Постанова
від 20.04.2015 по справі 803/561/15-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 квітня 2015 року Справа № 803/561/15-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Димарчук Т.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Волинській області до Маневицького споживчого товариства про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Волинській області звернулося з позовом до Маневицького споживчого товариства про стягнення фінансових санкцій в сумі 8500,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що співробітниками Головного управління Міндоходів у Волинській області, правонаступником якого відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 року №311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність деяких актів Кабінету Міністрів України» є Головне управління ДФС у Волинській області на виконання доручення Головного слідчого управління фінансових розслідувань Міністерства доходів і зборів України в рамках кримінального провадження, а також листа Головного оперативного управління Міністерства доходів і зборів України від 15.03.2014 року №6114/7/99-99-07-06-17, 28.03.2014 року в ході здійснення комплексу оперативних заходів проведено вилучення алкогольних напоїв у магазині «Маркет», який знаходиться за адресою: Маневицький р-н., с. Велика Яблунька, вул. Перемоги, 27 та належить суб'єкту господарювання - Маневицькому споживчому товариству і в подальшому встановлено факт реалізації алкогольних напоїв маркованих підробними марками акцизного податку.

На підставі висновку експерта від 16.05.2014 року № 363 позивачем, в межах його повноважень, було прийнято рішення №00030581-21 від 26.09.2014 року про застосування фінансових санкцій, яким до відповідача застосовано фінансові санкції на суму 8500,00 грн. за зберігання та реалізацію алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку. Відповідачем в добровільному порядку фінансові санкції в сумі 8500,00 грн. не сплачені, в зв'язку з чим дану суму заборгованості позивач просить стягнути з відповідача в примусовому порядку.

В судове засідання представник позивача не прибув, однак 20.04.2015 року за вх. № 5240/15 подав клопотання про розгляд справи без його участі.

Відповідач в судове засідання не прибув, не повідомив суд про причини неприбуття, заперечення на позов не надав, хоча повістка була надіслана відповідачу рекомендованою кореспонденцією за адресою місця реєстрації та вручена адресату 17.04.2015 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Згідно із частиною четвертою статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

У зв'язку з цим, суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача або його представника, оскільки судом вжиті всі передбачені заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи.

Частиною першою статті 41 КАС України передбачено, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З урахуванням наведеного, справу вирішено у відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення повністю з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи працівниками оперативного управління ГУ Міндоходів у Волинській області правонаступником якого є Головне управління ДФС у Волинській області на виконання доручення Головного слідчого управління фінансових розслідувань Міністерства доходів і зборів України в рамках кримінального провадження, а також листа Головного оперативного управління Міністерства доходів і зборів України від 15.03.2014 року №6114/7/99-99-07-06-17 в ході здійснення комплексу оперативних заходів 28.03.2014 року за згодою завідувача магазину ОСОБА_1 в присутності 2-х понятих проведено огляд магазину «Маркет» який належить Маневицькому споживчому товариству та знаходиться за адресою: Маневицький р-н, с. Велика Яблунька, вул. Перемоги, 27, про що складено протокол огляду від 28.03.2014 року.

Згідно протоколу про вилучення речей та документів від 28.03.2014 року у магазині «Маркет», що належить Маневицькому споживчому товариству були вилучені алкогольні напої у кількості 66 пляшок горілки ТМ «Українська лінія» ємністю 0,5л виробництва ПрАТ «ЧЛГЗ «Чернігівська горілка» та ТОВ «Звахід-Алко-Груп» з марками акцизного податку із зображенням «Козачка» за ціною 33,00 грн на суму 2178,00 грн; 3 пляшки горілки TM «MAXIMUM GOLD» ємністю 0,5л виробництва ПрАТ « ЧЛГЗ «Чернігівська горілка» з марками акцизного податку із зображенням «Козачка» за ціною 31,00 грн на суму 93,00 грн; 2 пляшки горілки ТМ «Айсдамаск» ємністю 1,0л виробництва ТОВ «Латона-Інвест» з марками акцизного податку із зображенням «Козачка» за ціною 60,50 грн.

Працівником оперативного управління Луцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Волинській області за участю понятих із загальної кількості алкогольних напоїв, які були вилучені в магазині «Маркет», маркованих додатковими марками акцизного податку з зображенням «Козачка», відібрано вибірковим методом зразки для проведення експертизи, про що складено протокол отримання зразків для експертизи від 05.05.2014 року.

Як вбачається з вищевказаного протоколу для проведення експертизи відібрано:

- 1 пляшку з етикеткою горілки ТМ «Українська лінія» ємністю 0,5л (виробництва ПрАТ «ЧЛГЗ «Чернігівська горілка» та ТОВ «Звахід-Алко-Груп»), маркована маркою акцизного податку серії: 17 ААAB 00522;

- 1 пляшку з етикеткою горілки TM «MAXIMUM GOLD» ємністю 0,5л (виробництва ПрАТ «ЧЛГЗ «Чернігівська горілка»), маркована маркою акцизного податку серії 25 АААМ 324784;

- 1 пляшку з етикеткою горілки ТМ «Айсдамаск» ємністю 1,0л (виробництва ТОВ «Латона-Інвест»), маркована маркою акцизного податку серії 05 АББГ 363362.

Для з'ясування питання щодо автентичності марок акцизного податку, вилучених під час проведення огляду, дані зразки для проведення експертизи були направлені на адресу Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру при УМВС України на Львівській залізниці.

За результатами проведеного дослідження марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв вітчизняного виробництва складено висновок експерта №363 від 16 травня 2014 року, яким встановлено, що надані на експертизу марки акцизного податку для маркування алкогольних напоїв вітчизняного виробництва виготовлені не на державному підприємстві, що здійснює виробництво марок акцизного збору на алкогольні напої. Дані марки виготовлені з використанням поліграфічного обладнання офсетним способом плоского друку та комбінованим способом друку з імітуванням відповідних захисних засобів.

На підставі матеріалів слідчого управління ГУ Міндоходів у Волинській області від 28.03.14 року в.о. начальника Головного управління ДФС у Волинській області прийнято рішення від 26 вересня 2014 року №00030581-21 про застосування фінансових санкцій, згідно якого до відповідача у відповідності до абзацу 15 частини другої статті 17 Закону України від 19.12.1995p. №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 8500,00 грн. за зберігання та реалізацію алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку.

Копія даного рішення із супровідним листом про роз'яснення порядку його оскарження, порядку та строків сплати фінансових санкцій була надіслана 26.09.2014 року на адресу Маневицького споживчого товариства та отримана адресатом 02.10.2014 року, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення. Рішення про застосування фінансових санкцій на час розгляду справи є чинним.

Рішення про застосування фінансових санкцій оскаржено відповідачем до Волинського окружного адміністративного суду, який ухвалою від 04.12.2014 року залишив позовну заяву без розгляду (справа №803/2359/14). Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.04.2015 року ухвалу Волинського окружного адміністративного суду залишено без змін.

Відповідно до абзацу 3 частини четвертої статті 11 Закону України від 19.12.1995p. №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (із змінами та доповненнями) алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.

Частиною першою статті 17 вищевказаного Закону України встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Відповідно до абзацу 15 частини другої статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за виробництво, зберігання, транспортування, реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 200 відсотків вартості товару, але не менше 8500 гривень.

Згідно частини п'ятої статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Пунктом 10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року №790, визначено, що у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Таким чином, оскільки рішення про застосування фінансових санкцій №00030581-21 від 26.09.2014 року прийняте з дотриманням вимог чинного законодавства України та у встановленому порядку не скасоване, відповідач добровільно фінансові санкції не сплатив, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь Державного бюджету України заборгованості з фінансових санкцій у розмірі 8 500,00 грн. підлягають до задоволення.

Керуючись статтями 160, 162, 163, Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Маневицького споживчого товариства (44600, Волинська область, смт. Маневичі, вул. 100-річчя Маневич, буд. 2, код ЄДРПОУ 01743878) на користь держави заборгованість по фінансових санкціях в сумі 8500,00 грн. (вісім тисяч п'ятсот) гривень 00 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 25 квітня 2015 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий-суддя Т.М. Димарчук

Дата ухвалення рішення20.04.2015
Оприлюднено06.05.2015

Судовий реєстр по справі —803/561/15-а

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Постанова від 20.04.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні