Ухвала
від 30.03.2015 по справі 813/1596/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 березня 2015 р. Справа № 876/4855/14

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів :

головуючого судді: Запотічного І.І.,

суддів: Довгої О.І., Кузьмича С.М.

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Франківському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.04.2014р. у справі № 813/1596/14 за позовом Громадської організації «Молодіжна ліга спорту та спортивного туризму» до Державної податкової інспекції у Франківському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

Громадська організація «Молодіжна ліга спорту та спортивного туризму» звернулася в суд з позовом до Державної податкової інспекції у Франківському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання нечинними та скасування податкового повідомлення-рішення від 03 квітня 2013 року за № 0000092280.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15.04.2014р. по справі № 813/1596/14 позовні вимоги Громадської організації «Молодіжна ліга спорту та спортивного туризму» задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області від 03 квітня 2013 року за № 0000092280.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції ДПІ у Франківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області оскаржила її, подавши до Львівського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу, та з наведених в ній підстав з посиланням на порушення судом першої інстанції, при прийнятті оскаржуваного рішення, норм матеріального права та неповне з'ясування всіх обставин справи просить скасувати оскаржувану постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.04.2014р. та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог ГО «Молодіжна ліга спорту та спортивного туризму».

Оскільки сторони, будучи повідомленими про час та місце розгляду справи, явки уповноважених представників в судове засідання не забезпечили, то відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України, справу розглянуто в порядку письмового провадження за наявними матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, ДПС у Львівській області в період з 04 березня 2013 року по 11 березня 2013 року було проведено позапланову документальну перевірку з питань отримання та використання гуманітарної допомоги за цільовим призначенням, яка надійшла на адресу ГО «Молодіжна ліга спорту та спортивного туризму» за період з 01.01.2012р. по 30.11.2012р.

Під час перевірки податковий орган вказав, що позивачем порушено вимоги ст. 11 Закону України «Про гуманітарну допомогу» у зв'язку із відсутністю обліку щодо отримання та цільового використання гуманітарної допомоги. Отже, така гуманітарна допомоги вважається використаною не за цільовим призначенням.

В ході перевірки податковим органом встановлено порушення ГО «Молодіжна ліга спорту та спортивного туризму» п.157.14 ст.157 Податкового кодексу України, що полягало в заниженні позивачем податку на прибуток на загальну суму 21 223,68 грн., в т.ч.: III квартал 2012 року на суму 8565,27 грн.; IV квартал 2012 року - 12658,41 грн., про що складено акт перевірки № 34/22-80/38142431 від 18.03.2013р.

На підставі вказаного акту, 03 квітня 2013 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення за № 0000092280 відповідно до якого позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем з податку на прибуток в розмірі 26 529,61 грн., з яких за основним платежем нараховано 21 223,68 грн. та 5 305,93 грн. - штрафних санкцій.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, ГО "Молодіжна ліга спорту та спортивного туризму" створено з метою популяризації та розвитку спорту та спортивного туризму, підвищення ролі фізичної культури та спорту у всебічному та гармонійному розвитку особистості, зміцнення здоров'я і формування здорового способу життя населення, захист прав та задоволення інтересів своїх членів. Основні завдання організації - серед іншого, це співробітництво з державними органами, громадськими організаціями, міжнародними та національними гуманітарними закладами; формування майна організації для задоволення потреб організації та здійснення статутних цілей.

Згідно із рішенням Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України, ГО "Молодіжна ліга спорту та спортивного туризму" включено до реєстру отримувачів гуманітарної допомоги під реєстраційним номером реєстраційний номер 03324ЄР, дата реєстрації - 1.06.2012, рішення № 10.

Як підтверджується матеріалами перевірки, в періоді, що перевірявся, ГО "Молодіжна ліга спорту та спортивного туризму" було отримано вантаж (одяг жіночий, чоловічий, дитячий, бувший у використанні з невеликим відсотком зносу та взуття з невеликим відсотком зносу) на безоплатній основі від нерезидента "Pilmar Internacional Limited".

В подальшому, рішеннями Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України отриманий вантаж було визнано гуманітарною допомогою, що підтверджується вантажно -митними деклараціями та зазначено в акті перевірки самим податковим органом: №209150000/2012/013262 від 24.09.2012 р. на суму 40786,96 грн., протокольне рішення №10 від 21.06.2012 року; №209150000/2012/016463 від 02.11.2012 р. на суму 42018,78 грн., протокольне рішення №10 від 21.06.2012 року; №209150000/2012/017552 від 16.11.2012 р. на суму 18259,40 грн., протокольне рішення №10 від 21.06.2012 року.

Як вірно зазначено судом першої інстанції, відповідно до п.7, 8 Постанови Кабінету Міністрів України "Про Порядок митного оформлення вантажів гуманітарної допомоги" від 22.03.2000 р., № 544, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, вантажні митні декларації без позначення (клейма) "Гуманітарна допомога. Продаж заборонено" для оформлення не приймаються. Результати митного оформлення завіряються печаткою інспектора митниці, яка проставляється на товаросупровідних документах і вантажних митних деклараціях. Митне оформлення гуманітарного товару здійснюється митницею без сплати митних зборів за наявності рішення Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України про визнання цих товарів гуманітарною допомогою або рішення зазначеної Комісії про підтвердження інформації регіональних комісій про визнання товарів гуманітарною допомогою.

Згідно положень до підпункту 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, неприбуткові підприємства, установи та організації - підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Оподаткування неприбуткових установ та організацій здійснюється у відповідності до статті 157 ПК України, а саме - застосовується до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ, які є в тому числі благодійними фондами і благодійними організаціями, створеними у порядку, визначеному законом для провадження благодійної діяльності.

Пунктом 157.3 статті 157 Податкового кодексу України передбачено, що від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, визначених у підпункті "б" пункту 157.1 цієї статті, отримані у вигляді: коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань; пасивних доходів; ведення їх основної діяльності, з урахуванням положень пункту 157.13 цієї статті; дотацій або субсидій, отриманих із державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або в межах технічної чи благодійної, у тому числі гуманітарної, допомоги, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, які надаються таким неприбутковим організаціям або через них їх одержувачам згідно із законодавством з метою зниження рівня таких цін.

Відповідно до п. 14.1.13 Податкового кодексу України, до числа безоплатно наданих товарів, робіт, послуг відносяться: товари, що надаються згідно з договорами дарування, іншими договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення, або без укладення таких договорів.

Як підтверджується матеріалами справи та вірно встановлено судом першої інстанції, ГО "Молодіжна ліга спорту та спортивного туризму" є неприбутковою організацією та взята на податковий облік ДПІ у Франківському районі м.Львів рішенням від 05.03.2012 р. №40047, код отримувача гуманітарної допомоги 03217 ЄР. У періоді, що перевірявся, позивач не був зареєстрований як платник податку на додану вартість.

Колегія суддів вважає, що ГО "Молодіжна ліга спорту та спортивного туризму" зареєстровано як неприбуткову організацію, вищевказані операції з передачі гуманітарної допомоги відповідають статутним цілям благодійної організації, а отже не підлягає оподаткуванню податком на прибуток.

Відповідно до ст. 11 Закону України "Про гуманітарну допомогу", в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, юридичні особи, отримувачі та набувачі гуманітарної допомоги, здійснюють бухгалтерський облік гуманітарної допомоги та відповідну звітність у порядку, встановленому Міністерством фінансів України. У разі відсутності обліку щодо отримання та цільового використання гуманітарної допомоги вона вважається використаною не за цільового призначенням.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов до вірного висновку, що законодавством чітко передбачено, що гуманітарна допомога вважається доходом і оподатковуються відповідно до законодавства України, тільки у випадку її використання не за цільовим призначенням та у разі відсутності обліку щодо її отримання та цільового використання.

Як вбачається із акта перевірки від 18.03.2013 року, висновки податкового органу про відсутність обліку щодо отримання та цільового використання гуманітарної допомоги здійснено без аналізу регістрів аналітичного та синтетичного обліку надходження та використання гуманітарної допомоги позивача.

З огляду на викладене, колегія суддів апеляційного суду погоджується із висновком суду першої інстанції щодо безпідставності посилання відповідача на відсутність ведення зазначеного обліку, як на підставу для визнання гуманітарної допомоги доходом та її оподаткування.

Відповідно до п. 1.1 Порядку бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14.12.1999 р. № 298, передача отримувачами коштів і предметів гуманітарної допомоги здійснюється за довіреністю набувачів або документами, що засвідчують фізичну особу набувача, і оформлюється відповідними видатковими документами (ордерами, накладними, дорученнями та тощо).

Поруч із цим, вказаним п.1.1. Порядку бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги не визначено вичерпного переліку і видів відповідних видаткових документів якими оформлюється видача гуманітарної допомоги в цілях бухгалтерського обліку.

Наведене дає підстави колегії суддів апеляційного суду дійти висновку, що передача гуманітарної допомоги здійснюється за довіреністю набувачів або документами, що засвідчують фізичну особу набувача, і оформлюється відповідними видатковими документами (ордерами, накладними, дорученнями та тощо), та чинним законодавством не встановлено жодних додаткових вимог щодо оформлення документів передачі гуманітарної допомоги.

Як підтверджується наявними в матеріалах справи ВМД, видатковими накладними, позивач отримав вантаж (гуманітарну допомогу) та передав його в подальшому Всеукраїнській профспілці працівників операторів прямого продажу товарів та послуг.

Судом встановлено, що свої операції з передачі гуманітарної допомоги позивач оформлював відповідними видатковими накладними, які долучені до матеріалів справи. Джерелом назви товарів в накладних, які виписував позивач, є дані вантажно-митних декларацій, в кожній накладній вказана вага переданого товару. Оскільки Порядок не визначає вичерпного переліку, видів, та змісту видаткових документів (зазначено "тощо"), то відповідні видаткові накладні є належними та допустимими доказами використання благодійної допомоги в розумінні ст.11 зазначеного вище Закону і положень Порядку.

Таким чином, використання позивачем гуманітарної допомоги за її цільовим призначенням підтверджується наданим ним доказами.

З огляду на викладене, колегія суддів апеляційного суду погоджується із висновком суду першої інстанції щодо безпідставності висновків податкового органу про порушення позивачем п.151.1 ст.151 та п.157.14 ст.157 Податкового кодексу України, оскільки відповідачем в належний спосіб не доведено нецільове використання позивачем гуманітарної допомоги,а відтак судом першої інстанції позов Громадської організації «Молодіжна ліга спорту та спортивного туризму» задоволено правильно і визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області від 03 квітня 2013 року за № 0000092280.

Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Колегія суддів апеляційного суду вважає, що доводи апеляційної скарги Державної податкової інспекції у Франківському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області суттєвими не являються і не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст. ст.160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Франківському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.04.2014р. у справі № 813/1596/14- без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після надіслання її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя І.І. Запотічний

Судді О.І.Довга

С.М.Кузьмич

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2015
Оприлюднено16.04.2015
Номер документу43529739
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1596/14

Ухвала від 30.03.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний І.І.

Постанова від 15.04.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні