Ухвала
від 06.04.2015 по справі 809/3473/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2015 р. Справа № 876/11121/14

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ільчишин Н.В.,

суддів Пліша М.А., Глушка І.В.,

за участю секретаря судового засідання Федак С.Р.,

представника відповідача Сендунь І.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Дочірнього підприємства державної акціонерної компанії «Хліб України» «Галицький комбінат хлібопродуктів» на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.11.2014 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у Галицькому районі Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області до Дочірнього підприємства державної акціонерної компанії «Хліб України» «Галицький комбінат хлібопродуктів» про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

ДПІ у Галицькому районі 29.10.2014 року звернулася до суду з адміністративним позовом до Дочірнього підприємства державної акціонерної компанії «Хліб України» «Галицький комбінат хлібопродуктів» про стягнення заборгованості в сумі 804109,03 грн.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.11.2014 року позов задоволено повністю.

Не погодившись із рішенням суду першої інстанції Дочірнє підприємство державної акціонерної компанії «Хліб України» «Галицький комбінат хлібопродуктів» подало апеляційну скаргу. В якій просить постанову скасувати, а справу направити на новий розгляд, апеляційну скаргу мотивовано тим, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення допущено порушення норм процесуального та матеріального права.

В процесі апеляційного розгляду представник позивача звернувся до Львівського апеляційного адміністративного суду з клопотанням про проведення процесуального правонаступництва Державної податкової інспекції у Галицькому районі Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області, яке реорганізовано у Державну податкову інспекцію у Галицькому районі Головного управління ДФС в Івано-Франківській області.

Враховуючи надані докази реорганізації первинного позивача та положення ст. 55 КАС України, колегія суддів вважає, що заявлене клопотання підлягає задоволенню.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, у відповідності до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 24.10.2014 року, юридична особа - Дочірнє підприємство державної акціонерної компанії «Хліб України» «Галицький комбінат хлібопродуктів» зареєстрований 21.05.1998 року та згідно із ст. 15 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року, зі змінами та доповненнями (надалі також - ПК України) є платником податків та зборів та з 21.05.1998 року перебуває на обліку в позивача.

Відповідно до довідки про стан заборгованості, податковий борг відповідача станом на 23.10.2014р. становить 804 109,03 грн. (а.с.9-10), в тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 107829,68 грн., що підтверджується розрахунком податкового боргу по штрафних санкціях (а.с.164). Дані по заборгованості по кожному виду податку додатково підтверджується виписками з облікових карток платника податку щодо відповідача (а.с.115-124).

Податковий борг включає в себе заборгованість по наступних податках та зборах.

З податку на додану вартість - загальна сума боргу становить 637 254,67 грн., зокрема, з основного платежу - 376 428,69 грн., задекларованого відповідачем, що підтверджується копіями податкових декларацій з податку на додану вартість за: жовтень 2011р. - 15809,00 грн., листопад 2011р. - 14484,00 грн., грудень 2011р. -13620,00 грн., січень 2012р. - 7950,00 грн., лютий 2012р. - 11314,00 грн., березень 2012р. - 4437,00 грн., квітень 2012р. - 5601,00 грн., травень 2012р. - 2920,00 грн., червень 2012р. - 3661,00 грн., липень 2012р. - 46884,00 грн., серпень 2012р. - 34474,00 грн., серпень з уточненням 2012р. - 16,00 грн., вересень 2012р. - 15081,00 грн., жовтень 2012р. - 45903,00 грн., листопад 2012р. - 20530,00 грн., грудень 2012р. - 6748,00 грн., січень 2013р. - 6501,00 грн., лютий 2013р. - 2358,00 грн., березень 2013р. - 2454,00 грн., квітень 2013р. - 1885,00 грн., травень 2013р. - 1995,00 грн., липень 2013р. - 71329,00 грн., серпень 2013р. - 9543,00 грн., вересень 2013р. - 13813,00 грн., жовтень 2013р. - 10379,00 грн., листопад 2013р. - 5124,00 грн., грудень 2013р. - 282,00 грн., січень 2014р. - 82,00 грн., березень 2014р. - 263,00 грн., квітень 2014р. - 572,00 грн., травень 2014р. - 606,00 грн., червень 2014р. -703,00 грн., серпень 2014р. - 1443,00 грн.

Сума штрафних санкцій з податку на додану вартість в розмірі 69712,46 грн. підтверджується копіями корінців податкових повідомлень-рішень: №0000271502 від 14.05.2012 р. на суму 16608,38; №0000471502 від 19.06.2012р. на суму 2790,94 грн.; №0002291500 від 17.10.2013р. на суму 47139,74 грн.; №0003021500 від 02.12.2013р. на суму 2075,80 грн.; №0000041500 від 30.01.2014р. на суму 1081,20 грн.; №0001461500 від 21.03.2014р. на суму 16,40 грн.. Вказані податкові повідомлення-рішення направлялися відповідачу та отримані уповноваженою особою, що підтверджується відмітками на рекомендованих повідомленнях про вручення та безпосередньо на корінцях податкових повідомлень-рішень. Дані податкові повідомлення рішення станом на момент розгляду справи узгоджені, частина оскаржувалася в адміністративному порядку шляхом подання скарги до вищестоящого податкового органу, проте залишені в силі відповідно до рішень про результати розгляду скарг №19268/7/10/2215 від 16.07.2012 року, №2847/7/10-319/128/135 від 04.07.2012 року.

Вищевказані податкові повідомлення-рішення винесені на підставі актів перевірок позивача за №361/1520/00951669 від 14.05.2012 року, №312/1500/0951669 від 17.10.2013 року, №417/1500/00951669 від 02.12.2013 року, №16/1500/00951669 від 30.01.2014 року, №265/1500/00951669 від 31.03.2014 року. Також до складу податкового боргу з податку на додану вартість входить пеня в розмірі 191113,52 грн., нарахована згідно ст. 129 ПК України.

Податковий борг відповідача з частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій, що підлягає сплаті становить 2712,82 грн., зокрема за штрафними санкціями в сумі 2550,80 грн., що підтверджується копією корінця податкового повідомлення-рішення №0001471500 від 21.03.2014 року. Податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем відповідно до відмітки на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.87) та не оскаржувалося. Податкове повідомлення-рішення винесене на підставі акту камеральної перевірки №265/1500/00951669 від 31.03.2014 року. Також, на дану суму штрафних санкцій щодо сплати частини чистого прибутку нарахована пеня, згідно ст. 129 ПК України, несплачена відповідачем в розмірі 162,02 грн.

З податку на доходи фізичних осіб загальна сума боргу становить 117408,95 грн., зокрема, 78588,05 грн. основного платежу та штрафні (фінансові) санкції в сумі 19647,01 грн., що підтверджується копією корінця податкового повідомлення-рішення №0003781700 від 22.11.2013 року, яке винесено на підставі акту перевірки №378/2200/00951669 від 11.11.2013 року. Податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем у відповідності до відмітки на корінці самого податкового повідомлення-рішення (а.с.89) та не оскаржувалося. Також, на суму заборгованості нарахована пеня в розмірі 19173,89 грн..

Заборгованість з податку на прибуток становить 3864,65 грн., зокрема, за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 11,80 грн., що підтверджується копією корінця податкового повідомлення-рішення №002301500 від 17.10.2013р. на суму 29,20 грн., винесеного на підставі акту камеральної перевірки №312/1500/00951669 від 17.10.2013 року. Сума штрафних (фінансових) санкцій частково погашена за рахунок переплати за попередні періоди, а саме податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем відповідно до відмітки не рекомендованому повідомленні про вручення (а.с.84) та останнім не оскаржувалося. Додатково нарахована пеня в сумі 3852,85 грн., згідно з ст. 129 ПК України.

З податку з власників транспортних засобів загальна сума боргу становить 7073,34 грн., в тому числі, сума штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1837,94 грн., підтверджується копією корінця податкового повідомлення-рішення №0003501700 від 15.10.2013р., що винесене на підставі акту камеральної перевірки №301/1700/00951669 від 15.10.2013 року. Податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем у відповідності до відмітки на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення. Також, на відповідача накладена пеня в розмірі 5235,40 грн., згідно ст. 129 ПК України.

Податковий борг з плати за землю по Галицькій міській раді становить 25725,43 грн., зокрема, сума основного платежу становить 14306,77 грн., що підтверджується копіями податкової декларацій з плати за землю на 2013-2014 роки (задекларовано за вересень-грудень 2013р. 1192,23x3+1192,24=4768,93 грн., за січень-серпень 2014р.(1192,23x8=9537,84 грн.), також сума штрафних санкцій в розмірі 11374,66 грн., що підтверджується копією корінців податкових повідомлень-рішень № 0002341500 (на суму 14481,38 грн.) (а.с.83), №0002351500 (на суму 470,55 грн.) (а.с.84) від 17.10.2013 року. Податкові повідомлення рішення винесені на підставі акту перевірки №312/1500/00951669 від 17.10.2013 року. Вищевказані податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем у відповідності до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення. Також донараховано пеню в сумі 43,61 грн., згідно ст. 129 Податкового кодексу України.

Заборгованість з плати за землю по Дем'янівській сільській раді становить 10595,32 грн., в тому числі сума податкового зобов'язання 8016,17 грн., що підтверджується копіями податкових декларацій з плати за землю на 2013-2014 роки, задекларовано за вересень-грудень 2013р. (668x3+668,17=2672,17 грн.) за січень-серпень 2014р. (668х8=5334,00 грн.). Також, нараховані штрафні (фінансові) санкції в сумі 2554,77 грн., у відповідності до копій корінців податкових повідомлень-рішень № 0002321500 на суму 66,80 грн., №0002311500 на суму 5292,18 грн. від 17.10.2013р., що винесені на підставі акту перевірки за №312/1500/00951669 від 17.10.2013 року (а.с.128-130). Вищевказані податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем у відповідності до відмітки на рекомендованому повідомленні про вручення та останнім не оскаржувалися. А також нараховано пеню в розмірі 24,38 грн. згідно ст. 129 Податкового кодексу України.

Заборгованість з комунального податку за штрафними (фінансовими) санкціями становить 140,24 грн., що підтверджується копією корінця податкового повідомлення-рішення №0002331500 від 17.10.2013р., яке винесене на підставі акту камеральної перевірки за №361/1520/00951669 від 14 травня 2012 року.

Відповідно до довідки позивача №1922/10/09-03-10/3/442 від 07.11.2014 року, станом на момент розгляду даної адміністративної справи вказані податкові повідомлення-рішення не є оскарженими, а визначені ними грошові зобов'язання вважаються узгодженими (а.с.160).

Судом першої інстанції встановлено, що позивачем надсилалися відповідачу податкові вимоги за №1/19/3124/24 від 01 листопада 2001 року та №2/239/4368/24 від 07 грудня 2001 року, які надіслані відповідачем, що підтверджується відмітками на корінцях вищевказаних податкових вимог (а.с.102,104). Податковий борг, передбачений в цих вимогах нерозривний у часі, а податкові вимоги позивачем не відкликалися (а.с.114).

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України визначено, що платник податків зобов'язаний, зокрема сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до підпункту 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 ПК України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Згідно з підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Пунктом 59.5 статті 59 ПК України визначено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Аналогічна правова норма щодо порядку направлення вимоги і формування нового податкового боргу відображена у підпункті 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який діяв до 01.01.2011 року.

Суд зазначає, що нормами матеріального права, до і після 2011 року, питання направлення податкової вимоги та, на її підставі, звернення податкового органу до суду про стягнення податкового боргу, врегульовані ідентично. Враховуючи відсутність колізій між такими нормами Законів, та встановлену обставину збільшення податкового боргу, з моменту його виникнення та на момент розгляду даної адміністративної справи, суд вважає підставним звернення позивача до суду, без направлення нової вимоги за правилами Податкового кодексу України.

Пунктом 46.1 статті 46 ПК України встановлено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Водночас, пунктом 202.1 статті 202 ПК України визначено, що для податку на додану вартість, звітним (податковим) періодом є один календарний місяць.

Згідно з пунктом 203.1 статті 203 ПК України, податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до пункту 286.2 статті 286 ПК України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 287.3 статті 287 ПК України встановлено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Оскільки відповідач не сплачував податкові зобов'язання у встановлений Податковим кодексом України строк, до нього правомірно застосовані штрафні (фінансові) санкції передбачені статтею 126 ПК України.

Відповідно до статті 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу: - при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; - при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Згідно з пунктом 127.1 статті 127 ПК України, не нарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Згідно з пунктом 54.3 статті 54 ПК України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію; згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно до пункту 57.3. статті 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до пункту 58.1. статті 58 ПК України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Згідно із пунктом 87.1. статтею 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Пунктом 87.2. даної статті Податкового кодексу України передбачено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно з п.95.3. ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.4 ст.95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Колегія суддів встановила, що оскільки між позивачем та відповідачем не було проведено взаємозвірки на вимогу суду для врегулювання заявленого представником відповідача про факт часткового погашення боргу на підставі актів камеральних перевірок від 30.01.2014 року та 21.03.2014 року, однак до суду відповідач не надав підтвердження сплати податкового боргу в розмірі 804109,03 грн. чи його часткового погашення, а тому вказана сума боргу підлягає стягненню. Апелянтом не надано достатніх доказів в підтвердження доводів апеляційної скарги, у зв'язку з чим остання задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Дочірнього підприємства державної акціонерної компанії «Хліб України» «Галицький комбінат хлібопродуктів» - залишити без задоволення.

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.11.2014 року у справі №809/3473/14 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили, а в разі складення такої в порядку ч.3 ст. 160 КАС України, протягом того ж строку з часу складення в повному обсязі.

Головуючий Н.В. Ільчишин

Судді М.А. Пліш

І.В. Глушко

Повний текст ухвали виготовлено 08.09.2015 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2015
Оприлюднено21.04.2015
Номер документу43593157
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/3473/14

Постанова від 11.11.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 06.04.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Н.В.

Ухвала від 19.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Н.В.

Постанова від 11.11.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні