документів, що визначений законом; в подальшому опубліковано відповідне повідомлення; перевірено інформацію щодо відкритих виконавчих проваджень стосовно Селянського (фермерського) господарства «Світлана»; внесено запис про припинення юридичної особи. Тобто відповідачем повністю дотримано встановлену законом процедуру внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.

Також слід зазначити, що станом на 28.01.2014 року позивачем не було замінено повідомлення про неможливість проведення позапланової перевірки Селянського (фермерського) господарства «Світлана» від 20.01.2014 року повідомленням про проведення позапланової перевірки або про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, як це визначено абз. 2 ч. 9 ст. 36 Закону №755. Доводи апеляційної скарги у відповідній частині на увагу не заслуговують.

Отже, суд першої інстанції вірно застосував норми матеріального права, правову позицію з приводу яких аргументовано виклав в мотивувальній частині оскаржуваного позивачем рішення.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи допущені порушення норм матеріального чи процесуального права.

Оскаржуване судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 158, 160, 167, 195, 196, 198, 199, 200, 205, 206, 212, 254, КАС України, колегія суддів

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу позивача Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області - залишити без задоволення.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2015 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки передбаченні ст. 212 КАС України.

Повний текст ухвали суду виготовлено 09.04.2015 року.

Головуючий суддя: Бистрик Г.М.

Судді: Мєзєнцев Є.І.

Сорочко Є.О.

.

Головуючий суддя Бистрик Г.М.

Судді: Сорочко Є.О.

Мєзєнцев Є.І.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2015
Оприлюднено16.04.2015
Номер документу43529682
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/423/15

Ухвала від 05.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 09.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Ухвала від 31.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Постанова від 19.02.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 04.02.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні