Ухвала
від 07.04.2015 по справі п/811/1888/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

07 квітня 2015 рокусправа № П/811/1888/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді:                    Добродняк І.Ю

           суддів:                     Бишевської Н.А. Семененка Я.В.

за участю секретаря судового засідання:          Новошицька О.О.

за участю представників:

позивача:                    - не з'явився

відповідача:                    - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську

апеляційну скаргу Комунального ремонтно-експлуатаційного підприємства №3

на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2014 року

у справі № П/811/1888/14

за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді

до Комунального ремонтно-експлуатаційного підприємства №3

про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

          

Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді звернулось до суду з позовом до Комунального ремонтно-експлуатаційного підприємства №3, в якому просило прийняти рішення про стягнення з відповідача суму боргу по фінансовій санкції та пені в розмірі 459376,08грн. на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді.

Позовні вимоги обґрунтовані несвоєчасною сплатою відповідачем страхових внесків, внаслідок чого утворилась сума недоїмки у розмірі 459376,08 грн. Позивач зазначає, що ним було прийнято ряд рішень про застосування фінансових санкцій та нарахування пені, які у встановлений законодавством строк відповідачем не оскаржувались ані до органу Пенсійного фонду, ані до судових органів, внаслідок чого рішення вважаються узгодженими, а суми, вказані у наведених рішеннях, підлягають стягненню в доход державного бюджету.

Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2014 року адміністративний позов задоволено. Стягнуто з відповідача заборгованість по фінансовій санкції та пенсії в сумі 459 376,08 грн.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти судове рішення, яким відмовити в задоволенні адміністративного позову. Відповідач зазначає, що судом першої інстанції не прийнято до уваги, що господарським судом Кіровоградської області постановою від 21.11.2006 у справі №17/331 задоволено позов Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді до КРЕП №3 та стягнуто 109 411,24 грн. заборгованості по страховим внескам.

14.02.2007 за поданням державної виконавчої служби у Кіровському районі, господарський суд виніс увалу про відстрочення виконання вищевказаної постанови на 1 рік.

17.06.2008 господарський суд виніс ухвалу у справі №17/331, якою задовольнив заяву КРЕП №3 про розстрочення сплати заборгованості по страховим внескам на 2 роки.

Згідно ухвали господарського суду від 25.04.2008 у справі №18/11 заборгованість по сплаті страхових внесків та нарахованих штрафних санкцій на суму 116 966,58 грн. розстрочена на 2 роки і 6 місяців. Всі зобов'язання по сплаті розстроченої заборгованості підприємством виконувались, прострочень по оплаті не допускались.

Також судом не враховано, що у визначені позивачем суми несвоєчасно сплачених внесків увійшли і суми, розстрочені ухвалами господарського суду Кіровоградської області по справі №18/11 та №17/331. Не врахування відстрочених та розстрочених платежів при розрахунку штрафних санкцій та пені не відповідає чинному законодавству.

Представники сторін в судове засідання не з'явились, про час та місце розгляду справи повідомлені судом належним чином.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, відповідач - комунальне ремонтно-експлуатаційне підприємство №3 перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Кіровограді як платник страхових внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування, з 01.01.2011 вважається платником єдиного внеску відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VІ від 08.07.2010.

Начальником управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді прийнято рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду:

- №667 від 08.05.2007 - у вигляді стягнення суми штрафу 62019,10 грн. та нарахування пені 23500,83 грн. (а.с.11-14);

- №747 від 02.04.2008 - у вигляді стягнення суми штрафу 76088,77 грн. та нарахування пені 50669,67 грн. (а.с.15-18);

- №3529 від 31.10.2008 - у вигляді стягнення суми штрафу 1272,18 грн. та нарахування пені 232,22 грн. (а.с.19-20);

- №1986 від 18.06.09 - у вигляді стягнення суми штрафу 112337,38 грн. та нарахування пені 90615,86 грн. (а.с.21-29);

- №2860 від 21.09.2009 - у вигляді стягнення суми штрафу 7769,88 грн. та нарахування пені 56391,71 грн. (а.с.30-32).

За даними позивача станом на момент звернення до суду з позовом борг відповідача по сплаті штрафних санкцій та пені, нарахованих позивачем у зв'язку з несвоєчасною сплатою страхових внесків, становить суму (з урахуванням часткової сплати) 459376,08 грн.

В установленому порядку означені рішення відповідачем не оскражувались.

З огляду на фактичні обставини справи,норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про наявність підстав для задоволення позову.

Статтею 5 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що він регулює відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону. Виключно цим Законом визначаються, зокрема, платники страхових внесків, їх права та обов'язки, порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками.

Відповідно до п. 6 ст. 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Пунктом 6 частини 2 статті 20 вказаного Закону базовим звітним періодом по внесках на загальнообов'язкове пенсійне страхування визначений календарний місяць.

Днем сплати страхових внесків вважається: у разі перерахування сум страхових внесків у безготівковій формі з банківського рахунку страхувальника на банківський рахунок органу Пенсійного фонду або у випадках, передбачених цим Законом, на рахунок Накопичувального фонду - день списання установою банку, установою Державного казначейства України суми платежу з банківського (спеціального реєстраційного) рахунку страхувальника незалежно від часу її зарахування на банківський рахунок органу Пенсійного фонду; у разі сплати сум страхових внесків готівкою - день внесення страхувальником коштів у банківську установу чи відділення зв'язку для перерахування на банківські рахунки органу Пенсійного фонду та/або Накопичувального фонду

За приписами ч.2 ст.106 вказаного Закону суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до пп.2 п.9 ст.106 вказаного Закону за несплату або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі:

- 10 % своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно;

- 20 % зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно; зазначених сум - у разі затримки їх сплати

- 50 % зазначених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів;

Відповідно до п.2 ч.9 ст.106 цього Закону, який діяв до 01.01.2011 в редакції Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо погашення заборгованості перед Пенсійним фондом України та посилення відповідальності за порушення законодавства у сфері загальнообов'язкового державного пенсійного страхування» № 1074-VI від 05.03.2009 за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Відповідно до ч.5 п.7 розділу VIII Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», який набрав чинності 01.01.2011, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

Частиною 6 вказаного пункту встановлено, що на період до повного стягнення заборгованості із сила їй страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих га/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Порядок обчислення і сплати страхувальниками страхових внесків до Пенсійного фонду України визначено Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.03, згідно якої (Інструкції) розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних картки особового рахунку платника.

Як встановлено судом, означеними вище рішеннями до відповідача застосовано штрафні санкції та нарахована пеня у відповідності з п.2 ч.9 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхових внесків.

За правилами ч.ч.13-19 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.

Суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Оскарження рішення виконавчого органу Пенсійного фонду про нарахування пені та накладання штрафів зупиняє строки їх сплати до винесення вищим органом Пенсійного фонду або судом рішення у справі. Строки сплати фінансових санкцій також призупиняються до винесення судом рішення в разі оскарження страхувальником вимоги про сплату недоїмки, якщо накладення фінансових санкцій пов'язано з її виникненням або несвоєчасною сплатою.

Рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, є виконавчим документом.

У разі якщо страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, отримали рішення про нарахування пені та накладення штрафу, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, і не сплатили зазначені в них суми фінансових санкцій протягом десяти робочих днів, а також не оскаржили це рішення чи не повідомили у цей строк відповідний виконавчий орган Пенсійного фонду про його оскарження, воно передається для виконання державній виконавчій службі та страхувальнику.

Суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків.

Суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування цих фінансових санкцій пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.

Строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Судом встановлено, що означені вище рішення, якими до відповідача застосовані штрафні санкції та нарахована пеня, в установленому порядку та строки до органів Пенсійного фонду або в судовому порядку не оскаржувались, отже підлягають виконанню.

Колегія суддів не приймає в якості доказів відсутності у позивача підстав для стягнення визначеної суми заборгованості зі сплати штрафних санкцій та пені посилання відповідача на те, що при винесені означених вище рішень штрафні санкції та пеня нараховані позивачем без урахування відстрочених та розстрочених платежів.

Враховуючи певний, законодавчо встановлений порядок оскарження рішень органів Пенсійного фонду, а також правові наслідки, пов'язані з таким оскарженням, наведені відповідачем обставини, не є підставою для звільнення відповідача від обов'язку виконати вказані рішення позивача, оскільки мають значення при вирішенні питання правомірності цих рішень, що предметом спору в межах даної справи не є.

Зважаючи на викладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції під час розгляду даної справи дослідив обставини, які мають значення для справи, ухвали законне та обґрунтоване рішення про задоволення позову. Передбачені ст.202 КАС України підстави для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні.

Керуючись ст.ст.198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Комунального ремонтно-експлуатаційного підприємства №3 залишити без задоволення.

Постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2014 року у справі № П/811/1888/14 залишити без змін.

          Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку, встановленому ст.212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий:                                                                      І.Ю. Добродняк

          Суддя:                                                                      Н.А. Бишевська

          Суддя:                                                                      Я.В. Семененко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.04.2015
Оприлюднено06.05.2015
Номер документу43822890
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/1888/14

Ухвала від 04.07.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 19.01.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 26.01.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 02.07.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 07.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 07.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 18.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Постанова від 11.08.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 17.06.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні