Постанова
від 24.04.2015 по справі 369/593/15-а
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/593/15-а

Провадження № 2-а/369/72/15

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24.04.2015 року Києво-Святошинський районний суд Київської області у складі:

головуючого судді Усатова Д.Д.

при секретарі Котляр А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Київ адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до міського голови міста м.Вишневе Києво-Святошинського району Київської області про визнання протиправним та скасування розпорядження міського голови м.Вишневе Києво-Святошинського району Київської області, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до Києво-Святошинського районного суду Київської області в порядку адміністративного судочинства з позовом до міського голови міста м.Вишневе Києво-Святошинського району Київської області про визнання протиправним та скасування розпорядження міського голови м.Вишневе Києво-Святошинського району Київської області.

Свої вимоги позивач обґрунтував тим, що 20 листопада 2014 року на пленарному засіданні ХІЛІ сесії Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області VI скликання було прийнято рішення про звільнення ОСОБА_1 із займаної ним посади директора Комунального підприємства «Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво» Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області, код ЄДРПОУ 38275521, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Святошинська, буд. 29.

На підставі зазначеного рішення Вишневої міської ради, міським головою міста Вишневе Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_2 , посилаючись на п. 8 ст. 36 Кодексу законів про працю України та п. 5.3 контракту від 01 жовтня 2013 року, було видано розпорядження №3/14-98 від 05 грудня 2014 року про звільнення позивача з посади директора Комунального підприємства «Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво».

Вищевказані рішення Вишневої міської ради та розпорядження міського голови міста Вишневе були оскаржені позивачем шляхом подання позовної заяви від 09 грудня 2014 року до Деснянського районного суду міста Києва.

Згодом міським головою міста Вишневе було також прийнято розпорядження № 3/03-246 від 15 грудня 2014 року «Про оголошення конкурсу на заміщення вакантної посади директора комунального підприємства «Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво».

Вказане розпорядження про оголошення конкурсу позивач вважає таким, що прийняте із порушенням норм чинного законодавства та нормативно-правових актів Вишневої міської ради.

Зважаючи на викладене та посилаючись на норми закону, позивач просив суд: визнати протиправним та скасувати розпорядження міського голови міста Вишневе Києво-Святошинського району Київської області № 3/03-246 від 15 грудня 2014 року «Про оголошення конкурсу на заміщення вакантної посади директора комунального підприємства «Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво».

Позивач в судове засідання не з'явився, його представник в судовому засідання позов підтримав у повному обсязі, просив суд задовольнити.

Відповідач свого представника в судове засідання не направив, надіслав на адресу суду письмові заперечення проти позову.

Повно та всебічно дослідивши матеріали справи, надані докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом встановлено, що 20 листопада 2014 року на пленарному засіданні ХІЛІ сесії Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області VI скликання було прийнято рішення про звільнення ОСОБА_1 із займаної ним посади директора Комунального підприємства «Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво» Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області, код ЄДРПОУ 38275521, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Святошинська, буд. 29.

На підставі зазначеного рішення Вишневої міської ради, міським головою міста Вишневе Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_2 , посилаючись на п. 8 ст. 36 Кодексу законів про працю України та п. 5.3 контракту від 01 жовтня 2013 року, було видано розпорядження №3/14-98 від 05 грудня 2014 року про звільнення позивача з посади директора Комунального підприємства «Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво».

Вищевказані рішення Вишневої міської ради та розпорядження міського голови міста Вишневе були оскаржені позивачем шляхом подання позовної заяви від 09 грудня 2014 року до Деснянського районного суду міста Києва.

Згодом міським головою міста Вишневе було також прийнято розпорядження № 3/03-246 від 15 грудня 2014 року «Про оголошення конкурсу на заміщення вакантної посади директора комунального підприємства «Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво».

За змістом зазначеного розпорядження, міським головою оголошено конкурс на заміщення вакантної посади директора Комунального підприємства «Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво», визначено вимоги до кандидатів на її зайняття, затверджено склад комісії (у додатку) та вирішено певні організаційні питання її діяльності тощо. Підставою для прийняття зазначеного розпорядження вказано Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» та вимоги Постанови Кабінету Міністрів України № 777 від 03 вересня 2009 року.

Вказане розпорядження про оголошення конкурсу позивач вважає таким, що прийняте із порушенням норм чинного законодавства та нормативно-правових актів Вишневої міської ради.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України проголошено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Частиною 1 ст. 143 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють; місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів: утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме ст. 26 передбачає, що до загальної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Частиною 6 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», встановлено, що при здійсненні наданих повноважень сільський, селищний, міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним - перед відповідною радою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади. Сільський, селищний, міський голова щорічно звітує відповідно сільській, селищній, міській раді про здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності виконавчими органами відповідної ради.

У відповідності до ч. 1 ст. 74 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.

Як визначено ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У ст. 6 КАС України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

У відповідності до ч.ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до п.п. 1, 2 ч. 2 ст. 162 КАС України суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення, а також зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Для прозорості та відкритості призначення керівників комунальних підприємств, міським головою було видано розпорядження про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади - керівника комунального підприємства.

Комунальне підприємство «Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво» у своїй діяльності підзвітне та підконтрольне Вишневій міській раді, міському голові. Директор комунального підприємства «Фонд сприяння залученню інвестицій у будівництво» призначається та звільняється з посади розпорядженням міського голови.

Таким чином, проведення конкурсу на заміщення посади директора комунального підприємства «Фонд сприяння залучення у будівництво», не порушує інтереси громади, а навпаки було вирішено провести для задоволення інтересів територіальної громади. Так як, комунальне підприємство це власність територіальної громади м. Вишневого, а управління його діяльністю забезпечує права та інтереси громади, дане підприємство не може існувати без директора, котрий вчиняє всі управлінські функції комунального підприємства.

Крім того, оскаржуване рішення міського голови ухвалено після звільнення позивача з посади, а тому підстав вважати оскаржуване рішення таким, що порушує права позивача, немає.

Таким чином, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, дослідивши всебічно, повно, безпосередньо та об'єктивно наявні у справі докази, оцінив їх належність, допустимість, достовірність, достатність і взаємний зв'язок у сукупності, з'ясувавши усі обставини справи, на які позивач посилався як на підставу своїх вимог, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Враховуючи викладене вище та керуючись ст.ст. 19, 55, 143 Конституції України, ст.ст. 26, 42, 74 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст. 2, 6, 9-12, 17, 18, 69-73, 86, 99, 160, 162, 163, 167 КАС України, суд -

п о с т а н о в и в:

В задоволенні позову - відмовити.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів шляхом подачі апеляційної скарги до Київського апеляційного адміністративного суду через Києво-Святошинський районний суд Київській області.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.

СУДДЯ: Д.Д.Усатов

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення24.04.2015
Оприлюднено07.05.2015
Номер документу43860951
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —369/593/15-а

Ухвала від 25.06.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 25.06.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 22.05.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 18.06.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 22.05.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Постанова від 24.04.2015

Адміністративне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Усатов Д. Д.

Постанова від 24.04.2015

Адміністративне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Усатов Д. Д.

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Усатов Д. Д.

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Усатов Д. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні