ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 квітня 2015 року м. Київ К/800/46070/14
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Головуючий суддя судді Муравйов О. В. Вербицька О. В. Маринчак Н. Є. розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області на постанову та ухвалуКіровоградського окружного адміністративного суду від 12.07.2013 року Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2014 року у справі№ 811/1995/13-а за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Домострой» до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби проскасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12.07.2013 року у справі № 811/1995/13-а, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2014 року задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби № 000160/1520/0 від 11.06.2013 року в частині 4 250,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів). В задоволенні інших позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись із судовими рішеннями у справі, відповідач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати, прийняти нове про відмову в позові. Свої вимоги заявник обґрунтовує порушенням судами норм матеріального та процесуального права, зокрема, п. 120.1 ст. 120, п. 201.15 ст. 201 Податкового кодексу України.
Заперечення на касаційну скаргу не надходили, що не перешкоджає її розгляду по суті.
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що за результатами проведеної відповідачем камеральної перевірки даних, задекларованих ТОВ «Домострой» в податковій звітності з податку на додану вартість, складено акт від 27.05.2013 року № 442/1520/13768620, яким зафіксовано неподання товариством реєстру отриманих та виданих податкових накладних за вересень 2011 року.
На підставі акта перевірки податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення № 000159/1520/0 від 11.06.2013 року, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 170,00 грн.
Також 27.05.2013 року відповідачем проведено камеральну перевірку даних, задекларованих ТОВ «Домострой» в податковій звітності з податку на додану вартість, за результатами якої складено акт від 27.05.2013 року № 443/1520/13768620, яким зафіксовано факт неподання товариством реєстру отриманих та виданих податкових накладних за листопад 2011 року, січень, лютий, липень та листопад 2012 року.
На підставі вказаного акта перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 000160/1520/0 від 11.06.2013 року, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 5 100,00 грн.
Частково задовольняючи позовні вимоги, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з того, що до позивача необґрунтовано застосовано штрафні фінансові санкції за неподання копій записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за листопад 2011 року, січень, лютий, липень та листопад 2012 року в загальному розмірі 5 100,00 грн. (по 1 020,00 грн. за кожне порушення), замість 850,00 грн. (по 170,00 грн. за кожне порушення).
Колегія суддів погоджується з таким висновком, враховуючи наступне.
Відповідачем в актах перевірки встановлено та не заперечується позивачем, що ТОВ «Домострой» подавалися до податкового органу податкові декларації з податку на додану вартість за вересень та листопад 2011 року, а також за січень, лютий, липень та листопад 2012 року без копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за відповідні періоди в електронному вигляді.
Згідно із п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.
Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 201.15 ст. 201 Податкового кодексу України платник податку веде реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума постачання та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку - продавця, який видав податкову накладну такому платнику податку. Форма і порядок заповнення реєстру виданих та отриманих податкових накладних встановлюються відповідно до вимог розділу II цього Кодексу.
Платники податку щомісяця в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подають органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді.
У відповідності до п. 9 розділу І Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 року № 41 (чинного до 10.01.2012 року), до податкової звітності з податку на додану вартість (далі - податкова звітність) належать: податкова декларація з податку на додану вартість (далі - декларація); податкова декларація з податку на додану вартість (скорочена) (далі - декларація (скорочена)); податкова декларація з податку на додану вартість (спеціальна) (далі - декларація (спеціальна)); податкова декларація з податку на додану вартість (переробного підприємства) (далі - декларація (переробного підприємства)); уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок; уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (щодо діяльності відповідно до статті 209 розділу V Кодексу); уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (щодо діяльності відповідно до пункту 209.18 статті 209 розділу V Кодексу); уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (щодо діяльності відповідно до пункту 1 підрозділу 2 розділу XX Кодексу); копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді; розрахунок податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.
Згідно з п. 13 розділу ІІІ вказаного Порядку декларація подається платником за звітний період незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді. У складі декларації подаються передбачені цим Порядком додатки (у разі заповнення даних у відповідних рядках декларації) та копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних.
Аналогічні норми визначені Порядком заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 року № 1492, чинного з 10.01.2012 року.
Всупереч вказаним нормам позивачем не подано копій записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за вересень, листопад 2011 року, січень, лютий, липень та листопад 2012 року.
Згідно з п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідно до змісту зазначеної норми, неодмінною умовою для застосування санкції частини другої п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України є вчинення дій, визначених диспозицією частини першої п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, платником податків, до якого протягом року вже було застосовано штраф за таке порушення, в іншому разі - за кожне таке порушення застосовується штраф у розмірі 170,00 грн.
Повторним порушенням, за яке передбачено штраф в розмірі 1020 гривень згідно із пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України, вважається несвоєчасне подання податкової декларації (розрахунку) платником податків незалежно від виду податку, за яке до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) податкової декларації (розрахунку) та у період до одного року (до 365 або 366 днів - для високосного року) винесено податкове повідомлення-рішення.
Оскільки в порушення ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України податковим органом не доведено застосування до позивача протягом року штрафу за неподання податкових декларацій (розрахунків), колегія суддів погоджується з висновком про часткове задоволення позову.
Посилання скаржника на наявність податкового повідомлення-рішення № 000159/1520/0 від 11.06.2013 року підлягає відхиленню, оскільки порушення, яке стало підставою його прийняття, виявлено одночасно з порушенням по оскаржуваному рішенню, що виключає повторність, визначену в ч. 2 п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України.
Доводи касаційної скарги викладеного не спростовують.
За таких обставин підстави для задоволення касаційної скарги відсутні.
Керуючись ст. ст. 220, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В :
Касаційну скаргу Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області відхилити.
Постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12.07.2013 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2014 року у справі № 811/1995/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя О. В. Муравйов
Судді О. В. Вербицька
Н. Є. Маринчак
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2015 |
Оприлюднено | 23.04.2015 |
Номер документу | 43720923 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Муравйов О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні