Рішення
від 17.04.2015 по справі 905/1346/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 номер провадження справи 24/22/15

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.04.2015 Справа № 905/1346/14

за позовом: Прокурор м. Димитрова (вул. Артема, 73, м. Димитров, Донецька область, 85323) в інтересах держави, в особі:

позивач 1: Димитровська міська рада (вул. Артема, 9, м. Димитров, Донецька область, 85322)

позивач 2: Державна екологічна інспекція України в Донецькій області (пр. Миру, 2Б, м. Донецьк, 83050)

до відповідача : Державне підприємство "Красноармійськвугілля" (вул. Ватутіна, 1, м. Димитров, Донецька область, 85323) в особі відокремленого підрозділу "Шахта ім. Стаханова" (вул. Шосейна, 1, м. Димитров, 85320)

про стягнення 5 273 035, 96 грн. збитків

суддя Азізбекян Т.А.

У засіданні приймали участь представники:

від позивача 1: не прибув

від позивача 2: не прибув

від відповідача: не прибув

від прокурора: Тронь Г.М., посвідчення № 013451 від 03.12.2012р.

СУТЬ СПОРУ:

02.02.2015р. до господарського суду Запорізької області звернувся прокурор міста Димитрова в інтересах держави в особі: позивач 1. Димитровська міська рада; позивач 2. Державна екологічна інспекція України в Донецькій області з позовною заявою до Державного підприємства "Красноармійськвугілля" в особі Відокремленого підрозділу "Шахта імені Стаханова" про стягнення збитків, заподіяних державі в сумі 5 273 035, 96 грн.

Ухвалою від 02.02.2015р. судом порушено провадження у справі № 905/1346/14, присвоєно провадженню номер 24/22/15, справу призначено до розгляду на 18.02.2015р.

Ухвалою від 18.02.2015р. розгляд справи відкладений на 02.04.2015р.

Ухвалою від 02.04. 2015р. строк вирішення спору продовжено на 15 днів, розгляд справи відкладений на 17.04.2015р.

Розгляд справи здійснювався без застосування засобів технічної фіксації судового процесу.

У засіданні суду 05.01.2015р. оголошено вступна та резолютивна частини рішення.

Прокурор підтримав вимоги у повному обсязі.

Позивач 1 в судове засідання не прибув, надав суду письмові пояснення, вважає, що відповідачем порушені інтереси держави (в особі Димитровської міської ради) та завдано територіальній громаді м. Димитрова збитки в розмірі 5 273 035,96 грн. Просить розглянути справу без участі свого представника.

Позивач 2 в судове засідання не прибув.

Відповідач в судове засідання не прибув, надав суду заперечення, в яких висловився про наявність збитків, заподіяних державі внаслідок порушення підприємством природоохоронного законодавства в сумі 3 211 004,95 грн., надавши власний розрахунок.

Неявка представників сторін не перешкоджає вирішенню спору, справа розглядається в порядку ст. 75 ГПК України за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, суд

ВСТАНОВИВ:

В період з 25.04.2012р. по 18.05.2012р. старшими державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Білоусом В.Ю., Нейковським В.В., державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Зіновієвою К.Е., Фроловою В.О., Черняком О.О. у присутності провідного інженера з охорони навколишнього середовища ВП «Шахта» «Стаханова» ДП «Красноармійськвугілля» Усачової В,Г., заступника директора з господарських і соціальних питань ВП «Шахта» «Стаханова» ДП «Красноармійськвугілля» Бігдана В.М., відповідно до ст. 20 Закону України «Про охорону навколишнього середовища», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та згідно з наказом Державної екологічної інспекції в Донецькій області від 19.03.2012р. № 37, проведена планова перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства ВП «Шахта» «Стаханова» ДП «Красноармійськвугілля».

Результати перевірки оформлено актом перевірки дотримання природоохоронного законодавства від 25.04.-18.05.2012р.

При перевірці, зокрема, встановлено, що підприємство здійснювало викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря згідно з дозволом № 1411300000-1, виданим Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Донецькій області строком дії з 18.01.2007 р. до 18.01.2012 р. З 18.01.2012 року ВП «Шахта «Стаханова» ДП «Красноармійськвугілля» здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу, що є порушенням ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря». Дозволом на викиди № 1411300000-1 від 18.01.2007р. були передбачені заходи щодо здійснення контролю за дотриманням встановлених граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин та умов дозволу на викиди. Контроль викидів на момент дії дозволу (протягом 2011 року) не здійснювався, що є порушенням ст. 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря».

Отже, ВП «Шахта Стаханова» ДП «Красноармійськвугілля» здійснювались наднормативні викиди забруднюючих речовин в атмосферна повітря.

21.07.2012р., відносно в. о. директора ВП «Шахта «Стаханова» ДП "Красноармійськвугілля" Пакіна Ю.В., державним інспектором складений протокол № 003061 про адміністративне правопорушення.

Постановою № 05-129а від 28.04.2012 року на вищезазначену посадову особу відповідача Державною екологічною інспекцією в Донецькій області накладено адміністративне стягнення за вчинене правопорушення.

Державною екологічною інспекцією в Донецькій області, відповідно до Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища № 639 від 10.12.2008 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.01.2009 року за № 48/16064, розраховано розмір збитків, заподіяних в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря за період з 11.04.2011р. по 18.01.2012р. Загальна сума збитків складає 5 273 035,96 грн.

Оцінюючи подані сторонами докази та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Відносини в галузі охорони навколишнього природного середовища в Україні регулюються Конституцією України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища", а також земельним, водним, лісовим законодавством, законодавством про надра, про охорону атмосферного повітря, про охорону і використання рослинного і тваринного світу та іншим спеціальним законодавством.

Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають: навколишнє природне середовище як сукупність природних і природно-соціальних умов та процесів, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і не використовувані в народному господарстві в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ), ландшафти та інші природні комплекси.

Відповідно до ст. 40 цього Закону, використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог, зокрема, здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища, здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.

Статтею 51 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" обумовлено, що підприємства, установи й організації, діяльність яких пов'язана зі шкідливим впливом на навколишнє природне середовище, незалежно від часу введення їх у дію повинні бути обладнані спорудами, устаткуванням і пристроями для очищення викидів і скидів або їх знешкодження, зменшення впливу шкідливих факторів, а також приладами контролю за кількістю і складом забруднюючих речовин та за характеристиками шкідливих факторів.

Згідно зі ст. 10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря", підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані, зокрема, здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря", для забезпечення екологічної безпеки, створення сприятливого середовища життєдіяльності, запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров'я людей та навколишнє природне середовище здійснюється регулювання найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, перелік яких встановлений Кабінетом Міністрів України.

Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, який видається територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням із територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я (ч. 5 ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря").

Державна екологічна інспекція входить до системи органів виконавчої влади та створена для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", органи державного нагляду (контролю) та їх посадові особи під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) зобов'язані: повно, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний нагляд (контроль) у межах повноважень, передбачених законом.

Згідно ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ст. 33 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" особи, винні у перевищенні обсягів викидів забруднюючих речовин, встановлених у дозволах на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря несуть відповідальність згідно з законом.

Згідно зі ст. 34 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" шкода, завдана порушенням законодавства про охорону атмосферного повітря, підлягає відшкодуванню у порядку та розмірах, встановлених законом.

Статтею 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачено відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища і в тому числі зобов'язання підприємств відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок таких порушень.

Відповідно до статті 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" шкода, заподіяна внаслідок порушення природоохоронного законодавства, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Шкода, заподіяна внаслідок порушення цього законодавства, повинна відшкодовуватись у розмірах, які визначаються на підставі затверджених у встановленому порядку такс і методик обрахування розмірів шкоди, що діють на час здійснення порушення або, у разі неможливості встановлення часу здійснення порушення, - на час його виявлення.

Загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду визначені в ст. 1166 ЦК України, а саме: майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоду, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

Відповідно до п. 5 Роз'яснення Вищого арбітражного суду України від 01.04.1994 р. № 02-5/215 "Про деякі питання вирішення спорів пов'язаних з відшкодуванням шкоди" підстави відповідальності за заподіяння шкоди, передбачені ст. 1166 ЦК України застосовують і при вирішенні спорів, пов'язаних з відшкодуванням шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища. Особливості застосування цивільно-правової відповідальності за заподіяну шкоду можуть бути передбачені спеціальними законами, які регулюють питання охорони певного виду такого середовища.

Зобов'язання з відшкодування шкоди є деліктними (позадоговірними). Форми і розміри позадоговірної відповідальності визначаються лише законом. Підставою цивільно-правової відповідальності за заподіяння шкоди є правопорушення, що включає складові елементи - шкоду, протиправність поведінки заподіювача шкоди, причинний зв'язок та вину особи, яка заподіяла шкоду.

Вирішуючи спір, суд враховує наступне.

При вирішенні спору про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, на позивача покладений обов'язок доказати шкоду (її розмір), протиправність поведінки заподіювача шкоди та причинний зв'язок; на відповідача - відсутність вини.

Згідно з пунктом 1.6 Роз'яснення Вищого арбітражного суду України № 02-5/744 від 27.06.2001 р. "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища" вирішуючи спір про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, господарському суду слід виходити з презумпції вини правопорушника. Отже, позивач не повинен доводити наявність вини відповідача у заподіянні шкоди навколишньому природному середовищу, навпаки, відповідач повинен довести, що у діях його працівників відсутня вина у заподіянні шкоди.

Відповідно до п. 1.4 Порядку організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.09.2008 р. № 464, акт перевірки - це документ, який фіксує факт проведення планових, позапланових перевірок суб'єктів господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища та його дотримання.

Порушення, які мають значення для вирішення даного спору, встановлені в акті перевірки дотримання ВП «Шахта «Стаханова» ДП «Красноармійськвугілля» вимог природоохоронного законодавства. Акт підписаний присутнім при перевірці провідним інженером з охорони навколишнього середовища ВП «Шахта «Стаханова» ДП «Красноармійськвугілля» та екземпляр акту отриманий в.о. директора, відносно якого також складений протокол про адміністративні правопорушення та винесено постанову про накладення адміністративного правопорушення у вигляді штрафу. Доказів оскарження та скасування вказаного акту перевірки і постанови у встановленому законом порядку не надано.

Як зазначено в акті перевірки підприємство здійснювало викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря згідно з дозволом № 1411300000-1, виданим Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Донецькій області строком дії з 18.01.2007 р. до 18.01.2012 р. З 18.01.2012 року ВП «Шахта «Стаханова» ДП «Красноармійськвугілля» здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу, що є порушенням ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря».

Враховуючи викладені обставини, підстави позову, суд вважає, що факт порушення відповідачем природоохоронного законодавства: здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами без спеціального дозволу, є доведеним.

Зважаючи на приписи законодавства, якими регулюються спірні правовідносини та встановлюються підстави настання відповідальності, в даному випадку відповідальність у вигляді відшкодування шкоди (збитків) покладається на відповідача. Відповідачем не доведено відсутність його вини у спричиненні шкоди.

Розрахунок розміру заподіяних збитків здійснено згідно з Методикою розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвердженою наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.12.2008 р. № 639 (далі - Методика).

Загальний розмір заявленої до стягнення суми збитків становить 5 273 035,96 грн. Розрахунок здійснено за період часу з 11.04.2011р. по 18.01.2012р.

Так, розмір збитків за наднормативний викид пилу від джерела викиду № 3 (верстак подовжнього розпилювання) становить 149 044,03 грн.

Розмір збитків за наднормативний викид пилу, діоксиду сірки, оксиду вуглецю від джерела викиду № 1 (вугільна котельня стволу) становить 3 880 919,70 грн.

Розмір збитків за наднормативний викид пилу, діоксиду сірки, оксиду вуглецю від джерела викиду № 18 (вугільна котельня стволу) становить 796 099,73 грн.

Розмір збитків за наднормативний викид пилу, діоксиду сірки, оксиду вуглецю від джерела викиду № 20 (вугільна котельня стволу) становить 446 972,50 грн.

Методика встановлює порядок визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами суб'єктів господарювання (юридичних і фізичних осіб) (п. 1.2. Методики).

Згідно з п. 2.1.2 Методики, наднормативними викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря вважаються, зокрема: викиди забруднюючих речовин, на які відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, включаючи окремі забруднюючі речовини, викиди яких підлягають регулюванню відповідно до законодавства.

Відповідно до п. 2.2 Методики, факт наднормативного викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря встановлюється державними інспекторами при проведенні перевірки суб'єктів господарювання інструментально-лабораторними методами контролю та розрахунковими методами.

Згідно п. 2.7 та 2.7.2 розрахункові методи визначення наднормативних викидів забруднюючих величин в атмосферне повітря та об'ємної витрати газопилового потоку застосовується у випадках викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря внаслідок невиконання в установлені в дозволі на викиди забруднюючих речовин терміни запланованих заходів щодо скорочення викидів забруднюючих речовин.

У разі невиконання в установлені в дозволі на викиди забруднюючих речовин терміни запланованих заходів щодо скорочення викидів забруднюючих речовин розрахунок маси наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря здійснюється за формулою 11 (п. 3.8 Методики).

Встановлено, що дозволом на викиди № 1411300000-1 від 18.01.2007 р. на джерелі викиду № 3 передбачено виконання заходу щодо скорочення викидів забруднюючих речовин, а саме: «Змонтувати на вихлопі з бункеру каркасний тканевий фільтр Ш 1000 мм з ефективністю очищення 95%». Термін виконання заходу скінчився 01.01.2009 р. На момент перевірки захід не виконано. Розрахунок маси забруднюючої речовини в тоннах, що викинута наднормативно, у разі невиконання в установлені в дозволі на викиди терміни запланованих заходів щодо скорочення викидів забруднюючих речовин, було виконано згідно з п. 3.8 «Методики...» (сума збитків - 149 044,03 грн.).

Дозволом на викиди № 1411300000-1 від 18.01.2007 р. на джерелі викиду № 1 передбачено виконання заходів щодо скорочення викидів забруднюючих речовин, а саме: «Ремонтно-відновлюючі роботи існуючих очисних споруд - батарейних циклонів, що дозволить довести ступінь очищення до 80%»; Встановити II ступінь очищення - скрубери типу МВ (з прутковими решітками), з ефективністю очищення 95%, - на існуючому комплексі очищення кожного котлу. Прийняти до застосування у скруберах вапняний розчин (20 м 3 вапняного молока на 1000 м 3 газу), що дозволить зменшити викид сполук сірки на 80%»; «Зробити технічне налагодження котлів та у відповідності до режимної карти вести котлоагрегатів». Термін виконання заходів скінчився 01.01.2009р. На перевірки жодного заходу не виконано. Розрахунок виконано згідно з п. 3.8 «Методики...» (сума збитків - 3 880 919,70 грн.).

Дозволом на викиди №1411300000-1 від 18.01.2007 р. на джерелі викиду № 18 передбачено виконання заходів щодо скорочення викидів забруднюючих речовин, а саме: «Ремонтно - відновлюючи роботи існуючих очисних споруд - батарейних циклонів, що дозволить довести ступень очищення до 80%»; «Встановити II ступінь очищення - скрубери типу МВ (з прутковими решітками), з ефективністю очищення 95%, - на існуючому комплексі очищення кожного котлу. Прийняти до застосування у скруберах вапняний розчин (20 м 3 вапняного молока на 1000 м 3 газу), що дозволить зменшити викид сполук сірки на 80%»; «Зробити теплотехнічне налагодження котлів та у відповідності до режимної карти вести роботу котлоагрегатів».Термін виконання заходів скінчився 01.01.2009р. На момент перевірки жодного заходу не виконано. Розрахунок виконано згідно з п. 3.8 «Методики...» (сума збитків - 796 099,73 грн.).

Дозволом на викиди № 1411300000-1 від 18.01.2007 р. на джерелі викиду № 20 передбачено виконання заходів щодо скорочення викидів забруднюючих речовин, а саме: «Ремонтно - відновлюючи роботи існуючих очисних споруд - батарейних циклонів, що дозволить довести ступінь очищення до 80%»; Встановити II ступінь очищення - скрубери типу МВ (з прутковими решітками), з ефективністю очищення 95%, - на існуючому комплексі очищення кожного котлу, прийняти до застосування у скруберах вапняний розчин (20 м 3 вапняного молока на 1000 м 3 газу), що дозволить зменшити викид сполук сірки на 80%»; «Зробити теплотехнічне налагодження котлів. та у відповідності до режимної карти вести роботу котлоагрегатів». Термін виконання заходів скінчився 01.01.2009р. На момент перевірки жодного заходу не виконано. Розрахунок виконано згідно з п. 3.8 «Методики...» (сума збитків - 446 972,50 грн.).

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідач, здійснюючи викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря без спеціального дозволу, порушив вимоги Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" та Закону України "Про охорону атмосферного повітря" та має нести цивільно-правову відповідальність у вигляді відшкодування завданої ним державі шкоди.

Розмір збитків в сумі 5 273 035,96 грн. здійснений позивачем відповідно до Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.12.2008 р. № 639.

Суд не бере до уваги заперечення відповідача, оскільки останнім нормативно не обґрунтовано та документально не підтверджено викладені доводи.

Стосовно стягнення збитків на користь Державного бюджету України, місцевого бюджету Димитровської міської ради, суд враховує наступне.

Розділом X Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначено економічний механізм забезпечення охорони навколишнього природного середовища.

Зокрема, статтею 47 цього Закону передбачено, що для фінансування заходів щодо охорони навколишнього природного середовища утворюються Державний, республіканський Автономної Республіки Крим та місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища. Місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища утворюються у складі відповідного місцевого бюджету за місцем заподіяння екологічної шкоди за рахунок, зокрема: б) частини грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища в результаті господарської та іншої діяльності, згідно з чинним законодавством.

Статтею 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" установлено, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2015 рік у частині доходів є надходження, визначені частиною третьої статті 29 Бюджетного кодексу України.

Відповідно до ст. 29 Бюджетного кодексу України, джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України у частині доходів є, зокрема, 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.

Частиною 4 ст. 69І Бюджетного кодексу України передбачено, що до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад - 50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70 відсотків;

Пунктом 4.1 Порядку казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.01.2013 р. № 43, визначено, що платежі, які відповідно до Бюджетного кодексу України та Закону про Державний бюджет України є джерелами формування спеціального фонду державного бюджету в частині надходжень, крім власних надходжень бюджетних установ, зараховуються на відповідні рахунки, відкриті в Казначействі України та Головних управліннях Казначейства відповідно до законодавства на ім'я органу Казначейства в розрізі територій та кодів бюджетної класифікації.

Пунктом 8.3 зазначеного Положення визначено, що органи Казначейства при веденні бухгалтерського обліку операцій з виконання державного бюджету за доходами та іншими надходженнями забезпечують облік усіх операцій з виконання державного бюджету відповідно до Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України на поточний рік (доходи загального фонду, доходи спеціального фонду, доходи, які розподіляються між загальним та спеціальним фондами, доходи, що розподіляються між державним та місцевими бюджетами, надходження, тимчасово віднесені на доходи державного бюджету, надходження від повернення бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів до загального та спеціального фондів державного бюджету) в розрізі кодів бюджетної класифікації.

Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14.01.2011 р. № 11 "Про бюджетну класифікацію" до коду класифікації доходів бюджету " 24062100" належать грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, а сума збитків у розмірі 5 273 035,96 грн. підлягає стягненню з відповідача на користь Димитровської міської ради, перерахувавши кошти на рахунок спеціального фонду місцевого бюджету Димитровської міської ради за наступними реквізитами: код платежу 24062100 п/р 33113331700034 відкритий в УДКСУ у м. Димитрові Донецькій області, МФО 834016, ЄДРПОУ 337803436.

Керуючись ст. ст. 49,75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства "Красноармійськвугілля" (вул. Ватутіна, 1, м. Димитров, Донецька область, 85323, р/р № 26007301600953, МФО 334806, ПІБ м. Димитрова, код ЄДРПОУ 32087941, № 26000301192, МФО 394233, Ощадбанк, № 35231019002428, № 35238001002428, МФО 834016, ВДК) в особі відокремленого підрозділу "Шахта ім. Стаханова" (вул. Шосейна, 1, м. Димитров, 85320, р/р 26003301601213, № 26000301601119, МФО 334806, ПІБ м. Димитрова; № 35238012002428, МФО 834016, ВДК, № 26001059991028, МФО 335496, Приватбанк м. Донецьк, код ЄДРПОУ 33504964) на користь Димитровської міської ради (вул. Артема, 9, м. Димитров, Донецька область, 85322, перерахувавши кошти на рахунок спеціального фонду місцевого бюджету Димитровської міської ради за наступними реквізитами: код платежу 24062100 п/р 33113331700034 відкритий в УДКСУ у м. Димитрові Донецькій області, МФО 834016, ЄДРПОУ 337803436) - 5 273 035 (п'ять мільйонів двісті сімдесят три тисячі тридцять п'ять) грн. 96 коп. збитків, заподіяних державі.

Видати наказ.

Стягнути з Державне підприємство "Красноармійськвугілля" (вул. Ватутіна, 1, м. Димитров, Донецька область, 85323, р/р № 26007301600953, МФО 334806, ПІБ м. Димитрова, код ЄДРПОУ 32087941, № 26000301192, МФО 394233, Ощадбанк, № 35231019002428, № 35238001002428, МФО 834016, ВДК) в особі відокремленого підрозділу "Шахта ім. Стаханова" (вул. Шосейна, 1, м. Димитров, 85320, р/р 26003301601213, № 26000301601119, МФО 334806, ПІБ м. Димитрова; № 35238012002428, МФО 834016, ВДК, № 26001059991028, МФО 335496, Приватбанк м. Донецьк, код ЄДРПОУ 33504964) в доход Державного бюджету України (одержувач: УДКСУ у м. Запоріжжя (Орджонікідзевський район), банк одержувача: ГУДКСУ у Запорізькій області, р/р № 31215206783007, МФО 813015, код ЄДРПОУ 38025409, код бюджетної класифікації 22030001) - 73 000 (сімдесят три тисячі вісімдесят) грн. 00 коп. судового збору.

Видати наказ.

Суддя Т.А. Азізбекян

Повне рішення складено 23.04.2015р.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення17.04.2015
Оприлюднено30.04.2015
Номер документу43762540
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1346/14

Ухвала від 18.02.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Рішення від 17.04.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 02.04.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 24.06.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 10.06.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 26.05.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 10.04.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 22.04.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 02.04.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

Ухвала від 18.03.2014

Господарське

Господарський суд Донецької області

К.С. Харакоз

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні