Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"23" квітня 2015 р. № 820/1333/15
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Мар'єнко Л.М.,
при секретарі - Принцевській Ю.В.,
за участю прокурора Прокуратури Харківської області - Івер Ю.С. (посвідчення від 03.09.2013р.),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом В.о. прокурора міста Сєвєродонецька Луганської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області до Інженерно-виробничого підприємства "Сєвєродонецький МЦ ОРГМІН" Товариство з обмеженою відповідальністю про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ:
В.о. прокурора міста Сєвєродонецька Луганської області, в особі Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю інженерно-виробничого підприємства "Сєвєродонецький МЦ ОРГМІН", в якому з урахуванням заяви про зміну (уточнення ) позовних вимог від 20.03.2015 р. просить суд стягнути з ТОВ інженерно-виробниче підприємство «Сєвєродонецький МЦ ОРГМІН» за рахунок коштів, які перебувають на банківських рахунках відповідача, на користь Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області суму основного боргу зі сплати орендної плати за період з 30.07.2014 до 30.12.2014 у сумі 68419,79 грн. та пеню у сумі 217,66 грн. на р/р № 33218812700080 код платежу 13050200 банк ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, отримувач УК у м. Сєвєродонецьку, код отримувача 37944909.
Ухвалою суду від 14.02.2015 року відкрито провадження у справі та визначено підстави щодо підсудності адміністративного позову В.о. прокурора міста Сєвєродонецька Луганської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області Харківському окружному адміністративному суду.
Згідно ч.1 ст.1 Закону України "Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції" від 12.08.2014 № 1632-VII у зв'язку з неможливістю здійснювати правосуддя окремими судами в районі проведення антитерористичної операції змінено територіальну підсудність судових справ, підсудних розташованим в районі проведення антитерористичної операції таким судам, та забезпечено розгляд адміністративних справ, підсудних адміністративним судам, розташованим в районі проведення антитерористичної операції, - адміністративними судами, що визначаються головою Вищого адміністративного суду України.
Відповідно до ч. 4 ст. 1 Закону України "Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції" державна судова адміністрація України складає перелік місцевих та апеляційних судів, які знаходяться в районі проведення антитерористичної операції і в яких неможливо здійснювати правосуддя, та направляє відповідні подання до голів вищих спеціалізованих судів для прийняття рішень, передбачених частинами першою і другою статті 1 цього Закону.
Згідно п.1 розпорядження Вищого адміністративного суду України від 02.09.2014 №193 встановлено, що розгляд адміністративних справ, підсудних адміністративним судам, розташованим у районі проведення антитерористичної операції, здійснюється такими судами, а саме: Харківським окружним адміністративним судом - адміністративних справ, підсудних Луганському окружному адміністративному суду.
Згідно зі ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Підставою представництва в суді інтересів громадянина є його неспроможність через фізичний стан, недосягнення повноліття, похилий вік, недієздатність або обмежену дієздатність самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження. Наявність таких підстав має бути підтверджена прокурором шляхом надання суду відповідних доказів.
Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.
Згідно ч.2 КАС України з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом (поданням), бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за адміністративним позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення Верховним Судом України, про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами для представництва інтересів громадянина або держави. При цьому прокурор повинен надати адміністративному суду докази, які підтверджують неможливість громадянина самостійно здійснювати представництво своїх інтересів.
Прокурор, який звертається до адміністративного суду в інтересах держави, в позовній заяві (поданні) самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до адміністративного суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.
В позовній заяві прокурор посилається на те, що підставою звернення прокурора до суду є порушення матеріальних інтересів держави, які полягають у несплаті відповідачем орендної плати за землю та не надходження зазначених сум до бюджету.
Так, в обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що Інженерно-виробниче підприємство "Сєвєродонецький МЦ ОРГМІН" Товариство з обмеженою відповідальністю не сплатило суму земельного податку за липень - грудень 2014р. згідно наданої податкової декларації, у зв'язку з чим у відповідача виникла заборгованість по земельному податку в сумі 68419,79 грн. та пеня у сумі 217,66 грн. Відповідачу направлено податкову вимогу, але до теперішнього часу заборгованість до державного бюджету не сплачена.
Посилаючись на вказані обставини, прокурор Прокуратури Харківської області - Івер Ю.С., у судовому засіданні підтримала позов та просила суд ухвалити рішення про задоволення позову.
Представник позивача - Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області, у судове засідання не прибув, повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується матеріалами справи.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується матеріалами справи.
Враховуючи те, що позивач та відповідач повідомлені належним чином про дату, час та місце судового розгляду, суд вирішив розглядати справу за їх відсутності .
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи особи, яка бере участь у справі, встановив наступне.
Інженерно-виробниче підприємство "Сєвєродонецький МЦ ОРГМІН" Товариство з обмеженою відповідальністю зареєстровано як юридичну особу від 18.10.05 р., що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.15).
Інженерно-виробниче підприємство "Сєвєродонецький МЦ ОРГМІН" Товариство з обмеженою відповідальністю перебуває на обліку в ДПІ у м. Сєвєродонецьку як платник податків.
20.02.2014 року відповідачем до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області подано податкову декларацію з плати за землю ( земельний податок та / або орендна плата за земельні ділянки державної власності) на 2014 рік (а.с.19).
З розрахунку суму позову (а.с.11-13), вбачається , що у відповідача наявна заборгованість зі сплати орендної плати за землю з граничним строком сплати 30.07.14 на суму 11671,44 грн., 30.08.14р. на суму 11671,44 грн., 30.09.14р. на суму 11671,44 грн., 30.10.14р. на суму 11671,44 грн., 30.11.14р. на суму 11671,44 грн., 30.12.14р. на суму 11671,49 грн.
Також відповідно до рішення про розстрочення грошового зобов'язання з орендної плати за землю від 28.03.14р. №24/12-14-25-75 у відповідача наявна заборгованість зі строком сплати 08.08.14р. на суму 1296,83 грн., 08.09.14р. на суму 1296,83 грн., 07.10.14р. на суму 1296,83 грн., 06.11.14 р. на суму 1296,83 грн., 10.12.14р. на суму 1296,80 грн.
Також у відповідача наявна заборгованість зі сплати пені у розмірі 217,66 грн.
З урахуванням часткової сплати відповідачем суми заборгованості з орендної плати за землю, залишок несплаченої заборгованості становить 68637,45 грн., що підтверджується розрахунком суми позову, який міститься в матеріалах справи.
П.П.16.1.4 п.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України закріплено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
П.286.2 ст. 286 Податкового кодексу України закріплено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно з п. 287.3 та 287.4 ст. 287 Податкового Кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно з п.п. 14.1.175. п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання зазначеної норми Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області винесено податкову вимогу форми "Ю" № 35 від 25.02.13р. Податкова вимога вручена уповноваженій особі відповідача - головному бухгалтеру(а.с.23) .
Згідно п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право : застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
П.п.20.1.34. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України закріплено також, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідач має відкриті розрахункові рахунки, відкриті у банках ПАТ "Промінвестбанк", АТ "ОТП Банк", Лисичанська філія ПАТ "Реал банк", Сєвєродонецька ф-я АППБ "АВАЛЬ", АТ "УКРСИББАНК", Казначейство України (а.с.27-28) відповідно до даних про банківські рахунки по відповідачу.
Суд не приймає до уваги посилання представника відповідача на те, що він звільнений від сплати податку з орендної плати за землю, виходячи з наступного.
Ст. 6 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення анти терористичної операції" №1559 закріплено, що під час проведення антитерористичної операції звільнити суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.
П.5. Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" №1559 зобов'язано Кабінет Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування цього Закону: забезпечити прийняття відповідно до своєї компетенції нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону; затвердити перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року N 405/2014, у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення; у десятиденний строк з дня закінчення антитерористичної операції прийняти остаточний перелік; привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити розробку і перегляд міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади України їх нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону.
Згідно із п. 30.1 ст. 30 ПК України податкова пільга - це передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов'язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених п. 30.2 ст. 30 ПК України.
Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об'єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат (п. 30.2 ст. 30 ПК України).
Відповідно до п. 30.9 ст. 30 ПК України податкова пільга надається шляхом, зокрема звільнення від сплати податку та збору.
Податкові пільги, порядок та підстави їх надання встановлюються з урахуванням вимог законодавства України про захист економічної конкуренції виключно ПК України, рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, прийнятими відповідно до ПК України (п. 30.5 ст. 30 ПК України).
Проте, суд зазначає, що на час розгляду справи не розроблено порядок застосування вказаних у ст. 6 Закону N 1669 податкових пільг.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.10.14р. №1053-р затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалась антитерористична операція. Однак, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 №1079-р дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.10.14р. №1053-р зупинено, що також унеможливлює віднесення відповідача до переліку субєктів господарювання у зоні проведення АТО.
Крім того, згідно зі статтею 2 Податкового кодексу України, зміна положень цього Кодексу може здійснюватися виключно шляхом внесення змін до цього Кодексу. Будь - які зміни на підставі Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" не вносились до Податкового кодексу України.
Таким чином, дослідивши матеріали справи, враховуючи те, що доказів спростування наявності заборгованості, доказів погашення зазначеної суми заборгованості станом на день розгляду спору відповідач не надав, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 72, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов В.о. прокурора міста Сєвєродонецька Луганської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області до Інженерно-виробничого підприємства "Сєвєродонецький МЦ ОРГМІН" Товариство з обмеженою відповідальністю про стягнення заборгованості -задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Інженерно-виробничого підприємства "Сєвєродонецький МЦ ОРГМІН" Товариство з обмеженою відповідальністю (код: 21821729, адреса: м.Харків, бульвар Профспілковий, б.64, кв.34) з рахунок коштів, які перебувають на його банківських рахунках, на користь Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області суму боргу у розмірі 68637,45 грн. (шістдесят вісім тисяч шістсот тридцять сім гривень 45 копійок) за період з 30.07.2014 до 30.12.2014 року, з якої сума основного боргу зі сплати орендної плати складає 68419,79 грн. та пеня - 217,66 грн., на р/р № 33218812700080 код платежу 13050200 банк ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, отримувач УК у м. Сєвєродонецьку, код отримувача 37944909.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлено 24 квітня 2015 року.
Суддя Мар'єнко Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2015 |
Оприлюднено | 07.05.2015 |
Номер документу | 43843786 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні