Постанова
від 07.04.2015 по справі 826/3448/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

07 квітня 2015 року № 826/3448/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шулежка В.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом публічного акціонерного товариства «Банк Національний кредит» до Реєстраційної служби Конотопського міськрайонного управління юстиції Сумської області про скасування рішень, зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось публічне акціонерне товариство «Банк Національний кредит» (надалі - ПАТ «Банк Національний кредит», позивач) до Реєстраційної служби Конотопського міськрайонного управління юстиції Сумської області(надалі - Реєстраційна служба Конотопського міськрайонного управління юстиції, відповідач) про:

скасування рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, винесеного 15.09.2014р. за №15797525, яким зупинено розгляд заяви ПАТ «Банк Національний кредит» про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийнятої 15.09.2014р. 15:11:22 за реєстровим №8150320, з метою реєстрації права власності на будівлю молодіжно-культурно розважального центру з влаштуванням відділення банку, що розташована в м. Конотоп Сумської області по вул. Лазаревського, 6а, кадастровий номер земельної ділянки 5910400000:04:068:0002;

скасування рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, винесеного 22.09.2014р. за №15943901, яким ПАТ «Банк Національний кредит» відмовлено у здійсненні державної реєстрації права власності на будівлю молодіжно-культурно розважального центру з влаштуванням відділення банку, що розташована в м. Конотоп Сумської області по вул. Лазаревського, 6а, кадастровий номер земельної ділянки 5910400000:04:068:0002;

зобов'язання повторно розглянути заяву ПАТ «Банк Національний кредит» про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийняту 15.09.2014р.15:11:22 за реєстраційним номером 8150320.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що в діях відповідача є чисельні порушення у процесі розгляду поданої позивачем заяви, у зв'язку з тим, що позивачем подані усі належні документи для проведення державної реєстрації, оформлені у відповідності із законодавством, зобов'язання заявника подати додаткові документи є незаконними, а усі наведені підстави для відмови у державній реєстрації є надуманими та необґрунтованими.

Окрім того, позивач стверджує, що зареєстрована у встановленому порядку декларація про готовність об'єкта до експлуатації, є документом, який підтверджує відповідність закінченого будівництвом об'єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам та подається заінтересованою особою для оформлення права власності з видачею свідоцтва про право власності на реконструйований об'єкт нерухомого майна.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував у повному обсязі, подав суду письмові заперечення, у яких зазначив, що рішення про зупинення розгляду заяви прийнятті державним реєстратором у межах повноважень та з підстав, визначених чинним законодавством України. Окрім того, оскільки вимоги державного реєстратора, викладені в рішенні про зупинення розгляду заяви, виконані не були, державним реєстратором правомірно прийнято рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

У судовому засіданні сторони подали клопотання про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

З огляду на вищевикладене та з урахуванням вимог ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до висновку про доцільність розгляду справи у письмовому провадженні на підставі наявних матеріалів справи.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, судом встановлено наступне.

Позивач 15.09.2014р. подав до Реєстраційної служби Конотопського міськрайонного управління юстиції заяву про реєстрацію права власності на нерухоме майно, що знаходиться за адресою: Сумська область, м. Конотоп, вул. Лазаревського, 6а.

До заяви представником позивача надано: свідоцтво на незавершений будівництвом молодіжний культурно-розважальний центр (ступінь готовності 86%), розташований за адресою: Сумська область, м. Конотоп, вул. Лазаревського (К.Маркса), 6а, видане державним нотаріусом Конотопської міської державної нотаріальної контори Вороною Г.І. від 28.09.2011р. за реєстровим № 1-1624;- технічний паспорт на молодіжний культурно-розважальний центр з відділенням банку, виготовлений ТОВ «Контакт КМП» від 08.01.2014р.; - договір оренди землі, укладений з Конотопською міською радою від 26.07.2013р.; - декларація про готовність об'єкта до експлуатації на «Реконструкцію приміщень будівлі молодіжно-культурнорозважального центру з влаштуванням відділення банку по вул. Лазаревського, 6а, м. Конотоп Сумської обл.», зареєстровану Управлінням дозвільних процедур Державної архітектурно-будівельної інспекції України 15.01.2014р. за № ІУ143140150553.

За результатами розгляду цієї заяви відповідачем прийнято рішення від 15.09.2014р. №15797525 про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, яким державний реєстратор встановив відсутність у повному обсязі документів, необхідних для проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень, визначених Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2013р. № 868 , а саме: «не подані усі необхідні документи, подана декларація про готовність об'єкта до експлуатації в частині реконструкції приміщень молодіжно-культурно розважального центру з влаштуванням приміщення банку по вул. Лазаревського, 6а, м. Конотоп, Сумської обл., але взагалі не поданий».

У вказаному рішенні зазначено, що у разі подання у встановленому законодавством порядку необхідних документів, розгляд заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень буде відновлено.

В подальшому, так як вимоги державного реєстратора виконані не були, державним реєстратором Реєстраційної служби Конотопського міськрайонного управління юстиції прийнято рішення від 22.09.2014р. №15943901 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, оскільки ПАТ «Банк Національний кредит» не поданий документ - підстава для проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно - декларація про готовність об'єкта до експлуатації.

Зокрема, у вказаному рішенні зазначено, що позивачем подано відразу декларацію про готовність об'єкта до експлуатації в частині реконструкції зазначеного об'єкта.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог і відсутність підстав для їх задоволення виходячи з наступного.

Спеціальним законом, що визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна є Закон України від 01.07.2004 року №1952-ІV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Згідно з частиною 1 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, зокрема, право власності на нерухоме майно (ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень").

До повноважень органу державної реєстрації прав належить, зокрема: проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень або відмова у їх реєстрації; забезпечення ведення Державного реєстру прав; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України (пункти 1, 2 ч. 1 ст. 8 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень").

Частиною 2 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що державний реєстратор, зокрема:

встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом); відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень; відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону;

приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав;

відкриває і закриває розділи Державного реєстру прав, вносить до них відповідні записи;

веде реєстраційні справи щодо об'єктів нерухомого майна;

у разі потреби вимагає подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень;

під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані в установленому порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов'язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо зареєстрованих речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки;

здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку:

1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви;

2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень;

3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації;

4) внесення записів до Державного реєстру прав;

5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;

6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Згідно положень ст. 22 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень"у разі якщо документи для державної реєстрації прав та їх обтяжень подано не в повному обсязі, передбаченому нормативно-правовими актами, державний реєстратор у строк, встановлений частинами п'ятою, сьомою і восьмою статті 15 цього Закону для розгляду заявлених прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень і письмово повідомляє про це заявника.

Якщо заявник протягом п'яти робочих днів після отримання письмового повідомлення виконав вимоги державного реєстратора, загальний строк розгляду заявленого права продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

Перелік документів, необхідних для державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на новозбудовані чи реконструйовані об'єкти нерухомого майна, визначений пунктом 49 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2014 № 868 (далі - Порядок № 868).

З матеріалів справи вбачається, що до заяви про реєстрацію права власності на нерухоме майно, що знаходиться за адресою: Сумська область, м. Конотоп, вул. Лазаревського, 6а представником позивача надано:

- свідоцтво на незавершений будівництвом молодіжний культурно-розважальний центр (ступінь готовності 86%), розташований за адресою: Сумська область, м. Конотоп, вул. Лазаревського (К.Маркса), 6а, видане державним нотаріусом Конотопської міської державної нотаріальної контори Вороною Г.І. від 28.09.2011 за реєстровим № 1-1624;

- технічний паспорт на молодіжний культурно-розважальний центр з відділенням банку, виготовлений ТОВ «Контакт КМП» від 08.01.2014р.;

- договір оренди землі, укладений з Конотопською міською радою, від 26.07.2013р.

- декларація про готовність об'єкта до експлуатації на «Реконструкцію приміщень будівлі молодіжно-культурнорозважального центру з влаштуванням відділення банку по вул. Лазаревського, 6а, м. Конотоп Сумської обл.», зареєстровану Управлінням дозвільних процедур Державної архітектурно-будівельної інспекції України 15.01.2014р. № ІУ143140150553.

Так, з поданого позивачем свідоцтва на незавершений будівництвом молодіжний культурно-розважальний центр від 28.09.2011р. № 1-1624 вбачається, що позивач у грудні 2011 року (реєстрація права власності 19.12.2011р. в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, реєстраційний номер об'єкта 21465364) набув право власності на об'єкт нерухомого майна - незавершене будівництво, в результаті того, що майно було не реалізовано (торги не відбулися), і стягувач ПАТ «Банк Національний кредит» виявив бажання залишити за собою непродане майно, яке раніше належало ПрАТ «ІСТОК».

В наданій позивачем декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 15.01.2014р. № ІУ143140150553 найменування закінченого будівництвом об'єкта зазначено «Реконструкція приміщень будівлі молодіжно-культурнорозважального центру з влаштуванням відділення банку по вул. Лазаревського, 6а, м. Конотоп Сумської обл.».

Додатком Б до ДБН А.2.2-3-2012 «Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва» визначено, що реконструкція - це перебудова існуючих об'єктів виробничого та цивільного призначення, пов'язана з удосконаленням виробництва, підвищенням його техніко-економічного рівня та якості вироблюваної продукції, поліпшенням умов експлуатації та проживання, якості послуг, зміною основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність, функціональне призначення, геометричні розміри).

Таким чином, з наданих позивачем документів вбачається, що реконструкцію приміщення здійснено до того, як об'єкт введено в експлуатацію, а право власності на молодіжний культурно-розважальний центр не було зареєстровано.

У зв'язку з тим, що представником ПАТ «Банк Національний кредит» не надано правовстановлюючий документ на введену в експлуатацію будівлю молодіжного культурно-розважального центру до проведення реконструкції та облаштування приміщення банку, головний спеціаліст відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Конотопського міськрайонного управління юстиції Цап Ю.О., на підставі ст.. 22 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", пункту 16 Порядку № 868, прийняв рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень за №15797525.

Враховуючи зазначені обставини, суд вважає, що оскаржуване рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень винесене відповідачем правомірно, а тому позовні вимоги в частині скасування зазначеного рішення задоволенню не підлягають.

Згідно з пунктом 16 зазначеного Порядку Заявник усуває обставини, що були підставою для прийняття державним реєстратором рішення про зупинення розгляду заяви, у строк, що не перевищує п'яти робочих днів з моменту отримання відповідного рішення.

Якщо протягом п'яти робочих днів після отримання заявником рішення про зупинення розгляду заяви до органу державної реєстрації прав не надійшли документи, які підтверджують усунення в повному обсязі обставин, що були підставою для прийняття такого рішення, державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.

Стаття 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" містить виключний перелік підстав, згідно яких може бути відмовлено у державній реєстрації прав: заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону; об'єкт нерухомого майна або більша його частина розміщені на території іншого органу державної реєстрації прав; із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа; подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують; заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону; заявлене право вже зареєстровано.

З аналізу викладених норм вбачається, що державний реєстратор при проведенні державної реєстрації прав та їх обтяжень має встановити, в першу чергу, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема, відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документів.

Оскільки вимоги державного реєстратора виконані не були, державним реєстратором обґрунтовано прийнято рішення від 22.09.2014р. за №15943901 про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень, а тому позовні вимоги в частині скасування зазначеного рішення також є необґрунтованими і задоволенню не підлягають.

Суд зазначає, що оскільки рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та про відмову у державній реєстрації прийняті державним реєстратором у межах повноважень та з підстав, визначених чинним законодавством України, у суду відсутні підстави для зобов'язання відповідача повторно розглянути заяву ПАТ «Банк Національний кредит» про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийняту 15.09.2014р. 15:11:22 за реєстраційним номером 8150320.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В даному випадку відповідачем у повному обсязі доведено правомірність винесення оскаржуваних рішень.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог і відсутність підстав для їх задоволення.

Враховуючи положення ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України відшкодування судового збору позивачу не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позовних вимог публічного акціонерного товариства «Банк Національний кредит» відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Суддя В.П. Шулежко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.04.2015
Оприлюднено17.04.2015
Номер документу43554876
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3448/15

Ухвала від 20.05.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 09.06.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 20.05.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Постанова від 07.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні