ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа
№2а-4106/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 жовтня 2008 року
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
Говуючого - судді Шинкар Т.І.,
при секретарі - Фейдаш Х.М.
за участю представника позивача Мисак С.., представників відповідача
Кравчук П.І., Мицик О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за
поданням Державної податкової інспекції у Перемишлянському районі Львівської
області до Комунального підприємства «ІНФОРМАЦІЯ_1» про продовження умовного
адміністративного арешту активів,-
ВСТАНОВИВ:
Виконуючий обов'язки начальника
Державної податкової інспекції у Перемишлянському районі Львівської області
(далі-ДПІ) розглянув матеріали
про застосування адміністративного арешту активів Комунального підприємства
«ІНФОРМАЦІЯ_1» (далі-КП) встановив порушення абзацу «а» підпункту 8.6.1
п.8.6 ст.8 Закону України «Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами»(далі-Закон №2181), а саме купівлю рухомого майна без згоди
ДПІ.
В судовому засіданні представник ДПІ подання підтримав та просив задовольнити його
з тих підстав, що перевіркою стану збереження активів платника податків, які
перебувають у податковій заставі встановлено, що за період з 01.01.2008 року по
31.08.2008 року відповідальні за фінансово господарську діяльність КП були
директорОСОБА_1. та головний бухгалтер ОСОБА_2. Податковий борг станом на
01.09.2008 року становить 523 933, 00 грн. В порушення абзацу «а» підпункту
8.6.1 п.8.6 ст.8 Закону №2181 придбано
без згоди ДПІ 31.01.2008 року пісок на суму 447,00 грн.; 11.02.2008 року -
комплект механічного ущільнювача на суму 935,00 грн., опорну частину насоса на
суму 3450,00 грн.; 19.03.2008 року будівельні матеріали на суму 4999,00 грн.;
30.05.208 року металеві труби на суму 9624,00 грн.; 30.06.2008 року придбано
пісок на суму2160,00 грн. На господарські потреби придбано бензин на суму
25093,72 грн. Бензин на суму 2515,52 грн.ОСОБА_1. використовував для власного
автомобіля. Оплата проводилась з рахунку
КП. Просить подання задовольнити і продовжити умовний адміністративний арешт
активів Комунального підприємства «ІНФОРМАЦІЯ_1» на строк до 5520 годин.
Відповідач подав до суду заперечення, зазначає, що усі
перелічені у акті перевірки товари були закуплені КП з метою забезпечення безперебійної
господарської діяльності підприємства та що у відповідності до Закону №2181
купівля таких товарів не потребує узгодження з ДПІ.
У судовому засідання представники відповідача позов не
визнали з підстав, викладених у запереченнях. Пояснили, що оспорюване подання є
безпідставне, оскільки доказів на підтвердження наявності достатніх підстав
вважати, що звільнення ативів з-під адміністративного арешту може загрожувати
їх зникненням або знищенням ДПІ не наведено та що враховуючи особливості
діяльності КП, його особливе соціальне значення та оперативний режим роботи,
задоволення подання може призвести до неналежного надання КП послуг по
теплопостачанню у цілому Перемишлянському районі Львівської області, враховуючи
початок опалювального сезону, що потягне за собою негативні наслідки.
На
підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в
судовому засіданні 16 жовтня 2008 року проголошено вступну та резолютивну
частини Постанови.
Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно
з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та
заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для
розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що у
задоволенні подання слід відмовити повністю з
наступних підстав.
Спірні правовідносини, які склалися між ДПІ
та КП, регулюються Законом України «Про
порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та
державними цільовими фондами» від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР з наступними
змінами та доповненнями (далі - Закон №2181).
Судом
встановлено, що КП «ІНФОРМАЦІЯ_1»
зареєстроване 10.05.1995 року Перемишлянською районною державною
адміністрацією Львівської області. Дата заміни свідоцтва про державну
реєстрацію 04.06.2008 року. КП є юридичною особою у формі комунального
підприємства, вид діяльності - постачання пари та гарячої води, що підтверджено
довідкою НОМЕР_1 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) та діє на
підставі Статуту (нова редакція) затвердженого Рішенням ХІІ сесії
Перемишлянської районної ради №20113 березня 2008 року.
28 серпня 2008
року ДПІ прийняло повідомлення про проведення 08 вересня 2008 року перевірки
стану збереження активів платника податків - КП, які перебувають у податковій
заставі. За наслідками проведення перевірки 09 вересня 2008 року було складено
акт НОМЕР_2. В акті зазначено, що КП 01.10.2001 року було направлено першу
податкову вимогу на суму 91,75 грн., другу податкову вимогу 03.12.2008 року на
суму 25724,44 грн. 03 грудня 2001 року було прийнято рішення про застосування
заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення його
активів. 30 вересня 2008 року за результатами проведеної перевірки було
винесено подання про застосування умовного адміністративного арешту активів
платника податків. На підставі цього подання виконуючий обов'язки начальника
ДПІ у Перемишлянському районі Львівської області ОСОБА_3. 30 вересня 2008 року
прийняв рішення про застосування умовного адміністративного арешту активів
платника податків КП «ІНФОРМАЦІЯ_1».
Згідно довідки №7НОМЕР_3від 01 вересня 2008 року КП станом на 01 вересня
2008 року має заборгованість по податках, зборах та обов'язкових платежах в сумі
523 988,55 грн. в тому числі 29 300,73 грн. пеня.
ДПІ
02.10 2008 року подало подання до Господарського суду Львівської
області, яке листом передано на розгляд у Львівський окружний адміністративний
суд 08.10.2008 року. Ухвалою від 09.10.2008 року відкрито провадження у даній
справі.
Відповідно до п.п.9.1.1 ст. 9
Закону №2181 адміністративний арешт активів платника податків є виключним
способом забезпечення можливості погашення його податкового боргу.
Адміністративний арешт активів платника
податків може бути застосовано при з'ясуванні однієї з обставин зазначених в
п.п.9.1.2 п.9.1 ст. 9 Закону № 2181,
зокрема, якщо платник податків
порушує правила відчуження активів, визначені пунктом 8.6 ст. 8 Закону.
Відповідно до п.п.8.6.1 п.8.6 ст. 8 Закону №2181
платник податків, активи
якого перебувають у податковій заставі,
здійснює вільне розпорядження
ними, за винятком операцій,
що підлягають письмовому
узгодженню з податковим
органом: а) купівлі
чи продажу, інших
видів відчуження або оренди (лізингу)
нерухомого та рухомого
майна, майнових чи немайнових прав, за винятком майна, майнових та
немайнових прав, що використовується
у підприємницькій діяльності платника податків (інших видах
діяльності, які за
умовами оподаткування
прирівнюються до підприємницької, а саме
готової продукції, товарів і
товарних запасів, робіт та послуг за кошти за цінами, що не є
меншими за звичайні; б)
використання об'єктів нерухомого
чи рухомого майна, майнових чи немайнових прав, а також коштів для здійснення прямих чи
портфельних інвестицій, а також цінних паперів, що засвідчують відносини боргу,
надання гарантій, поручительств, уступлення вимоги та
переведення боргу, виплату
дивідендів, розміщення депозитів
або надання кредитів; в) ліквідації
об'єктів нерухомого або
рухомого майна, за винятком
їх ліквідації внаслідок
обставин непереборної дії (форс-мажорних обставин)
або відповідно до
рішень органів державного управління.
У відповідності до п.п. 9.3.3 п.9.3 ст.9 Закону №2181
9.3.3. Арешт може бути накладено на активи строком до 96 годин від години
підписання відповідного рішення керівником податкового органу (його
заступником). Керівник відповідного податкового органу (його заступник) має
право звернутися до суду з поданням про продовження строку арешту активів
платника податків за наявності достатніх підстав вважати, що звільнення активів
з-під адміністративного арешту може загрожувати їх зникненням або знищенням, а
суд повинен прийняти відповідне рішення протягом 48 годин від моменту отримання
зазначеного звернення.
Як
встановлено судом, підтверджено поясненнями сторін та матеріалами справи на
момент надходження Подання до Львівського окружного адміністративного суду та розгляду останнього по суті відпала
необхідність продовження умовного адміністративного арешт активів Комунального
підприємства «ІНФОРМАЦІЯ_1» на строк до 5520 годин, оскільки 03 жовтня 2008 року закінчився строк дії
рішення про застосування адміністративного арешту активів. Доказів того, що активи КП за час
звернення та розгляду Подання у суді
зникли або знищені представником ДПІ не наведено.
Судом встановлено, що вищезгадані товари, які придбавало
КП у 2008 році останнім було використано у його господарській діяльності. Це
підтверджено Довідкою КП. З поданого
представниками КП Протоколу №5 профспілкових зборів підприємства вбачається,
що бензин, який придбавався для
автомобіля керівника КП використовувався в цілях підприємства. Доказів того, що
при купівлі піску, комплекту механічного ущільнювача, опорної частини насоса,
будівельних матеріалів, металевих труб, бензин, який придбано на господарські
потреби КП використовувалась не в господарській діяльності останнього
представником ДПІ суду не надано.
Суд приходить до висновку, що в
матеріалах справи відсутні докази, на обґрунтування Подання.
Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що
вимоги позивача підставні, і слід позов
задовольнити повністю та визнати нечинним податкове повідомлення-рішення
НОМЕР_4від 21.05.2008 року Державної податкової інспекції у Яворівському районі
Львівської області.
Враховуючи, що ДПІ дотримано процедури застосування
адміністративного арешту та відсутністю
обгрунтованих підстав для продовжиння
умовного адміністративного арешту активів Комунального підприємства
«ІНФОРМАЦІЯ_1» на строк до 5520 годин, суд дійшов до висновку про відмову у
задоволенні адміністративного подання повністю.
Щодо судових
витрат, то такі у відповідності до вимог
ст.94 КАС України не належить стягувати зі ДПІ, оскільки нею не понесені.
Керуючись Закону України “Про порядок
погашення зобов”язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами” від 21.12.2000р. № 2181- III(із внесеними змінами та
доповненнями), ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 158, 160-163, 167 Кодексу
адміністративного судочинства, суд-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного подання відмовити
повністю.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду
подається протягом десяти днів з
дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі - з дня
складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після
подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга
подаються апеляційному суду через Львівський окружний адміністративний суд.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає
законної сили в строк та в порядку передбаченому ст. 254 КАС України.
Суддя /підпис / Шинкар Т.І.
З оригіналом згідно.
Суддя
Шинкар Т.І.
Повний текст Постанови виготовлений
21.10.2008 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2008 |
Оприлюднено | 19.08.2009 |
Номер документу | 4354496 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Шинкар Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні