Постанова
від 20.04.2015 по справі 816/547/15-а
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 квітня 2015 року м. ПолтаваСправа № 816/547/15-а

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Костенко Г.В.,

за участю: секретаря судового засідання - Колодяжного Д.В.,

представників позивача - Рень С.І., Субочева С.І.

представника відповідача - Касумова О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Молода Україна" до Гадяцької об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Полтавській області про визнання не чинним та скасування податкового повідомлення - рішення, -

В С Т А Н О В И В:

18 лютого 2015 року Сільськогосподарський виробничий кооператив "Молода Україна" (надалі - позивач, СВК "Молода Україна") звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Гадяцької об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Полтавській області (надалі - відповідач, Гадяцька ОДПІ) про визнання не чинним та скасування податкового повідомлення - рішення від 19 вересня 2014 року №0001542200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем в розмірі 50 683,31 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 12 670,83 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог посилався на незгоду із висновками позапланової документальної перевірки, яка набрала форму акту від 04.09.2014 № 638/16-07-22.14/37097708, щодо встановлення порушення ним п. 2 п. 180.1 ст. 180, п. 181.1 ст. 181, п. 183.2, п. 183.10 ст. 183, п. 186.1 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, а саме заниження ПДВ в періоді, що перевірявся на суму 50 683,31 грн., оскільки працівниками Гадяцької ОДПІ порушено нормативно-правові акти, які регламентують правомірність проведення перевірки. Вказував, що відповідачем порушено п. 86.3 ст. 86 Податкового кодексу України в результаті чого порушено строки складання акту перевірки та реєстрації його в органах доходів і зборів.

В судовому засіданні представники позивача вимоги позовної заяви підтримали, просили її задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні, посилаючись на правомірність висновків акту перевірки.

Заслухавши представників позивача та відповідача, вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно та всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Сільськогосподарський виробничий кооператив "Молода Україна" (ідентифікаційний код 37097708) у встановленому законодавством порядку зареєстрований як юридична особа 02.06.2010, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 1 560 102 0000 000628.

Позивач перебуває на податковому обліку в Гадяцькій ОДПІ з 04.06.2010 на загальній системі оподаткування, з 06.03.2012 зареєстрований платником податку на додану вартість.

За приписами статті 75 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Згідно пунктів 78.4 та 78.5 статті 78 вказаного кодексу про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки. Допуск посадових осіб контролюючих органі до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.

Судом встановлено, що відповідно до вимог Податкового кодексу України проведення документальної позапланової перевірки СВК "Молода Україна" призначено наказом Гадяцької ОДПІ від 20.08.2014 №471 "Про проведення позапланової перевірки", тривалістю 5 робочих днів з 21.08.2014 (а.с.66). Копію даного наказу СВК "Молода Україна" отримано головою кооперативу СВК "Молода Україна" Йосипенком А.І. 21.08.2014.

21.08.2014 позивачу вручені направлення на перевірку від 21.08.2014 №398, №399 та №398 (а.с. 67-69).

У період з 21.08.2014 по 28.08.2014 працівниками Гадяцької ОДПІ проведено документальну позапланову виїзну перевірку СВК "Молода Україна" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2011 по 30.06.2014, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2011 по 30.06.2014.

За результатами перевірки складено акт від 04.09.2014 № 638/16-07-22.14/37097708, у якому зафіксовано порушення позивачем вимог п. 2, п. 180.1 ст. 180, п. 181.1 ст. 181, п. 183.2, п. 183.10 ст. 183, п. 186.1 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено ПДВ в періоді, що перевірявся на суму 50 683,31 грн., у т.ч. в січні 2012 року у сумі 64,00 грн., у лютому 2012 року у сумі 50 619,31 грн. (а.с. 31-50).

19.09.2014 на підставі акту перевірки Гадяцькою ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення №0001542200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем в розмірі 50 683,31 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 12 670,83 грн (а.с. 19).

Вказане податкове повідомлення-рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку. За результатами розгляду скарги рішенням Державної фіскальної служби України від 14.01.2015 № 392/6/99-99-10-01-25 зазначене податкове повідомлення - рішення залишено без змін, а скарга без задоволення.

Таким чином, суд зазначає, що викладені обставини свідчать про проведення відповідачем перевірки СВК "Молода Україна" відповідно до вимог Податкового кодексу України.

Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог про скасування податкового повідомлення-рішення, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

У акті перевірки від 04.09.2014 № 638/16-07-22.14/37097708 зафіксовано порушення позивачем вимог п. 2, п. 180.1 ст. 180, п. 181.1 ст. 181, п. 183.2, п. 183.10 ст. 183, п. 186.1 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України в частині заниження податку на додану вартість на суму 50 683,31 грн.

Встановлено, що СВК "Молода Україна" у перевіряємий період перебував на загальній системі оподаткування, однак не був зареєстрований платником податку на додану вартість.

Відповідно до пункту 180.1 статті 180 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.

Положеннями пункту 181.1 статті 181 ПК України закріплено, що у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку.

Відповідно до підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України визначено, що об'єктом оподаткування є постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України - датою виникнення податкових зобов'язань постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 183.2 статті 183 ПК України встановлено, що у разі обов'язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до органу державної податкової служби не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 183.7 статті 183 Податкового кодексу України, заява про реєстрацію особи як платника податку подається особисто такою фізичною особою або безпосередньо керівником або представником юридичної особи - платника (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та повноважень) до контролюючого органу за місцезнаходженням (місцем проживання) особи. У заяві зазначаються підстави для реєстрації особи як платника податку.

Відповідно до пункту 183.10 статті 183 ПК України будь-яка особа, що підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку, вважається платником податку з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу, без права на віднесення сум податку до податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування до моменту реєстрації платником податку на додану вартість.

Таким чином, якщо особа, у якої обсяг оподаткованих операцій з постачання товарів/послуг за останні 12 місяців перевищив 300 000 грн, не подала до органу державної служби заяву, то обов'язок нарахування та сплати податкових зобов'язань з ПДВ у такої особи виникає з дня, наступного за граничним днем, який встановлений для подання заяви, тобто з 11 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 300 000 грн.

Відповідно даних декларації з податку на прибуток за 2011 рік, позивачем у рядку 02 задекларовано дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) в сумі 312 055,00 грн., а тому на кінець грудня 2011 року підприємством досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, що підлягають оподаткуванню у розмірі 300000 грн протягом останніх 12 календарних місяців.

Як вбачається із матеріалів справи та не заперечується представником позивача, СВК "Молода Україна" не задекларував податкові зобов'язання із сум, що надходили на розрахунковий рахунок платника згідно видаткової накладної № Пр-17012-01 від 17.01.2012 року - 320 грн. без ПДВ; №Пр-08022-01 від 08.02.2012 року - 59,55 грн. без ПДВ; №2 від 08.02.2012 року - 122,40 грн. без ПДВ; №Пр-21022-01 від 21.02.2012 року - 229570,50 грн. без ПДВ; №Пр-28022-01 від 28.02.2012 року - 20000 грн. без ПДВ; № Пр-29022-02 від 29.02.2012 року - 1263,60 грн. без ПДВ; №Пр-29022-01 від 29.02.2012 - 2080,50 грн. без ПДВ.

В ході судового розгляду справи, судом встановлено, що 01.03.2012 позивачем подано реєстраційну заяву форми №1-ПДВ щодо реєстрації платником податку на додану вартість та 03.03.2012 Гадяцькою ОДПІ видано свідоцтво №200033859 про реєстрацію СВК "Молода Україна" платником податку на додану вартість.

Таким чином, в період з січня 2012 року по лютий 2012 року, незважаючи на те, що протягом 12 місяців, сума нарахована (сплачена) позивачем від здійснення операцій з постачання товарів/послуг перевищила 300000 грн, він не дотримався обов'язку визначеного пунктом 181.1 статті 181 Податкового кодексу України щодо реєстрації як платника податку на додану вартість.

В порушення наведених норм позивач не надав заяву про реєстрацію як платника ПДВ, а відтак має нести відповідальність за не нарахування або несплату податку на додану вартість на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.

За таких обставин висновки акта перевірки щодо порушення позивачем приписів п. 180.1 ст. 180, п. 181.1 ст. 181, п. 183.2, п. 183.10 ст. 183, п. 186.1 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податкові зобов'язання за січень-лютий 2012 року на загальну суму 50683,31 грн. ґрунтуються на вимогах законодавства України.

Таким чином, суд перевіривши матеріали справи, оцінивши надані докази, дійшов висновку, що позовні вимоги необґрунтовані, непідтверджені матеріалами справи та задоволенню не підлягають.

Відповідно до положень частини третьої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Частиною третьою статті 4 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Молода Україна" до Гадяцької об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Полтавській області про визнання не чинним та скасування податкового повідомлення - рішення відмовити.

Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Молода Україна" (ідентифікаційний код 37097708) на користь Державного бюджету України (на розрахунковий рахунок: 31213206784002, отримувач коштів: УДКСУ у м. Полтаві Полтавської області, 22030001; Банк отримувача: ГУДКСУ у Полтавській області, МФО: 831019; Код ЄДРПОУ: 38019510; Код класифікації доходів бюджету: 22030001; Призначення платежу: судовий збір, за позовом Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Молода Україна", Полтавський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35521510) витрати зі сплати судового збору у розмірі 1577 грн. (одна тисяча п'ятсот сімдесят сім гривень).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 24 квітня 2015 року.

Суддя Г.В. Костенко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.04.2015
Оприлюднено30.04.2015
Номер документу43759253
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/547/15-а

Ухвала від 16.03.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 19.02.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 16.06.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Дюкарєва С.В.

Ухвала від 21.05.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Дюкарєва С.В.

Ухвала від 21.05.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Дюкарєва С.В.

Постанова від 20.04.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 16.04.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 23.03.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 19.02.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні