Постанова
від 16.03.2015 по справі 804/2073/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 березня 2015 р. Справа № 804/2073/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Барановського Р. А. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Департаменту комунального господарства та капітального будівництва Дніпропетровської міської ради про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ :

Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська, податковий орган, позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Департаменту комунального господарства та капітального будівництва Дніпропетровської міської ради про стягнення з відповідача заборгованості по податку на додану вартість в сумі 201 684, 80 грн.

Позовні вимоги мотивовані наявністю непогашеної заборгованості по податку на додану вартість у Комунального житлово-експлуатаційно підприємства №13, яке підпорядковано Департаменту комунального господарства та капітального будівництва Дніпропетровської міської ради та не має майна, на яке можна звернути стягнення у примусовому порядку для погашення податкового боргу.

Заперечень на позовну заяву віддповідачем до суду не надано.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Комунальне житлово-експлуатаційне підприємства №13 (ідентифікаційний код 32495441; далі - КЖЕП №13) зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Дніпропетровськогої міської ради.

КЖЕП №13 є платником податків, зборів (обов'язкових платежів) і перебуває на податковому обліку у ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська та підпорядковане управлінню Департаменту комунального господарства та капітального будівництва Дніпропетровської міської ради.

Згідно із ст. 67 Конституції України встановлено - кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Стаття 68 Конституції України ж передбачає, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України, законів України.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст.16 Податкового кодексу України (далі-ПК), встановлено обов'язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно п.36.1 ст. 36 ПК - податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 ПК, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно п. 54.1 ст. 54 ПК, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

КЖЕМ №13 направило до ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська наступні декларації з податку на додану вартість (далі-ПДВ):

-декларація від 19.03.2012р. №4035 на суму грошового зобов'язання з ПДВ - 61 762, 00 грн.;

-декларація від 19.04.2012р. №8905 на суму грошового зобов'язання з ПДВ - 63 680, 00 грн.;

-декларація від 21.05.2012р. №19217 на суму грошового зобов'язання з ПДВ - 50 020, 00 грн.;

-декларація від 20.06.2012р. № 20566 на суму грошового зобов'яання з ПДВ - 8193, 00 грн.;

-декларація від 18.07.2012р. №25649 на суму грошового зобов'язання з ПДВ - 3737, 00 грн.;

-декларація від 17.08.2012р. №35857 на суму грошового зобов'язаня з ПДВ - 5077, 00 грн.;

-декларація від 18.09.2012р. №37827 на суму грошового зобов'язання з ПДВ - 3494, 00 грн.;

-декларація від 19.10.2012р. №43582 на суму грошового зобов'язання з ПДВ - 1902, 00 грн.;

-декларація від 19.11.2012р. №54107 на суму грошового зобов'язання з ПДВ - 2714, 00 грн.;

-декларація від 19.12.2012р. №55712 на суму грошового зобов'язання з ПДВ - 2394, 00 грн.;

-декларація від 21.01.2013р. №61583 на суму грошового зобов'язання з ПДВ - 2912, 00 грн.

Згідно пункту 49.7 статті 49 ПК, платник податків зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання, самостійно визначену ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених цим Кодексом.

За правилами ст. 57 ПК - платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з п. 14.1.175 ст.14 ПК - податковим боргом вважається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п.п. 129.1.1. п. 129.1 ст. 129 Податкового Кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

КЖЕП №13 самостійно визначені податкові зобов'язання по податку на додану вартість за вищезазначеними деклараціями у встановлений законодавством строк не були сплачені, у зв'язку з чим контролюючим органом нараховано пеню на суму утвореної заборгованості.

Так, згідно облікових даних ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська, станом на 15.10.2014р. загальна сума непогашеної заборгованості КЖЕП №13 по податку на додану вартість становить 201 684, 80 грн. (в т.ч. пеня- 1, 96 грн.).

Згідно п.п. 95.1, 95.2 ст. 95 ПК - контролючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше, ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Пунктом 95.3 цієї статті визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 95.4 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК - у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

На виконання вимог зазначеної норми, Державною податковою інспекцією у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська було сформовано та направлено на адресу підпримєства податкову вимогу №627 від 02.04.2012р.

За правилами, визначеними п. 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Відповідно до вимог ст. 58.3, 59.1 Податкового кодексу України податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Докази оскарження вказаної вимоги у матеріалах справи відсутні.

Особливості погашення податкового боргу державних підприємств, які не підлягають приватизації, та комунальних підприємств, встановлені ст. 96 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 96.1 ст. 96 Податкового кодексу України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про:

-виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради;

-затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу;

-ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії;

-прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Згідно п. 96.3 ст. 96 Податкового кодексу України відповідь щодо прийняття одного із зазначених у п. 96.1 цієї статті рішень надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

З наведеної норми вбачається, що суд вирішує питання щодо звернення стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування за таких умов: у комунального підприємства відсутнє майно, яке може бути внесено в податкову заставу та відчужено, а податковий орган направив відповідне звернення до органу місцевого самоврядування проте вказаний орган відмовив у задоволенні вимог органу державної податкової служби.

Із наданої позивачем до суду постанови державного виконавця Бабушкінського відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції про повернення виконавчого документа стягувачу від 20.12.2013р. (ВП №39979400) вбачається, що у КЖЕП №13 (боржник) відсутне майно, на яке можна звернути стягнення, згідно відповіді МРЕВ-1 за боржником транспортні засоби не зареєстровані, згідно відповіді Державної реєстраційної служби за боржником нерухоме майно не зареєстроване, грошові кошти на рахунках КЖЕП №13 відсутні.

У зв'язку з вищезазначеним ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська звернулась у відповідності до положень ст. 96 ПК до голови Дніпропетровської міської ради із запитом (вих. №6325-15/10/19-046 від 18.03.2014р.) щодо виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу КЖЕП №13, включення до бюджетних запитів на 2014 рік коштів в обсягах відповідно до наведених рахунків для забезпечення проведення розрахунків з державним та місцевим бюджетами, затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу, прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство.

Дане звернення отримано Дніпропетровською міською радою від 19.03.2014р.

У відповідь на звернення податкового органу за вих. №6325-15/10/19-046 від 18.03.2014р. Управління житлового господарства Дніпропетровської міської ради направило лист від 23.04.2014р. (вих. №1/13-2206), у якому повідомило про прийняття Дніпропетровською міською радою рішення №27/20 від 25.01.2012р. "Про проведення реорганізації комунальних житлово-експлуатаційних підприємств Бабушкінського району" щодо створення ліквідаційних комісій та ліквідації зазначених підприємств (в т.ч. і КЖЕП №13), згідно п. 2 якого передбачено у якості правонаступника ліквідованих підпримєств - Комунальне житлове ремонтно-експлуатаційне виробниче підприємство Бабушкінського району.

Також у даному листі зазначається, що Дніпропетровською міською радою прийнято рішення №40/37 від 24.07.2013р., яким затверджено проміжний ліквідаційний баланс Комунального житлового ремонтно-експлуатаційного виробничого підприємства Бабушкінського району станом на 01.07.2013р. із врахуванням дебіторської та кредиторської заборгованостей КЖЕП №5, КЖЕП №7, КЖЕП №12, КЖЕП №13, КЖЕП №14 та КП "Жилсервіс-4", в тому числі і податкового боргу даних підприємств.

Рішенням Дніпропетровської міської ради №37/42 від 30.10.2013р. затверджено ліквідаційні баланси КЖЕП №5, КЖЕП №7, КЖЕП №12, КЖЕП №13, КЖЕП №14 і КП "Жилсервіс-4" з нульовим сальдо станом на 01.03.2013р., що свідчить про неврахування органом місцевого самоврядуваня непогашеної податкової заборгованості КЖЕП №13.

Таким чином, звернення ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська не призвели до позитивного результату, тому на момент розгляду даного адміністративного позову відповідачем не вжиті передбачені Податковим кодексом України заходи щодо погашення податкового боргу підприємства.

З огляду на викладене, позов Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Головногоуправління Міндоходів у Дніпропетровській області до Департаменту комунального господарства та капітального будівництва Дніпропетровської міської ради про стягнення заборгованості - підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Департаменту комунального господарства та капітального будівництва Дніпропетровської міської ради (код ЄДРПОУ 37454064) на користь державного бюджету (р/р №31118029700004 в ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код бюджетної класифікації 14010100, код ЄДРПОУ 38754537) заборгованість з податку на додану вартість в сумі 201 684, 80 грн. (двісті одна тисяча шістсот вісімдесят чотири гривні вісімдесят копійок).

Копію постанови направити сторонам по справі.

Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186 та 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Р.А. Барановський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.03.2015
Оприлюднено07.05.2015
Номер документу43842610
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2073/15

Ухвала від 04.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 17.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 22.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 22.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 16.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 13.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 02.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні