Постанова
від 15.04.2015 по справі 805/842/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 квітня 2015 р. Справа № 805/842/15

приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 2

місто Слов'янськ, вул. Добровольського,2

14 год. 45 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1, АДРЕСА_1до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області

про часткове скасування податкових повідомлень-рішень від 20 серпня 2014 року

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 заявлено позов до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області про часткове скасування податкового повідомлення-рішення від 20 серпня 2014 року форми Ф без номеру про визначення суми податкового зобов'язання на 2014 рік за платежем: орендна плата за землю з фізичних осіб в сумі 14523 грн. 65 коп. в частині визначення податкового зобов'язання на суму 3685 грн. 09 коп. та часткове скасування податкового повідомлення-рішення від 20 серпня 2014 року форми Ф без номеру про визначення суми податкового зобов'язання на 2014 рік за платежем: земельний податок з фізичних осіб в сумі 40481 грн. 84 коп. в частині визначення податкового зобов'язання на суму 21384 грн. 72 коп.

Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що при розрахунку земельного податку та орендної плати за землю за ділянки за адресою: АДРЕСА_1, податковим органом безпідставно взято до уваги нормативну грошову оцінку земельних ділянок, зазначену у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 12 вересня 2014 року, виданих управлінням Держземагенства у м. Краматорську Донецької області, оскільки станом на час прийняття спірних податкових повідомлень-рішень залишалося чинним рішення Краматорської міської ради від 24 лютого 2010 року № 34/V-47 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Краматорська», яким визначено інша нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Письмовою заявою, поданою до канцелярії суду 15 квітня 2015 року, представник позивача просив розглянути справу в порядку письмового провадження.

Відповідач проти позовних вимог заперечує, вважає, що спірні податкові повідомлення-рішення прийняті у відповідності до вимог діючого законодавства, посилаючись на визначення податкового зобов'язання на підставі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 12 вересня 2014 року, виданих управлінням Держземагенства у м. Краматорську Донецької області. Письмовою заявою, поданою до канцелярії суду 15 квітня 2015 року, представник відповідача просив розглянути справу в порядку письмового провадження.

23 березня 2015 року суд здійснював повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, вислухавши пояснення представників сторін.

Відповідно до частини 6 статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Таким чином, суд дійшов висновку щодо можливості розгляду даної справи у письмовому провадженні на підставі наявних у матеріалах справи доказів з урахуванням пояснень представників сторін у судовому засіданні 23 березня 2015 року.

Вислухавши пояснення представників сторін у судовому засіданні 23 березня 2015 року, дослідивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.

Згідно державних актів на право власності на земельну ділянку земельні ділянки за адресою: АДРЕСА_1 площею 0,7822 га та 0,0082 га належать на праві власності ОСОБА_1. 20 грудня 2012 року між позивачем як орендарем та Краматорською міською радою як орендодавцем був укладений договір оренди землі за адресою: АДРЕСА_1 площею 0,0397 га. Орендна плата визначена пунктом 7 договору та становить 5 відсотків нормативної грошової оцінки землі, а саме 10838 грн. 56 коп. на рік.

20 серпня 2014 року відповідачем згідно з підпунктами 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 та пунктів 286.5, 286.6 статті 286, пункту 287.5 статті 287 Податкового кодексу України були прийняті податкові повідомлення-рішення без номерів форми «Ф», яким позивачу визначена сума податкового зобов'язання на 2014 рік за платежем: орендна плата за землю з фізичних осіб в сумі 14523 грн. 65 коп. (оскаржується позивачем в частині визначення податкового зобов'язання на суму 3685 грн. 09 коп.) та про визначення суми податкового зобов'язання на 2014 рік за платежем: земельний податок з фізичних осіб в сумі 40481 грн. 84 коп. (оскаржується позивачем в частині визначення податкового зобов'язання на суму 21384 грн. 72 коп.).

Підставою для нарахування позивачу податкових зобов'язань стали витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 12 вересня 2014 року № 03-18/3116, № 03-18/3114, № 03-18/3113, видані Управлінням Держземагенства у м. Краматорську Донецької області, а також остаточні відомості щодо грошової оцінки земельних ділянок, надані листом від 28 серпня 2014 року № 03-29/2977.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Статтею 206 Земельного кодексу України визначено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Податковий кодекс України визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з підпунктом 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України земельний податок - це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (пункт 287.1 статті 287 ПКУ).

Об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності. Згідно з підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно зі статтею 23 Закону України «Про оцінку земель» технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Згідно з пунктом 274.1 статті 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податковий кодекс України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Пункт 288.5 статті 288 цього Кодексу розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Порядок обчислення плати за землю встановлений статтею 286 Податкового кодексу України. Так, згідно з пунктом 286.5 статті 286 Податкового кодексу України нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному статтею 58 цього Кодексу.

Як вбачається з пояснень сторін, нормативну грошову оцінку земель міста Краматорська затверджено рішенням Краматорської міської ради від 24.02.2010 року № 34/V-47 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Краматорська» та жодних інших рішень радою не приймалося. Згідно з вказаним рішенням нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_1 становить 2050088 грн. 32 коп., земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_2 становить 21491 грн. 59 коп., земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_3, що орендується, становить 216771 грн. 21 коп., що підтверджується довідками (витягами з нормативної грошової оцінки) від 22 листопада 2012 року № 397, від 26 жовтня 2010 року № 1580 та № 1581.

З відповіді Управління Держземагенства у м. Краматорську Донецької області від 30 березня 2015 року № 03-29/1021 вбачається, що рішення Краматорської міської ради від 24 лютого 2010 року № 34/V-47 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Краматорська» є чинним.

Разом із тим, ставка земельного податку та орендної плати, які підлягають сплаті позивачем, податковим органом визначалася з урахуванням нормативної грошової оцінки, зазначеної у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, від 12 вересня 2014 року № 03-18/3116, № 03-18/3114, № 03-18/3113, видані Управлінням Держземагенства у м. Краматорську Донецької області, а також остаточними відомостями щодо грошової оцінки земельних ділянок, надані листом від 28 серпня 2014 року № 03-29/2977, згідно яких нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,0082 га становить 59997 грн. 03 коп., площею 0,6636 га становить 4855369 грн. 34 коп., площею 0,1186 га становить 867761 грн. 91 коп.

Таким чином, відповідач при розрахунку позивачу земельного податку та орендної плати за землю за ділянки за адресою: АДРЕСА_1, користуючись витягами з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки серпня та вересня 2014 року, виданими управлінням Держземагенства у м. Краматорську Донецької області, не вірно нарахував податкові зобов'язання з земельного податку та орендної плати за землю, оскільки станом на час прийняття спірних податкових повідомлень-рішень залишалося чинним рішенням Краматорської міської ради від 24 лютого 2010 року № 34/V-47 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Краматорська», та з цього часу інших рішень про затвердження нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки міською радою не приймалося.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідач не довів правомірність спірних податкових повідомлень-рішень в порядку частини 2 статті 71 КАС України, внаслідок чого позовні вимоги позивача підлягають задоволенню у повному обсязі, а судові витрати підлягають присудженню позивачеві з Державного бюджету України в порядку статті 94 КАС України.

Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області про часткове скасування податкового повідомлення-рішення від 20 серпня 2014 року форми Ф без номеру про визначення суми податкового зобов'язання на 2014 рік за платежем: орендна плата за землю з фізичних осіб в сумі 14523 грн. 65 коп. в частині визначення податкового зобов'язання на суму 3685 грн. 09 коп. та часткове скасування податкового повідомлення-рішення від 20 серпня 2014 року форми Ф без номеру про визначення суми податкового зобов'язання на 2014 рік за платежем: земельний податок з фізичних осіб в сумі 40481 грн. 84 коп. в частині визначення податкового зобов'язання на суму 21384 грн. 72 коп. задовольнити повністю.

Скасувати частково податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 20 серпня 2014 року форми Ф без номеру в частині визначення суми податкового зобов'язання на 2014 рік за платежем: орендна плата за землю з фізичних осіб у розмірі 3685 грн. 09 коп.

Скасувати частково податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 20 серпня 2014 року форми Ф без номеру в частині визначення суми податкового зобов'язання на 2014 рік за платежем: земельний податок з фізичних осіб у розмірі 21384 грн. 72 коп.

Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 витрати по сплаті судового збору у розмірі 182 грн. 70 коп.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті 15 квітня 2015 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Смагар С.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.04.2015
Оприлюднено24.04.2015
Номер документу43662083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/842/15-а

Ухвала від 19.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 08.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 08.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 08.07.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 15.04.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 15.04.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 23.03.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні